Spring naar inhoud

- - - - -

Overname Kattensite.be - wie doneert een centje?

• Log in om te reageren
170 reacties op dit onderwerp
wea
wea
  • 6.113 berichten
  • 5 katten

#151 Geplaatst 12 april 2018 - 21:44

anders fotogalerij betalend maken? lijkt me het eerlijkst want het is een dure extra en niet iedereen gebruikt het of wil er geld aan geven.
Ik zou het zonde vinden dat de KS zou verdwijnen want het is wel duidelijk dat er niet genoeg binnenkomt met donaties en dat gaat er niet op beteren.... 20 euro per maand is al 240 per jaar, wat gemiddeld 6 donaties zijn.

Ik heb gedoneerd maar ik zou het niet zien zitten om lidgeld te betalen. Dan ga ik eerlijk gezegd op zoek naar een ander forum omdat ik gratis advies wil geven en mensen wil helpen met kattenvragen.

There is no point in arguing with cats as they always get what they want...

Jeannine
Jeannine
  • 1.705 berichten

#152 Geplaatst 20 mei 2018 - 21:18

Ben hier op ks bij de donatie knop aan de gegevens geraakt om een kleine bijdrage te doen, de dank u wel had ik gekregen onmiddellijk nadat ik er op geklikt had.
alleen, had de storting nog niet uitgevoerd.
Heb die dadelijk daarna gedaan op 15 mei 's avonds, heb jij er al iets van gezien? want wil natuurlijk wel dat het op de juiste plaats terechtgekomen is.
Niet dat het moet van mij, maar bij de donaties zie ik er niks van staan, daarom eigenlijk ook dit berichtje met mijn vraag.

Bekijk berichtEvyke81, op 05 april 2018 - 11:52, zei:

De overname is inderdaad al bijeen gehaald.  Dus kattensite is (wat mij betreft) nu van de leden.
Ik beheer hem gewoon.

't Zijn vooral de maandelijkse kosten waar het om draait nu.  Is per kwartaal een 250 € ongeveer.
Eens alles wat op de rails zit, moet dat ook onderhouden kunnen worden, maar dat zal nog wat tijd in beslag nemen

Bewerkt door Jeannine, 20 mei 2018 - 21:21.

Evyke81
Evyke81
  • 3 katten

#153 Geplaatst 22 mei 2018 - 09:53

Bekijk berichtJeannine, op 20 mei 2018 - 21:18, zei:

Ben hier op ks bij de donatie knop aan de gegevens geraakt om een kleine bijdrage te doen, de dank u wel had ik gekregen onmiddellijk nadat ik er op geklikt had.
alleen, had de storting nog niet uitgevoerd.
Heb die dadelijk daarna gedaan op 15 mei 's avonds, heb jij er al iets van gezien? want wil natuurlijk wel dat het op de juiste plaats terechtgekomen is.
Niet dat het moet van mij, maar bij de donaties zie ik er niks van staan, daarom eigenlijk ook dit berichtje met mijn vraag.

Ga dat direct eens nakijken se :)

EDIT: centjes staan op de rekening.
Hartelijk dank !!!

Bewerkt door Evyke81, 22 mei 2018 - 10:00.

Geplaatste afbeelding
www.kattenopvangwaasland.com

Evyke81
Evyke81
  • 3 katten

#154 Geplaatst 13 december 2018 - 15:09

Zonet een donatie van 100 € gevonden op de rekening + nog een uitbetaling van een donatie via die link (wel erg hoeveel ze achterhouden voor de kosten :s )

Dank je wel aan de lieve donateurs :loveshower:

Geplaatste afbeelding

Smiko
Smiko
  • 252 berichten
  • 2 katten

#155 Geplaatst 15 december 2018 - 12:59

In hoeverre kan je de structurele kosten dekken?

