Spring naar inhoud

- - - - -

drollen en klonten scheppen waar laten jullie het?

• Log in om te reageren
37 reacties op dit onderwerp
Syntara
Syntara
  • 3.248 berichten
  • 2 katten

#31 Geplaatst 17 juli 2018 - 10:18

Bekijk berichtgillian-kat, op 16 juli 2018 - 15:20, zei:

ik dacht dat dat gewoon niet mocht om hygiënische redenen …  :o   Ik zou net denken dat drolletjes net goede meststof is om het verteringsproces te helpen :lachen:

pootje
  Gillian

Ik heb altijd gehoord dat uitwerpselen van katten en honden eigenlijk net slecht is om te gebruiken als mest. Ik dacht zelfs dat alleen mest van planteneters geschikt was om gewassen te bemesten.

gillian-kat
gillian-kat
  • Lid
  • 2.959 berichten

#32 Geplaatst 17 juli 2018 - 11:37

Bekijk berichtSyntara, op 17 juli 2018 - 10:18, zei:

Ik heb altijd gehoord dat uitwerpselen van katten en honden eigenlijk net slecht is om te gebruiken als mest. Ik dacht zelfs dat alleen mest van planteneters geschikt was om gewassen te bemesten.

Ik zou dat ook denken maar in onze gemeente is het dus echt wel verboden dat je uitwerpselen van katten/honden op je mesthoop werpt.  GAS boete kan je ervoor krijgen als je het doet en je buren geven je aan :evil:

Pootje
  Gillian

Er wordt door de forum beheerster geweigerd mijn account te verwijderen maar deze account is dus DOOD!   Telt niet meer.  Er wordt niet meer gereageerd op iets.

Account mag gewist worden.  Kom niet meer terug naar het forum.

Syntara
Syntara
  • 3.248 berichten
  • 2 katten

#33 Geplaatst 17 juli 2018 - 13:26

Bekijk berichtgillian-kat, op 17 juli 2018 - 11:37, zei:

Ik zou dat ook denken maar in onze gemeente is het dus echt wel verboden dat je uitwerpselen van katten/honden op je mesthoop werpt.  GAS boete kan je ervoor krijgen als je het doet en je buren geven je aan :evil:

Pootje
  Gillian

Ja, volgens mij dus omdat katten en honden carnivoren zijn en dat je uitwerpselen van carnivoren niet op een mesthoop mag gebruiken. Dat is geen goede mest en laat de planten die je daarmee bemest net kapot gaan (volgens wat ik al gehoord heb). Misschien dat hygiëne er idd ook nog iets mee te maken heeft. Dat weet ik niet.

Ida
Ida
  • 460 berichten
  • 4 katten

#34 Geplaatst 17 juli 2018 - 13:41

Pootje
  Gillian

Het hoort zoals Syntara zegt inderdaad niet thuis op een mesthoop, maar ik denk dat de gemeente ook vooral geuroverlast en strontvliegen zal willen voorkomen.

gillian-kat
gillian-kat
  • Lid
  • 2.959 berichten

#35 Geplaatst 18 juli 2018 - 15:48

En ik die altijd blij was als de katten naar het toilet gingen waar we gezaaid hadden omdat ik dacht dat dit goede mest was :lachen:   Niet dus :)   We zijn weeral wat slimmer geworden.

Pootje
  Gillian

Er wordt door de forum beheerster geweigerd mijn account te verwijderen maar deze account is dus DOOD!   Telt niet meer.  Er wordt niet meer gereageerd op iets.

lathyrus
lathyrus
  • 1 katten

#36 Geplaatst 19 juli 2018 - 23:53

Vroeger had ik een composthoop in mijn tuin en de kakjes v mijn hond gingen daar ook bij en de compost werd in mijn tuin gebruikt en mijn planten deden het toch goed
Geplaatste afbeelding

Machteld.
Machteld.
  • 2 katten

#37 Geplaatst 20 juli 2018 - 09:49

Pootje
  Gillian

Er zijn allicht meerdere redenen voor. Vliegen, meer stank dan uitwerpselen van planteneters, andere parasieten, ...
Toxoplasmose en parasieten die door je huid binnendringen kunnen zo in iemands groentetuin terecht komen.

Es wütet, kratzt und beißt und kreischt, und wühlt sich durch mein weiches Fleisch

Das Vieh, es lässt mir keine Ruh, ich lock es an und greife zu.

Nein, tu mir nichts! Kann nichts dafür, ich bin doch nur ein wildes Tier.

- Die kleine Ballade vom schwarzen Schmetterling, ASP

gillian-kat
gillian-kat
  • Lid
  • 2.959 berichten

#38 Geplaatst 20 juli 2018 - 15:33

Bekijk berichtMachteld., op 20 juli 2018 - 09:49, zei:

Toxoplasmose en parasieten die door je huid binnendringen kunnen zo in iemands groentetuin terecht komen.

Ah, dat is natuurlijk ook waar.  En waarschijnlijk ook iets als misschien in het grondwater terechtkomen als je dan aan zulke zaken denkt.  Dan is het water ook verontreinigd natuurlijk.  

Ben al blij dat ik dat dan nooit heb gedaan (vooral in de richting van de stank en de vliegen denkend wel).  Kwestie van de buren te vriend houden :)

Pootje
  Gillian