Spring naar inhoud

- - - - -

Vrouw plaatst huisjes waarin zwerfkatten kunnen schuilen

• Log in om te reageren
10 reacties op dit onderwerp
Kaprice
Kaprice
  • 4.730 berichten
  • 3 katten

#1 Geplaatst 07 maart 2018 - 16:21

Een vrouw uit Bredene wil met piepschuimen huisjes de problematiek van zwerfkatten aanpakken. Ze zette er verschillende buiten waar de katten kunnen in schuilen. De stad is niet gewonnen voor het idee.
https://www.nieuwsbl...180306_03393903

DORIS
DORIS
  • 7.913 berichten
  • 4 katten

#2 Geplaatst 07 maart 2018 - 19:47

Is nochtans goed voor de zwervertjes.
  • Adopteer een kat! Je hebt een baasje nodig

Malou
Malou
  • 1.047 berichten
  • 4 katten

#3 Geplaatst 07 maart 2018 - 20:05

Maar piepschuim is niet echt natuurvriendelijk, zeker niet als de kat die erin woont het ook stuk krabt. Een ander alternatief zou beter zijn.

Elma
Elma
  • 3 katten

#4 Geplaatst 07 maart 2018 - 20:09

Katten vangen en ze knipje geven. Dan de buurt verwittigen dat ze de katten in het oog houden op gebied van gezondheid.
Groetjes van Elma
Mijn katjes: Lexy (ros) Sienna (wit -tricolore) Butler (zwart) = K3
en Flippy, de valkparkiet, is de baas. Geplaatste afbeelding

gillian-kat
gillian-kat
  • 2.608 berichten

#5 Geplaatst 07 maart 2018 - 20:28

Ik vind het prachtig dat ze de diertjes een warm en droog onderkomen wil geven.  Als ze het onderhoudt en proper houdt, eten- en drinkbakjes dagelijks ververst en an de winter alles terug mooi opruimt, dan zie ik echt het probleem niet.   Meer mensen zouden zich moeten inzetten voor dieren.

En die zever over dat ze daar al mensen hebben die zich inzetten voor zwervertjes.  Ja zoals in mijn gemeente waar de zwerfkat verantwoordelijken alleen gaan naar meldingen die hen interesseren en de anderen klasseren ze verticaal.  En dan zagen dat er klachten over hen zijn.  Ja kom zeg.  
Het is niet omdat je mensen hebt aangesteld, dat die ook echt correct hun job doen.  Merk ik zelf hier in mijn eigen gemeente genoeg met onze zwerfkatjes.

Dikke duim dus voor de mevrouw :duim:

Pootje
  Gillian

Elke kat is een wonder op zich ...

Nivo
Nivo
  • 2 katten

#6 Geplaatst 07 maart 2018 - 21:18

Helemaal ok maar voor de veiligheid dan beter op een gesloten terrein. Moet er niet aan denken wat haters kunnen aanrichten. Maakte dit zelf jaren geleden mee, had een afdakje voor het voer gemaakt voor de zwerfkatjes. Elke dag vernielde iemand die, alles lag steeds uit elkaar geschopt. Moet er niet aan denken als er in zo'n box katjes liggen en iemand heeft verkeerde ideeën, vooral vuurwerktijd :(
sorry laatste keer

mira
mira
  • 643 berichten
  • 10 katten

#7 Geplaatst 07 maart 2018 - 22:11

Er zijn nog veel plaatsen waar je op weinig begrip kan rekenen als je je wil inzetten voor deze dieren. Ik weet nog dat ik aantal jaren geleden een mail stuurde naar de milieudienst ivm zwerfkattenproblematiek, ik vroeg om zwerfkatten op hun kosten te laten steriliseren, ik kreeg als antwoord dat ikzelf een weldoorvoede kat moest nemen die de zwerfkatten wel van mijn territorium zou afjagen, ja u leest het goed, nog nooit gehoord van kattenaids en kattenleucose als katten gaan vechten blijkbaar, de brief was ondertekend door de burgemeester, zelf dokter van beroep, die ook nog beweerde dat je met sterilisatie het probleem niet zomaar kunt oplossen. Ik vind elk initiatief dat hierin genomen wordt super, een buurgemeente waar ik woon doet nochtans al jaren heel veel voor zwerfkatten, huisjes knutselen om te schuilen, voedsel inzamelen, er staan op veel plaatsen ook spaarpotten om zo geld in te zamelen om eten te kopen.

Malou
Malou
  • 1.047 berichten
  • 4 katten

#8 Geplaatst 08 maart 2018 - 00:30

Een beetje controle op de zwerfkatten maakt toch wat uit. We zijn zelf een kat verloren aan kattenaids, jaren nadat die eens door een zwerfkat behoorlijk toegetakeld werd. Die kat kwam hier wel vaker in de tuin en zag er niet erg gezond uit. Men heeft toen een paar keer vangkooien gezet, zwerfkatten meegenomen en gecheckt, de gezonde gesteriliseerd en weer uitgezet, de zieke geëuthanaseerd. Gaf toch minder gevechten hier.

gillian-kat
gillian-kat
  • 2.608 berichten

#9 Geplaatst 08 maart 2018 - 15:14

Bekijk berichtNivo, op 07 maart 2018 - 21:18, zei:

Helemaal ok maar voor de veiligheid dan beter op een gesloten terrein. Moet er niet aan denken wat haters kunnen aanrichten. Maakte dit zelf jaren geleden mee, had een afdakje voor het voer gemaakt voor de zwerfkatjes. Elke dag vernielde iemand die, alles lag steeds uit elkaar geschopt. Moet er niet aan denken als er in zo'n box katjes liggen en iemand heeft verkeerde ideeën, vooral vuurwerktijd :(

Ik denk dat zwervers al snel uit het huisje zijn weggeschoten als er mensen in de buurt komen hoor.  En als men echt een kat wil pijn doen, dan vindt men spijtig genoeg altijd een manier om dat te doen :(

Pootje
  Gillian

Bewerkt door gillian-kat, 08 maart 2018 - 15:15.

Elma
Elma
  • 3 katten

#10 Geplaatst 08 maart 2018 - 20:06

Ik was vandaag even in het asiel en sprak er met de kattenvangster. Ze heeft deze week al 25 volwassen katten gevangen. Er is dus nog veel werk aan de winkel.
Groetjes van Elma
Mijn katjes: Lexy (ros) Sienna (wit -tricolore) Butler (zwart) = K3
en Flippy, de valkparkiet, is de baas. Geplaatste afbeelding

gillian-kat
gillian-kat
  • 2.608 berichten

#11 Geplaatst 09 maart 2018 - 22:52

Bekijk berichtElma, op 08 maart 2018 - 20:06, zei:

Ik was vandaag even in het asiel en sprak er met de kattenvangster. Ze heeft deze week al 25 volwassen katten gevangen. Er is dus nog veel werk aan de winkel.

*zucht*  Wanneer gaan mensen het eindelijk leren?

Pootje
  Gillian