Spring naar inhoud

- - - - -

drollen en klonten scheppen waar laten jullie het?

• Log in om te reageren
37 reacties op dit onderwerp
Aladin
Aladin
  • 23 berichten

#1 Geplaatst 26 juni 2018 - 18:29

Hi allemaal!

De aantrekkelijke titel van dit draadje zegt het al he... Ik ben benieuwd wat jullie met de drollen en het grind doen wat je tussentijds eruit schept. Er zijn hier vast wel mensen die ook scheppen. Ik heb namelijk gemerkt dat de vuilnisbak er tóch snel van gaat stinken; al doe ik het in een dubbele plastic zak.

De drolletjes spoel ik door het toilet. Maar goed, dan houd je de urineklonten nog over om weg te gooien (want ik gebruik dus klonterende kattenbakvulling). Ik ben benieuwd hoe jullie dat doen. Een lekker praatje is het niet maar toch ben ik benieuwd of iemand misschien een oplossing heeft die niet je vuilnisbak laat stinken voordat deze vol zit.
Alvast bedankt!

Syntara
Syntara
  • 2 katten

#2 Geplaatst 26 juni 2018 - 18:34

Ik doe het ook in plastic zakjes die ik stevig dichtknoop en dan in de vuilnisbak. En helaas ruik ik het hier ook, dus ik heb niet echt een oplossing. Ik moet wel zeggen dat die hier redelijk afgezonderd staat en ik dus niet zoveel last heb van de geur.

Er is ook kattenbakgrit dat in de gft-bak mag, maar dat is een andere structuur en mijn katten vinden dat niet zo aangenaam helaas.

Thundernimf
Thundernimf
  • 3.816 berichten
  • 5 katten

#3 Geplaatst 26 juni 2018 - 18:39

Misschien ligt het aan je kattengrid? Wij doen het hier in een aparte vuilnisbak die naast de kattenbakken staat (in de living) en we ruiken niets :)

wea
wea
  • 6.105 berichten
  • 5 katten

#4 Geplaatst 26 juni 2018 - 19:36

voeding speelt ook een grote rol voor drolletjes. Hoe beter het voer, hoe minder die ruiken. Maar hier ook: alles in plastic zak, dichtknopen en in de vuilbak.
There is no point in arguing with cats as they always get what they want...

BlackScorpion
BlackScorpion
  • 9.855 berichten
  • 1 katten

#5 Geplaatst 26 juni 2018 - 19:54

Wij doen het in plastiek boterhamzakjes van de Aldi, plasjes erin en wanneer er een drolletje is draaien we het dicht en de vuilbak in waar de rest in gaat. Klein beetje geur, maar valt mee. En als het kleine vuilzakje vol is, gaat die de grote zak in in de garage. We doen het zo al 12 jaar en nix klachten. Ofwel stinken Sierra haar drolletjes niet zo extreem?
Geplaatste afbeelding

Syntara
Syntara
  • 2 katten

#6 Geplaatst 26 juni 2018 - 20:09

Hier zijn het niet de drolletjes die ruiken, maar vooral de urine.

Elma
Elma
  • 3 katten

#7 Geplaatst 26 juni 2018 - 20:39

Onze eigen katten gaan buiten, dus dat is geen probleem.
Als we opvangertjes hebben, zoals nu 4 kittens en een mama die ook nog krols is, dan scheppen we urine en drolletjes uit de bakken en doen dat in een grote dikke plastiek zak in een box met een goed sluitende deksel. Als het tijd is om de restafval buiten te zetten, doen we die dikke zak in de zak van de restafval, wegen die, want we mogen niet meer dan 15 kilo buiten zetten en als het gewicht goed is, gaat de zak buiten. Is het gewicht te hoog dan gaat de zak van de restafval naar het containerpark (betalend via de zak van het restafval). Wij hebben ook klittend grit. We doen ook nog regelmatig poeder in de kattenbak, tegen de stank. Als we die box open doen, stinkt het wel heel erg, meer eens de dikke plastiek zak dicht is, ruik je niks meer. Die zakken sparen we van kippengraan enz.

