Spring naar inhoud

- - - - -

Nagelsokjes voor de kat

• Log in om te reageren
20 reacties op dit onderwerp
Turty
Turty
  • 36 berichten

#1 Geplaatst 26 april 2018 - 17:42

Heeft iemand hier ervaring mee ? Sorry, ik kan niet meer plaatsen want het is een komplete ramp om hier een afbeelding te plaatsen. Ben er al een half uur mee bezig. Cirkeltje dat het laden aanduid blijft maar draaien ... Kan ik misschien een zip bestand uploaden met alle afbeeldingen in (20Mb) ?

https://www.youtube....h?v=WPbRCfHzCZY

https://www.youtube....h?v=qsa4rV_kntQ

https://www.amazon.c...iews/B003WOI31Y

Bewerkt door Turty, 26 april 2018 - 18:17.

HelpLuckyvinden
HelpLuckyvinden
  • 4.290 berichten
  • 3 katten

#2 Geplaatst 26 april 2018 - 18:07

Waarom zou je dat gebruiken als je met een nagelknipper (speciaal voor de klauwen van een kat) de topjes kan afknippen?

Turty
Turty
  • 36 berichten

#3 Geplaatst 26 april 2018 - 18:27

Ik heb hier 2 setjes liggen met lijm en al maar heb het nog niet gebruikt. Dat knippen van die topjes heb ik tot hiertoe trouwens al altijd gedaan. Maar het word al eens vergeten. Bovendien moet je wel heel goed kijken dat je niet in het vlees knipt. Maar die topjes zijn wel flink bijgegroeid na een week. En zelfs bijgeknipte nagels beschadigen nog zetels eens er vroeger in gekrabd is in die zetels. Ze schuiven niet af op de stof van die zetels. Dit gaat blijkbaar iets langer mee en haakt niet in de zetels. Ik vraag me ook af wat soort lijm dat er gebruikt word.

Op het ogenblik gebruik ik het dus nog niet maar misschien hebben anderen er ervaring mee.

Dat mijn DA hier een tijdje geleden nog nooit van gehoord had vond ik destijds vreemd. Dit spul bestaat nochtans al een paar jaar.

Tripkippiej
Tripkippiej
  • 3.204 berichten
  • 4 katten

#4 Geplaatst 26 april 2018 - 18:48

de enigste reden om dat te gebruiken is als er medisch iets is.

Alle andere redenen is pure mishandeling

HelpLuckyvinden
HelpLuckyvinden
  • 4.290 berichten
  • 3 katten

#5 Geplaatst 26 april 2018 - 19:42

Dat kan niet goed zijn met lijm.
Bovendien gaat een kat automatisch bijten in iets als er haar iets stoort, buiten de lijm die niet onschuldig kan zijn kan de kat die zaken ook nog inslikken.
De topjes bijknippen is inderdaad iets waar je voorzichtig moet mee zijn, toch kan het niet moeilijker zijn dan iets te moeten bevestigen met lijm aan hun klauwen.
Wij doen het hier bij 3 katten en nooit geen problemen of kwetsuren gehad.
Natuurlijk kan het dan nog gebeuren dat ze iets beschadigen met hun klauwen, maar dan moet je gewoon geen katten houden vind ik.

Bewerkt door HelpLuckyvinden, 26 april 2018 - 19:44.

Nashota
Nashota
  • 17.976 berichten
  • 3 katten

#6 Geplaatst 26 april 2018 - 21:43

Ik persoonlijk vind dit geen goed idee, ik weet niet of je kat buiten komt?  maar hiermee kan hij/zij zichzelf niet meer verdedigen tegen andere katten, niet meer klimmen en de krabpaal gebruiken,
en wat hier boven ook al gezegd is die lijm kan niet goed zijn, want de kat gaat zeker proberen het eraf te bijten en misschien slikt ie die kapjes wel in, ik zou het beslist niet doen.

Als het niet gaat zoals het moet, dan moet het maar zoals het gaat.

Groetjes. Ina :hoi:

Turty
Turty
  • 36 berichten

#7 Geplaatst 26 april 2018 - 22:22

Bekijk berichtNashota, op 26 april 2018 - 21:43, zei:

ik weet niet of je kat buiten komt?
Nee, kat komt niet/kan niet buiten.

Bekijk berichtNashota, op 26 april 2018 - 21:43, zei:

maar hiermee kan hij/zij zichzelf niet meer verdedigen tegen andere katten
Als ze dan al eens zouden vechten binnen, verwonden ze zich minder, behalve dan misschien het bijten. Nu gebeurt dat bijna niet meer dat ze vechten onder elkaar. Nou voorlopig ga ik het nu wel nog niet direct gebruiken en eens aan mijn DA vragen.

tash
tash
  • 7 katten

#8 Geplaatst 27 april 2018 - 06:34

het gebruik van nagelkapjes is voor mij pure dierenmishandeling en verneukt het gezonde gedrag van een kat.  Katten gebruiken hun nagels om diverse redenen die belangrijk zijn voor hun welzijn.  Als alles in huis vrij van kattensporen moet zijn, dan hou je beter geen katten
Mahalo vzw - Thuiszorg voor overleden huisdieren & herdenkingsjuweeltjes: http://mahalo.simplesite.com

#9 Geplaatst 27 april 2018 - 07:20

Ik zie zelf ook geen enkele reden (eventueel een medische reden mss) waarom je dat een kat zou aandoen.

