Spring naar inhoud

- - - - -

In Kortrijk opent deze zomer het eerste kattencafé van de regio.

• Log in om te reageren
17 reacties op dit onderwerp
Kaprice
Kaprice
  • 4.880 berichten
  • 3 katten

#1 Geplaatst 07 maart 2018 - 14:49

Kater? Die laat je voortaan op café https://www.hln.be/r...-cafe~ae7d3da5/

gillian-kat
gillian-kat
  • 2.959 berichten

#2 Geplaatst 07 maart 2018 - 20:39

Tof dat er meer komen.  Hopelijk helpt dit ook met adopties.

Pootje
  Gillian

Na een nare ervaring hier neem ik wat afstand van de site.  Kan zijn dat ik terugkom, maar kan zijn dat dit ook niet gebeurt.  Voor het moment in ieder geval geen goesting om me er hier terug in te smijten ...

Sabine2
Sabine2
  • 8.647 berichten
  • 5 katten

#3 Geplaatst 09 maart 2018 - 11:18

Ik ben ook grote voorstander, voor zover het aangepakt wordt door mensen met voldoende kennis van (katten)zaken

In Brugge opent "Puss & Books" dit weekend ook de deuren, één van de uitbaatsters heeft er een opleiding Cat Coach gevolgd bij Felinova, dus die weet wel veel over katjes

Katjes zijn net als chocolaatjes, het is moeilijk om het bij ééntje te houden :paw
The devil has work for idle paws :x
www.dendermondsezwervertjes.org

gillian-kat
gillian-kat
  • 2.959 berichten

#4 Geplaatst 09 maart 2018 - 17:20

Boeken en katten tesamen?!  Dat is my place to be! :d

Pootje
  Gillian

Na een nare ervaring hier neem ik wat afstand van de site.  Kan zijn dat ik terugkom, maar kan zijn dat dit ook niet gebeurt.  Voor het moment in ieder geval geen goesting om me er hier terug in te smijten ...

tash
tash
  • 4.067 berichten
  • 7 katten

#5 Geplaatst 09 maart 2018 - 21:47

helemaal mijn ding! Ik denk alleen dat ze me er moeten buiten zetten :)
Mahalo vzw - Thuiszorg voor overleden huisdieren & herdenkingsjuweeltjes: http://mahalo.simplesite.com

waltervds
waltervds
  • 11 berichten

#6 Geplaatst 14 september 2018 - 10:02

Zoals reeds gezegd : als het gedaan wordt door mensen met ervaring. De zaak in Kortrijk heb ik jammer genoeg niet die indruk. Brugge en Gent zijn opgeleide mensen met ervaring in adoptie procedures en gaan over de moeilijke gevallen. Kortrijk pakt alleen kittens binnen. Lijkt mij op het eerste zicht meer een gewoon café met katten als trekpleister.

Sabine2
Sabine2
  • 8.647 berichten
  • 5 katten

#7 Geplaatst 26 september 2018 - 13:30

Bekijk berichtwaltervds, op 14 september 2018 - 10:02, zei:

Zoals reeds gezegd : als het gedaan wordt door mensen met ervaring. De zaak in Kortrijk heb ik jammer genoeg niet die indruk. Brugge en Gent zijn opgeleide mensen met ervaring in adoptie procedures en gaan over de moeilijke gevallen. Kortrijk pakt alleen kittens binnen. Lijkt mij op het eerste zicht meer een gewoon café met katten als trekpleister.

Oesje... hopelijk komt daar dan snel iemand met kattenkennis.  

Over Puss & Books in de Ezelstraat in Brugge hoor ik wel supergoeie commentaren. Ik ken iemand die er wekelijks naartoe gaat. Gent is ook heel goed bezig.

Katjes zijn net als chocolaatjes, het is moeilijk om het bij ééntje te houden :paw
The devil has work for idle paws :x
www.dendermondsezwervertjes.org

gillian-kat
gillian-kat
  • 2.959 berichten

#8 Geplaatst 26 september 2018 - 15:49

Ik heb anders nog niets slechts gehoord over de zaak in Kortrijk.  het is niet omdat het geen katten therapeuten zijn of zo met diplomas, dat men er niets van kent.  Ervaring met katten en mensenkennis op zich is ook al veel in vele gevallen.

