Spring naar inhoud

- - - - -

Diarree

• Log in om te reageren
10 reacties op dit onderwerp
chanatas
chanatas
  • 5.328 berichten
  • 1 katten

#1 Geplaatst 10 juli 2018 - 08:10

Skye kreeg woensdagavond/nacht diarree. Was erg dun, je hoorde het eruit knetteren. Ze ging ook vrij vaak. Verder niks aan de hand, eet goed, drinkt goed en is actief. Zaterdag werd haar ontlasting weer vaster en vond ik zelfs weer normale drollen, soms nog wat breierig. Ook moest ze niet zo vaak meer. Nu vanmorgen ging ze weer op de bak en weer knetterend eruit, zat zelfs tegen mn muur. Ze heeft finidair gehad, want dat had ik nog liggen van vorige X. Maar das nu op en heeft ze ook al aantal dagen gehad. Ik heb haar gekookte kip gegeven, ze eet hills kittenbrokjes en krijgt carnibest daarnaast. Wat kan ik nog meer doen? Ze is gewoon heel actief, dus behalve de diarree is er niks te zien. Maar als ze langer diarree blijft houden is het niet goed natuurlijk. Ze is 3 weken geleden ontwormd, moet ik dit nog een x doen? In totaal is ze nu 2X ontwormd. Uiteraard zal ik de dierenarts bellen als dit langer aanhoudt
Geplaatste afbeelding

Evyke81
Evyke81
  • 3 katten

#2 Geplaatst 10 juli 2018 - 08:54

Welke ontworming kreeg ze?
Met praziquantel erin?

Geplaatste afbeelding
www.kattenopvangwaasland.com

chanatas
chanatas
  • 5.328 berichten
  • 1 katten

#3 Geplaatst 10 juli 2018 - 10:31

Milbemax
Geplaatste afbeelding

Sabine2
Sabine2
  • 5 katten

#4 Geplaatst 10 juli 2018 - 13:24

is goeie ontworming en daar zit praziquantel in (werkt ook tegen lintwormen)

Ik heb ook heel wat diarree gehad bij de opvangertjes. Ze staan nu op Stomorgyl en het gaat beter.

Katjes zijn net als chocolaatjes, het is moeilijk om het bij ééntje te houden :paw
The devil has work for idle paws :x

chanatas
chanatas
  • 5.328 berichten
  • 1 katten

#5 Geplaatst 11 juli 2018 - 17:19

Inmiddels is de ontlasting weer vaster, soms nog beetje breierig, maar niet meer zo waterdun. Ook weer een donker bruine kleur ipv licht bruin. Dus dat is fijn. Hopelijk blijft het nu zo!! Ontwormen wacht ik even mee, want ook daar schijnen ze soms diarree van te kunnen krijgen.
Geplaatste afbeelding

Elma
Elma
  • 3 katten

#6 Geplaatst 11 juli 2018 - 19:14

Bekijk berichtchanatas, op 11 juli 2018 - 17:19, zei:

Inmiddels is de ontlasting weer vaster, soms nog beetje breierig, maar niet meer zo waterdun. Ook weer een donker bruine kleur ipv licht bruin. Dus dat is fijn. Hopelijk blijft het nu zo!! Ontwormen wacht ik even mee, want ook daar schijnen ze soms diarree van te kunnen krijgen.
Ja, zeker als ze wormpjes hebben.
Groetjes van Elma
Mijn katjes: Lexy (ros) Sienna (wit -tricolore) Butler (zwart) = K3
en Flippy, de valkparkiet, is de baas. Geplaatste afbeelding

chanatas
chanatas
  • 5.328 berichten
  • 1 katten

#7 Geplaatst 11 juli 2018 - 19:20

Wel dus ontwormen weer? Net ging ze naar de bak en was het toch weer wat dunner...niet heel dun gelukkig. Maar ze poept dus nog best vaak, weet niet of dat normaal voor kittens is. Qua gewicht valt ze groeit ze wel onwijs goed...iets te goed hahaha...heb het idee dat het aan de brokjes ligt qua ontlasting, maja das een pure gok hoor...is het wijs alleen carnibest en rauwvlees even te geven? Om te kijken of dat helpt? Betekend wel dat ze tussen half 9 en 5 ongeveer niks kan eten want dan werk ik....
Geplaatste afbeelding

lilymaya
lilymaya
  • 7.756 berichten

#8 Geplaatst 12 juli 2018 - 11:43

Bekijk berichtchanatas, op 11 juli 2018 - 19:20, zei:

Wel dus ontwormen weer? Net ging ze naar de bak en was het toch weer wat dunner...niet heel dun gelukkig. Maar ze poept dus nog best vaak, weet niet of dat normaal voor kittens is. Qua gewicht valt ze groeit ze wel onwijs goed...iets te goed hahaha...heb het idee dat het aan de brokjes ligt qua ontlasting, maja das een pure gok hoor...is het wijs alleen carnibest en rauwvlees even te geven? Om te kijken of dat helpt? Betekend wel dat ze tussen half 9 en 5 ongeveer niks kan eten want dan werk ik....
voor kitten is dat wel wat lang wachten  denk ik

Evyke81
Evyke81
  • 3 katten

#9 Geplaatst 12 juli 2018 - 11:52

Katten eten gemiddeld 20 keer per dag een kleine hoeveelheid.
Zeker een kitten moet onbeperkt voer ter beschikking hebben

Geplaatste afbeelding

chanatas
chanatas
  • 5.328 berichten
  • 1 katten

#10 Geplaatst 12 juli 2018 - 18:25

Bekijk berichtEvyke81, op 12 juli 2018 - 11:52, zei:

Katten eten gemiddeld 20 keer per dag een kleine hoeveelheid.
Zeker een kitten moet onbeperkt voer ter beschikking hebben

ja dat is ook zo, dan is het te lang. Vandaag weet een goede stevige vaste drol gezien. Overdag verder ook geen ontlasting dus dat is fijn. Laat overdag dus gewoon brokjes staan.
Geplaatste afbeelding

gillian-kat
gillian-kat
  • 2.623 berichten

#11 Geplaatst 17 juli 2018 - 11:53

Misschien heeft de schat de ene dag wat meer last van de warmte dan de andere dag?  Zoals bij mensen?  En gaat ze dan platter naar het toilet?

Pootje
  Gillian

Elke kat is een wonder op zich ...