Spring naar inhoud

- - - - -

Teken tijd weer begonnen

• Log in om te reageren
23 reacties op dit onderwerp
Nivo
Nivo
  • 6.307 berichten
  • 2 katten

#1 Geplaatst 01 april 2018 - 23:03

Gisteren al een teek moeten verwijderen. Was al een grote, zo vroeg nog in het jaar.

Dus jullie weten weer wat te doen, controleren maar ;)

sorry laatste keer

George&Charly
George&Charly
  • 2.844 berichten

#2 Geplaatst 02 april 2018 - 11:45

Klopt, ik heb er 14 dagen geleden ook al eentje gespot op onze Charly, weliswaar nog een kleintje maar toch echt wel vroeg dit seizoen.

Elma
Elma
  • 3 katten

#3 Geplaatst 02 april 2018 - 18:55

Ik heb die van ons al druppels gegeven. Dat was al een maand geleden. Lexy kwam binnen met een teek.
Groetjes van Elma
Mijn katjes zijn allemaal van mei 2014: Lexy (rosse kater) Sienna (wit -tricolore kattin) Butler (zwarte kater) = K3 Geplaatste afbeelding
Mijn YouTube kanaal: https://www.youtube....11Elma02/videos

Nivo
Nivo
  • 6.307 berichten
  • 2 katten

#4 Geplaatst 03 april 2018 - 00:15

De druppels houden niet tegen dat ze niet bijten, ze zijn daar alleen wat versuft van en laten op den duur los, soms pas na dagen.
sorry laatste keer

gillian-kat
gillian-kat
  • Lid
  • 2.959 berichten

#5 Geplaatst 03 april 2018 - 14:45

Ik ben al lang de tel kwijt. Ben al weken hier aan het plukken :evil:  Ik denk dat die van mij express nesten zoeken en erin gaan rollen :lachen:

Pootje
  Gillian

Er wordt door de forum beheerster geweigerd mijn account te verwijderen maar deze account is dus DOOD!   Telt niet meer.  Er wordt niet meer gereageerd op iets.

Account mag gewist worden.  Kom niet meer terug naar het forum.

Elma
Elma
  • 3 katten

#6 Geplaatst 03 april 2018 - 21:13

Ik heb vandaag nog een teek gevonden op Lexy, maar die was nog heel klein en al dood. Dus bijten doen die teken wel, maar dan zuigen ze die Frontline op en zijn ze piepedada. En een tekenbeet kan geen kwaad voor katten. Ze kunnen de ziekte van Lyme niet krijgen. Dat bewijzen Sientje en Kareltje van Bokrijk. Die komen in de zomer soms af om te eten en dan hangen er soms 4 à 6 teken op hen. Eens die teken zich volgezogen hebben, vallen ze af en gaan de katjes gewoon verder met hun leven.
Groetjes van Elma
Mijn katjes zijn allemaal van mei 2014: Lexy (rosse kater) Sienna (wit -tricolore kattin) Butler (zwarte kater) = K3 Geplaatste afbeelding

HelpLuckyvinden
HelpLuckyvinden
  • 4.983 berichten
  • 2 katten

#7 Geplaatst 03 april 2018 - 21:24

Bekijk berichtElma, op 03 april 2018 - 21:13, zei:

Ik heb vandaag nog een teek gevonden op Lexy, maar die was nog heel klein en al dood. Dus bijten doen die teken wel, maar dan zuigen ze die Frontline op en zijn ze piepedada. En een tekenbeet kan geen kwaad voor katten. Ze kunnen de ziekte van Lyme niet krijgen. Dat bewijzen Sientje en Kareltje van Bokrijk. Die komen in de zomer soms af om te eten en dan hangen er soms 4 à 6 teken op hen. Eens die teken zich volgezogen hebben, vallen ze af en gaan de katjes gewoon verder met hun leven.
Ik dacht ooit eens ergens gelezen te hebben dat katten nochtans ook de ziekte van Lyme kunnen krijgen, iemand die een kat had die Lyme had.
Blijkbaar is het zeldzamer bij katten dan bij de mens. Maar een andere ziekte Hemobartonella Felis vormt wel een groter risico na een tekenbeet bij katten. Het is een ziekte die kan leiden tot ernstige bloedarmoede en ook via vlooien kan overgebracht worden.
https://dierenzieken...tten/teken-kat/

Gelukkig zal niet iedere kat die ziekte krijgen, net zoals niet elke mens die gebeten wordt door een teek de ziekte van Lyme krijgt.

