Spring naar inhoud

- - - - -

Veel te zoute Gourmet soup

soep zout eten boullion

• Log in om te reageren
10 reacties op dit onderwerp
Aladin
Aladin
  • 23 berichten

#1 Geplaatst 03 mei 2018 - 18:01

Dag allemaal,
Even een melding voor degene die nieuwsgierig zijn naar "Gourmet Soup", het al gegeven hebben aan hun kat of dat van plan waren na het zien van een relclame. Ik kan mededelen dat er erg veel zout in zit. Het staat niet op de verpakking. Ik heb het zelf echter geproefd. Zo kwam ik er achter. Je smaakpappillen worden totaal open gezet; vind je het gek dat ze het lekker vinden?! Die van mij vindt Gourmet Soup althans wel lekker.

Ik vind het idee van een lekker soepje voor je kat op zich super. In ieder geval een snack die wat vocht toevoegd. Het kan een gezonde snack zijn met de juiste ingredienten tenminste. Om het goedkoper te maken (en zeker te weten wat er in zit) trok ik zelf een goede boullion van rundvlees, schenkel en kalfsbotten, ik voegde wortel en perterselie toe en liet de venkel, prei, knolselderij en ui eruit. Ik deed er uiteraard geen zout of maggi in. Ik houd van zout dus het was voor mij zelf niet lekker genoeg. En wat blijkt? Mijn kat vond het ook totaal niet lekker. Ik vroeg mij meteen af hoe Gourmet Soup dan smaakte. Nou dat was echt veel lekkerder..., door al het zout veel smaakvoller. Maar zó zout dat ik een tweede hapje niet door mijn strot zou krijgen.

Wees dus gewaarschuwd dat Gourmet Soup is nogal zout is. Voor mezelf maak ik de beslissing een soep goed op smaak te maken met zout, maggi en peper, al weet ik dat zout de bloeddruk verhoogd en de kans op nierstenen verhoogd. Maar omdat mijn kat is afhankelijk van de beslissing die ik voor haar maak laat ik dat hele zoute liever achterwege. Deze ervaring wil ik in ieder geval even delen met jullie.. Misschien zelf binnenkort eens een vis of kippen -boullion proberen voor d'r.
Wees gegroet :)
Alladin

Syntara
Syntara
  • 2 katten

#2 Geplaatst 04 mei 2018 - 10:33

Ik kende de soep niet. Ik weet wel dat in veel kattensnoepjes en kattenvoer ook heel veel zout zit. Vaak een stuk meer dan in voer of snoepjes voor bvb honden. Ik heb geen idee waarom en of dat bij katten dan ook minder kwaad kan.

Evyke81
Evyke81
  • 3 katten

#3 Geplaatst 04 mei 2018 - 11:42

Nog nooit van gehoord zelfs.
't is inderdaad een tussendoortje.  

Dapper dat je het proeft :mrgreen:

Geplaatste afbeelding
www.kattenopvangwaasland.com

#4 Geplaatst 04 mei 2018 - 14:47

Ik heb dat wel eens gegeven (gratis bij iets anders gekregen), maar een groot succes was het niet. Sowieso zou dat iets voor af toe zijn, en dacht dat katteneten vaak zouter was. De brokken toch. Maar mss is dat nu niet meer, ben niet zeker.

En idd, dapper om te proeven. Zou niet meteen in mij opgekomen zijn. :x
Those who don't believe in magic, will never find it

Aladin
Aladin
  • 23 berichten

#5 Geplaatst 04 mei 2018 - 18:55

Hahaha, best dapper he? Maar het ziet er uit als een lekker soepje. Met flinke stukken vis of kip. En het IS ook echt lekker. Alleen erg zout dus. Ja, katten zijn dol op zout. Het schijnt ook een van de redenen te zijn waarom sommige katten graag je hand likken. Het lijkt wel of iets flink zout moet zijn wil een kat iets écht lekker vinden zelfs. Ik heb nooit droge brokjes geproefd maar die zullen in verhouding tot nat voer ook vrij zout zijn, lijkt mij. Erg geconcentreerd natuurlijk, doordat al het vocht eruit is. Ik ben niet dapper genoeg om blikvoer te proeven, maar ik vermoed dat dat ook flink zout zal zijn ;)

