Spring naar inhoud

- - - - -

herkennen kittens

• Log in om te reageren
14 reacties op dit onderwerp
Tirza
Tirza
  • 2.399 berichten
  • 6 katten

#1 Geplaatst 27 september 2009 - 22:59

Hallo,

Binnenkort verwacht ik mijn eerste nestje.

Heb gezien dat er enkele onder jullie nagellak gebruiken om de kittens te herkennen. Welk soort nagellak is dat?
Is dat niet giftig?
Of moet ik van een bepaald merk nemen?

Zijn er andere mogelijkheden om kittens  uit  elkaar te houden?

Spanishke
Spanishke
  • 9.598 berichten
  • 2 katten

#2 Geplaatst 27 september 2009 - 23:05

Ik heb nagellak gebruikt van een nagelstudio, allez ja ik weet niet goed hoe ik het moet zeggen, maar er zijn zo'n 6-tal basispotjes met felle kleurtjes (waaronder ook wit en zwart) en die dienen eigenlijk om figuurtjes op je nagels te plaatsen dmv een stempelblad en een stempeltje. Ik heb ze altijd goed drooggeblazen, ze hebben er nooit last van gehad, een keertje heeft mamapoes wel wat blauwe nagelak aan haar nek gehad doordat er een kleintje aan geweest was

Geplaatste afbeelding
:hart: Not a single catlover's heart can resist a simple "meow" :hart:

Smitten Kitten
Smitten Kitten
  • 11.119 berichten

#3 Geplaatst 28 september 2009 - 09:17

Ben zelf totaal geen schminkpoppeke, dus had niks van nagellak in huis, dus heb ik van die knal-turkooise nagellak gekocht in het kruidvat. Dat valt goed op, op die kittennageltjes :d

En het is ook alleen maar nodig voor de eerste weken, daarna weet je echt wel wie wie is hoor :LOL:

elixeryen
elixeryen
  • 14.834 berichten
  • 6 katten

#4 Geplaatst 28 september 2009 - 10:28

Ik heb ook nagellak gebruikt. Ook speciaal voor de kittens gaan kopen. ;)
Ik vind nagellak een stuk minder gevaarlijk dan touwtjes of haarrekkertjes.

Geplaatste afbeelding

Mooncats
Mooncats
  • 1.262 berichten
  • 13 katten

#5 Geplaatst 28 september 2009 - 11:50

De eerste weken gebruiken wij ook nagellak. Wel telkens goed drooggeblazen. Tot nu toe nog geen problemen mee gehad.

Als ze dan een week of vier zijn krijgen ze een bandje om van trixie. Dat doen we enkel als het moeilijk is om ze te herkennen op foto voor de toekomstige kittenkopers en soms lijken twee kittens toch ook wel heel goed op elkaar.

Tirza
Tirza
  • 2.399 berichten
  • 6 katten

#6 Geplaatst 28 september 2009 - 11:57

Ik zit/zat ermee in dat het gevaarlijk is.
Maar ga vanavond dus ook eens naar het kruidvat gaan. Een of ander knalkleurtje kiezen. Heb zelf enkel doorzichtige voor als ik eens naar een feestje moet. Anders draag ik geen make-up

ramses
ramses
  • 4.460 berichten

#7 Geplaatst 28 september 2009 - 12:21

Mijn broer doet kleurtjes wol zoals een halsbandje bij zijn pups wie wet een idee bij je kittens

Magic Coonie
Magic Coonie
  • 6.039 berichten
  • 6 katten

#8 Geplaatst 28 september 2009 - 12:30

Ik heb hier al altijd geluk gehad. Momenteel heb ik wel 2 blue tabby white katertjes, met een bless op hun neusje maar de ene heeft een witte bil en de andere niet.

Ik hoor ook vaak dat ze van die "veemerkstiften" gebruiken om in het oor een kleurtje te geven.

jubikelcats
jubikelcats
  • 6.071 berichten
  • 17 katten

#9 Geplaatst 28 september 2009 - 13:37

Heb de pech gehad dat ik de vorige keer een heel nest rood/wit had waarvan er een paar ook nog zo op elkaar leken dat ik echt niet meer wist wie wie was.
In dat soort gevallen heb ik altijd nagellak in huis, heb wel de sneldrogende, droogblazen doe ik niet aan.
Ik smeer een heel voetje onder, 4 pootjes, dus in principe is het voldoende voor 5 baby's.
bandjes, elestiekjes e.d. nee dankje, mij te eng. wanneer die kleintjes elkaar wegknokken bij een tepel en ze blijven in zo'n bandje hangen brrrrrrrrrrrr
Moet niet aan de gevolgen denken.
Nagellak ik wat dat betreft behoorlijk onschuldig.

Geplaatste afbeeldingJubikel Cats Perzen en Exotics
Nu je mijn handen niet meer aan kunt raken, raak je mijn hart nog duidelijker aan. Krachtig zijn in je kwetsbaarheid en kwetsbaar zijn in je kracht!

Spanishke
Spanishke
  • 9.598 berichten
  • 2 katten

#10 Geplaatst 28 september 2009 - 13:59

Ja bandjes heb ik ook nooit willen overwegen, ik had het inderdaad ook al gezien, maar het leek me toch helemaal niet veillig. Het is wel schattig om zo'n kittentje te zien rondlopen met een gekleurd bandje, maar de veiligheid gaat boven alles he. Nagellak leek me in dit geval het beste en kan ik je alleen maar aanraden

Geplaatste afbeelding
:hart: Not a single catlover's heart can resist a simple "meow" :hart:

amazingdolls
amazingdolls
  • 3.501 berichten
  • 18 katten

#11 Geplaatst 29 september 2009 - 00:11

ik gebruik ook nagellak, fel rode, bandjes, elastiekjes ofwat dan ook heb ik nog nooit gebruikt.
Nog nooit problemen gehad met nagellak
Geplaatste afbeelding

ramses
ramses
  • 4.460 berichten

#12 Geplaatst 29 september 2009 - 07:09

Spanishke zei:

Ja bandjes heb ik ook nooit willen overwegen, ik had het inderdaad ook al gezien, maar het leek me toch helemaal niet veillig. Het is wel schattig om zo'n kittentje te zien rondlopen met een gekleurd bandje, maar de veiligheid gaat boven alles he. Nagellak leek me in dit geval het beste en kan ik je alleen maar aanraden

Fijne wollen draadjes springen snel kapot dacht ik , eigenlijk is nagellak ook wel een goed idee

Guest_shivers_*
Guest_shivers_*

#13 Geplaatst 29 september 2009 - 14:38

Ik gebruik altijd veemerkstiften en dan merk ik de kittens aan de binnenkant van het oor.
Nagelak, elastiekjes etc vertrouw ik niet en de veemerkstiften werkt perfect.

Guest_Minoushke_*
Guest_Minoushke_*

#14 Geplaatst 01 oktober 2009 - 18:44

De eerste dagen merkte ik de kittens ook met nagellak want het waren/zijn zo'n kleine ukjes en ze zijn alle3 wit... begin daar maar verschil in te zien dacht ik toen... Ondertussen zijn we 6 dagen verder en ken ik ze blindelings uit elkaar :d

Tirza
Tirza
  • 2.399 berichten
  • 6 katten

#15 Geplaatst 02 oktober 2009 - 14:37

Dank je wel voor de tips. Ben vandaag om nagellak gegaan.