Spring naar inhoud

- - - - -

Black and white

• Log in om te reageren
6 reacties op dit onderwerp
KingFredII
KingFredII
  • 9.020 berichten
    • Locatie: vlakbij waar Brabant, O-Vlaanderen en Antwerpen elkaar raken
  • 2 katten

#1 Geplaatst 07 juli 2018 - 00:48

Toen ik "black and white" (waar Greyhound in de jaren '70 een hit mee had) had opgenomen, zei mijn vrouw dat ik nu eens niet van alles van het internet moest downloaden, maar zelf maken.

Dat is bijna helemaal gelukt. Alleen het drumstel dat je ziet, is van het internet gedownload. In werkelijkheid heb ik een elektronisch drumstel, dus voor het filmpje zit ik gewoon in de lucht te slaan, waarna ik het drumstel ervoor monteer.

Je ziet me in mijn eigen tuin. De tekeningen van de kinderen zijn door mijn vrouw gemaakt. De lamp heb ik zelf getekend in MSPaint. De draaiende wereldbol (met binnenverlichting) heb ik zelf gefilmd; ik draaide de bol van achteren zodat mijn hand buiten beeld bleef. Hoe ik de ene helft licht en de andere helft donker maakte, mag je zelf raden.

Dit is de link:   klik
Miauw!

Lees mijn schrijfsels of beluister mijn muziek:
klik op mijn naam in de linkermarge en dan op "bezoek KingFredII's webpagina"

gillian-kat
gillian-kat
  • 2.405 berichten

#2 Geplaatst 16 juli 2018 - 15:17

Bekijk berichtKingFredII, op 07 juli 2018 - 00:48, zei:

Toen ik "black and white" (waar Greyhound in de jaren '70 een hit mee had) had opgenomen, zei mijn vrouw dat ik nu eens niet van alles van het internet moest downloaden, maar zelf maken.

Dat is bijna helemaal gelukt. Alleen het drumstel dat je ziet, is van het internet gedownload. In werkelijkheid heb ik een elektronisch drumstel, dus voor het filmpje zit ik gewoon in de lucht te slaan, waarna ik het drumstel ervoor monteer.

Je ziet me in mijn eigen tuin. De tekeningen van de kinderen zijn door mijn vrouw gemaakt. De lamp heb ik zelf getekend in MSPaint. De draaiende wereldbol (met binnenverlichting) heb ik zelf gefilmd; ik draaide de bol van achteren zodat mijn hand buiten beeld bleef. Hoe ik de ene helft licht en de andere helft donker maakte, mag je zelf raden.

Dit is de link:   klik

Ik vind het prachtig klinken als je je stem meerdere keren samenvoegt alsof er echt 5 van jou zijn en jullie allemaal samen zingen.

mooiste stukje vind ik als je na de samenzang even dat rustig stukje hebt over het "licht" met de lamp die we zien.  Komt er zo mooi in.

Prachtige kindjes getekend zeg;  Je vrouw kan er wat van :duim:

Wat de halve verlichte wereldbol betreft … met de computer gemanipuleerd?  Was wel cool dat die in het drumstel kwam.  En ik vond niet dat je echt zag dat er eerst geen drumstel was geweest;  Goed gedaan!

Pootje
  Gillian

Elke kat is een wonder op zich ...

KingFredII
KingFredII
  • 9.020 berichten
  • 2 katten

#3 Geplaatst 16 juli 2018 - 17:42

Zo heb ik de wereldbol gemaakt: ik liet de bol draaien, met de hand geduwd. Daarna heb ik een soirt sjabloon gemaakt: alles om de bol heen werd blauw.
Dan een tweede sjabloon: alles behalve de rechterhelft werd blauw.
Blauw werd doorzichtig (blue box), zodat ik de hele wereldbol voor de bassdrum zette en de omgeving van de wereldbol verdween.
Dan de rechterhelft dáár weer voor, maar die heb ik veel donkerder gemaakt, net niet zwart.
En zo lijkt het alsof een van links belichte wereld voor de bassdrum draaide.
Miauw!

gillian-kat
gillian-kat
  • 2.405 berichten

#4 Geplaatst 18 juli 2018 - 15:40

Bekijk berichtKingFredII, op 16 juli 2018 - 17:42, zei:

Zo heb ik de wereldbol gemaakt: ik liet de bol draaien, met de hand geduwd. Daarna heb ik een soirt sjabloon gemaakt: alles om de bol heen werd blauw.
Dan een tweede sjabloon: alles behalve de rechterhelft werd blauw.
Blauw werd doorzichtig (blue box), zodat ik de hele wereldbol voor de bassdrum zette en de omgeving van de wereldbol verdween.
Dan de rechterhelft dáár weer voor, maar die heb ik veel donkerder gemaakt, net niet zwart.
En zo lijkt het alsof een van links belichte wereld voor de bassdrum draaide.

Kroop wel wat werk in dan.  maar het is een leuk resultaat geworden.  :duim:

pootje
  Gillian

Elke kat is een wonder op zich ...

KingFredII
KingFredII
  • 9.020 berichten
  • 2 katten

#5 Geplaatst 18 juli 2018 - 21:53

Dank je Gillian! Ja, het was niet makkelijk, maar ik doe het met veel plezier.
Miauw!

lilymaya
lilymaya
  • 7.751 berichten

#6 Geplaatst 19 juli 2018 - 09:34

Telkens weer leuk om naar te kijken.:)
Je kan merken  dat je er veel tijd in stak

KingFredII
KingFredII
  • 9.020 berichten