Spring naar inhoud

* * * * * 1 stemmen

Maandelijkse kost forum?

kost forum forum

• Log in om te reageren
49 reacties op dit onderwerp
gillian-kat
gillian-kat
  • 1.938 berichten

#1 Geplaatst 01 juli 2018 - 15:46

Hoi,

wilde eens even checken hoe het nu zit met de maandelijkse kost om het forum draaiende te houden?  Geraken we er nu via de procenten die het forum krijgt via de banners hier en met de verkoop van kattenspeelgoed en katten hebbedingetjes?

Pootje
  Gillian

Elke kat is een wonder op zich ...

Evyke81
Evyke81
  • 3 katten

#2 Geplaatst 02 juli 2018 - 10:09

Bekijk berichtgillian-kat, op 01 juli 2018 - 15:46, zei:

Hoi,

wilde eens even checken hoe het nu zit met de maandelijkse kost om het forum draaiende te houden?  Geraken we er nu via de procenten die het forum krijgt via de banners hier en met de verkoop van kattenspeelgoed en katten hebbedingetjes?

Pootje
  Gillian

Inkomsten Medpets: niets de laatste 3 maand
Inkomsten Zooplus: 68,66 de laatste 3 maand
Inkomsten varia (verkoop): 123.5 € de laatste 3 maand

Maandelijkse kost: 93,17 € PER MAAND
Dus nee, ik kom er niet.   Hou het nog wel even vol, er rekening mee houdend dat er nog steeds 1000 € privé-geld inzit en ik dat niet zal terugzien.

Geplaatste afbeelding
www.kattenopvangwaasland.com

gillian-kat
gillian-kat
  • 1.938 berichten

#3 Geplaatst 02 juli 2018 - 11:45

Oei, moet wel zeggen dat er van mij uit minder via Zooplus nu binnenkomt door die beslissing van de Duitse dat je nog maar maximum voor 200 euro mag bestellen :evil:

En Medpets … al mijn medicijnen die ik nodig heb zijn daar niet verkrijgbaar pof een pak duurder dus ja, dan bestel je daar natuurlijk ook niet :(

Winkeltje is dan weer iets éénmaligs, want je blijft niet elke maand dat allemaal nodig hebben ...

Misschien dan toch maar eens kijken hoe het forum kan bezuinigen?

Pootje
  Gillian

wea
wea
  • 6.090 berichten
  • 5 katten

#4 Geplaatst 02 juli 2018 - 11:48

Anders de kattenprofielen betalend maken als dat het forum ook een stuk duurder maakt? Hoeveel zou de maandelijkse kost zijn zonder de profielen?
There is no point in arguing with cats as they always get what they want...

Mel's Bengels
Mel's Bengels
  • 8 katten

#5 Geplaatst 02 juli 2018 - 14:18

Ik vind zelf dat het forum niet moest gekocht worden uit het idee dat het zelfvoorzienend zou worden.
Dat zit er volgens mij echt niet in..

En hmm even volhouden omdat er prive geld inzit wat houd dit in als het niet lukt om het forum zelfvoorzienend te maken de site verdwijnt of terug verkocht word?
Of hoe moeten we dit opvatten?

En 1000 eigen geld er is toch 810 euro via de doneeractie al en er waren ook prive al overschrijvingen gedaan dacht ik hoe kom je dan nog aan 1000 eigen geld erin?
Ik zie het rekensommetje even niet.

aanschaf was 1000 denk dat dat zeker voldaan is of misschien net niet met die 810 en de prive donaties.
Ja dan heb je de maandelijkse kosten maar dat kan toch nooit al tot 1000 euro zijn opgelopen of ben ik nu zo mis wanneer het forum overgekocht is dat was toch pas in februari dus stel dat het een 100/maand is 5-6maand lang dan is het nog steeds maximum 500-600euro en je zegt net laatste 3 maand wat er binnen gekomen is zooplus en verkoop enzo dat was al bijna 200 van de bijna 300 van 3 maand 3 maand ervoor zal er ook wel wat binnegekomen zijn (ik vermoed zelf meer omdat iedereen opeens wilde helpen en dus dingen kocht via de linken enzovoort) dus het ligt misschien aan mij maar ik zie het echt niet de grote eigen investering van 1000euro..  :/

Kan misschien heel cru overkomen (alvast sorry daarvoor), maar er was gezegd dat er heel transparant over ging gedaan worden en ik vind het 1000eigen investering die je zegt echt niet meteen.
MelsBengals

gillian-kat
gillian-kat
  • 1.938 berichten

#6 Geplaatst 02 juli 2018 - 17:00

Bekijk berichtwea, op 02 juli 2018 - 11:48, zei:

Anders de kattenprofielen betalend maken als dat het forum ook een stuk duurder maakt? Hoeveel zou de maandelijkse kost zijn zonder de profielen?

