Spring naar inhoud

- - - - -

Wie weet waar ik dit kan vinden

• Log in om te reageren
4 reacties op dit onderwerp
citroengeel
citroengeel
  • 443 berichten
  • 4 katten

#1 Geplaatst 13 april 2018 - 17:01

Afgelopen weekend was een van mij katten ontsnapt via de tuin.Ondanks dat ik aan de houten omheining gaas gespannen heb.
Dit is 2 jaar goed gegaan en nu was het het moment.Hij is vier dagen weg geweest,en dit wil ik niet meer tegen komen.

Ik heb wat opgezocht en eerste wat ik zag was deze spijkerstrip.
Nu daar heb ik geen zo vertrouwen in.

Volgende dat ik zag waren rollen die draaide.
Vind dit niet slecht al denk ik dat door het weer in ons land regen,warmte koude dit vlug vast ga zitten.
Hout leeft door weersomstandigheden.

Nu heb ik me al suf gepiekerd.
Nu als ik plastieken afvoerbuizen neem en ik steek er een stok door zullen die ook wel draaien en hebben
ze geen greep er aan om zich naar boven te trekken.
Alleen geraak ik er niet aan uit om een bevestiging te maken.
Aan de ene kant heb ik een vaste muur en aan de andere kant een houten paneel.
Maar meestal zijn die buizen ofwel 3 m ,2 m en 1 m.
Ik heb een lengte nodig van 5.4m.
Nu ik dacht in die plastieken buizen houten stokken te steken van een diameter van 22mm en de afvoer buis of wel 40 mm of 50 mm.

Maar hoe kan ik dit bevestigen aan de muur en het houten paneel.En ik zal natuurlijk tussen in ook een steunder moeten plaatsen wat een lengte
van 5.4 moet ondersteund worden.

Iemand tips?

Nu laat ik onze deur dicht maar dat is met straks het mooie weer niet de bedoeling dat er geen frisse lucht in huis kan.

Andere tips zijn ook welkom

Bijgevoegde thumbnails

• secumax-anti-klimstrip-schutting.jpg
  • u_11.jpg

tash
tash
  • 7 katten

#2 Geplaatst 14 april 2018 - 09:18

die spijkers vind ik persoonlijk heel erg dieronvriendelijk en bovendien vind ik het levensgevaarlijk voor verwondingen.  Wat die rollende houten balken betreft, ik heb er geen ervaring mee maar het wordt vrij regelmatig in Nederland gebruikt, merk ik.  Er bestaat een FB pagina "afgeschermde tuin voor je katten", daar vindt je mss wel iets terug.  Ik heb mezelf wel altijd de vraag gesteld hoe vreemde katten terug uit je tuin kunnen als je zo'n balken staan hebt....
Mahalo vzw - Thuiszorg voor overleden huisdieren & herdenkingsjuweeltjes: http://mahalo.simplesite.com

azrael
azrael
  • 407 berichten
  • 1 katten

#3 Geplaatst 14 april 2018 - 15:34

Kan je die stokken niet bevestigen met een winkelhaak? Iets in deze trend: https://www.hubo.be/...00mm/84684.html

Je hebt ook gedraaide versies, of anders kan je ze makkelijk zelf een 90° draai geven door ze tussen een bankvijs te klemmen. 5m40 lijkt mij eerder ver. Dat zal na  een tijdje gaan doorhangen. En als het doorhangt, zal het niet meer draaien. Ik zou ze er dan 2 naast elkaar zetten. Hoe groter de diameter van de buis, hoe moeilijker ze er grip zullen kunnen op krijgen.

wea
wea
  • 6.108 berichten
  • 5 katten

#4 Geplaatst 15 april 2018 - 12:51

op Facebook is er een groep 'afgeschermde uin voor je katten en de inrichting ervan' en daar heb je veel info. mss daar eens kijken en laat weten wat het geworden is.
There is no point in arguing with cats as they always get what they want...

gillian-kat
gillian-kat
  • 2.623 berichten

#5 Geplaatst 16 april 2018 - 11:33

Waarom niet gewoon aan de bovenkant draad spannen die in een hoek van 45° staat?  Dat zie ik op veel plaatsen en de katten blijven allemaal netjes in de tuin.

Die spijker balken vind ik maar griezelig :o

Pootje
  Gillian

Elke kat is een wonder op zich ...