Spring naar inhoud

- - - - -

Ilse hing flyers op om kat Mauro terug te vinden, maar riskeert plots GAS-boete

• Log in om te reageren
8 reacties op dit onderwerp
Kaprice
Kaprice
  • 4.663 berichten
  • 3 katten

#1 Geplaatst 11 mei 2018 - 21:53

Ilse hing flyers op om kat Mauro terug te vinden, maar riskeert plots GAS-boete
https://www.nieuwsbl...180511_03507692

Elma
Elma
  • 3 katten

#2 Geplaatst 12 mei 2018 - 19:54

Moeten op die flyers geen taxzegels geplakt worden? Vroeger moest dat toch.
Groetjes van Elma
Mijn katjes: Lexy (ros) Sienna (wit -tricolore) Butler (zwart) = K3
en Flippy, de valkparkiet, is de baas. Geplaatste afbeelding

gillian-kat
gillian-kat
  • 1.972 berichten

#3 Geplaatst 12 mei 2018 - 22:54

Allé zeg, wat een zever!  Dat noem ik serieus dieronvriendelijk zijn!  Ga langs als die flyers er inderdaad maanden hangen en niet worden verwijderd, maar geef mensen ook wel de kans zeg om hun poes terug te vinden.  Toen onze Alix kwijt was, kreeg ik niets dan positieve reacties op mijn flyers (naast briefjes die ik overal in brievenbussen was gaan steken).  Mensen leefden echt mee en keken dankzij de flyers extra mee uit naar haar.  Echt, dit vind ik te ver gaan;  Die GAS boetes zijn echt een pest aan het worden!

Pootje
  Gillian

Elke kat is een wonder op zich ...

HelpLuckyvinden
HelpLuckyvinden
  • 4.404 berichten
  • 3 katten

#4 Geplaatst 13 mei 2018 - 00:47

Ik vind het ook absurd als ze hiervoor een gasboete gaan geven.
Als het niet mag/kan, kunnen ze het gewoon zeggen en daarbij laten. Eventueel vragen of ze deze wilt verwijderen als het echt zo'n "probleem" vormt.
Ik lees dan ook verder dat ze zegt dat er dan nog enkel facebook overblijft om het bericht te delen.
Daar ben ik het niet helemaal mee eens.
Toen ons Lucky vermist was hebben wij in de hele buurt flyers uitgedeeld. Bij deze mensen aan de deur gebeld, deze afgegeven en een aantal mensen hebben deze flyer ook aan hun venster gehangen.
Waar niet open gedaan werd de flyers in de bus gestoken.
En in veel winkels (van apotheker tot supermarkten) gevraagd of ze de flyer wilden ophangen. Dit deden de meesten mensen met veel plezier.
Op die manier kregen we ook de kans om zowel met de buurtbewoners als met de winkeliers even ons verhaal te delen.
Er zijn dus gelukkig nog tal van mogelijkheden om flyers zichtbaar te laten uithangen, meer mogelijkheden dan enkel facebook.
Wat niet wegneemt dat ik het echt wel triest vind dat de stad hier een probleem van maakt en als "overlast" ofzo gaat beschouwen en men het zou gaan beboeten.

gillian-kat
gillian-kat
  • 1.972 berichten

#5 Geplaatst 13 mei 2018 - 11:32

Bedenk net dat men eigenlijk blij zou moeten zijn dat er nog mensen zijn die hun kat willen terugvinden ipv al die mensen die ze zomaar ergens dumpen en aan het zwerfkatten probleem bijdragen ...

Er zijn inderdaad veel opties naast flyers, maar toch blijft dat iets goed.  Denk maar eens aan al die mensen die wandelen met hun hond en de flyer onderweg zien hangen en zo alert worden gemaakt.  Sommige van die mensen wonen niet direct in je naaste omgeving en hebben dus geen briefje in de bus gekregen.

Pootje
  Gillian

HelpLuckyvinden
HelpLuckyvinden
  • 4.404 berichten
  • 3 katten

#6 Geplaatst 13 mei 2018 - 13:17

Die regeltjes of wetten komen er niet voor of door niets Gillian...
Als men iedereen toelaat om affiches te plakken dan gaat de één dat doen om zijn vermiste kat terug te vinden, de andere voor het eetfestijn van de turnclub, nog een andere voor de opening van zijn boetiek,...en voor dat je het beseft hangt het halve dorp vol.
Als die affiches loskomen en op straat blijven rondslingeren gaan er ook mensen klagen, enz...

Mij stoort een affiche in het openbaar van iemand die op zoek is naar zijn/haar kat helemaal niet en het is spijtig dat men in deze omstandigheden aangesproken wordt hierop.
Ik kan wel begrijpen waarom er regels zijn betreffende het uithangen van affiches e.d. en gaf in mijn vorig bericht enkel aan dat er andere oplossingen zijn.

