Spring naar inhoud

- - - - -

Royal Canin Satiety Weight Management

• Log in om te reageren
15 reacties op dit onderwerp
Bienke
Bienke
  • 29 berichten
  • 2 katten

#1 Geplaatst 15 april 2018 - 12:26

Hallo,
Zijn er mensen die dit al aan hun kat met overgewicht gegeven hebben ?
Wat zijn jullie ervaringen ?

Thanks.

wea
wea
  • 6.016 berichten
  • 4 katten

#2 Geplaatst 15 april 2018 - 12:40

hier een beetje overgewicht. Het droogvoer krijgen ze nu alleen in voerpuzzels zodat ze moeten werken voor hun eten en uit verveling nu minder eten.
verder meer nat voer en/of kvv.

There is no point in arguing with cats as they always get what they want...

Bienke
Bienke
  • 29 berichten
  • 2 katten

#3 Geplaatst 15 april 2018 - 13:06

Bekijk berichtwea, op 15 april 2018 - 12:40, zei:

hier een beetje overgewicht. Het droogvoer krijgen ze nu alleen in voerpuzzels zodat ze moeten werken voor hun eten en uit verveling nu minder eten.
verder meer nat voer en/of kvv.

Voerpuzzels hebben we hier al.  Lilly eet een hele dag ... Nat voer eet ze niet graag. Is KVV beter voor katten met overgewicht ?

wea
wea
  • 6.016 berichten
  • 4 katten

#4 Geplaatst 15 april 2018 - 13:44

Als ze geen natvoer eet, wordt het moeilijk om op rauw over te schakelen. Ik heb ook een kat die vroeger niet graag nat voer at, maar dat is eindelijk verandert. Het is gewoon zoeken naar een natvoer dat ze graag eten en een gezond droogvoer (wat ze dan eigenlijk minder graag eten). welk droogvoer eet ze nu? Veel hebben veel smaak en geurstoffen dat het te aantrekkelijk maakt
There is no point in arguing with cats as they always get what they want...

Elma
Elma
  • 3 katten

#5 Geplaatst 15 april 2018 - 21:23

Ik heb hier ook een kater (Lexy) die alleen aan eten denkt. Daarom geef ik mijn katten allemaal Royal Canin Kattenvoer - Sterilised Appetite Control -7 jaar.
Ze krijgen die altijd aangeboden in een voerbak waar ze moeten voor werken. Deze: Catit Design Senses Voer Labyrint
Geplaatste afbeelding

De droge brokken die ik aanbied, passen perfect in dat labyrint en ook in de voerbal die ze ook krijgen.

Geplaatste afbeelding
Maar die heb ik niet bij zooplus gekocht, omdat die te klein zijn. Die komen van Maxi Zoo.
Ik moet onze veelvraat nu alleen nog intomen als hij bedelt voor een toefje slagroom, als ik daar 's avonds ook van snoep. :scared:

Bewerkt door Elma, 15 april 2018 - 21:24.

Groetjes van Elma
Mijn katjes: Lexy (ros) Sienna (wit -tricolore) Butler (zwart) = K3
en Flippy, de valkparkiet, die de baas is. Geplaatste afbeelding

Evyke81
Evyke81
  • 3 katten

#6 Geplaatst 16 april 2018 - 08:11

Bekijk berichtBienke, op 15 april 2018 - 12:26, zei:

Hallo,
Zijn er mensen die dit al aan hun kat met overgewicht gegeven hebben ?
Wat zijn jullie ervaringen ?

Thanks.

En over hoeveel overgewicht praten we? ;)
500 gram of 3 kg?

Geplaatste afbeelding
www.kattenopvangwaasland.com

Machteld.
Machteld.
  • 3.419 berichten
  • 2 katten

#7 Geplaatst 16 april 2018 - 10:28

Bekijk berichtwea, op 15 april 2018 - 13:44, zei:

welk droogvoer eet ze nu? Veel hebben veel smaak en geurstoffen dat het te aantrekkelijk maakt
Deze vraag stel ik me ook. Misschien blijft je katje maar eten omdat de brokjes die ze krijgt veel vulstoffen en weinig voedingsstoffen bevatten. Dan kan overschakelen naar brokjes met een hoger vleespercentage en minder granen oplossing bieden. Geef je nu die RC uit de titel van het topic? Dan zou ik zeker overwegen om iets anders te proberen ;)

Es wütet, kratzt und beißt und kreischt, und wühlt sich durch mein weiches Fleisch

Das Vieh, es lässt mir keine Ruh, ich lock es an und greife zu.

