Spring naar inhoud

- - - - -

Ons Floddertje

• Log in om te reageren
5 reacties op dit onderwerp
Guest_Ria_*
Guest_Ria_*

#1 Geplaatst 28 september 2009 - 12:56

Ons Floddertje , we vonden haar verwaarloosd in april op de parking van een binnenspeeltuin (waar ze restjes kreeg ) en konden haar vangen en meenemen (hondenbench stond in de auto).
Dezelfde dag nog brachten we haar naar de DA die haar  stereliseerde en de nodige vaccinaties gaf ( ze was ongeveer een half jaar) nadat ze haar testten op kattenaids . De DA had een sterk vermoeden dat ze kattenaids had maar dat was niet het geval , ze was wel serieus onderkomen en had last van snot . Dit werd behandeld maar de DA zei ook dat dit chronisch kon zijn .

Nu zijn we bijna een half jaar verder en Floddertje ontpopte zich tot een poes die houdt van aaien maar niet van oppakken . Overdag zit ze buiten , 's nachts slaapt ze binnen .
Ze is echter een "vieze" poes want last van snot . Overal waar ze ligt wordt het vies van haar gesnotter , gekwijl .
Haar vacht is verbetert maar bv. haar staart is steeds ondergekwijlt na haar slaapjes . Ze verliest ook veel vacht in huis .
Ik weet dat dat chronisch gesnotter voor haar ook geen pretje is maar denk toch dat ze een poeswaardig leven heeft .

Ik zou het echter fijn vinden als we haar vacht nog wat beter zouden kunnen krijgen . Aangezien ze geen poes is waar je effe mee naar de DA gaat (pfff, er zit dan precies een wilde kat in de bench) wilde ik via deze weg raad vragen i.v.m. voeding/voedingssupplementen om haar vacht beter te krijgen zodat ze minder haar verliest , een meer glanzende vacht krijgt .

Onze 2 andere poezen slapen op bed maar daar hebben we weinig haar of geurhinder van , propere,gezonde poezen, .
Floddertje heb ik voorlopig liever niet op mijn bed of dat van de kinders(ze laat zoveel vuil achter). Het gesnotter zal blijven maar misschien zijn er middelen om haar vacht beter te krijgen .

Momenteel krijgt ze als voeding droge brokken van Wiskas gemengd met Natures Best (Hills) . Ik meng een zak kwaliteitsvoer ( Hills) met goedkopere brokken voor de prijs . Maar misschien moet ik voor Floddertje wat extra doen ...

Laat maar horen a.u.b. !

PeggyJ
PeggyJ
  • 45.914 berichten
  • 4 katten

#2 Geplaatst 28 september 2009 - 15:17

rauwe voeding geeft een mooie glans aan de vacht. Het gesnotter zou ik toch ook eens grondig laten nakijken. Mogelijk is het chronische niesziekte, en een opstoot kan je gemakkelijk behandelen met antibiotica. Dan is ze weer even van het snotteren vanaf ;) . Ik geef hier de poezen ook F-Lysine poeder onder hun natvoer om het herpesvirus dat de niesziekte veroorzaakt te onderdrukken. :geluk: :geluk: :geluk:
Geplaatste afbeelding
We kunnen het hart van een man beoordelen door te kijken hoe hij met dieren omgaat :cattailwag

Guest_Ria_*
Guest_Ria_*

#3 Geplaatst 28 september 2009 - 20:26

Die niesziekte is bij haar wel chronisch . Vandaar ook haar vize pels . Antibiotica brengt enkel tijdelijk heil en het is geen poes waar je even met naar de DA loopt .
Waar vind/ koop ikdat F-lysine -poeder?

Joloka
Joloka
  • 19.772 berichten
  • 9 katten

#4 Geplaatst 28 september 2009 - 20:58

Bij Gabriƫl heb ik een tijdje Hill's sensitive skin gegeven en zijn vacht is prachtig geworden. Ok, Hill's is duurder maar uiteindelijk eten ze er minder van (omdat ze er minder van nodig hebben) en is het veel gezonder dan Whiskas.
Kan je niet eens vragen aan de da om aan huis te komen want ik denk echt dat ze zieker is dan je denkt en dat ze toch een behandeling nodig heeft. :hug:

Geplaatste afbeelding

PeggyJ
PeggyJ
  • 45.914 berichten
  • 4 katten

#5 Geplaatst 29 september 2009 - 14:48

Ria zei:

Die niesziekte is bij haar wel chronisch . Vandaar ook haar vize pels . Antibiotica brengt enkel tijdelijk heil en het is geen poes waar je even met naar de DA loopt .
Waar vind/ koop ikdat F-lysine -poeder?

Angel haar niesziekte is ook chronisch en inderdaad de AB helpt maar tijdelijk, maar het is toch beter dan dat ze zo moet afzien. Het F-Lysine poeder bestel ik bij mijn apotheek.

Geplaatste afbeelding
We kunnen het hart van een man beoordelen door te kijken hoe hij met dieren omgaat :cattailwag

Guest_Ria_*
Guest_Ria_*

#6 Geplaatst 30 september 2009 - 14:16

Die Hill's sensitive skin wil ik wel eens proberen .

Vermits er hier 3 poezen rondlopen eten ze wel allemaal hetzelfde . Ik meng kwaliteitsvoer met Wiskas (wat ze ook graag lusten ) . Ze eten wanneer ze zin hebben . Een bakje afgemeten voeding voor elke poes is niet haalbaar .
Ik heb nog lijnzaadolie staan en da's ook goed voor de vacht .

Verder is Floddertje ,met die niesziekte ,natuurlijk geen 100% gezonde poes en als ik haar op die parking had laten zitten dan was ze er nu niet meer .

Ondanks haar ongemak lijkt ze me wel happy en da's wat telt . Al teveel DA-gedoe zou haar angstig maken .

Alvast bedankt voor de goeie raad !