Spring naar inhoud

- - - - -

drollen en klonten scheppen waar laten jullie het?

• Log in om te reageren
37 reacties op dit onderwerp
Armani
Armani
  • 15.742 berichten
  • 1 katten

#16 Geplaatst 27 juni 2018 - 16:50

Bekijk berichtAuryn, op 27 juni 2018 - 09:07, zei:

Ik heb lange tijd de litter champ gebruikt en ook nooit geen last gehad maar wegens plaats gebrek (klein studiotje) gebruik ik ook gewoon plastieken zakjes die ik gewoon dichtknoop. Geen last van geuren.

ondanks ik een litter champ heb doe ik het ook eerst in kleine zakjes.  Ik schep het dus nooit rechtstreeks van de kattenbak in de litter champ.  Ik schep de bak uit, vul een zakje, knoop dat dicht en doe het dan in de litter champ die in de wc staat.  (wordt tevens voor wc-vuilbak gebruikt)
Door zijn dubbele dekselsluiting van de litter champ dus absoluut geen geuren.
Toen ik alles in kleine zakjes deed en daarna in de grote vuilbak in mijn garage, dan rook ik het wel nog.
Met litter champ geen geuren.  Ik ledig de Champ 1x per week (is wel maar van 1 kat)
Wel ondervind ik dat die navul-zakken rap op geraken en die kosten wel wat.
Maar ja, is hier toch de beste oplossing vind ik.

Auryn
Auryn
  • 1.252 berichten
  • 2 katten

#17 Geplaatst 27 juni 2018 - 18:46

Ik kocht op het einde vullingen voor een  gelijkaardig product voor pampers online (via Amazon denk ik). Op een gegeven moment waren de gewone vullingen tijdelijk niet te krijgen dus moest ik een oplossing vinden en hoewel ze niet 100% paste in de littermate (ze zaten een beetje los) waren deze wel een stuk goedkoper dan de officiele littermate vullingen.

"Two things are infinite: the universe and human stupidity; and I'm not sure about the universe." - Albert Einstein

gillian-kat
gillian-kat
  • Lid
  • 2.959 berichten

#18 Geplaatst 28 juni 2018 - 14:38

Eerst alles in een zakje scheppen, zakje dicht en zo bij het afval.  Tot op heden kan ik niet zeggen dat wij last van geurhinder al hebben gehad uit de afvalbak ...

Pootje
  Gillian

Er wordt door de forum beheerster geweigerd mijn account te verwijderen maar deze account is dus DOOD!   Telt niet meer.  Er wordt niet meer gereageerd op iets.

Account mag gewist worden.  Kom niet meer terug naar het forum.

Malou
Malou
  • 1.047 berichten
  • 4 katten

#19 Geplaatst 28 juni 2018 - 19:00

Ik gebruik een kattenbakvulling die composteerbaar is. Drollen spoel ik door het toilet, klompen gaan in een emmertje (met deksel) en vervolgens op de composthoop.

gillian-kat
gillian-kat
  • Lid
  • 2.959 berichten

#20 Geplaatst 29 juni 2018 - 11:52

Bekijk berichtMalou, op 28 juni 2018 - 19:00, zei:

klompen gaan in een emmertje (met deksel) en vervolgens op de composthoop.

Trekt dat geen vliegen aan????

Pootje
  Gillian

Er wordt door de forum beheerster geweigerd mijn account te verwijderen maar deze account is dus DOOD!   Telt niet meer.  Er wordt niet meer gereageerd op iets.

Sabine2
Sabine2
  • 8.647 berichten
  • 5 katten

#21 Geplaatst 29 juni 2018 - 13:02

Hier gebruik ik deels composteerbare kattenbakvulling (voor de PeeWee) en in de andere bakken klontvormend zand. Het uitgeschepte zand gaat in de Litter locker.
Vroeger had ik de Litter Champ (heb ik nog, voor noodgevallen) maar de Litter Locker is een pak handiger.