Those who don't believe in magic, will never find it

Inavanthielen
Inavanthielen
  • 2 katten

#10 Geplaatst 27 april 2018 - 07:26

Dit kan je je katje toch niet aandoen?  Is er een medische reden waarom het zou moeten?
Anders zou ik het NOOIT doen!!

Geplaatste afbeelding   ANGELS DON'T ALWAYS HAVE WINGS, SOMETIMES THEY HAVE WHISKERS Geplaatste afbeelding    

lilymaya
lilymaya
  • 7.608 berichten

#11 Geplaatst 27 april 2018 - 09:43

Bekijk berichtInavanthielen, op 27 april 2018 - 07:26, zei:

Dit kan je je katje toch niet aandoen?  Is er een medische reden waarom het zou moeten?
Anders zou ik het NOOIT doen!!

+1

wea
wea
  • 6.066 berichten
  • 5 katten

#12 Geplaatst 27 april 2018 - 09:53

ik vind dit ook echt wel katonvriendelijk. Katten krabben omdat ze signalen willen achterlaten dat dit hun huis is. Jij weet wel dat er geen andere kat in huis kan, maar je kat is daar niet 100% zeker van. Als een kat haar natuurlijk gedrag niet kan uiten, is dat niet erg katvriendelijk.

Vaak krabben katten aan zetels omdat die in het midden van de kamer staan en de krabpaal ergens in een hoek. Dat werkt dus niet als je signalen naar andere katten wil sturen, die moeten immers staan waar andere katten ze goed zien: nabij inkom, langs wandelpaden,... Het gaat veel katvriendelijker zijn om de kat meer plekken te geven waar ze wel mag krabben en die ook staan op plekken waar de kat ze wil.

There is no point in arguing with cats as they always get what they want...

Féline
Féline
  • 1.563 berichten
  • 2 katten

#13 Geplaatst 27 april 2018 - 09:59

Ikzelf heb 2 katten en ja, die krabben ook graag. Daarvoor hebben ze 2 krabplanken en 2 krabmanden, te koop bij Zooplus.
http://www.zooplus.n...n/karton/321502
http://www.zooplus.n...abplanken/27328
http://www.zooplus.n...abplanken/47960
Ga maar eens kijken op Zooplus, je zal er verschillende oplossingen vinden die helpen tégen het krabben aan meubels en/of vloerbekleding.
Succes

Machteld.
Machteld.
  • 3.588 berichten
  • 2 katten

#14 Geplaatst 27 april 2018 - 18:19

Bekijk berichtTripkippiej, op 26 april 2018 - 18:48, zei:

de enigste reden om dat te gebruiken is als er medisch iets is.

Alle andere redenen is pure mishandeling
+1

Je kan een nagelknipper kopen met een extra stukje aan dat je voor het schaartje schuift, waardoor je veilig kan knippen en niet moet kijken of je te ver zit.
20180427_192020.jpg
20180427_192101.jpg

Bewerkt door Machteld., 27 april 2018 - 18:22.

Es wütet, kratzt und beißt und kreischt, und wühlt sich durch mein weiches Fleisch

Das Vieh, es lässt mir keine Ruh, ich lock es an und greife zu.

Nein, tu mir nichts! Kann nichts dafür, ich bin doch nur ein wildes Tier.

- Die kleine Ballade vom schwarzen Schmetterling, ASP

Elma
Elma
  • 3 katten

#15 Geplaatst 27 april 2018 - 20:05

Ik had die filmpjes op You Tube al eens gezien. Het is een kleine rage geweest in de USA, maar ik heb op al die filmpjes een duim naar beneden gegeven. Echt niet goed voor katten. Die kartonnen manden bij zooplus kosten maar 9€ en ze vinden het geweldig om zich daarop bot te vieren. En als hun nageltjes te scherp zijn, knip je de puntjes gewoon weg. Om mijn zetels (witte stof !!!) te beschermen, heb ik een grijze fleece overtrek gemaakt die het zitgedeelte overlapt, zo maken ze die witte stof niet vuil en de katten vinden het heerlijk om erop te liggen. Als je katten de zetels gebruiken als krabpaal, dan moet je meer krabpalen zetten en je katten terechtwijzen als ze toch nog je zetels gebruiken. Even een harde "neen" is al voldoende. Na een tijdje zullen ze het wel laten als je genoeg krabmateriaal hebt geplaatst. Ik heb ook een rond tapijt in de living, die ze graag als krabpunt gebruiken en het tapijt kan er tegen. Maar aub gebruik die hoesjes niet voor je katten. Hoe zou je zelf zijn als je de hele dag plastieken handschoenen zou moeten dragen?
Groetjes van Elma
Mijn katjes: Lexy (ros) Sienna (wit -tricolore) Butler (zwart) = K3
en Flippy, de valkparkiet, is de baas. Geplaatste afbeelding