Spring naar inhoud

- - - - -

Koffie, thee of bier: die kater krijg je er gratis bij

• Log in om te reageren
9 reacties op dit onderwerp
Kaprice
Kaprice
  • 4.663 berichten
  • 3 katten

#1 Geplaatst 11 maart 2018 - 17:28

Koffiedrinken, een boek lezen en misschien wel een kat meenemen naar huis: het kan voortaan in Puss and Books, Brugges eerste kattencafé. “Het café is volledig ingericht op maat van katten”, zeggen de uitbaters.

In de Ezelstraat opent vandaag Puss and Books, al zijn de eerste gasten al een aantal weken geleden gearriveerd: Boeksie, Witpoot, Luna, Pritje, Lapje en Binkie. Om te wennen aan hun nieuwe omgeving, want nog meer dan de klanten zijn de katten koning in het café. En dat is eraan te zien: met loopplanken kunnen de dieren zich ongestoord door het hele interieur begeven.

“Eigenlijk is het hele café ingericht op maat van onze katten. Ze mogen overal vrij rondlopen en hebben boven een eigen ruimte. Alleen de keuken is, om hygiënische redenen, verboden terrein”, zegt Aaike De Bruyne, samen met Indra Saelens en Tine Vandenbon het gezicht achter het nieuwe initiatief.

De bedoeling van het café: behalve klanten koffie, thee of een glas bier serveren, ze ook laten kennismaken met de katten. En als het klikt, mogen klant en kat samen naar huis. “Het café is ingericht als een living zodat de gasten de katten in een huiselijke sfeer kunnen ontmoeten. Zo kan je de dieren ook veel beter leren kennen. Niet zoals in een asiel dus, waar de keuze vaak alleen gebaseerd is op het uiterlijk. Voordat een kat het café verlaat, zal er ook eerst een goed gesprek aan voorafgaan”, zegt Aaike.

Telkens een kat vertrekt, komt er plaats vrij voor een nieuwe bewoner. Daarvoor werkt Puss and Books samen met verschillende vzw’s.

Reserveren aangeraden

In vele andere steden zijn ze al goed ingeburgerd, maar de opstart van het eerste Brugse kattencafé had nogal wat voeten in de aarde. “Vooral de zoektocht naar een geschikt pand was niet eenvoudig. Een café mag niet zomaar in elke straat, en natuurlijk moest het pand ook geschikt zijn voor huisdieren.”

Aan interesse voor het café, dat open is op woensdag, donderdag en zaterdag van 11 tot 17 uur en op zondag van 14 tot 17 uur, is er geen gebrek. “Om teleurstellingen te voorkomen, raden we gasten aan om te reserveren. Want om het niet te druk te maken voor de katten, laten we maximaal twintig klanten toe.”

www.pussandbooks.be

5479514E-CD07-4FDB-BE8B-007C9800ADDE.jpeg

tash
tash
  • 7 katten

#2 Geplaatst 12 maart 2018 - 07:27

dat wordt weer gevaarlijk : "als het klikt kan de kat mee naar huis" ;)
Mahalo vzw - Thuiszorg voor overleden huisdieren & herdenkingsjuweeltjes: http://mahalo.simplesite.com

Sabine2
Sabine2
  • 5 katten

#3 Geplaatst 13 maart 2018 - 09:50

Die gaan dat heel goed doen, één van hen is alleszins catcoach
Katjes zijn net als chocolaatjes, het is moeilijk om het bij ééntje te houden :paw
The devil has work for idle paws :x
www.kattenopvangwaasland.com

gillian-kat
gillian-kat
  • 1.972 berichten

#4 Geplaatst 14 maart 2018 - 11:56

Bekijk berichttash, op 12 maart 2018 - 07:27, zei:

dat wordt weer gevaarlijk : "als het klikt kan de kat mee naar huis" ;)

Zal wel met voorafgaand gesprek zijn en zo vermoed ik.  Zou maar vreemd zijn als je gewoon de kat direct kan inladen in je boodschappentas en hup naar huis ermee.  Ik denk niet dat de vzw's dan zo makkelijk zouden meewerken en hun katten zouden beschikbaar stellen.  Alléé, ik hoop dat toch ...

