Spring naar inhoud

- - - - -

Thuiszorg voor overleden huisdieren

• Log in om te reageren
10 reacties op dit onderwerp
tash
tash
  • 4.071 berichten
  • 7 katten

#1 Geplaatst 26 februari 2018 - 14:39

Enkele jaren geleden overleed onze oudste poezel. Dit heeft veel emoties en verdriet met zich meegebracht, gevoelens waar we achteraf iets mee wilden doen voor mensen en dieren die ongetwijfeld hetzelfde meemaken. We vinden het erg belangrijk om om een rustige manier afscheid te kunnen nemen, en dat die kans ook de andere huisdieren kan gegeven worden. Ze hebben immers vaak jarenlang samengeleefd met een metgezel die er niet meer is. Daarom hebben mijn man en ikzelf besloten om een vzw/stichting op te richten die zich hierop toelegt. Dit is uiteindelijk "Mahalo" geworden. We bieden mensen de kans om in hun eigen vertrouwde omgeving afscheid te kunnen nemen van hun overleden huisdier, en dit binnen een straal van maximum 50 km rondom de stad Leuven. Door het aanwenden van een opbaartafel en koelplaat kunnen huisdieren nog enkele dagen thuis blijven, vooraleer een begraving of crematie volgt. Daarnaast bieden we ook betaalbare juweeltjes (voor haarplukje of as), grafkistjes en -steentjes,... aan, die bovendien kunnen bezorgd worden naar gelijk welk adres in België en Nederland.

Alle info vind je op onze website: http://mahalo.simplesite.com

Bijgevoegde thumbnails

• Grafsteen - klein.JPG
  • Hangertje_03.JPG
  • Hollebedels_2.JPG
  • Ijzeren kadertje.JPG

Mahalo vzw - Thuiszorg voor overleden huisdieren & herdenkingsjuweeltjes: http://mahalo.simplesite.com

Syntara
Syntara
  • 3.189 berichten
  • 2 katten

#2 Geplaatst 26 februari 2018 - 15:36

Mooi idee. Zelf zou ik er geen nood aan hebben, maar het is wel fijn dat het kan. Ook mooie juweeltjes.

charlotte98
charlotte98
  • 97 berichten
  • 2 katten

#3 Geplaatst 26 februari 2018 - 17:20

proficiat dat je dat doet! ik kan geloven dat veel mensen daar iets aan hebben.

Kaprice
Kaprice
  • 4.908 berichten
  • 3 katten

#4 Geplaatst 26 februari 2018 - 17:49

@tash
Hebben jullie een website met de juweeltjes en grafsteentjes, ed.
En prijzen en leveringskosten…

tash
tash
  • 4.071 berichten
  • 7 katten

#5 Geplaatst 26 februari 2018 - 17:59

Bekijk berichtKaprice, op 26 februari 2018 - 17:49, zei:

@tash
Hebben jullie een website met de juweeltjes en grafsteentjes, ed.
En prijzen en leveringskosten…

ja hoor, als je naar onze site gaat : http://mahalo.simplesite.com en je gaat naar producten dan zie je alles wat we kunnen afleveren met desbetreffende prijzen.  Voor leveringskosten hanteren we de prijzen van bpost.

Mahalo vzw - Thuiszorg voor overleden huisdieren & herdenkingsjuweeltjes: http://mahalo.simplesite.com

Kaprice
Kaprice
  • 4.908 berichten
  • 3 katten

#6 Geplaatst 26 februari 2018 - 18:09

Oh bedankt ;)
Maar wat ik zoek staat er helaas niet bij…

tash
tash
  • 4.071 berichten
  • 7 katten

#7 Geplaatst 26 februari 2018 - 18:20

Bekijk berichtKaprice, op 26 februari 2018 - 18:09, zei:

Oh bedankt ;)
Maar wat ik zoek staat er helaas niet bij…

geen probleem hoor, hopelijk vind je snel wat je zoekt

Kaprice
Kaprice
  • 4.908 berichten
  • 3 katten

#8 Geplaatst 26 februari 2018 - 18:26

Het zit wel in uw dienstverleningspakket, maar niet apart bij producten te koop. Dus kzal t wel eens vinden hé ;)

Nivo
Nivo
  • 6.307 berichten
  • 2 katten

#9 Geplaatst 26 februari 2018 - 18:50

Wat een goed initiatief!
Helaas al afscheid van vele dierenkindjes moeten nemen, geen één was gemakkelijk.
Kon het ook moeilijk om gelijk afscheid te nemen, het komt ook onverwacht.
Doordat ieder in januari heen ging kon ik ze nog vele dagen tot 3 weken bezoeken.
In de warme maanden was dit niet mogelijk geweest wat nog extra hartverscheurend zou zijn.  

