Spring naar inhoud

- - - - -

Onze langoor-viervoeters

• Log in om te reageren
10 reacties op dit onderwerp
tash
tash
  • 7 katten

#1 Geplaatst 31 maart 2018 - 18:56

Naast onze 7 poezels huppelen ook onze dwergkonijnen Jef en Jeanne maar al te graag rond in de buitenren. :)

DSCN8715.JPG

DSCN8686.JPG

DSCN8689.JPG

Mahalo vzw - Thuiszorg voor overleden huisdieren & herdenkingsjuweeltjes: http://mahalo.simplesite.com

Nivo
Nivo
  • 2 katten

#2 Geplaatst 31 maart 2018 - 20:11

:thumb:  die lust wel een konijntje :a
Nijntjes zien er ook goed verzorgd uit :love4:

sorry laatste keer

tash
tash
  • 7 katten

#3 Geplaatst 01 april 2018 - 07:35

Bekijk berichtNivo, op 31 maart 2018 - 20:11, zei:

:thumb:  die lust wel een konijntje :a
Nijntjes zien er ook goed verzorgd uit :love4:

ja hoor, ze zijn de beste vrienden, 's avonds laat moeten ze in hun hok maar als we 's morgens het deurtje terug open zetten is Nya altijd van de partij
Mahalo vzw - Thuiszorg voor overleden huisdieren & herdenkingsjuweeltjes: http://mahalo.simplesite.com

Syntara
Syntara
  • 2 katten

#4 Geplaatst 01 april 2018 - 11:36

Mooie nijntjes! :loveshower: Leuk om te zien!

Elma
Elma
  • 3 katten

#5 Geplaatst 02 april 2018 - 20:07

Ach hoe mooi. En die katten doen daar niks aan? Onze eerste kattin heeft eens een haas gevangen. Ze beet de kop af en de rest bracht ze mee naar huis. Dat was in de tijd dat hier nog veel groen was en er hazen leefden in onze wijk.
​Juno heeft er ook nog eens gevangen. Dat waren allemaal 1-Dags haasjes. Ze hebben het niet overleefd, ondanks dat we ze allemaal naar het Natuurhulpcenter in Opglabbeek gebracht hebben. :catsad

Bijgevoegde thumbnails

• 1dagshaas.JPG

Bewerkt door Elma, 02 april 2018 - 20:10.

Groetjes van Elma
Mijn katjes: Lexy (ros) Sienna (wit -tricolore) Butler (zwart) = K3
en Flippy, de valkparkiet, die de baas is. Geplaatste afbeelding

tash
tash
  • 7 katten

#6 Geplaatst 03 april 2018 - 07:33

Bekijk berichtElma, op 02 april 2018 - 20:07, zei:

Ach hoe mooi. En die katten doen daar niks aan? Onze eerste kattin heeft eens een haas gevangen. Ze beet de kop af en de rest bracht ze mee naar huis. Dat was in de tijd dat hier nog veel groen was en er hazen leefden in onze wijk.
​Juno heeft er ook nog eens gevangen. Dat waren allemaal 1-Dags haasjes. Ze hebben het niet overleefd, ondanks dat we ze allemaal naar het Natuurhulpcenter in Opglabbeek gebracht hebben. :catsad

ohhhhhhhhhh hoe lief is dat!!!!!!!!!!! :h :h
Hier komen ze overeen met elkaar maar dat ging niet van dag 1.  Vooral als de nijntjes begonnen gek te doen en te spurten, dan kwam wel het jachtinstinct boven bij de katten maar er zijn nooit ongelukken gebeurd
Zo jammer dat ze het niet gered hebben :( ze doen daar nochtans hun best. Ook wij zijn al enkele keren naar Opglabbeek geweest, dan vooral met vogeltjes.  Het is al zo erg geworden dat we in beide auto's een transportbox zitten hebben voor het geval we weer es iets tegen komen onderweg :)

mira
mira
  • 579 berichten
  • 10 katten

#7 Geplaatst 03 april 2018 - 21:00

Onze oude Dolly kwam ooit eens met een jonge haas in haar muil uit de plantage, nu ik vermoed dat ze hem zelf niet gedood had, want hij was even groot dan zijzelf en fier dat ze was.
Paar jaar geleden zat hier een Vlaamse reus, dier kwam van bij buurman maar zat niet opgesloten en het duurde niet lang of het kwam in alle tuinen zitten, ik noemde hem Nijnie, hij bleef hier plakken, in een hok wou hij ni slapen, zelfs in putteke winter lag hij in het midden van een struik gewoon tegen de grond, hij huppelde hier rond tussen de poezen, ik wou hem zijn vrijheid ook niet ontnemen en liet hem ook hier vrij lopen en doen waar hij zin in had, ergens in december lagen de 2 ganzen bij de buren met de kop afgebeten en mijne Nijnie heb ik ook nooit meer terug gezien, spijtig want ik was er erg aan gehecht geraakt
.DSCN6903.JPG

Bewerkt door mira, 03 april 2018 - 21:02.