Nein, tu mir nichts! Kann nichts dafür, ich bin doch nur ein wildes Tier.

- Die kleine Ballade vom schwarzen Schmetterling, ASP

gillian-kat
gillian-kat
  • 1.052 berichten

#8 Geplaatst 16 april 2018 - 11:47

Bekijk berichtElma, op 15 april 2018 - 21:23, zei:

Ik moet onze veelvraat nu alleen nog intomen als hij bedelt voor een toefje slagroom, als ik daar 's avonds ook van snoep. :scared:

:lachen: :lachen: :lachen:   Dat wordt samen die slagroom laten staan!  Steun de schat, Elma! :lachen: :lachen: :lachen:

Pootje
  Gillian

Elke kat is een wonder op zich ...

Elma
Elma
  • 3 katten

#9 Geplaatst 16 april 2018 - 21:04

Bekijk berichtgillian-kat, op 16 april 2018 - 11:47, zei:

:lachen: :lachen: :lachen:   Dat wordt samen die slagroom laten staan!  Steun de schat, Elma! :lachen: :lachen: :lachen:

Pootje
  Gillian

Dat is nu het probleem. Ik kan er ook moeilijk afblijven en een Hasselt Café zonder slagroom... zeg nu zelf dat smaakt toch niet.
Groetjes van Elma
Mijn katjes: Lexy (ros) Sienna (wit -tricolore) Butler (zwart) = K3
en Flippy, de valkparkiet, die de baas is. Geplaatste afbeelding

gillian-kat
gillian-kat
  • 1.052 berichten

#10 Geplaatst 17 april 2018 - 11:53

Bekijk berichtElma, op 16 april 2018 - 21:04, zei:

Dat is nu het probleem. Ik kan er ook moeilijk afblijven en een Hasselt Café zonder slagroom... zeg nu zelf dat smaakt toch niet.

Dat is zo waar :love2: :love2: :love2: :love2: :love2: :love2:

Pootje
  Gillian :love3:

Bienke
Bienke
  • 29 berichten
  • 2 katten

#11 Geplaatst 17 april 2018 - 19:53

Bekijk berichtEvyke81, op 16 april 2018 - 08:11, zei:

En over hoeveel overgewicht praten we? ;)
500 gram of 3 kg?

Ze weegt momenteel 5,7 kg.  Ze moet naar 5kg, liefst 4,5 kg.

Bekijk berichtwea, op 15 april 2018 - 13:44, zei:

Als ze geen natvoer eet, wordt het moeilijk om op rauw over te schakelen. Ik heb ook een kat die vroeger niet graag nat voer at, maar dat is eindelijk verandert. Het is gewoon zoeken naar een natvoer dat ze graag eten en een gezond droogvoer (wat ze dan eigenlijk minder graag eten). welk droogvoer eet ze nu? Veel hebben veel smaak en geurstoffen dat het te aantrekkelijk maakt
Ze at RC Indoor en RC Light weight.  De DA heeft haar nu op RC Weight Management gezet.

Bekijk berichtMachteld., op 16 april 2018 - 10:28, zei:

Deze vraag stel ik me ook. Misschien blijft je katje maar eten omdat de brokjes die ze krijgt veel vulstoffen en weinig voedingsstoffen bevatten. Dan kan overschakelen naar brokjes met een hoger vleespercentage en minder granen oplossing bieden. Geef je nu die RC uit de titel van het topic? Dan zou ik zeker overwegen om iets anders te proberen ;)
Waarom zou je iets anders proberen ?  Ze werd vrijdag door de DA op deze voeding gezet om af te vallen.