Bewerkt door HelpLuckyvinden, 13 mei 2018 - 13:19.

Elma
Elma
  • 3 katten

#7 Geplaatst 13 mei 2018 - 17:27

Een flyers bij de dierenarts in de wachtkamer, bij de bakker en de slager, zijn ook effectief. Hier mogen ze gewoon opgehangen worden, want een jaar geleden was Zizou weggelopen bij het verlaten van de DA en in heel de wijk werden flyers opgehangen. Die zijn 2 maanden blijven hangen. Geen probleem. Ook heeft onze wijk een Facebookaccount waar je de laatste nieuwtjes kunt lezen en posten. Toen Lexy een dag verdwenen was, heb ik dat ook gepost. Bleek dat hij bij onze achterbuur achter de kast zat, gedurende 24 uur.
Groetjes van Elma
Mijn katjes: Lexy (ros) Sienna (wit -tricolore) Butler (zwart) = K3
en Flippy, de valkparkiet, is de baas. Geplaatste afbeelding

Féline
Féline
  • 1.608 berichten
  • 2 katten

#8 Geplaatst 14 mei 2018 - 14:51

Bekijk berichtHelpLuckyvinden, op 13 mei 2018 - 00:47, zei:

Ik vind het ook absurd als ze hiervoor een gasboete gaan geven.
Als het niet mag/kan, kunnen ze het gewoon zeggen en daarbij laten. Eventueel vragen of ze deze wilt verwijderen als het echt zo'n "probleem" vormt.
Ik lees dan ook verder dat ze zegt dat er dan nog enkel facebook overblijft om het bericht te delen.
Daar ben ik het niet helemaal mee eens.
Toen ons Lucky vermist was hebben wij in de hele buurt flyers uitgedeeld. Bij deze mensen aan de deur gebeld, deze afgegeven en een aantal mensen hebben deze flyer ook aan hun venster gehangen.
Waar niet open gedaan werd de flyers in de bus gestoken.
En in veel winkels (van apotheker tot supermarkten) gevraagd of ze de flyer wilden ophangen. Dit deden de meesten mensen met veel plezier.
Op die manier kregen we ook de kans om zowel met de buurtbewoners als met de winkeliers even ons verhaal te delen.
Er zijn dus gelukkig nog tal van mogelijkheden om flyers zichtbaar te laten uithangen, meer mogelijkheden dan enkel facebook.
Wat niet wegneemt dat ik het echt wel triest vind dat de stad hier een probleem van maakt en als "overlast" ofzo gaat beschouwen en men het zou gaan beboeten.
Als de wet verbiedt om flyers op openbare plaatsen te hangen. Wél, dan is dat een WET. Die mevrouw had inderdaad, zoals Elma en Lucky voorstellen, beter bij winkels en buren gevraagd of ze een flyer aan hun raam wilden hangen en inderdaad ook flyers in de brievenbussen steken.

gillian-kat
gillian-kat
  • 1.972 berichten

#9 Geplaatst 20 mei 2018 - 15:27

Bekijk berichtHelpLuckyvinden, op 13 mei 2018 - 13:17, zei:

Die regeltjes of wetten komen er niet voor of door niets Gillian...
Als men iedereen toelaat om affiches te plakken dan gaat de één dat doen om zijn vermiste kat terug te vinden, de andere voor het eetfestijn van de turnclub, nog een andere voor de opening van zijn boetiek,...en voor dat je het beseft hangt het halve dorp vol.
Als die affiches loskomen en op straat blijven rondslingeren gaan er ook mensen klagen, enz...

Mij stoort een affiche in het openbaar van iemand die op zoek is naar zijn/haar kat helemaal niet en het is spijtig dat men in deze omstandigheden aangesproken wordt hierop.
Ik kan wel begrijpen waarom er regels zijn betreffende het uithangen van affiches e.d. en gaf in mijn vorig bericht enkel aan dat er andere oplossingen zijn.

Moet je eens hier komen zien in ons dorp.  Dat hangt overal vol met daarnaast ook nog eens wegwijzertjes voor fuiven en vrijgezellen avonden en zo ...  Het probleem is vooral dat men dat dus allemaal laat staan en hangen ipv het daarna ook terug op te ruimen.  Als men daar allemaal wat consequenter in zou zijn, dan zou men denk ik niet zo veel problemen maken van het feit dat men eens een paar weken een affiche ophangt om een verloren dier terug te vinden ...  Mensen zijn soms echt luierikken :evil:

Pootje
  Gillian