250 per maand komt op een 85 per maand. Dat kan misschien iets goedkoper maar is een normale prijs als het inclusief, hosting, verbruik, domeinnaam etc is.
Dit lijkt een Phpbb forum waarvoor je SQL nodig hebt en dat is meestal een meerkost.  

Ik heb 2 collega's die met niks anders bezig zijn, stuur je DB size in GB eens door en als je er zicht op hebt je maandelijkse traffic (data), dan zal ik ze volledig vrijbijvend een simulatie laten maken.

Dezelfde collega's doen ook online marketing.

Belangrijkste blijft om meer activiteit te creeren. Dit moet 'the place to be' zijn voor elke katten liefhebber.

Evyke81
Evyke81
  • 3 katten

#156 Geplaatst 15 december 2018 - 13:08

Bekijk berichtSmiko, op 15 december 2018 - 12:59, zei:

In hoeverre kan je de structurele kosten dekken?

250 per maand komt op een 85 per maand. Dat kan misschien iets goedkoper maar is een normale prijs als het inclusief, hosting, verbruik, domeinnaam etc is.
Dit lijkt een Phpbb forum waarvoor je SQL nodig hebt en dat is meestal een meerkost.  

Ik heb 2 collega's die met niks anders bezig zijn, stuur je DB size in GB eens door en als je er zicht op hebt je maandelijkse traffic (data), dan zal ik ze volledig vrijbijvend een simulatie laten maken.

Dezelfde collega's doen ook online marketing.

Belangrijkste blijft om meer activiteit te creeren. Dit moet 'the place to be' zijn voor elke katten liefhebber.

Ondertussen is het iets minder nu.
Het komt nu op 177,87 € / kwartaal maar dat bedrag krijg ik (nog steeds) niet bij elkaar via zooplus (ongeveer 20 € / maand) en Medpets (55 € / kwartaal)

Ik zou graag werken met Google AdWords, maar ben zo'n leek dat ik absoluut niet weet hoe ik het moet activeren.
Al enkele keren hulp gevraagd aan de vorige eigenaars maar krijg weinig respons.
Vooral omdat ik weet dat zij daar hun meeste inkomsten uit haalden (eigen woorden)

Geplaatste afbeelding

spirou2007
spirou2007
  • 4.009 berichten
  • 5 katten

#157 Geplaatst 16 december 2018 - 00:19

Hoe gaat het nu Evyke?

Kan je niet eventueel een bbq of pannekoekendag organiseren, maar dan voor jullie zelf om de kosten te dekken?
Heb je een online winkelke? Anders mag je de link geven!

Succes!!!!!
:) :)

Syntara
Syntara
  • 3.127 berichten
  • 2 katten

#158 Geplaatst 16 december 2018 - 10:10

Bekijk berichtEvyke81, op 15 december 2018 - 13:08, zei:

Ondertussen is het iets minder nu.
Het komt nu op 177,87 € / kwartaal maar dat bedrag krijg ik (nog steeds) niet bij elkaar via zooplus (ongeveer 20 € / maand) en Medpets (55 € / kwartaal)

Ik zou graag werken met Google AdWords, maar ben zo'n leek dat ik absoluut niet weet hoe ik het moet activeren.
Al enkele keren hulp gevraagd aan de vorige eigenaars maar krijg weinig respons.
Vooral omdat ik weet dat zij daar hun meeste inkomsten uit haalden (eigen woorden)

https://www.google.c...dal_active=none
Hier vind je info en kan je ook je site opgeven. Verder werkte dat ongeveer hetzelfde als de banner van Zooplus. Een stukje code dat je op de juiste plaats moet plaatsen. Waar je dat exact moet plaatsen kan ik zo niet zien, maar je mag altijd een pb sturen met vragen :)

Smiko
Smiko
  • 252 berichten
  • 2 katten

#159 Geplaatst 19 augustus 2019 - 01:18

Ik heb een paar zaken kunnen achterhalen (niet alle details).
Het zit niet alleen in het verkeer en de storage.

