Spring naar inhoud

- - - - -

Sticker red mijn huisdier

• Log in om te reageren
20 reacties op dit onderwerp
ROSETTA
ROSETTA
  • 1.198 berichten
  • 4 katten

#1 Geplaatst 04 mei 2018 - 23:36

Ik vind dit een zeer goed initiatief en hoop dat iedereen die huisdieren heeft desticker  gaan afhalen bij hun gemeente dat kan u huisdier helpen in geval van brand enz...
In Genk is het gratis.

De gemeenten As, Bilzen, Dilsen-Stokkem, Genk, Hoeselt, Houthalen-Helchteren, Kinrooi, Lanaken, Maaseik, Maasmechelen, Opglabbeek, Riemst, Voeren en Zutendaal slaan de handen in mekaar voor de lancering van een huisdiersticker, met medewerking van Brandweerzone Oost-Limburg. Bedoeling is dat eigenaars van huisdieren deze sticker op een raam aan de voorgevel kleven. Zo zien arriverende hulpdiensten meteen dat er huisdieren aanwezig zijn in de woonst.

Geplaatste afbeelding

Kaprice
Kaprice
  • 4.647 berichten
  • 3 katten

#2 Geplaatst 04 mei 2018 - 23:57

53A54500-CF17-4A2F-A03A-5495CE0CA924.jpeg
Is deze… ;)

gillian-kat
gillian-kat
  • 1.279 berichten

#3 Geplaatst 05 mei 2018 - 12:00

Ik heb dat afgeprint van internet en als blad tegen de raam hangen :)   Kende het al vorig jaar van vrienden in Amerika en vond dat leuk.  Zal dan nu eens voor een Nederlandstalig exemplaar gaan.  Als het tenminste hier te vinden is in de buurt.

Pootje
  Gillian

Elke kat is een wonder op zich ...

Elma
Elma
  • 3 katten

#4 Geplaatst 05 mei 2018 - 22:09

Ik had er ook al van gehoord, maar mijn katten kunnen ten allen tijde het huis verlaten via de kattendeuren. Ik weet niet of het dan zin heeft voor ons. Die zijn dan al lang gevlucht. Voor Flippy onze valkparkiet, zou ik het misschien kunnen doen. Maar Hasselt doet natuurlijk weer niet eens mee.

Bewerkt door Elma, 05 mei 2018 - 22:09.

Groetjes van Elma
Mijn katjes: Lexy (ros) Sienna (wit -tricolore) Butler (zwart) = K3
en Flippy, de valkparkiet, die de baas is. Geplaatste afbeelding

Steffie_G
Steffie_G
  • 14.728 berichten
  • 2 katten

#5 Geplaatst 06 mei 2018 - 09:57

Ik heb zo een klein kaartje in mijn portefeuille steken waar opstaat dat ik huisdieren heb. Stel dat ik een ongeluk krijg dan zien de hulpverleners ook dat ik huisdieren heb, welke en hoeveel,  die verzorgd moeten worden.

Time spent with cats is never wasted

Syntara
Syntara
  • 2 katten

#6 Geplaatst 06 mei 2018 - 10:48

Bekijk berichtSteffie_G, op 06 mei 2018 - 09:57, zei:

Ik heb zo een klein kaartje in mijn portefeuille steken waar opstaat dat ik huisdieren heb. Stel dat ik een ongeluk krijg dan zien de hulpverleners ook dat ik huisdieren heb, welke en hoeveel,  die verzorgd moeten worden.

Hier heb ik al vaker van gehoord, maar ik vraag me altijd af wat daar juist het nut van is. Als ik een ongeluk heb, weten mijn vriend, familie en vrienden dat ik huisdieren hebben die moeten verzorgd worden. En ik denk dat zij snellerd e zorg op zich zullen nemen dan hulpverleners. Of misschien begrijp ik dat kaartje volledig verkeerd, hoor.

Die sticker voor de brandweer vind ik wel heel handig.

Steffie_G
Steffie_G
  • 14.728 berichten
  • 2 katten

#7 Geplaatst 06 mei 2018 - 12:14

Da's waar, maar ik moet eerlijk zeggen als ze mijn ouders bellen dat ik een ongeluk heb gehad denk ik niet dat zij onmiddellijk zouden denken aan de katten. En t is niet dat ze zomaar even langs kunnen komen van Leuven naar Antwerpen.
Ik hoop alleen dat ik zo een kaartje nooit nodig zal hebben natuurlijk.

Inavanthielen
Inavanthielen
  • 2 katten

#8 Geplaatst 07 mei 2018 - 10:41

Oh, ik wil die ook......Ik zal eens aan mijn schoondochter vragen of ze voor mij ene gaat halen.  Die woont in As :eDance:
Geplaatste afbeelding   ANGELS DON'T ALWAYS HAVE WINGS, SOMETIMES THEY HAVE WHISKERS Geplaatste afbeelding    

gillian-kat
gillian-kat
  • 1.279 berichten

#9 Geplaatst 07 mei 2018 - 11:40

Bekijk berichtSteffie_G, op 06 mei 2018 - 09:57, zei:

Vind ik ook wel een goed idee.  Ga daar ook eens werk van moeten maken.

Pootje
  Gillian

Seabert
Seabert
  • 5.210 berichten

#10 Geplaatst 07 mei 2018 - 12:47

Ik las dat van die sticker vorig weekend en ik zei tegen mijn man dat we daar eens moeten voor kijken, zone sticker voor als het brand om de huisdieren te redden.