Pootje
   Gillian

Elke kat is een wonder op zich ...

Sabine2
Sabine2
  • 5 katten

#5 Geplaatst 14 maart 2018 - 14:23

Bekijk berichtgillian-kat, op 14 maart 2018 - 11:56, zei:

Zal wel met voorafgaand gesprek zijn en zo vermoed ik.  Zou maar vreemd zijn als je gewoon de kat direct kan inladen in je boodschappentas en hup naar huis ermee.  Ik denk niet dat de vzw's dan zo makkelijk zouden meewerken en hun katten zouden beschikbaar stellen.

Zeker weten! Alles verloopt er in het belang van de katjes.

Katjes zijn net als chocolaatjes, het is moeilijk om het bij ééntje te houden :paw

tash
tash
  • 7 katten

#6 Geplaatst 14 maart 2018 - 18:12

Bekijk berichtgillian-kat, op 14 maart 2018 - 11:56, zei:

Zal wel met voorafgaand gesprek zijn en zo vermoed ik.  Zou maar vreemd zijn als je gewoon de kat direct kan inladen in je boodschappentas en hup naar huis ermee.  Ik denk niet dat de vzw's dan zo makkelijk zouden meewerken en hun katten zouden beschikbaar stellen.  Alléé, ik hoop dat toch ...

Pootje
   Gillian

ja tuurlijk zal je wel  "gescreened" worden, allee, dat hoop ik dan toch wel ook.  Alleen maakt zo een bezoek mezelf een beetje bang : stel dat het klikt met één de viervoeters en je bent "goed bevonden", dan zou ik me niet kunnen inhouden en zitten we hier thuis aan nummer 8 hahaha
Mahalo vzw - Thuiszorg voor overleden huisdieren & herdenkingsjuweeltjes: http://mahalo.simplesite.com

gillian-kat
gillian-kat
  • 1.972 berichten

#7 Geplaatst 15 maart 2018 - 13:25

Bekijk berichttash, op 14 maart 2018 - 18:12, zei:

ja tuurlijk zal je wel  "gescreened" worden, allee, dat hoop ik dan toch wel ook.  Alleen maakt zo een bezoek mezelf een beetje bang : stel dat het klikt met één de viervoeters en je bent "goed bevonden", dan zou ik me niet kunnen inhouden en zitten we hier thuis aan nummer 8 hahaha

Zoals ze zeggen ...  Het is niet wij die een kat kiezen maar de kat die ons kiest :)

Pootje
  Gillian

hilleke
hilleke
  • 19.509 berichten

#8 Geplaatst 16 maart 2018 - 16:20

heb net even hun website bezocht. Hun werking zit echt heel goed in elkaar. Knap.

gillian-kat
gillian-kat
  • 1.972 berichten

#9 Geplaatst 17 maart 2018 - 12:05

Bekijk berichthilleke, op 16 maart 2018 - 16:20, zei:

heb net even hun website bezocht. Hun werking zit echt heel goed in elkaar. Knap.

Inderdaad erg leuk en goed gemaakt.  Vind de boeken ruilkast fantastisch!  Als ik daar toch eens in de buurt woonde :(   Hoop dat ze heel veel succes gaan hebben :heart:

Pootje
  Gillian

Sabine2
Sabine2
  • 5 katten

#10 Geplaatst 20 maart 2018 - 11:54

Bekijk berichthilleke, op 16 maart 2018 - 16:20, zei:

Bekijk berichtgillian-kat, op 17 maart 2018 - 12:05, zei:

Inderdaad erg leuk en goed gemaakt.  Vind de boeken ruilkast fantastisch!  Als ik daar toch eens in de buurt woonde :(   Hoop dat ze heel veel succes gaan hebben :heart:

Pootje
  Gillian

Ja echt wel! Boeken en katjes en ne lekkere Café Latté, echt zalig! Maar zo ver van hier. Ik kom eigenlijk nooit in Brugge :(