Hun vriendjes die achter blijven maken ook een rouwperiode door, toen het eerste broertje vermist was hebben de overige 4 twee moeilijke weken gehad, minder eetlust.
Toen grote broer overleed is er eentje heel erg vermagerd en was in zichzelf gekeerd.
Grote broer lag opgebaard in het tuinhuis waar zijn zus regelmatig nog eens wilde gaan kijken.

Was ook uniek toen mijn kat van 21 in het kistje gelegd werd dat alle anderen 1 voor 1 nog eens aan haar gingen ruiken, alsof ze wisten dat dit de laatste keer was.  

Ben verheugd om dit bericht te lezen, Dat mensen zich hier nog bewust van zijn want er is zeker nood aan.

Wil nog iets kwijt waar jullie mogelijk iets mee kunnen.

Kon het maar niet om een begraving te doen, ze waren mij te dierbaar.
Toen kwam ik met het idee om grafkeldertjes te maken, dit was al iets meer verdraagbaar.
Ook het idee dat ik ze dan niet hoef achter te laten als ik verhuis, want ik huur.
Koos voor de simpelste oplossing een betonnen bloembak met een tuintegel er op gekit.
In het keldertje staat een luchtdicht kistje die weer in een vacuümzak verpakt is.

Tis maar een ideetje om iets mooiers mee te verzinnen mocht er vraag naar zijn.

Bijgevoegde thumbnails

• HPIM8673.JPG
  • HPIM8674.JPG

Bewerkt door Nivo, 26 februari 2018 - 19:04.

sorry laatste keer

tash
tash
  • 4.071 berichten
  • 7 katten

#10 Geplaatst 26 februari 2018 - 19:39

Bekijk berichtNivo, op 26 februari 2018 - 18:50, zei:

Wat een goed initiatief!
Helaas al afscheid van vele dierenkindjes moeten nemen, geen één was gemakkelijk.
Kon het ook moeilijk om gelijk afscheid te nemen, het komt ook onverwacht.
Doordat ieder in januari heen ging kon ik ze nog vele dagen tot 3 weken bezoeken.
In de warme maanden was dit niet mogelijk geweest wat nog extra hartverscheurend zou zijn.  

Hun vriendjes die achter blijven maken ook een rouwperiode door, toen het eerste broertje vermist was hebben de overige 4 twee moeilijke weken gehad, minder eetlust.
Toen grote broer overleed is er eentje heel erg vermagerd en was in zichzelf gekeerd.
Grote broer lag opgebaard in het tuinhuis waar zijn zus regelmatig nog eens wilde gaan kijken.

Was ook uniek toen mijn kat van 21 in het kistje gelegd werd dat alle anderen 1 voor 1 nog eens aan haar gingen ruiken, alsof ze wisten dat dit de laatste keer was.  

Ben verheugd om dit bericht te lezen, Dat mensen zich hier nog bewust van zijn want er is zeker nood aan.

Wil nog iets kwijt waar jullie mogelijk iets mee kunnen.

Kon het maar niet om een begraving te doen, ze waren mij te dierbaar.
Toen kwam ik met het idee om grafkeldertjes te maken, dit was al iets meer verdraagbaar.
Ook het idee dat ik ze dan niet hoef achter te laten als ik verhuis, want ik huur.
Koos voor de simpelste oplossing een betonnen bloembak met een tuintegel er op gekit.
In het keldertje staat een luchtdicht kistje die weer in een vacuümzak verpakt is.

Tis maar een ideetje om iets mooiers mee te verzinnen mocht er vraag naar zijn.

Dank je! Wij zijn er inderdaad enorm van overtuigd dat ook andere huisdieren rouwen, we hebben daar zelfs een heel ontroerend filmpje van op onze facebookpagina van Mahalo.  Onze visie is dus om dieren te laten afscheid nemen op hun eigen manier en hun eigen tempo zonder tijdslimiet want sommige crematoria geven een vooropgesteld uur mee om het overleden diertje binnen te brengen
Hetzelfde geldt natuurlijk ook voor baasjes.  Het is immens belangrijk om afscheid te nemen op je eigen manier en dat is voor ieder van ons anders.  Sommigen vinden een opbaring aan huis op een koelplaat gedurende een aantal uren/dagen wat extreem terwijl anderen hier enorm veel nood aan hebben.  Naar ons gevoel mag er gerust wat meer diversiteit van aanbod komen, zodat er kan voorzien worden in een afscheid op maat

gillian-kat
gillian-kat
  • Lid
  • 2.959 berichten

#11 Geplaatst 26 februari 2018 - 20:23

Mooie tekst op de eerste foto.  Krijg je krop van in de keel ...

Goed en mooi initiatief ook.  Veel succes ermee.

Pootje
  Gillian

Er wordt door de forum beheerster geweigerd mijn account te verwijderen maar deze account is dus DOOD!   Telt niet meer.  Er wordt niet meer gereageerd op iets.

Account mag gewist worden.  Kom niet meer terug naar het forum.