Evyke81
Evyke81
  • 3 katten

#12 Geplaatst 17 april 2018 - 22:36

Bekijk berichtBienke, op 17 april 2018 - 19:53, zei:

Ze weegt momenteel 5,7 kg.  Ze moet naar 5kg, liefst 4,5 kg.
Wij hebben erg veel succes met Metabolic van Hills
Dat + voedselverrijking, is al vaak een succesverhaal gebleken

Geplaatste afbeelding
www.kattenopvangwaasland.com

Machteld.
Machteld.
  • 3.419 berichten
  • 2 katten

#13 Geplaatst 18 april 2018 - 09:30

Waarom zou je iets anders proberen ?  Ze werd vrijdag door de DA op deze voeding gezet om af te vallen.
Omdat je zegt dat ze blijft eten, ook met voedselverrijking. Dat wil misschien zeggen dat ze ook echt heel de tijd honger heeft omdat ze niet de nodige voedingsstoffen binnenkrijgt.
Speciale voeding is goed en wel als er een medisch probleem is, maar de samenstelling van de voeding die je dierenarts verkoopt is echt niet zo denderend. Er zijn hier veel topics daarover.

Es wütet, kratzt und beißt und kreischt, und wühlt sich durch mein weiches Fleisch

Das Vieh, es lässt mir keine Ruh, ich lock es an und greife zu.

Nein, tu mir nichts! Kann nichts dafür, ich bin doch nur ein wildes Tier.

- Die kleine Ballade vom schwarzen Schmetterling, ASP

gillian-kat
gillian-kat
  • 1.052 berichten

#14 Geplaatst 18 april 2018 - 15:56

De DA heeft haar nu op RC Weight Management gezet.

Mijn dierenarts heeft gezegd dat je best iets minder geeft dan wat is aanbevolen als de correcte hoeveelheid op de zak als je kat echt moet afvallen.  Ze zetten er altijd een iets te ruime hoeveelheid op, meer in de zin van dat je kat op zijn gewicht blijft.

Onze Furie is met RC Weight Management iets meer dan een kilo afgevallen, maar het ging wel traag.  En dat in combinatie met spelen om haar actief te houden (liever zelfs iets actiever) en geen enkel snoepje te geven, enkel nog op speciale dagen zoals een feestdag maar dan ipv bv 3 snoepjes geven maar 2 snoepjes.  
Ik zou dit eten dan ook niet direct "rommel" noemen.

Pootje
  Gillian

mira
mira
  • 579 berichten
  • 10 katten

#15 Geplaatst 20 april 2018 - 06:10

Onze Vince, rode kater, beetje Garfield als je hem ziet, kreeg suikerziekte, volgens mij door overgewicht, ik werk 12-uren diensten en mijn man is ganse dag thuis en Vince zaagde je maar altijd de oren van je lijf om eten te krijgen, hij at nochtans toen maar 1 soort korrel: Pro plan delicate, zitten geen granen bij maar wel rijst. Had mijjn man al paar keer gewaarschuwd maar neen, geen horen naar, nu Vince was thuis aangekomen en hoeveel hij precies woog toen ik hem liet castreren, kan ik niet meer zeggen maar nu weegt hij rond de 9 kg.
Hij werd op gegeven moment ook op Metabolic gezet en ging dan toch naar 7.5 kg maar laat het nu net na overschakeling op dit voer, ongeveer 3 maand later zijn, dat hij suikerziekte had.
Bij de laatste controle van zijn fructosamine, werd door de dierenarts ook weer voorgesteld om hem op Hill's dieetvoer te zetten, liet me toch weer overhalen en bestelde een zak bij Zooplus, zak staat thuis zo goed als onaangeroerd, want Vince lust het totaal niet en toen ik op de zak de samenstelling las, besloot ik ook meteen om dit voer niet aan Vince te geven met zijn suikerziekte, niets dan rommel (granen) in. Ook onze Maya moest tegelijk mee op dieet, maar ook zij bedankte me voor die korrels, zij is trouwens erg dik geworden nadat ze op cortisone moest voor haar longen, zo een 3-4 jaar terug.