Spring naar inhoud

- - - - -

Haar kleuren met natuurlijke verf of toch maar de gewone verf

• Log in om te reageren
26 reacties op dit onderwerp
Inge91
Inge91
  • 11.657 berichten

#1 Geplaatst 12 maart 2018 - 14:42

ik zou mijn haren eens zelf zou willen kleuren. De producten van bij de kapper drogen mijn haren helemaal uit, het gevolg is dat mijn haar er dof uitziet en dat het afbreekt.
Heeft er iemand ervaring met natuurlijke haarkleuringen? Ik wil eigenlijk liever geen chemische troep op mijn haar smeren.

Geplaatste afbeelding

Auryn
Auryn
  • 1.217 berichten
  • 3 katten

#2 Geplaatst 12 maart 2018 - 15:49

Het hangt er natuurlijk vanaf wat voor kleur je wil.

Ik heb verschillende keren henna gebruikt maar deze werkt enkel voor "donkere" kleuren. Vooral rood en bruin. Je kan ook zwart krijgen maar dan moet je het echt heel lang op je haar laten zitten en er best zelfs een nachtje mee slapen.

Het product op zich vind ik heel goed maar wel een smerig boeltje als je niet gewoon bent om ermee te werken. Maar het verzorgt je haar goed bij het kleuren en het is op zich zelfs heel gezond voor je haar. Daarom dat je ook kleurloze kan krijgen om gewoon als verzorging te gebruiken. Maar waar je wel moet op letten is dat het een laag op je haar legt waardoor het rare effecten kan geven met andere producten. Zo kan het zijn dat andere (niet henna) haarverven niet werken of een totaal andere kleur geven dan verwacht en ook producten om je haar meer of net minder krullen te geven, weinig of niet werken.

Als je lichter wil gaan dan je eigen haarkleur dan kan je, denk ik, niet veel anders dan chemische producten gebruiken omdat je haar dan ontkleurd moet worden. Er zijn misschien wel "natuurlijke" producten die ook je haar kunnen verbleken maar omdat ze natuurlijk zijn, wil niet zeggen dat ze minder beschadigend zijn.

Ikzelf laat al meer dan 2 jaar mijn haar (ont)kleuren bij de kapper. De ene keer laat ik gewoon een blonde balayage kleuren over heel mijn haar en de andere keer laat ik mijn punten in fun colors kleuren, maar voor die fun colors moet mijn haar wel eerst bijna wit afgebleekt zijn. Dat moet nu niet elke keer gebeuren als ik die fun colors laat zetten maar toch wel af en toe. Mijn haar heeft weinig of geen last van droog/dof of breekbaar te zijn en mijn kapper heeft me al verschillende keren de opmerking gegeven dat mijn haar ondanks al het kleuren zo gezond is.

Maar ik verzorg het ook heel goed. Ik gebruik altijd shampoo en conditioner voor gekleurd haar of droog en beschadigd haar en ik probeer toch ook wekelijks om een haarmasker te gebruiken voor droog en beschadigd haar, tussendoor doe ik regelmatig haarolie op mijn haar (van arganolie) En ik laat mijn haar ook meestal natuurlijk drogen en gebruik praktisch nooit geen stijltang of dergelijke.

1 product dat je altijd eens kunt opzoeken en waar veel kappers bij zweren is Olaplex. Het is zelf geen haarkleuring maar een product dat bij de kleuring en als nabehandeling gebruikt word om het haar te helpen herstellen en gezond te houden.

Bewerkt door Auryn, 12 maart 2018 - 15:52.

Geplaatste afbeelding

"Two things are infinite: the universe and human stupidity; and I'm not sure about the universe." - Albert Einstein

Armani
Armani
  • 15.108 berichten
  • 1 katten

#3 Geplaatst 12 maart 2018 - 18:57

ik kleur ook regelmatig mijn haar maar met de traditionele haarkleuringsproducten.
Mij heel erg bewust dat het allemaal chemisch is en wellicht niet zo goed, maar ja.
Mijn grijs vind ik ook niet goed :louche:

Féline
Féline
  • 1.552 berichten
  • 2 katten

#4 Geplaatst 12 maart 2018 - 19:15

Het hangt ervan af wàt je wil.
Lichter,meches of highligts : zowiezo naar de kapper, (misschien eens veranderen van coiffeur)
Ik heb al heel veel keren van alles zélf uitgeprobeerd, met serieus wat foute resultaten.
Ik wil écht ni gelijk een bommake klinken,maar een kapper is een professional en die weet, doorgaans toch, waar hij/zij mee bezig is
Succes !

lilymaya
lilymaya
  • 7.553 berichten

#5 Geplaatst 12 maart 2018 - 19:42

Er zijn  genoeg mensen die het zelf doen .
Hennaplus  heeft heel veel kleurtjes ;)

DORIS
DORIS
  • 7.835 berichten
  • 4 katten

#6 Geplaatst 12 maart 2018 - 20:29

Geen ervaring met natuurlijke haarkleuren.Ik laat de kapster altijd Kevin Murphy of Inoa gebruiken.Ik heb fijn en droog haar.Met die 2 merken wordt het helemaal niet dof.
Ik gebruik Kevin Murphy om mijn haar te wassen en te verzorgen.