Bewerkt door Elma, 26 juni 2018 - 20:40.

Groetjes van Elma
Mijn katjes: Lexy (ros) Sienna (wit -tricolore) Butler (zwart) = K3
en Flippy, de valkparkiet, is de baas. Geplaatste afbeelding

lilymaya
lilymaya
  • 7.750 berichten

#8 Geplaatst 26 juni 2018 - 23:48

Bekijk berichtwea, op 26 juni 2018 - 19:36, zei:

voeding speelt ook een grote rol voor drolletjes. Hoe beter het voer, hoe minder die ruiken. Maar hier ook: alles in plastic zak, dichtknopen en in de vuilbak.
Dat is idd zo! :)

lilymaya
lilymaya
  • 7.750 berichten

#9 Geplaatst 27 juni 2018 - 00:02

Urine ruikt hier eigenlijk niet.
En als je rauw voert  ruikt ontlasting ook niet:)

Evyke81
Evyke81
  • 3 katten

#10 Geplaatst 27 juni 2018 - 00:10

In een diepvrieszakje
Die zijn geur en waterdicht :)

Geplaatste afbeelding
www.kattenopvangwaasland.com

HelpLuckyvinden
HelpLuckyvinden
  • 4.465 berichten
  • 3 katten

#11 Geplaatst 27 juni 2018 - 00:12

De plasjes en de drolletjes worden in een klein plastic zakje gedaan en gaan dan onmiddellijk naar de vuilbak dat buiten staat. Deze vuilzak staat ook nog eens in een plastieken vuilbak buiten. We hebben nooit echt last van de geur ook al staat deze vuilbak buiten op het terras.

Bekijk berichtwea, op 26 juni 2018 - 19:36, zei:

Wat wij hier ondervinden is dat éénzelfde voeding andere geuren bij de ontlasting kan geven volgens welke kat ervan eet.
Even een beetje meer uitleg hieromtrent :
Bij ons staan ze alle 3 op verschillende voeding ;
- Miloh eet Hill's KD omdat hij nierfalen heeft, voornamelijk brokjes maar bijna dagelijks ook natvoer van hetzelfde
- Luna eet voornamelijk Gastro van RC omdat ze lang gesukkeld heeft met diarree
- Moon eet voornamelijk Purina omdat ze een tijd heel kieskeurig was met eten (ook minder at) en deze haar het meest lijkt te smaken, maar zij mag ook van de andere bordjes eten als ze dat wilt
Het is al moeilijk om ervoor te zorgen dat Miloh en Luna nooit van de andere bordjes eten en we hebben geprobeerd wanneer we natvoer geven om haar dit te geven van haar voeding (natvoer van gastro RC), alsook Miloh enkel natvoer van Hill's KD.
Dit was geen successtory...natvoer krijgen ze op hetzelfde moment samen, elk hun bordje maar na vooral de saus opgelikt te hebben en een paar stukjes vlees gegeten te hebben begon het circus. Miloh verlaat zijn bord om naar dat van Luna te gaan, Luna gaat naar dat van Miloh en vaak eindigen ze dan aan Moon haar bord.
Daarom hebben we er uiteindelijk voor gekozen om qua natvoer enkel nog Hill's KD aan te bieden. Het "wisselen" van bord is dan wel toegestaan en Miloh is ook het meest kwetsbaar door zijn nierfalen, dus zijn dieet moet zo strict mogelijk.
Ondanks ze dan alle 3 hetzelfde natvoer krijgen stinkt Luna haar ontlasting veel meer wanneer ze meer natvoer at de dag voordien van Hill's KD, terwijl de geur van de ontlasting bij Moon en Miloh dan niet echt verandert.

Bewerkt door HelpLuckyvinden, 27 juni 2018 - 00:13.

Armani
Armani
  • 15.434 berichten
  • 1 katten

#12 Geplaatst 27 juni 2018 - 05:02

De Litter Champ hier

Inavanthielen
Inavanthielen
  • 2 katten

#13 Geplaatst 27 juni 2018 - 08:49

Bij ons ook gewoon in een plastiek zak en de grijze container in.
Geen last van ongewenste geurtjes.