Ik dacht dat die net zo goed als niets kostten :)   Ik dacht dat het vooral de fotogalerij is die enorm veel kost ...

[font=&]

Bekijk berichtMel, op 02 juli 2018 - 14:18, zei:

[/font]

Kan misschien heel cru overkomen (alvast sorry daarvoor), maar er was gezegd dat er heel transparant over ging gedaan worden en ik vind het 1000eigen investering die je zegt echt niet meteen.

Ik weet natuurlijk ook niet alles hierover, maar er zijn bv wel flyers geprint om het forum te proberen terug wat meer bekendheid en leden te geven en die zijn dus door haar betaald uit eigen zak.  Normaal hadden die in de overnameprijs gezeten maar de vorige eigenaar had die al nooit gekregen en blijkbaar bleef de persoon waar ze zitten moeilijk doen over een moment dat men ze eindelijk eens kan gaan ophalen bij haar dat je eigenlijk al serieus kan gaan twijfelen of die persoon ze niet gewoon heeft weggegooid of zo.

Ik begrijp wel je gevoelens.  Persoonlijk zou ik ook nooit het hebben overgenomen.  Ik vind 1000 euro ook een enorme dure prijs en ik snap nog altijd niet hoe dat het forum ooit aan die kostprijs is gekomen.   ik denk dat er serieus wat prijs opdrijvers hebben tussengezeten in het verleden. :(

Maar dat houdt niet weg dat het is betaald en ergens vind ik niet dat de persoon die bereid is om het management op zich te nemen, ook nog eens geld uit eigen zak er moet in steken.  Dan moet gewoon maar het forum, wat mij betreft, inbinden in mogelijkheden zodat we er wel geraken met de inkomsten die wel maandelijks binnenkomen.

Pootje
  Gillian

ginnie
ginnie
  • Moderator
  • 12.867 berichten
  • 13 katten

#7 Geplaatst 02 juli 2018 - 19:13

De oorspronkelijke prijs, zoals de oprichters van ks ooit hebben vastgesteld, lag veel hoger. Het forum draaide goed en bedroop zichzelf. Helaas is er heel erg veel gebeurd sindsdien en is de boel flink verkl..... eh........ nu ja, het is niet goed gegaan zeg maar.
Het forum is weer overgenomen, voor veel geld. Daarna is er, ondanks initieel goede bedoelingen, niets gedaan waar het forum baat bij had.

Laten we het erop houden dat het forum steeds minder waard is geworden. en uiteindelijk voor minder geld is overgenomen dan het ooit waard was.
Nu is het een kwestie van weer opbouwen. Daar gaat ook veel geld in inzitten. Dus ja, ik geloof dat er veel eigen geld in zit. Zit van mij ook nog veel eigen geld in. Daar ontkom je niet aan.

Nu is het nodig om leden te werven en de linkjes te blijven gebruiken. En om sponsoren te werven. Maar die vinden het natuurlijk wel leuk als de groep wat groter is....

Geplaatste afbeelding
Groetjes van Wendy en de poezenbende

Ida
Ida
  • 209 berichten

#8 Geplaatst 02 juli 2018 - 19:15

Ik zou het echt wel jammer vinden moest kattensite verdwijnen. Er is hier toch echt wel veel nuttige informatie te vinden.
14 jaar geleden ... toen ik mijn eerste katten adopteerde ... en nog geen internet had ...
als ik terugkijk op die periode ... dan vind ik het jammer dat ik toen niet over de juiste informatie beschikte waar we nu zo gemakkelijk kunnen aan geraken via deze site.
Ik zou toen andere beslissingen genomen hebben en andere mogelijkheden hebben gezien.
Als de waardevolle informatie op deze site dreigt verloren te gaan ... zou dat een spijtige zaak zijn.

Sabine2
Sabine2
  • 5 katten

#9 Geplaatst 02 juli 2018 - 20:47

Zeer eigenaardig dat er de laatste 3 maand niets is binnengekomen van Medpets, want ik bestel altijd via de link hier (vandaag per uitzondering eens via KOW)

Het forum is heel aangenaam om wat bij te kleppen, maar tegenwoordig zijn er meer topics over het personeel dan over katjes. Daarom ben ik ook de recensie-topics begonnen maar heb er nog niet veel aan kunnen voortdoen wegens tijdsgebrek. Met dergelijke onderwerpen zullen we m.i. meer nieuwe leden aantrekken en opnieuw een grote KS-bende worden.