• Adopteer een kat! Je hebt een baasje nodig

Inge91
Inge91
  • 11.657 berichten

#7 Geplaatst 13 maart 2018 - 11:39

Bekijk berichtAuryn, op 12 maart 2018 - 15:49, zei:

Het hangt er natuurlijk vanaf wat voor kleur je wil.

Ik heb verschillende keren henna gebruikt maar deze werkt enkel voor "donkere" kleuren. Vooral rood en bruin. Je kan ook zwart krijgen maar dan moet je het echt heel lang op je haar laten zitten en er best zelfs een nachtje mee slapen.

Het product op zich vind ik heel goed maar wel een smerig boeltje als je niet gewoon bent om ermee te werken. Maar het verzorgt je haar goed bij het kleuren en het is op zich zelfs heel gezond voor je haar. Daarom dat je ook kleurloze kan krijgen om gewoon als verzorging te gebruiken. Maar waar je wel moet op letten is dat het een laag op je haar legt waardoor het rare effecten kan geven met andere producten. Zo kan het zijn dat andere (niet henna) haarverven niet werken of een totaal andere kleur geven dan verwacht en ook producten om je haar meer of net minder krullen te geven, weinig of niet werken.

Als je lichter wil gaan dan je eigen haarkleur dan kan je, denk ik, niet veel anders dan chemische producten gebruiken omdat je haar dan ontkleurd moet worden. Er zijn misschien wel "natuurlijke" producten die ook je haar kunnen verbleken maar omdat ze natuurlijk zijn, wil niet zeggen dat ze minder beschadigend zijn.

Ikzelf laat al meer dan 2 jaar mijn haar (ont)kleuren bij de kapper. De ene keer laat ik gewoon een blonde balayage kleuren over heel mijn haar en de andere keer laat ik mijn punten in fun colors kleuren, maar voor die fun colors moet mijn haar wel eerst bijna wit afgebleekt zijn. Dat moet nu niet elke keer gebeuren als ik die fun colors laat zetten maar toch wel af en toe. Mijn haar heeft weinig of geen last van droog/dof of breekbaar te zijn en mijn kapper heeft me al verschillende keren de opmerking gegeven dat mijn haar ondanks al het kleuren zo gezond is.

Maar ik verzorg het ook heel goed. Ik gebruik altijd shampoo en conditioner voor gekleurd haar of droog en beschadigd haar en ik probeer toch ook wekelijks om een haarmasker te gebruiken voor droog en beschadigd haar, tussendoor doe ik regelmatig haarolie op mijn haar (van arganolie) En ik laat mijn haar ook meestal natuurlijk drogen en gebruik praktisch nooit geen stijltang of dergelijke.

1 product dat je altijd eens kunt opzoeken en waar veel kappers bij zweren is Olaplex. Het is zelf geen haarkleuring maar een product dat bij de kleuring en als nabehandeling gebruikt word om het haar te helpen herstellen en gezond te houden.

Ik was ook aan het denken om eens henna te gebruiken, maar wil niet rood uitslaan. ;) Zelf heb ik donkerblonde haren, waar ik bij de kapper tot vorig jaar meches in liet zetten. Allemaal mooi de eerste 2x maar daarna begon mijn haar af te breken en kreeg bovenaan allemaal korte haartjes. Mijn kapster lachte het weg door te zeggen dat het nieuwe haren zijn :louche: en mijn haar werd lichter en lichter tot het uiteindelijke een vrij egaal strooien dak was :lachen: ik denk dat ze agressieve goedkope producten gebruikt, wie zal het zeggen.
Ik gebruik elke keer na het wassen conditioner of een masker en gebruik goeie shampoo, maar moet wel elke dag mijn haar brushen omdat ik anders geen volume heb.
Nu heb ik dus alles netjes laten uitgroeien en de kwaliteit van mijn haar is sterk verbetert. Maar er komen grijze haren tevoorschijn :trance: dus er moet iets gebeuren ;)  

Geplaatste afbeelding

Inge91
Inge91
  • 11.657 berichten

#8 Geplaatst 13 maart 2018 - 11:53

Bekijk berichtArmani, op 12 maart 2018 - 18:57, zei:

ik kleur ook regelmatig mijn haar maar met de traditionele haarkleuringsproducten.
Mij heel erg bewust dat het allemaal chemisch is en wellicht niet zo goed, maar ja.
Mijn grijs vind ik ook niet goed :louche:

Dat is dus ook mijn probleem. Die grijze haren wil ik niet.
Veel heb ik er nog niet maar ze staan in een groepje boven op mijn hoofd, daar waar het zonnetje ze lekker laat schitteren. :lachen:
Vroeger experimenteerde ik wel eens met tijdelijke kleuringen, niet slecht voor het haar, het glansde mooi maar ik weet dat het "gif" allemaal in de huid trekt. Daar heb ik een beetje schrik van

Bekijk berichtFéline, op 12 maart 2018 - 19:15, zei:

Het hangt ervan af wàt je wil.