" Huh, welke sticker?"
" Wel, zone plakker met daarop een poes, een hond, nog wat dieren (ik wist de rest niet meer juist ;) ), om in geval van nood, dat ze info hebben over je dieren. Wij moeten dan bv. in het hokje van de kat een 1 zetten..."
"Wat??? Een 1! Echt??? Een 1??? Waarom een 1 bij Seabert? Waarom krijgt hij de 1 en ik niet...?" (dit was zaterdagochtend, voor we beslisten dat er een katje bijkomt ;) ).

ik; "Euhmmm.... Omdat we 1 kat hebben...??? Ze kunnen er moeilijk 5 redden als er maar 1 rondloopt... En, hoe raar het ook klinkt, jij moet er niet op, de brandweer rekent u niet tot mijn huisdier ;) ..."
Mijn man; "AAAaaaahaaaa, je moet het aantal invullen... Slim gezien, ik dacht dat je de volgorde waarin ze moesten redden moest aanduiden, de braafsten 1, dan 2 en zo..." :roll: .
Dan; " Wij gaan invullen; 25 raskatten...  Voor de verzekering ;) , mogen die betalen als ze ons 25 katten niet vinden ;) :) !"

Seabert komt af; " Miauw miauw,...prrr"
Man; " Daarzie, onze nr 1 heeft honger " :)

Bewerkt door Seabert, 07 mei 2018 - 12:48.

Blijf jezelf.... er zijn al anderen genoeg  Geplaatste afbeeldingGeplaatste afbeelding

Syntara
Syntara
  • 2 katten

#11 Geplaatst 07 mei 2018 - 15:36

Bekijk berichtSeabert, op 07 mei 2018 - 12:47, zei:

:lachen: :lachen:

Ik vraag me af of je zo'n sticker ook binnen aan de deur zou kunnen hangen. Ik vind dat fijner dan dat iedereen kan zien hoeveel huisdieren ik exact heb. Maar zou de brandweer dat dan even snel zien?

Inavanthielen
Inavanthielen
  • 2 katten

#12 Geplaatst 07 mei 2018 - 15:42

Bekijk berichtSeabert, op 07 mei 2018 - 12:47, zei:

Ik las dat van die sticker vorig weekend en ik zei tegen mijn man dat we daar eens moeten voor kijken, zone sticker voor als het brand om de huisdieren te redden.

" Huh, welke sticker?"
" Wel, zone plakker met daarop een poes, een hond, nog wat dieren (ik wist de rest niet meer juist ;) ), om in geval van nood, dat ze info hebben over je dieren. Wij moeten dan bv. in het hokje van de kat een 1 zetten..."
"Wat??? Een 1! Echt??? Een 1??? Waarom een 1 bij Seabert? Waarom krijgt hij de 1 en ik niet...?" (dit was zaterdagochtend, voor we beslisten dat er een katje bijkomt ;) ).

ik; "Euhmmm.... Omdat we 1 kat hebben...??? Ze kunnen er moeilijk 5 redden als er maar 1 rondloopt... En, hoe raar het ook klinkt, jij moet er niet op, de brandweer rekent u niet tot mijn huisdier ;) ..."
Mijn man; "AAAaaaahaaaa, je moet het aantal invullen... Slim gezien, ik dacht dat je de volgorde waarin ze moesten redden moest aanduiden, de braafsten 1, dan 2 en zo..." :roll: .
Dan; " Wij gaan invullen; 25 raskatten...  Voor de verzekering ;) , mogen die betalen als ze ons 25 katten niet vinden ;) :) !"

Seabert komt af; " Miauw miauw,...prrr"
Man; " Daarzie, onze nr 1 heeft honger " :)

:lachen: :lachen:   Ik moest hier zoooo mee lachen!  Zalig! :slach:
Geplaatste afbeelding   ANGELS DON'T ALWAYS HAVE WINGS, SOMETIMES THEY HAVE WHISKERS Geplaatste afbeelding    

Seabert
Seabert
  • 5.210 berichten

#13 Geplaatst 07 mei 2018 - 16:18

Bekijk berichtSyntara, op 07 mei 2018 - 15:36, zei:

Ik vraag me af of je zo'n sticker ook binnen aan de deur zou kunnen hangen. Ik vind dat fijner dan dat iedereen kan zien hoeveel huisdieren ik exact heb. Maar zou de brandweer dat dan even snel zien?

ik vraag mij hetzelfde af.
En ook, als het 's nachts brand zijn de rolluiken naar beneden, dan zien ze die sticker ook niet...

Blijf jezelf.... er zijn al anderen genoeg  Geplaatste afbeeldingGeplaatste afbeelding

gillian-kat
gillian-kat
  • 1.279 berichten

#14 Geplaatst 08 mei 2018 - 15:26

Bekijk berichtSeabert, op 07 mei 2018 - 16:18, zei:

En ook, als het 's nachts brand zijn de rolluiken naar beneden, dan zien ze die sticker ook niet...

Heeft mijn moeder dus ook al op gewezen.  Zei dat ik nu altijd daar de rolluik dus moet oplaten, in geval dat ... :lachen:

Pootje
  Gillian

Steffie_G
Steffie_G
  • 14.728 berichten
  • 2 katten

#15 Geplaatst 08 mei 2018 - 20:05

Ik was dat dus ook aan denken. Maar uiteindelijk als je een sticker of bordje aan de ruit hebt met 'hier waak ik' en dan een hond of kat dan weten ze ook dat er huisdieren zijn. Alleen niet hoeveel.
En voor hoever zit dat al in hun opleiding dat ze daar naar moeten kijken?