Pootje
  Gillian

gillian-kat
gillian-kat
  • 2.959 berichten

#9 Geplaatst 26 september 2018 - 15:57

En ze passen nog steeds geregeld regels en zo aan als ze merken dat er iets is dat toch niet goed voor de katten en kittens blijkt te zijn dus ze hebben echt wel oog ook voor de katten daar.

tash
tash
  • 4.067 berichten
  • 7 katten

#10 Geplaatst 26 september 2018 - 19:53

Bekijk berichtgillian-kat, op 26 september 2018 - 15:49, zei:

Ik heb anders nog niets slechts gehoord over de zaak in Kortrijk.  het is niet omdat het geen katten therapeuten zijn of zo met diplomas, dat men er niets van kent.  Ervaring met katten en mensenkennis op zich is ook al veel in vele gevallen.

Pootje
  Gillian

ik lees net op FB dat ze door slechte ervaringen geen kinderen onder de 8 jaar meer toelaten, en dit omdat ouders niet consequent genoeg zijn naar hun kinderen toe waardoor de algemene regels naar het welzijn van de katten, niet worden nageleefd.  De uitbaters plannen wel elke maand blijkbaar een dag waar deze kinderen wel welkom op zijn.  Een moeilijke beslissing denk ik dan maar in elk geval eentje waar het welzijn van de katten voorop wordt gesteld, dus voor mij een pluspunt
Mahalo vzw - Thuiszorg voor overleden huisdieren & herdenkingsjuweeltjes: http://mahalo.simplesite.com

gillian-kat
gillian-kat
  • 2.959 berichten

#11 Geplaatst 26 september 2018 - 20:16

Bekijk berichttash, op 26 september 2018 - 19:53, zei:

ik lees net op FB dat ze door slechte ervaringen geen kinderen onder de 8 jaar meer toelaten, en dit omdat ouders niet consequent genoeg zijn naar hun kinderen toe waardoor de algemene regels naar het welzijn van de katten, niet worden nageleefd.  De uitbaters plannen wel elke maand blijkbaar een dag waar deze kinderen wel welkom op zijn.  Een moeilijke beslissing denk ik dan maar in elk geval eentje waar het welzijn van de katten voorop wordt gesteld, dus voor mij een pluspunt

Er zijn veel katten cafeetjes waar jonge kinderen niet welkom zijn net om zulke reden.  Dat ze het nog geprobeerd hebben is tof van hen.  Maar ook goed dat ze het belang van de dieren voorop dus stellen en het dan spijtig genoeg ook moeten beperken.

Pootje
  Gillian

waltervds
waltervds
  • 11 berichten

#12 Geplaatst 15 januari 2019 - 10:28

Bekijk berichtgillian-kat, op 26 september 2018 - 15:49, zei:

Pootje
  Gillian

Ik hoop dat mijn gevoel fout is

Evyke81
Evyke81
  • 3 katten

#13 Geplaatst 15 januari 2019 - 13:14

Bekijk berichtwaltervds, op 15 januari 2019 - 10:28, zei:

Ik hoop dat mijn gevoel fout is
Oei, heb jij andere dingen gehoord?
Geplaatste afbeelding
www.kattenopvangwaasland.com

Kaprice
Kaprice
  • 4.880 berichten
  • 3 katten

#14 Geplaatst 15 januari 2019 - 15:55

Wie gisteravond in het Kortrijkse kattencafé Kuro Neko zijn yogamatje uitrolde, kreeg er een uur lang een gratis kat bij. Kattenyoga: in Amerika al dé hobby van hipsters, en nu ook uit te testen in ons land. “Een goede eerste stap om yoga te leren kennen”, klinkt het daar. “Moderne onzin”, reageren ervaren yogi’s.

b1a31b0a-e6af-11e8-8aaa-866e732217b7_web_scale_0.0739489_0.0739489__.jpg
Twaalf matjes en elf katjes. Dat was de uitrusting van kattencafé Kuro Neko voor de eerste officiële sessie katten­yoga.

BlackScorpion
BlackScorpion
  • 1 katten

#15 Geplaatst 15 januari 2019 - 18:52

Aaaaaaah waarom is dat hier niet!! Ik volg nu yoga en zou zo een les wel erg leuk vinden! Nu ik vrees wel dat je niet echt geconcentreerd zal zijn en niet ten volle met de yoga zal bezig zijn, hihi.
Geplaatste afbeelding