Spring naar inhoud

* * * * * 1 stemmen

Ons eerste nestje van dit jaar, met mama in schildpadkleur

kittens opvangen

• Log in om te reageren
115 reacties op dit onderwerp
Elma
Elma
  • 3 katten

#1 Geplaatst 13 juni 2018 - 22:09

Vandaag ons eerste nestje binnen gekregen voor 2018. En deze keer met mama erbij. De kittens zijn in een ander opvanggezin geboren, maar die konden niet meer voor de 2 kittens zorgen, die meer zorg nodig hebben, omdat ze fulltime gaat werken. Dus pakken wij het nu over.
De mama heeft een schildpadkleur en werd aan de Colruyt van Genk gevonden in hoogzwangere toestand. Ze is dan uiteindelijk bij dat opvanggezin bevallen van 4 prachtige kittens. Een grijs, een witgrijs, een lapjeskat en een ros katertje.

Twee wegen rond de 700 gr en 2 wegen rond de 500 gr. Die moeten we dus extra verzorgen. We hebben ze nog maar net en hebben nog geen foto’s kunnen maken van elk katje apart, maar hier toch al een eerste foto. Lekker knus tegen mama.

schild-mama en kittens.jpg

Bewerkt door Elma, 13 juni 2018 - 22:10.

Groetjes van Elma
Mijn katjes: Lexy (ros) Sienna (wit -tricolore) Butler (zwart) = K3
en Flippy, de valkparkiet, is de baas. Geplaatste afbeelding

lathyrus
lathyrus
  • 3 katten

#2 Geplaatst 14 juni 2018 - 07:05

Gelukkig krijgen ze nu tenminste een kans op een goed leven.
Zo schattig
Geplaatste afbeelding

BlackScorpion
BlackScorpion
  • 9.856 berichten
  • 1 katten

#3 Geplaatst 14 juni 2018 - 07:22

Schattige bollekes!
Geplaatste afbeelding

Evyke81
Evyke81
  • 3 katten

#4 Geplaatst 14 juni 2018 - 07:56

Leuk!
De eerste keer met een mamapoes erbij?
Blijven ze dan ook tot 12 weken bij jou?

Geplaatste afbeelding
www.kattenopvangwaasland.com

Syntara
Syntara
  • 2 katten

#5 Geplaatst 14 juni 2018 - 11:04

Wat een mooie mamapoes en kittens :loveshower:

gillian-kat
gillian-kat
  • 2.405 berichten

#6 Geplaatst 14 juni 2018 - 13:01

Oh wat een prachtige schatjes en zo een mooie mama ook!  Succes met de lieverds!

Pootje
  Gillian

Elke kat is een wonder op zich ...

Elma
Elma
  • 3 katten

#7 Geplaatst 14 juni 2018 - 19:59

Bekijk berichtEvyke81, op 14 juni 2018 - 07:56, zei:

Leuk!
De eerste keer met een mamapoes erbij?
Blijven ze dan ook tot 12 weken bij jou?

Ja, eerste keer, maar de mama zal niet 12 weken erbij blijven. Ze heeft nu al één kant waar ze geen melk meer geeft en we zijn de kittens nu vast voer aan het geven. Mama is fel verzwakt. Sinds ze hier is heeft ze al de hele tijd om eten gevraagd, maar ze wil geen droge brokken voor volwassen katten eten, alleen een beetje van de kleintjes.
De kleintjes eten nog niet zelfstandig, maar wel met het spuitje. Ze zijn al god bijgekomen sinds ze hier zijn. De eerste 24 uren dat ze hier waren hadden ze nog geen stoelgang gemaakt en in het asiel/opvangmama waren er zelfs 2 afgevallen. Maar nu gaan ze vooruit.

tabel.jpg

Bewerkt door Elma, 14 juni 2018 - 20:01.

Groetjes van Elma

Elma
Elma
  • 3 katten

#8 Geplaatst 14 juni 2018 - 20:41

Hier nog een paar foto's van het nestje.

Bijgevoegde thumbnails

• schild nest kijkt aan raam.jpg
  • schild Rusty doos.jpg
  • schild Laura doos.jpg
  • schild nest aan raam.jpg

Bewerkt door Elma, 14 juni 2018 - 20:48.

Groetjes van Elma

Evyke81
Evyke81
  • 3 katten

#9 Geplaatst 14 juni 2018 - 21:00

Bekijk berichtElma, op 14 juni 2018 - 19:59, zei:

Ja, eerste keer, maar de mama zal niet 12 weken erbij blijven. Ze heeft nu al één kant waar ze geen melk meer geeft en we zijn de kittens nu vast voer aan het geven. Mama is fel verzwakt. Sinds ze hier is heeft ze al de hele tijd om eten gevraagd, maar ze wil geen droge brokken voor volwassen katten eten, alleen een beetje van de kleintjes.
De kleintjes eten nog niet zelfstandig, maar wel met het spuitje. Ze zijn al god bijgekomen sinds ze hier zijn. De eerste 24 uren dat ze hier waren hadden ze nog geen stoelgang gemaakt en in het asiel/opvangmama waren er zelfs 2 afgevallen. Maar nu gaan ze vooruit.

Bijlage tabel.jpg

Het is toch logisch dat mama kittenbrokken eet?
De mother & babycat bevat veel meer voedingsstoffen dan eten voor volwassen katten.
Dus heel goed dat ze ze liever eet.

Jammer dat ze niet bij haar kittens mag blijven tot ze oud genoeg zijn :8

Geplaatste afbeelding

Syntara
Syntara
  • 2 katten

#10 Geplaatst 15 juni 2018 - 10:08

Wat een schatjes allemaal :loveshower:

Ik moet eerlijk zeggen dat ik ook wel niet goed begrijp waarom de kittens niet tot 12 weken bij mama kunnen blijven.

