Spring naar inhoud

- - - - -

eigen verzorging

• Log in om te reageren
12 reacties op dit onderwerp
weazle
weazle
  • 7 berichten

#1 Geplaatst 21 april 2018 - 11:24

Onze Waezle is, vinden wij, geen al te proper kereltje. Onze vorige poes kon zich dikwijls een half uur zitten wassen, de Waezle vind dat blijkbaar niet nodig, een korte wasbeurt vind hij meer dan genoeg. Het is een beetje een stinkerdje, als hij kopjes komt geven kan je dat goed ruiken, terwijl ons minnieke helemaal niet rook. Ook lijkt het dat hij een heel klein tongetje heeft, die van minnie was een stuk langer, misschien dat dit er iets mee te maken heeft, iem

Evyke81
Evyke81
  • 3 katten

#2 Geplaatst 21 april 2018 - 11:32

Ruikt hij uit zijn mondje?
Geplaatste afbeelding
www.kattenopvangwaasland.com

gillian-kat
gillian-kat
  • 1.665 berichten

#3 Geplaatst 21 april 2018 - 12:02

Als het uit de mond is, dan kan dit op medische problemen wijzen zoals de schildklier die niet meer correct werkt of tandsteen of ontstoken tandvlees of zo ...

Pootje
  Gillian

Elke kat is een wonder op zich ...

weazle
weazle
  • 7 berichten

#4 Geplaatst 21 april 2018 - 14:05

Ja ook, vooral uit zijn mond, maar ook zijn vacht ruikt niet bepaald fris, vind het wel een beetje raar is nog maar 9 maanden

DORIS
DORIS
  • 7.864 berichten
  • 4 katten

#5 Geplaatst 21 april 2018 - 16:38

Als het naar ammoniak riekt kunnen het de nieren zijn.Ik zou toch eens naar de da gaan.
  • Adopteer een kat! Je hebt een baasje nodig

mira
mira
  • 592 berichten
  • 10 katten

#6 Geplaatst 21 april 2018 - 17:24

Mijn kitten, van febr een jaar, heeft het ook een beetje, wast zich nochtans fatsoenlijk maar merk dat ze een beetje uit haar muiltje ruikt, tandvlees ziet ook wat rood dus zal wat ontstoken zijn, tandsteen heeft ze niet, hoe het komt ? geen idee, sommige katten hebben nu éénmaal ontstoken tandvlees, mijn vroegere kater Thor had het ook, ging elk jaar wel binnen bij dierenarts voor verzorging tanden dus daar kon het niet aan liggen, zijn pels had ook die geur, zelfs toen bijna al zijn tandjes getrokken waren, bleef het tandvlees ontstoken en bleef het probleem bestaan.

HelpLuckyvinden
HelpLuckyvinden
  • 4.370 berichten
  • 3 katten

#7 Geplaatst 21 april 2018 - 18:15

Miloh zijn adem rook sinds hij kitten was ook vaak naar ammoniak.
Nu pas sinds een klein jaar blijkt dat hij nierfalen heeft. Loopt gelukkig oké sinds hij zijn pilletjes neemt en aangepaste voeding krijgt.
Waarschijnlijk had hij al problemen sinds hij klein was met de nieren en is het pas tot uiting gekomen met wat ouder te worden en in combinatie met bepaalde medicatie waar hij niet goed tegen kon.
Onze dierenarts zei dat toch ook dat zijn adem die typische ammoniak geur had van katten met nierproblemen.
Wassen doet ons manneken zich wel :)

mira
mira
  • 592 berichten
  • 10 katten

#8 Geplaatst 22 april 2018 - 19:38

Ik heb al eens bloed laten nemen van ons Yora, dat was allemaal ok.

Evyke81
Evyke81
  • 3 katten

#9 Geplaatst 23 april 2018 - 09:24

Bekijk berichtweazle, op 21 april 2018 - 14:05, zei:

Ja ook, vooral uit zijn mond, maar ook zijn vacht ruikt niet bepaald fris, vind het wel een beetje raar is nog maar 9 maanden
Best laat je hem maar al testen op aids en leucose.
Is hij dan gecastreerd?  Want aangezien hij zelfs geen inentingen heeft gekregen, betwijfel ik of hij al een dierenarts heeft gezien.

Geplaatste afbeelding

DORIS
DORIS
  • 7.864 berichten
  • 4 katten

#10 Geplaatst 23 april 2018 - 10:10

Ik wil niemand kwetsen maar ik hoop dat gewoon niet bij de titel van de topic blijft:
eigen verzorging.

Ik denk dat het katje wel de verzorging van een da nodig heeft.

Evyke81
Evyke81
  • 3 katten

#11 Geplaatst 23 april 2018 - 10:56

Bekijk berichtDORIS, op 23 april 2018 - 10:10, zei:

Ik wil niemand kwetsen maar ik hoop dat gewoon niet bij de titel van de topic blijft:
eigen verzorging.

Ik denk dat het katje wel de verzorging van een da nodig heeft.

Denk dat er bedoeld wordt dat de kat zichzelf niet goed verzorgd
Geplaatste afbeelding

DORIS
DORIS
  • 7.864 berichten
  • 4 katten

#12 Geplaatst 23 april 2018 - 10:58

Ah,ok.Heb dat liever.

gillian-kat
gillian-kat
  • 1.665 berichten

#13 Geplaatst 23 april 2018 - 11:42

Bekijk berichtmira, op 21 april 2018 - 17:24, zei:

Mijn kitten, van febr een jaar, heeft het ook een beetje, wast zich nochtans fatsoenlijk maar merk dat ze een beetje uit haar muiltje ruikt, tandvlees ziet ook wat rood dus zal wat ontstoken zijn, tandsteen heeft ze niet, hoe het komt ? geen idee, sommige katten hebben nu éénmaal ontstoken tandvlees, mijn vroegere kater Thor had het ook, ging elk jaar wel binnen bij dierenarts voor verzorging tanden dus daar kon het niet aan liggen, zijn pels had ook die geur, zelfs toen bijna al zijn tandjes getrokken waren, bleef het tandvlees ontstoken en bleef het probleem bestaan.

Sommige katten hebben gewoon verkeerde bacteriën in de mond die dit probleem veroorzaken ongeacht hoe goed dat je het voor de rest ook verzorgd.  Sinds een tijdje beschikken dierenartsen over een test die kan nagaan of je kat ook die verkeerde bacteriën in zijn mond heeft.  Heb dit laten doen voor ons Halsbandje die om de zoveel maanden verschrikkelijke tandvleesontsteking had ondanks dat al zijn tanden chirurgisch waren verwijderd omdat men eerst dacht dat door die tanden kwam.  En als het zo is, dan kan je met simpele medicatie die bacteriën in de mond bestrijden.

(geef ik maar even mee)

Pootje
  Gillian

Elke kat is een wonder op zich ...