Katjes zijn net als chocolaatjes, het is moeilijk om het bij ééntje te houden :paw
The devil has work for idle paws :x

DORIS
DORIS
  • 7.878 berichten
  • 4 katten

#10 Geplaatst 03 juli 2018 - 04:41

:thumb:
  • Adopteer een kat! Je hebt een baasje nodig

Evyke81
Evyke81
  • 3 katten

#11 Geplaatst 03 juli 2018 - 08:56

Bekijk berichtMel, op 02 juli 2018 - 14:18, zei:

Ik vind zelf dat het forum niet moest gekocht worden uit het idee dat het zelfvoorzienend zou worden.
Dat zit er volgens mij echt niet in..

En hmm even volhouden omdat er prive geld inzit wat houd dit in als het niet lukt om het forum zelfvoorzienend te maken de site verdwijnt of terug verkocht word?
Of hoe moeten we dit opvatten?

En 1000 eigen geld er is toch 810 euro via de doneeractie al en er waren ook prive al overschrijvingen gedaan dacht ik hoe kom je dan nog aan 1000 eigen geld erin?
Ik zie het rekensommetje even niet.

aanschaf was 1000 denk dat dat zeker voldaan is of misschien net niet met die 810 en de prive donaties.
Ja dan heb je de maandelijkse kosten maar dat kan toch nooit al tot 1000 euro zijn opgelopen of ben ik nu zo mis wanneer het forum overgekocht is dat was toch pas in februari dus stel dat het een 100/maand is 5-6maand lang dan is het nog steeds maximum 500-600euro en je zegt net laatste 3 maand wat er binnen gekomen is zooplus en verkoop enzo dat was al bijna 200 van de bijna 300 van 3 maand 3 maand ervoor zal er ook wel wat binnegekomen zijn (ik vermoed zelf meer omdat iedereen opeens wilde helpen en dus dingen kocht via de linken enzovoort) dus het ligt misschien aan mij maar ik zie het echt niet de grote eigen investering van 1000euro..  :/

Ik heb ondertussen al 2 kwartalen betaald aan serverkosten.  Dat is bijna 600 €
En er staat nog geld op de 'kattensite-rekening', daar niet van.
Maar minder dan die 1000 € die ik zelf investeerde.

Laten we zeggen dat ik nog 2 kwartalen kan betalen zonder problemen.

Wat Medpets betreft: daar klopt idd iets niet want ik heb het eten voor Mi Amor daar ook besteld vorige maand

Geplaatste afbeelding

ginnie
ginnie
  • Moderator
  • 12.867 berichten
  • 13 katten

#12 Geplaatst 03 juli 2018 - 19:58

kijk even na boven welk bedrag ze uitbetalen. kan zijn dat je onder het minimum zit en dan betalen ze het niet uit. Dan reserveren ze het bedrag als het goed is wel voor je en zodra je boven het minimum zit betalen ze alles uit
Geplaatste afbeelding
Groetjes van Wendy en de poezenbende

Féline
Féline
  • 1.608 berichten
  • 2 katten

#13 Geplaatst 03 juli 2018 - 20:05

Erm, vraagje, waarom moet Evy zich verantwoorden voor de kosten van dit forum aub ?

gillian-kat
gillian-kat
  • 1.938 berichten

#14 Geplaatst 04 juli 2018 - 13:17

Bekijk berichtFéline, op 03 juli 2018 - 20:05, zei:

Erm, vraagje, waarom moet Evy zich verantwoorden voor de kosten van dit forum aub ?

Ik heb het niet gevraagd om haar zich te laten verantwoorden.  Ik wilde gewoon even informeren of we nu er geraakten om de maandelijkse kosten te dekken omdat ik persoonlijk niet vind dat Evy die kosten moet dragen want we maken met z'n allen gebruik van dit forum.  

En nu we dan weten dat de banners en de verkoop van spulletjes blijkbaar niet genoeg in het laatje brengt, kunnen we misschien nog eens met z'n allen nadenken over hoe we misschien toch nog iets kunnen vinden om het forum toch zichzelf te laten betalen "so to speak".  

Het was echt niet bedoelt als een vraag voor verantwoording hoor. :)

Pootje
  Gillian

wendyv123
wendyv123
  • 4.407 berichten
  • 3 katten

#15 Geplaatst 04 juli 2018 - 14:51

misschien een crowdfunding organiseren ? ik maak niet veel gebruik van dit forum de laatse jaren maar ik zou het toch ook niet graag zien verdwijnen, ik mis het 'oude' zeer levendige forum maar dit heeft tijd nodig natuurlijk. Misschien een oproep doen aan iedereen om reclame te maken in diverse FB groepen ? Daar zullen zeker en vast potentiële leden in zitten, meer actieve leden = meer en beter forum