Ik heb al heel veel keren van alles zélf uitgeprobeerd, met serieus wat foute resultaten.
!

Ik weet wat ik niet wil ;) geen knalrood haar en geen muts in een veel te donkere egale tint.
Voor die foute resultaten heb ik dus schrik, ik weet dat henna er niet zomaar uitgaat en dat overkleuren niet lukt.
Misschien toch maar eens een andere kapper opzoeken die met betere verven werkt

Bekijk berichtlilymaya, op 12 maart 2018 - 19:42, zei:

Er zijn  genoeg mensen die het zelf doen .
Hennaplus  heeft heel veel kleurtjes ;)

Heeft henna niet altijd een rode tint in zijn verven?

Bekijk berichtDORIS, op 12 maart 2018 - 20:29, zei:

Geen ervaring met natuurlijke haarkleuren.Ik laat de kapster altijd Kevin Murphy of Inoa gebruiken.Ik heb fijn en droog haar.Met die 2 merken wordt het helemaal niet dof.
Ik gebruik Kevin Murphy om mijn haar te wassen en te verzorgen.

Hier hetzelfde verhaal, dun en volumeloos haar maar normaal niet droog
Laat jij je haren lichter maken of gewoon kleuren?

Geplaatste afbeelding

DORIS
DORIS
  • 7.835 berichten
  • 4 katten

#9 Geplaatst 13 maart 2018 - 12:45

Ik laat soms kleuren en soms lichter maken.Voor het lichter te maken gebruikt de kapster Kevin Murphy want met Inoa verschiet je soms.Dat is nogal hevig.
Soms laat ik ook lokken(een soort mèchen )zetten.Met die 2 producten blijft mijn haar goed.

Inge91
Inge91
  • 11.657 berichten

#10 Geplaatst 13 maart 2018 - 17:20

Bekijk berichtDORIS, op 13 maart 2018 - 12:45, zei:

Ik laat soms kleuren en soms lichter maken.Voor het lichter te maken gebruikt de kapster Kevin Murphy want met Inoa verschiet je soms.Dat is nogal hevig.
Soms laat ik ook lokken(een soort mèchen )zetten.Met die 2 producten blijft mijn haar goed.

Ik ga eens achter een kapper zoeken die met Kevin murphy werkt, bedankt voor de tip. Ik zoek achter een natuurlijk resultaat, mag ook niet te hevig zijn

Geplaatste afbeelding

DORIS
DORIS
  • 7.835 berichten
  • 4 katten

#11 Geplaatst 13 maart 2018 - 17:34

:thumb:

lilymaya
lilymaya
  • 7.553 berichten

#12 Geplaatst 13 maart 2018 - 19:02

Niet altijd  rode tint.
er is ook bruin en blond, zwart.
En idd heel wat rode tinten. Vb Hazelnut, cinnamon enz

HelpLuckyvinden
HelpLuckyvinden
  • 4.255 berichten
  • 3 katten

#13 Geplaatst 13 maart 2018 - 19:28

Heb mijn haar vroeger nog zwart-bruin geverfd met hennaproducten.
Dit was op haar dat voordien blond getrokken was door eerst mèches en nadien ontkleurende kleuringen (ik denk niet dat er dus nog veel natuurlijke haarkleur onder zat ;) ).
Het was wel een heel gedoe om te doen ; henna lijkt een beetje op modder om aan te brengen, is niet zo makkelijk als andere haarkleuringen.
Maar het is al meer dan 15 jaar geleden, die producten zijn misschien ook wel geëvolueerd sindsdien.

Dat brushen beschadigt op zijn minst even erg je haar als kleuringen als je het dagelijks doet.

Bewerkt door HelpLuckyvinden, 13 maart 2018 - 19:29.

lilymaya
lilymaya
  • 7.553 berichten

#14 Geplaatst 13 maart 2018 - 19:37

Hennaplus is een crème .
Maar dat poeder  om met water te mengen bestaat  nog altijd  volgens'mij

DORIS
DORIS
  • 7.835 berichten
  • 4 katten

#15 Geplaatst 13 maart 2018 - 19:41

Kevin Murphy is zonder ammoniak en kan geen kwaad voor het haar.