Spring naar inhoud

- - - - -

Bijna zes op de tien zaken van dieren­mishandeling en verwaarlozing worden zonder gevolg geklasseerd.

• Log in om te reageren
3 reacties op dit onderwerp
Kaprice
Kaprice
  • 4.612 berichten
  • 3 katten

#1 Geplaatst 12 februari 2018 - 10:31

Bijna zes op de tien zaken van dieren­mishandeling en verwaarlozing worden zonder gevolg geklasseerd. In twee jaar tijd kwamen meer dan 4.000 gevallen binnen op de Belgische parketten, maar in dezelfde periode volgden amper 235 veroordelingen. Met andere woorden: het gros van de klachten blijft onbestraft.
https://www.nieuwsbl...180211_03352198

azrael
azrael
  • 404 berichten
  • 1 katten

#2 Geplaatst 12 februari 2018 - 12:24

De kern van het probleem. Niet alleen voor wat zaken van dierenmishandeling betreft trouwens. De bestraffing en opvolging blijft uit... Voor wat dierenmishandeling/verwaarlozing aangaat zal het probleem niet opgelost geraken zolang er geen aparte diensten voor opgericht worden. Zowel op politioneel vlak als op het vlak van de parketten. Om het wat karikaturaal voor te stellen kan je moeilijk van mensen die elke dag dossiers moeten behandelen over hold-ups, doodslag, moord, grote oplichtingszaken, massa's diefstallen enz dat ze zich zorgen gaan maken over een hondje of katje dat geen eten krijgt... Begrijp mij nu niet verkeerd, ik keur dat zeker niet goed, moest ik het hier kunnen beslissen er zou al lang een opsplitsing zijn en de straffen zouden er verdorie niet naast zijn, maar zolang de opsplitsing er niet is, zal het een probleem blijven...

Politici zeveren graag in de rand. Dat zien we ook hier weer. Alsof ze dat zelf niet al langer weten dat er een probleem is. Maar nu verkopen ze daar terug wat zever over en ondertussen zijn de mensen weer wat gesust. Hetzelfde hebben we deze week gezien rond die rel met Jambon. Komt die even doodleuk vertellen dat het niet kan dat Mary als advocaat van Abdeslam over procedurefouten valt. In cé geef ik hem gelijk. Ik vind dat ook niet kunnen. Maar wie maakt die procedures zo ingewikkeld dat ze vaak niet uitvoerbaar zijn zonder te zondigen? Wie maakt de regels en wetten? Toch de politiek? Dan moet je daarna als politieker toch niet komen huilen als iemand ze toepast??? Huichelaars zijn het!

juleken
juleken
  • 7.461 berichten

#3 Geplaatst 12 februari 2018 - 19:04

Bekijk berichtazrael, op 12 februari 2018 - 12:24, zei:

De kern van het probleem. Niet alleen voor wat zaken van dierenmishandeling betreft trouwens. De bestraffing en opvolging blijft uit... Voor wat dierenmishandeling/verwaarlozing aangaat zal het probleem niet opgelost geraken zolang er geen aparte diensten voor opgericht worden. Zowel op politioneel vlak als op het vlak van de parketten. Om het wat karikaturaal voor te stellen kan je moeilijk van mensen die elke dag dossiers moeten behandelen over hold-ups, doodslag, moord, grote oplichtingszaken, massa's diefstallen enz dat ze zich zorgen gaan maken over een hondje of katje dat geen eten krijgt... Begrijp mij nu niet verkeerd, ik keur dat zeker niet goed, moest ik het hier kunnen beslissen er zou al lang een opsplitsing zijn en de straffen zouden er verdorie niet naast zijn, maar zolang de opsplitsing er niet is, zal het een probleem blijven...

Politici zeveren graag in de rand. Dat zien we ook hier weer. Alsof ze dat zelf niet al langer weten dat er een probleem is. Maar nu verkopen ze daar terug wat zever over en ondertussen zijn de mensen weer wat gesust. Hetzelfde hebben we deze week gezien rond die rel met Jambon. Komt die even doodleuk vertellen dat het niet kan dat Mary als advocaat van Abdeslam over procedurefouten valt. In cé geef ik hem gelijk. Ik vind dat ook niet kunnen. Maar wie maakt die procedures zo ingewikkeld dat ze vaak niet uitvoerbaar zijn zonder te zondigen? Wie maakt de regels en wetten? Toch de politiek? Dan moet je daarna als politieker toch niet komen huilen als iemand ze toepast??? Huichelaars zijn het!

Absoluut!  :wall:  :wall:

mira
mira
  • 592 berichten
  • 10 katten

#4 Geplaatst 12 februari 2018 - 19:18

inderdaad, de fout ligt bij de politiek die de wetten in mekaar steken, hoe verwacht je dat zulke mensen die gewoon opkomen voor hun eigen belang en vooral om op het einde vd maand er flink voor betaald worden, iets zouden inzitten met dieren, als ik in mijn omgeving rond kijken, hebben die vaak zelfs nog niet eens een dier en zien ze dat ook maar als een last dus wat verwacht je dan, ik mocht recent nog aan de lijve ondervinden na mijn klacht bij orde der dierenartsen dat al deze organisaties niets voorstellen, ze lullen er maar op los om ons te sussen, in Limburg is een boer uit Gelinden al ik weet niet hoe vaak veroordeeld voor dierenverwaarlozing, er worden telkens ik weet ni hoeveel dieren weg gehaald en toch heeft hij altijd opnieuw dieren. Hier op de straat was vroeger ook een gezin met veel katten en honden, ze konden nog niet voor zichzelf zorgen en als ze in de winkel binnen kwamen, rook je hen van ver, ik kende iemand die er bij was toen de dieren door het asiel in beslag werden genomen, daar moet nog al iets te zien geweest zijn, ze mochten geen dieren meer houden. De burgemeester woonde er op een boogscheut vandaan, na paar maanden hadden ze al terug honden, denk je dat er werd opgetreden, niet dus, alles bleef bij het oude, triestig vind ik zoiets en dat zie ik ook niet snel veranderen hoor !