Die Gourmet Soup is inderdaad écht een tussendoortje :). En nogmaals..., het is een mooi soepje met stukjes vlees en een klein beetje bouillon

Omdat katten weinig drinken en vrij snel nierproblemen ontwikkelen zou zout natuurlijk beter beperkt kunnen worden. Maar ja... ze moeten iets wel lekker vinden anders eten ze iets niet hahaha... En wij maar ober spelen ;)

gillian-kat
gillian-kat
  • 1.648 berichten

#6 Geplaatst 10 mei 2018 - 11:43

Kende enkel de soep van Sheba.  Maar goed te weten dat als de Gourmet soepjes ergens opduiken, dat we die dan best niet geven aan onze lieverds.

Pootje
Gillian

Elke kat is een wonder op zich ...

Elma
Elma
  • 3 katten

#7 Geplaatst 11 mei 2018 - 20:26

Oei, ik hoop dat dit niet voor alle Gourmet producten is. Mijn katten krijgen al jaren elke dag een half doosje Gourmet paté.
Groetjes van Elma
Mijn katjes: Lexy (ros) Sienna (wit -tricolore) Butler (zwart) = K3
en Flippy, de valkparkiet, is de baas. Geplaatste afbeelding

gillian-kat
gillian-kat
  • 1.648 berichten

#8 Geplaatst 12 mei 2018 - 12:06

Bekijk berichtElma, op 11 mei 2018 - 20:26, zei:

Oei, ik hoop dat dit niet voor alle Gourmet producten is. Mijn katten krijgen al jaren elke dag een half doosje Gourmet paté.

Onze Alix weigert ook haar eten tenzij het Gourmet is sinds ze een zekere leeftijd is gepasseerd.

Pootje
  Gillian

Elma
Elma
  • 3 katten

#9 Geplaatst 12 mei 2018 - 20:01

Bekijk berichtgillian-kat, op 12 mei 2018 - 12:06, zei:

Onze Alix weigert ook haar eten tenzij het Gourmet is sinds ze een zekere leeftijd is gepasseerd.

Pootje
  Gillian

Hier lusten ze alleen die paté, geen brokjes, want dan lekken ze alleen de saus op. Alleen Sienna eet er niet van, die heeft liever RC brokjes of stickjes. Ook de Dentabits van Whiskas gaat er vlot in bij alle drie.
Groetjes van Elma
Mijn katjes: Lexy (ros) Sienna (wit -tricolore) Butler (zwart) = K3
en Flippy, de valkparkiet, is de baas. Geplaatste afbeelding

gillian-kat
gillian-kat
  • 1.648 berichten

#10 Geplaatst 12 mei 2018 - 22:44

Hier moeten ze net niet de paté hebben, maar de brokjes :lachen:

Pootje
  Gillian

Aladin
Aladin
  • 23 berichten

#11 Geplaatst 13 mei 2018 - 14:20

Ik las in: "Think like a cat" dat katten vaak van sterk smakende dingen houden. Dan ga je erop letten en het is wél zo dat ze kaasspread met tuinkruiden bijv. heel lekker vindt. Dat spul is super hoog op smaak. Ik laat haar hele kleine likjes uit de tube nemen als trainings-beloning en ze vindt het echt heerlijk. Het is alleen wel zó zout dat ze de training vaak onderbreekt om water te gaan drinken! Iets anders wat goed werkt als beloning is hele kleine blokjes ham... Alweer zoiets zouts! Gelukkig gaat het, in dit geval, om hele kleine hoeveelheden en tijdelijk.

Wat ik probeer is haar nat én droogvoer -merken af te wisselen zodat ze niet een kieskeurige eter wordt. Die tip had ik van hier...

Ook gelabeld met één of meerdere van deze sleutelwoorden: soep, zout, eten, boullion