Spring naar inhoud

- - - - -

NIEUW : strooiweide voor dieren in Oostende

• Log in om te reageren
6 reacties op dit onderwerp
Kaprice
Kaprice
  • 4.906 berichten
  • 3 katten

#1 Geplaatst 03 mei 2018 - 16:23

In het Maria Hendrikapark #Oostende is de publieke strooiweide voor dieren volledig ingericht. Nabij de parkingang aan de Gouwelozestraat was de ideale plek om deze strooi- en herdenkingsweide te realiseren. Hier laten we eigenaars van gezelschapsdieren de as van hun overleden huisdier in alle rust uitstrooien. De strooiweide kan zo ook een plek worden waar de geliefde huisdieren kunnen herdacht worden in alle sereniteit.
FEDF4696-1A51-4A54-B9A4-1C346F3630BB.jpeg

mira
mira
  • 792 berichten
  • 10 katten

#2 Geplaatst 03 mei 2018 - 21:50

Mooi initiatief maar ik zou het niet kunnen om de as ergens anders te gaan verstrooien dan daar waar het dier altijd bij me is geweest en met me samen heeft geleefd.

Inavanthielen
Inavanthielen
  • 2 katten

#3 Geplaatst 04 mei 2018 - 12:42

Ik zou het ook niet over mijn hart kunnen krijgen om mijn furry kids ergens te gaan uitstrooien.
Geplaatste afbeelding   ANGELS DON'T ALWAYS HAVE WINGS, SOMETIMES THEY HAVE WHISKERS Geplaatste afbeelding    
  LOVE STARTS WITH A WET NOSE, AND ENDS WITH A TAIL

tash
tash
  • 4.071 berichten
  • 7 katten

#4 Geplaatst 04 mei 2018 - 13:20

ik vind het anders een heel erg mooi initiatief en kijk dan op langere termijn.  Wat als je als baasje je huisdier overleeft (wat hopelijk ook zo is), je houdt de as thuis en je komt dan zelf te overlijden?  As van huisdieren mag officieel niet mee met humaan as uitgestrooid worden.....
Mahalo vzw - Thuiszorg voor overleden huisdieren & herdenkingsjuweeltjes: http://mahalo.simplesite.com

mira
mira
  • 792 berichten
  • 10 katten

#5 Geplaatst 04 mei 2018 - 15:27

Ik heb voor mezelf beslist dat mijn eigen as terug thuis moet komen, op de plaats waar ik gelukkig was en niet op een kerkhof tussen vreemde mensen dus vraag ik sowieso aan mijn nabestaanden dat mijn as dan een plaatsje krijgt naast die van mijn lieverds.

Kaprice
Kaprice
  • 4.906 berichten
  • 3 katten

#6 Geplaatst 08 mei 2018 - 10:10

Nieuw: weide om as van huisdier uit te strooien https://www.hln.be/r...ooien~aa1e00ac/
8E13C51D-AC3E-43ED-8A59-DAE11C56A3E9.jpeg

gillian-kat
gillian-kat
  • Lid
  • 2.959 berichten

#7 Geplaatst 08 mei 2018 - 15:34

Ik zou het ook niet kunnen om ze ergens anders te gaan uitstrooien.  Tegelijk heb ik al wel gedacht dat als ik nu bv oud ben en naar het bejaardentehuis moet, dan laat ik ze ook achter want ik kan ze moeilijk terug gaan opgraven natuurlijk :(   Laat me dus maar hier nog land gezond en wel blijven en thuis rustig sterven zodat ik hen niet moet "achterlaten" ...

Wel mooi voor hen die wel de as willen uitstrooien op een mooie en rustige plek.

Pootje
  Gillian

Er wordt door de forum beheerster geweigerd mijn account te verwijderen maar deze account is dus DOOD!   Telt niet meer.  Er wordt niet meer gereageerd op iets.

Account mag gewist worden.  Kom niet meer terug naar het forum.