Elma
Elma
  • 3 katten

#11 Geplaatst 15 juni 2018 - 21:11

Bekijk berichtEvyke81, op 14 juni 2018 - 21:00, zei:

Het is toch logisch dat mama kittenbrokken eet?
De mother & babycat bevat veel meer voedingsstoffen dan eten voor volwassen katten.
Dus heel goed dat ze ze liever eet.

Jammer dat ze niet bij haar kittens mag blijven tot ze oud genoeg zijn :8

Maar het zijn die heel kleine brokjes uitsluitend voor kittens. En ze eet er ook maar heel weinig van, zo'n stuk of 10 brokjes. Ze wil eigenlijk liefst alleen maar nat voer Alles wat we haar geven eet ze op. Nat voer voor volwassenen en kittenvoer. Ze zou nog het liefst de mond van haar kittens aflikken. En ze kroelt ook de hele tijd. :cat
Laura, het grijs kitten, is sinds vandaag zelfstandig aan het eten, uit een koffielepel. De anderen moeten we nog met een spuit voeren.
Ik weet eigenlijk niet hoe lang mama bij haar kittens mag blijven. Ik denk da als de kittens zelfstandig eten, ze weg mag. 12 weken zal het wel niet zijn, want tegen die tijd kunnen de kittens waarschijnlijk zelf al weg. Ze slapen alle 5 heel veel. Dan liggen de kittens allemaal aan een tepel en zo vallen ze in slaap. Maar als wij erbij zijn en het raam staat open voor verluchting, dan zitten ze graag op de vensterbank. Zie maar op de foto.

schild nest kijkt aan raam.jpg

Groetjes van Elma

Evyke81
Evyke81
  • 3 katten

#12 Geplaatst 16 juni 2018 - 10:17

Bekijk berichtElma, op 15 juni 2018 - 21:11, zei:

Maar het zijn die heel kleine brokjes uitsluitend voor kittens. En ze eet er ook maar heel weinig van, zo'n stuk of 10 brokjes. Ze wil eigenlijk liefst alleen maar nat voer Alles wat we haar geven eet ze op. Nat voer voor volwassenen en kittenvoer. Ze zou nog het liefst de mond van haar kittens aflikken. En ze kroelt ook de hele tijd. :cat
Laura, het grijs kitten, is sinds vandaag zelfstandig aan het eten, uit een koffielepel. De anderen moeten we nog met een spuit voeren.
Ik weet eigenlijk niet hoe lang mama bij haar kittens mag blijven. Ik denk da als de kittens zelfstandig eten, ze weg mag. 12 weken zal het wel niet zijn, want tegen die tijd kunnen de kittens waarschijnlijk zelf al weg. Ze slapen alle 5 heel veel. Dan liggen de kittens allemaal aan een tepel en zo vallen ze in slaap. Maar als wij erbij zijn en het raam staat open voor verluchting, dan zitten ze graag op de vensterbank. Zie maar op de foto.

Ja, super jammer als dat de werking zou zijn.
IEDEREEN weet dat een kitten zijn mama nodig heeft tot 12 weken leeftijd.
Als er geen mama is, is dat doodzonde.

Maar de mama wegnemen als ze tam is, vind ik nog veel erger :(
Ik hoop dat ze daar toch deftig overnadenken en niet enkel aan de kosten denken omdat ze haar dan langer eten moeten geven...

Geplaatste afbeelding

gillian-kat
gillian-kat
  • 2.405 berichten

#13 Geplaatst 16 juni 2018 - 11:37

Wat gebeurt er met mamapoes?  Zal daar toch ook een goed thuis voor gezocht worden of wordt die teruggezet?

Vind het ook wel spijtig als mamapoes niet bij kleintjes mag blijven.  Bij ons is de mamapoes altijd bij de kleintjes gebleven totdat deze allemaal waren geadopteerd tenzij iemand natuurlijk mamapoes al eerder wilde adopteren tesamen met één of twee van de kleintjes.  

De kittens zien er allemaal super dotjes uit :love3:  en ook mama ziet er lief uit :heart:

Pootje
  Gillian

Elke kat is een wonder op zich ...

Elma
Elma
  • 3 katten

#14 Geplaatst 16 juni 2018 - 21:40

We hebben het vandaag aan het asiel gevraagd en mama mag zo lang mogelijk bij haar kittens blijven. Als ze weggenomen wordt wordt ze gesteriliseerd en gechipt en komt ze in aanmerking voor adoptie. Ze is een heel lieve aangename kattin, die wel heel erg controle over haar kittens houdt. Pas vanavond mochten de kittens van haar vrijuit spelen. Daarvoor nam ze hen altijd bij haar en moesten ze slapen. Maar 's nachts ligt ze nu wel op een hoger verdiep van de kattenkrabtoren en laat de kittens beneden slapen.
Dus ik denk wel dat ze alle 5 gelijk zullen weg gaan. In principe mag mama weg als de kittens volledig zelfstandig eten, maar de verantwoordelijke van de katten zei dat het best is dat mama zo lang mogelijk erbij blijft, omdat ze het gedrag van de kittens nog kan bijschaven. Als zij er niet onder lijdt (ze is wat mager volgens de DA) mag ze dus blijven tot ze haar taak volbracht heeft.
Ik heb een filmpje geüpload in mijn galerij. http://www.kattensit...ttens-bij-mama/
Toch lief om te zien hé.

Bewerkt door Elma, 16 juni 2018 - 21:42.

Groetjes van Elma

Evyke81
Evyke81
  • 3 katten

#15 Geplaatst 18 juni 2018 - 08:53

Oef, blij van dat te horen :-)
Geplaatste afbeelding