De software waarop kattensite is gebouwd is een cms/form software van Invision. Ook daar zitten licentiekosten aan vast en moeten updates op gedaan worden. Ik vermoed dat deze licentie's destijds zijn aangekocht en nu op een server bij een 3e partij aan het draaien is die het verbruik aanrekenen.

Ik zie wel dat zij ondertussen een cloud versie bieden waarbij zij ook de hosting etc op zich nemen. (soort all in pakket)

Begint vanaf 45 dollar per maand. Verkeer is dan voorzien op +- 65 users die tegelijk actief online zijn en er is 8GB storage voor media.  Stap hoger is 70 dollar voor 100 simultane users met 12gb storage.

Er zal ergens een upgrade naar de laatste versie van de software gedan moeten worden, of migreren en vervolgens upgraden. Eventueel ook de registratie van de domeinnaam overzetten zodat de security certificaten ook inclusief zijn..

Meer info over et technische via PM, lijkt me niet handig als ik hier ga posten welke softwareversie's ik heb gevonden met bijbehorende links etc.

Daarnaast zullen er altijd nog een aantal vrijwillgers nodig zijn die mee willen helpen om het forum zelf te modereren en wat te onderhouden als er meer activiteit komt. Denk dat enkele van de huidige leden daar best voor open staan.

Evyke81
Evyke81
  • 3 katten

#160 Geplaatst 19 augustus 2019 - 08:19

Bekijk berichtSmiko, op 19 augustus 2019 - 01:18, zei:

Ik heb een paar zaken kunnen achterhalen (niet alle details).
Het zit niet alleen in het verkeer en de storage.

De software waarop kattensite is gebouwd is een cms/form software van Invision. Ook daar zitten licentiekosten aan vast en moeten updates op gedaan worden. Ik vermoed dat deze licentie's destijds zijn aangekocht en nu op een server bij een 3e partij aan het draaien is die het verbruik aanrekenen.

Ik zie wel dat zij ondertussen een cloud versie bieden waarbij zij ook de hosting etc op zich nemen. (soort all in pakket)

Begint vanaf 45 dollar per maand. Verkeer is dan voorzien op +- 65 users die tegelijk actief online zijn en er is 8GB storage voor media.  Stap hoger is 70 dollar voor 100 simultane users met 12gb storage.

Er zal ergens een upgrade naar de laatste versie van de software gedan moeten worden, of migreren en vervolgens upgraden. Eventueel ook de registratie van de domeinnaam overzetten zodat de security certificaten ook inclusief zijn..

Meer info over et technische via PM, lijkt me niet handig als ik hier ga posten welke softwareversie's ik heb gevonden met bijbehorende links etc.

Daarnaast zullen er altijd nog een aantal vrijwillgers nodig zijn die mee willen helpen om het forum zelf te modereren en wat te onderhouden als er meer activiteit komt. Denk dat enkele van de huidige leden daar best voor open staan.

Ik betaal nu 177 € / 3 maand.

En dat lukt nog 2 kwartalen.  Mss 3 als er nog wat inkomsten binnenkomen.
Maar ben stilaan een beetje wanhopig aant worden want op deze manier blijft het niet lukken.

Maar goedkoper ga ik zeker niet vinden als we het forum willen houden zoals het is.
Heb al gedacht aan lidgeld.... Mss maar 1 € / 1 jaar.  
Maar
A: weet niet of dat een goed idee is
B: zou niet weten hoe ik het technisch moet doen.

Geplaatste afbeelding

Féline
Féline
  • 1.818 berichten
  • 2 katten

#161 Geplaatst 19 augustus 2019 - 14:21

Bekijk berichtEvyke81, op 19 augustus 2019 - 08:19, zei:

Maar ben stilaan een beetje wanhopig aant worden want op deze manier blijft het niet lukken.

Maar goedkoper ga ik zeker niet vinden als we het forum willen houden zoals het is.