Elma
Elma
  • 3 katten

#8 Geplaatst 03 april 2018 - 21:10

Juno heeft ons destijds dikwijls naar Opglabbeek doen rijden, allemaal zonder succes. Die nestjes werden gegraven in een hoop zand dat er toen nog lag omdat mensen hier nog aan het bouwen waren.
Groetjes van Elma
Mijn katjes: Lexy (ros) Sienna (wit -tricolore) Butler (zwart) = K3
en Flippy, de valkparkiet, die de baas is. Geplaatste afbeelding

tash
tash
  • 7 katten

#9 Geplaatst 04 april 2018 - 08:31

Bekijk berichtmira, op 03 april 2018 - 21:00, zei:

Onze oude Dolly kwam ooit eens met een jonge haas in haar muil uit de plantage, nu ik vermoed dat ze hem zelf niet gedood had, want hij was even groot dan zijzelf en fier dat ze was.
Paar jaar geleden zat hier een Vlaamse reus, dier kwam van bij buurman maar zat niet opgesloten en het duurde niet lang of het kwam in alle tuinen zitten, ik noemde hem Nijnie, hij bleef hier plakken, in een hok wou hij ni slapen, zelfs in putteke winter lag hij in het midden van een struik gewoon tegen de grond, hij huppelde hier rond tussen de poezen, ik wou hem zijn vrijheid ook niet ontnemen en liet hem ook hier vrij lopen en doen waar hij zin in had, ergens in december lagen de 2 ganzen bij de buren met de kop afgebeten en mijne Nijnie heb ik ook nooit meer terug gezien, spijtig want ik was er erg aan gehecht geraakt
.Bijlage DSCN6903.JPG

ocharme ...... vermoedelijk een vos dus?  De natuur kan soms heel erg wreed zijn.....Wel een hele mooie foto!!!

mira
mira
  • 579 berichten
  • 10 katten

#10 Geplaatst 04 april 2018 - 11:35

Ik vermoed ook een vos, Nijnie ging nogal eens op stap, dan zag ik hem soms ook kleine week niet, nadien hoorde ik dat hij via de veldweg ook naar andere tuinen huppelde, maar toen ik die ganzen zag liggen, wist ik dat ik Nijnie niet meer ging terug zien. Nadien had ik spijt en stelde ik in vraag of ik hem dan toch had moeten opsluiten, maar ja, dan zou hij niet meer zo gelukkig geweest zijn, hij was het nooit gewoon geweest om opgesloten te zitten. Hij hoorde echt bij de groep en de poezen waren hem heel goed gewoon, zelfs onze hond toen nog een pup besnuffelde Nijnie.

tash
tash
  • 7 katten

#11 Geplaatst 04 april 2018 - 11:52

Bekijk berichtmira, op 04 april 2018 - 11:35, zei:

Ik vermoed ook een vos, Nijnie ging nogal eens op stap, dan zag ik hem soms ook kleine week niet, nadien hoorde ik dat hij via de veldweg ook naar andere tuinen huppelde, maar toen ik die ganzen zag liggen, wist ik dat ik Nijnie niet meer ging terug zien. Nadien had ik spijt en stelde ik in vraag of ik hem dan toch had moeten opsluiten, maar ja, dan zou hij niet meer zo gelukkig geweest zijn, hij was het nooit gewoon geweest om opgesloten te zitten. Hij hoorde echt bij de groep en de poezen waren hem heel goed gewoon, zelfs onze hond toen nog een pup besnuffelde Nijnie.
een mens stelt zich nadien altijd vragen natuurlijk : "Had ik niet beter dit of dat?"  Maar zoals je al zegt, hij zou vermoedelijk nooit gelukkig geweest zijn.  Als een dier nooit anders gekend heeft dan het binnenleven, dat maakt een heel ander verhaal natuurlijk