Katjes zijn net als chocolaatjes, het is moeilijk om het bij ééntje te houden :paw
The devil has work for idle paws :x
www.dendermondsezwervertjes.org

lathyrus
lathyrus
  • 1 katten

#22 Geplaatst 03 juli 2018 - 15:08

De litter locker
Geplaatste afbeelding

Elma
Elma
  • 3 katten

#23 Geplaatst 03 juli 2018 - 22:06

Bekijk berichtMalou, op 28 juni 2018 - 19:00, zei:

Ik gebruik een kattenbakvulling die composteerbaar is. Drollen spoel ik door het toilet, klompen gaan in een emmertje (met deksel) en vervolgens op de composthoop.
Ik dacht dat je geen dierlijk afval op de composthoop mag doen, omdat die dan helemaal kapot zou gaan. Heb het deze week nog gelezen of gehoord.
Ik heb de Litter Champ juist besteld bij Zooplus.

http://www.zooplus.n...e1_rr&slot=

Bewerkt door Elma, 03 juli 2018 - 22:09.

Groetjes van Elma
Mijn katjes zijn allemaal van mei 2014: Lexy (rosse kater) Sienna (wit -tricolore kattin) Butler (zwarte kater) = K3 Geplaatste afbeelding
Mijn YouTube kanaal: https://www.youtube....11Elma02/videos

Elma
Elma
  • 3 katten

#24 Geplaatst 05 juli 2018 - 21:24

Onze Litter Champ is toegekomen en al direct uitgetest. Tot nu toe valt hij mee.
Groetjes van Elma
Mijn katjes zijn allemaal van mei 2014: Lexy (rosse kater) Sienna (wit -tricolore kattin) Butler (zwarte kater) = K3 Geplaatste afbeelding

Armani
Armani
  • 15.742 berichten
  • 1 katten

#25 Geplaatst 06 juli 2018 - 03:45

Bekijk berichtElma, op 05 juli 2018 - 21:24, zei:

Onze Litter Champ is toegekomen en al direct uitgetest. Tot nu toe valt hij mee.
ben er ook content van

Elma
Elma
  • 3 katten

#26 Geplaatst 06 juli 2018 - 20:34

Ik heb hem al goed moeten gebruiken. Toch een hele verbetering tegenover vorige week. Toen moesten we de Curver plastieken doos met goed aansluitend deksel, nog in de kamer brengen, de schep eruit halen en het aroma kwam je al tegemoet. Dan scheppen in de 2 bakken en intussentijd stonk de hele kamer. Nu pak ik het schepje dat aan de buitenkant aan de Litter Champ hangt (die tussen de 2 bakken blijft staan) n schep alles eruit en zwier het in de zak. Geen stank meer. :lachen:
Groetjes van Elma

liange
liange
  • 2.395 berichten
  • 3 katten

#27 Geplaatst 06 juli 2018 - 20:39

Ik heb mijn luiervuilbak gehouden van mijn dochter . Mijn 3 poeze en hond hun kakske en pieske gaat daarin en heel gemakkelijk

Elma
Elma
  • 3 katten

#28 Geplaatst 06 juli 2018 - 20:49

Tja, dat heb ik nooit gehad, wantt ik heb nooit kinderen gehad. :catrollover
Groetjes van Elma

Armani
Armani
  • 15.742 berichten
  • 1 katten

#29 Geplaatst 07 juli 2018 - 16:41

Bekijk berichtliange, op 06 juli 2018 - 20:39, zei:

Ik heb mijn luiervuilbak gehouden van mijn dochter . Mijn 3 poeze en hond hun kakske en pieske gaat daarin en heel gemakkelijk

Bekijk berichtElma, op 06 juli 2018 - 20:49, zei:

Tja, dat heb ik nooit gehad, wantt ik heb nooit kinderen gehad. :catrollover
mijne luiervuilbak was al weg toen mijn katje hier aankwam :)

Kvond die luiervuilbak ook een goed idee in den tijd
(Humhum, 20j geleden alweer)

gillian-kat
gillian-kat
  • Lid
  • 2.959 berichten

#30 Geplaatst 16 juli 2018 - 15:20

Bekijk berichtElma, op 03 juli 2018 - 22:06, zei:

Ik dacht dat je geen dierlijk afval op de composthoop mag doen, omdat die dan helemaal kapot zou gaan. Heb het deze week nog gelezen of gehoord.

ik dacht dat dat gewoon niet mocht om hygiënische redenen …  :o   Ik zou net denken dat drolletjes net goede meststof is om het verteringsproces te helpen :lachen:

pootje
  Gillian