Spring naar inhoud

- - - - -

Teken tijd weer begonnen

• Log in om te reageren
23 reacties op dit onderwerp
gillian-kat
gillian-kat
  • Lid
  • 2.959 berichten

#16 Geplaatst 04 april 2018 - 22:33

Daarstraks 11 van Figaro afgehaald.  Was zeker een familie uitstap en heb nu een hele teken-clan uitgemoord ...

Pootje
  Gillian

Er wordt door de forum beheerster geweigerd mijn account te verwijderen maar deze account is dus DOOD!   Telt niet meer.  Er wordt niet meer gereageerd op iets.

Account mag gewist worden.  Kom niet meer terug naar het forum.

Ida
Ida
  • 460 berichten
  • 4 katten

#17 Geplaatst 05 april 2018 - 02:42

Hier gaan ze ook de houtkachel in. Ben er dit jaar gelukkig nog geen tegengekomen. Bij onze honden gebruik ik etherische olie lavendel om de teken weg te houden.

Evyke81
Evyke81
  • 3 katten

#18 Geplaatst 05 april 2018 - 15:22

Soms vraag ik mij af wat veganisten doen met teken.... :mrgreen:
Geplaatste afbeelding
www.kattenopvangwaasland.com

Elma
Elma
  • 3 katten

#19 Geplaatst 05 april 2018 - 20:50

Bekijk berichtEvyke81, op 05 april 2018 - 15:22, zei:

Soms vraag ik mij af wat veganisten doen met teken.... :mrgreen:
Opeten om aan de nodige proteïnen te geraken? :mrgreen:

Bekijk berichtIda, op 05 april 2018 - 02:42, zei:

Hier gaan ze ook de houtkachel in. Ben er dit jaar gelukkig nog geen tegengekomen. Bij onze honden gebruik ik etherische olie lavendel om de teken weg te houden.
Als je die in de houtkachel gooit, knettert dat dan niet? :mrgreen:

Bekijk berichtgillian-kat, op 04 april 2018 - 22:33, zei:

Daarstraks 11 van Figaro afgehaald.  Was zeker een familie uitstap en heb nu een hele teken-clan uitgemoord ...
Pootje
Gillian

MOORDENARES. :help:

Geplaatste afbeelding

Bewerkt door Elma, 05 april 2018 - 20:51.

Groetjes van Elma
Mijn katjes zijn allemaal van mei 2014: Lexy (rosse kater) Sienna (wit -tricolore kattin) Butler (zwarte kater) = K3 Geplaatste afbeelding
Mijn YouTube kanaal: https://www.youtube....11Elma02/videos

HelpLuckyvinden
HelpLuckyvinden
  • 5.077 berichten
  • 2 katten

#20 Geplaatst 05 april 2018 - 20:56

Bekijk berichtgillian-kat, op 04 april 2018 - 22:33, zei:

Pootje
  Gillian

Misschien in een tekennest gevallen/met zijn hoofd gezeten.
Toevallig een paar dagen geleden het verhaal gehoord van iemand die een zwervertje in huis haalde (eerste kat geloof ik) en dat beestje had "gelijk een helm" op haar hoofd.
Dierenarts bij gehaald, en ja : een hele nest ontelbare teken. Zo erg dat er een verdoving nodig was om ze allemaal weg te halen.
Achteraf nog verzorging en medicatie nodig gehad, maar ondertussen genezen, gesteriliseerd en met een gouden mandje.
Als ik aan die "helm" denk krijg ik wel kippenvel.

Bewerkt door HelpLuckyvinden, 05 april 2018 - 20:56.

Elma
Elma
  • 3 katten

#21 Geplaatst 05 april 2018 - 21:02

Sientje van Bokrijk had eens een halsband van teken. En wij konden niks doen, want ze laat zich nog altijd niet aanraken. Kareltje laat dat nu wel af en toe toe.
Groetjes van Elma
Mijn katjes zijn allemaal van mei 2014: Lexy (rosse kater) Sienna (wit -tricolore kattin) Butler (zwarte kater) = K3 Geplaatste afbeelding
Mijn YouTube kanaal: https://www.youtube....11Elma02/videos

Ida
Ida
  • 460 berichten
  • 4 katten

#22 Geplaatst 06 april 2018 - 06:17

Bekijk berichtElma, op 05 april 2018 - 20:50, zei:

Als je die in de houtkachel gooit, knettert dat dan niet? :mrgreen:

Ja, zalig !

Bewerkt door Ida, 06 april 2018 - 06:18.

Ida
Ida
  • 460 berichten
  • 4 katten

#23 Geplaatst 06 april 2018 - 06:26

Bekijk berichtHelpLuckyvinden, op 05 april 2018 - 20:56, zei:

Toevallig een paar dagen geleden het verhaal gehoord van iemand die een zwervertje in huis haalde (eerste kat geloof ik) en dat beestje had "gelijk een helm" op haar hoofd.
Dierenarts bij gehaald, en ja : een hele nest ontelbare teken. Zo erg dat er een verdoving nodig was om ze allemaal weg te halen.
Achteraf nog verzorging en medicatie nodig gehad, maar ondertussen genezen, gesteriliseerd en met een gouden mandje.

Dat wil je ook niet meemaken.

Ik ken een hond die telkens een snoepje krijgt als er een teek wordt weggehaald.
Het lijkt wel of hij de tekennesten gaat opzoeken om snoepjes te krijgen.

En wij zijn ook eens met onze pup naar de dierenarts gereden nadat hij hard tegen een schup was gelopen waarmee mijn man aan het werken was.
Heel haar kopje onder het bloed. Bij de dierenarts bleek dat gewoon een teek te zijn ... afgang ... :Ooops: .

Bewerkt door Ida, 06 april 2018 - 06:27.

gillian-kat
gillian-kat
  • Lid
  • 2.959 berichten

#24 Geplaatst 06 april 2018 - 15:23

Bekijk berichtElma, op 05 april 2018 - 20:50, zei:

MOORDENARES. :help:

Geplaatste afbeelding

:x :x :x :x :x :x :x :x :x :x :x :x :x :x

Pootje
  Gillian

Bekijk berichtHelpLuckyvinden, op 05 april 2018 - 20:56, zei:

Jezus, dat arme dier :(   Ben blij dat ze het hebben kunnen helpen.  

En dan viel dat bij Figaro nog mee :)

Pootje
  Gillian

Bekijk berichtIda, op 06 april 2018 - 06:26, zei:

Dat wil je ook niet meemaken.

Ik ken een hond die telkens een snoepje krijgt als er een teek wordt weggehaald.
Het lijkt wel of hij de tekennesten gaat opzoeken om snoepjes te krijgen.

En wij zijn ook eens met onze pup naar de dierenarts gereden nadat hij hard tegen een schup was gelopen waarmee mijn man aan het werken was.
Heel haar kopje onder het bloed. Bij de dierenarts bleek dat gewoon een teek te zijn ... afgang ... :Ooops: .

:d  Slimme pup.

En men kan niet van jullie zeggen dat je dan toch niet bezorgd bent om je dier.  :)

Pootje
  Gillian

Er wordt door de forum beheerster geweigerd mijn account te verwijderen maar deze account is dus DOOD!   Telt niet meer.  Er wordt niet meer gereageerd op iets.

Account mag gewist worden.  Kom niet meer terug naar het forum.