Geplaatste afbeelding   ANGELS DON'T ALWAYS HAVE WINGS, SOMETIMES THEY HAVE WHISKERS Geplaatste afbeelding    
                                  LOVE STARTS WITH A WET NOSE, AND ENDS WITH A TAIL

Auryn
Auryn
  • 1.231 berichten
  • 3 katten

#14 Geplaatst 27 juni 2018 - 09:07

Ik heb lange tijd de litter champ gebruikt en ook nooit geen last gehad maar wegens plaats gebrek (klein studiotje) gebruik ik ook gewoon plastieken zakjes die ik gewoon dichtknoop. Geen last van geuren.

En je hebt ook speciaal kattenzand dat je in de wc mag doorspoelen en/of bij het gft afval mag gooien, niet goedkoop maar eventueel ook een oplossing.
Ikheb het eens geprobeerd maar Chiana vond het blijkbaar geen goed grid en weigerde de kattenbak te gebruiken tot ik het vervangen had door gewoon klontervormend grid.

"Two things are infinite: the universe and human stupidity; and I'm not sure about the universe." - Albert Einstein

wea
wea
  • 6.105 berichten
  • 5 katten

#15 Geplaatst 27 juni 2018 - 13:03

Bekijk berichtHelpLuckyvinden, op 27 juni 2018 - 00:12, zei:

De plasjes en de drolletjes worden in een klein plastic zakje gedaan en gaan dan onmiddellijk naar de vuilbak dat buiten staat. Deze vuilzak staat ook nog eens in een plastieken vuilbak buiten. We hebben nooit echt last van de geur ook al staat deze vuilbak buiten op het terras.

Wat wij hier ondervinden is dat éénzelfde voeding andere geuren bij de ontlasting kan geven volgens welke kat ervan eet.
Even een beetje meer uitleg hieromtrent :
Bij ons staan ze alle 3 op verschillende voeding ;
- Miloh eet Hill's KD omdat hij nierfalen heeft, voornamelijk brokjes maar bijna dagelijks ook natvoer van hetzelfde
- Luna eet voornamelijk Gastro van RC omdat ze lang gesukkeld heeft met diarree
- Moon eet voornamelijk Purina omdat ze een tijd heel kieskeurig was met eten (ook minder at) en deze haar het meest lijkt te smaken, maar zij mag ook van de andere bordjes eten als ze dat wilt
Het is al moeilijk om ervoor te zorgen dat Miloh en Luna nooit van de andere bordjes eten en we hebben geprobeerd wanneer we natvoer geven om haar dit te geven van haar voeding (natvoer van gastro RC), alsook Miloh enkel natvoer van Hill's KD.
Dit was geen successtory...natvoer krijgen ze op hetzelfde moment samen, elk hun bordje maar na vooral de saus opgelikt te hebben en een paar stukjes vlees gegeten te hebben begon het circus. Miloh verlaat zijn bord om naar dat van Luna te gaan, Luna gaat naar dat van Miloh en vaak eindigen ze dan aan Moon haar bord.
Daarom hebben we er uiteindelijk voor gekozen om qua natvoer enkel nog Hill's KD aan te bieden. Het "wisselen" van bord is dan wel toegestaan en Miloh is ook het meest kwetsbaar door zijn nierfalen, dus zijn dieet moet zo strict mogelijk.
Ondanks ze dan alle 3 hetzelfde natvoer krijgen stinkt Luna haar ontlasting veel meer wanneer ze meer natvoer at de dag voordien van Hill's KD, terwijl de geur van de ontlasting bij Moon en Miloh dan niet echt verandert.

denk dat dit logisch is. de ontlasting ruikt meer als er meer onverteerde zaken in zitten. Gastro RC is beter verteerbaar. Dus als Luna dan hills eet en dat dan niet goed verteerd (zal wel een reden zijn dat ze op gastro staat), dan zal dat ook slechter moeten ruiker.

There is no point in arguing with cats as they always get what they want...