Bewerkt door HelpLuckyvinden, 03 april 2018 - 21:25.

Elma
Elma
  • 3 katten

#8 Geplaatst 03 april 2018 - 21:28

Die van Bokrijk lopen nu toch al 4 jaar onbeschermd rond en zijn momenteel zo gezond als een vis. :eDance:
Groetjes van Elma

HelpLuckyvinden
HelpLuckyvinden
  • 4.983 berichten
  • 2 katten

#9 Geplaatst 03 april 2018 - 21:32

Bekijk berichtElma, op 03 april 2018 - 21:28, zei:

Die van Bokrijk lopen nu toch al 4 jaar onbeschermd rond en zijn momenteel zo gezond als een vis. :eDance:
Goed hé :duim:
De onze worden ook niet maandelijks behandeld met Frontline Combo, dit omwille van de giftigheid van het product en een combinatie van het verlies van ons Lucky door intoxicatie :(
Dus ik ga hier zeker niemand aanmoedigen om zoveel en zo vaak mogelijk die middelen te gebruiken.
Wat niet wegneemt dat er ook risico's aan verbonden zijn als ze gebeten worden.

HelpLuckyvinden
HelpLuckyvinden
  • 4.983 berichten
  • 2 katten

#10 Geplaatst 03 april 2018 - 21:41

Misschien ook belangrijk om te vermelden in dit topic ; als je een teek wegneemt bij je kat, niet dooddrukken en in de vuilbak smijten.
Dit deden wij voordien altijd als er één van hen met een teek naar huis kwam.
Je moet hem dooddrukken (in een beetje keukenrol of wc-papier) en nadien door het toilet spoelen, dit omdat de teek eitjes kan hebben en deze nadien nog tot leven kunnen komen. Was een tip die wij kregen van onze dierenarts.

gillian-kat
gillian-kat
  • Lid
  • 2.959 berichten

#11 Geplaatst 04 april 2018 - 15:09

De onze gaan toch gewoon de vuilnisbak in en heb daar nog geen problemen mee gehad :o

Pootje
  Gillian

Er wordt door de forum beheerster geweigerd mijn account te verwijderen maar deze account is dus DOOD!   Telt niet meer.  Er wordt niet meer gereageerd op iets.

Account mag gewist worden.  Kom niet meer terug naar het forum.

George&Charly
George&Charly
  • 2.844 berichten

#12 Geplaatst 04 april 2018 - 15:42

Wij pletten ze eerst dood en daarna gaan ze de houtkachel in  :r !
Verschrikkelijke beesten vind ik dat die teken  :bla: !

Nivo
Nivo
  • 6.307 berichten
  • 2 katten

#13 Geplaatst 04 april 2018 - 16:47

De wc in en klaar :x
sorry laatste keer

HelpLuckyvinden
HelpLuckyvinden
  • 4.983 berichten
  • 2 katten

#14 Geplaatst 04 april 2018 - 17:09

Bekijk berichtgillian-kat, op 04 april 2018 - 15:09, zei:

De onze gaan toch gewoon de vuilnisbak in en heb daar nog geen problemen mee gehad :o

Pootje
  Gillian

Wij ook niet toen we ze nog in de vuilbak smeten. Die kans is ook relatief klein (eitjes die overleven) maar wil er niet aan denken dat het toch zou gebeuren :help:

Elma
Elma
  • 3 katten

#15 Geplaatst 04 april 2018 - 20:53

Ik doorboor ze altijd en laat ze dan in de afwasbak met heet water weglopen, zo komen er zeker geen eitjes van. :r Ik haat die beestjes ook verschrikkelijk, maar ik geef alleen Frontline Combo als er eentje van onze katten met een levende teek thuiskomt of om de 3 maanden, te beginnen van het eerste tekenalarm tot einde oktober. Ze krijgen de frontline allemaal gelijk, zo weet ik wie het gehad heeft en ik noteer ook de datum en reden in de deksel van de doos.
Groetjes van Elma