Maar

Ik betaal met plezier 5 euro lidgeld per maand om Kattensite.be verder te helpen.

Smiko
Smiko
  • 252 berichten
  • 2 katten

#162 Geplaatst 19 augustus 2019 - 22:00

Bekijk berichtEvyke81, op 19 augustus 2019 - 08:19, zei:

Maar

Lidgeld gaat een drempel zijn vrees ik voor veel mensen. Zeker voor nieuwe leden om zich aan te melden. Terwijl daar toch nood aan is om de activiteit op peil te houden/verhogen. Heb mijn twijfels erbij of dat een goed idee is.

Of je moet tegen betaling echt extra mogelijkheden krijgen terwijl een gewone registratie gratis is. (bv gen reclame bij lidgeld).

Beste piste lijkt me toch iets met reclame of die adsense.

Technisch zou dit met die invision software (al in gebruik voor kattensite) allemaal mogelijk moeten zijn:
https://invisioncomm...tures/commerce/

Al is de hetgeen zij op de website hebben staan de laatste versie (4.0) en loopt kattensite nog op een oudere versie. (lijkt erop dat die niet meer geupgrade is geweest).

Voor zover ik weet hoe Adsense werkt is dat een kwestie van een regel code toevoegen op de plaatsen waar google mag adverteren, en zit het beheer verder bij Google en via het gekoppelde google account.

Moet eerlijk zeggen dat ik ook geen IT'er be of ervaring heb met dit specifieke systeem of adsense. Maar heb vroeger wel wat websites gemaakt en fora opgezet en met fora etc geknutseld.

Als alles al eenvoudig zou lukken is het nog de vraag hoeveel die adsense echt op zou brengen natuurlijk.
Belangrijkste zal zijn om een manier te vinden vaste kosten te kunnen dekken zodat de site zekfvoorzienend is.

Bewerkt door Smiko, 19 augustus 2019 - 22:15.

Casper-Cartouche
Casper-Cartouche
  • 5.267 berichten
  • 4 katten

#163 Geplaatst 20 augustus 2019 - 13:30

Bekijk berichtFéline, op 19 augustus 2019 - 14:21, zei:

Ik betaal met plezier 5 euro lidgeld per maand om Kattensite.be verder te helpen.

Hier ook met plezier 5 euro per maand om de kattensite springlevend te houden …. :)
Geplaatste afbeelding

Evyke81
Evyke81
  • 3 katten

#164 Geplaatst 20 augustus 2019 - 16:12

Bekijk berichtFéline, op 19 augustus 2019 - 14:21, zei:

Bekijk berichtCasper-Cartouche, op 20 augustus 2019 - 13:30, zei:

Hier ook met plezier 5 euro per maand om de kattensite springlevend te houden …. :)
Dat is heel lief van jullie uiteraard :loveshower: , maar ik wil niemand verplichten.  
Maar als je het rekeningnummer wil hebben, mag je altijd een bestendig opdrachtje ingeven ;)

Ik droom van de dag dat er 'winst' over blijft.  Zodat ik leuke acties kan doen met een toffe prijs of zo.
Wie weet, als dat hier weer vollenbak draait :)

Geplaatste afbeelding

Machteld.
Machteld.
  • 2 katten

#165 Geplaatst 20 augustus 2019 - 16:14

Hoe vaak krijg je het geld van Trooper eigenlijk binnen Evy? Ik had een paar weken terug een redelijk grote bestelling op bol.com via de link gedaan, dus hopelijk heb je daar iets van.

Es wütet, kratzt und beißt und kreischt, und wühlt sich durch mein weiches Fleisch

Das Vieh, es lässt mir keine Ruh, ich lock es an und greife zu.

Nein, tu mir nichts! Kann nichts dafür, ich bin doch nur ein wildes Tier.

- Die kleine Ballade vom schwarzen Schmetterling, ASP