#1 Geplaatst 23 juli 2018 - 15:18
We hebben haar gehaald in een gezin waardat ze 5 katten hadden waarvan Snow 1 van was.
De andere katten, waren allemaal tussen de 8 en 14 jaar.
Dus persoonlijk denk ik dat Snow weggedrukt is, het onderspit heeft moeten delven voor de andere katten.
Tenslotte was hij er ook gedumpt omdat haar dochter bang was dat hare hond Snow dood zou bijten.
Dus nu komt het, hoe is het etenspatroon van een britse korthaar.
Hij heeft zaterdag wel natvoer gegeten en brokjes gegeten maar amper gedronken.
Zondag 1x natvoer en brokjes.
Wij hebben ook niet zo lang geleden onze vorige kat, moeten afgeven dus vroeg ik mij af of dat het wel slim is om Snow zijn eten op dezelfde plaats te zetten.
Kan dit allemaal van stress zijn, nu zit zij al heel de tijd op een stoel terwijl zij heel de ochtend bij mij gezeten heeft.
Iemand mij die echt raad kan geven want ik wil het niet verkeerd doen.
Wil geen 2de kat afgeven.
Ann
#2 Geplaatst 23 juli 2018 - 19:50
Snow is zich volgens mij aan 't inburgeren bij jou thuis.
Het is een héél goed teken dat hij in je buurt blijft.
Hoe "oud" is Snow, welke kleur, kater of kattin ?
Alvast héél veel succes met je lieverd !
Dat komt allemaal dik in de saccoche met Snow. Moést je toch nog twijfelen kan je altijd even contact opnemen met je dierenarts en om raad vagen.
#3 Geplaatst 23 juli 2018 - 20:15
Vooral natvoer is met dit weer erg belangrijk; koop diverse soorten en probeer de kat wel aan het eten te houden; met het vocht uit natvoer droogt het katje dan niet uit
#4 Geplaatst 23 juli 2018 - 20:29
Féline, op 23 juli 2018 - 19:50, zei:
Snow is zich volgens mij aan 't inburgeren bij jou thuis.
Het is een héél goed teken dat hij in je buurt blijft.
Hoe "oud" is Snow, welke kleur, kater of kattin ?
Alvast héél veel succes met je lieverd !
Dat komt allemaal dik in de saccoche met Snow. Moést je toch nog twijfelen kan je altijd even contact opnemen met je dierenarts en om raad vagen.
Snow is 11 maand, word binnen 3 dagen een jaar en is een colorpoint.
Ja, zij is heel aanhankelijk soms en dan kan zij op een stoel liggen heel de namiddag. Ze ronkt als ik haar streel. Kan haar zo moeilijk alleen laten zonder naar de stoel te gaan.
Tripkippiej, op 23 juli 2018 - 20:15, zei:
Vooral natvoer is met dit weer erg belangrijk; koop diverse soorten en probeer de kat wel aan het eten te houden; met het vocht uit natvoer droogt het katje dan niet uit
#5 Geplaatst 24 juli 2018 - 16:33
Mijn katjes zijn allemaal van mei 2014: Lexy (rosse kater) Sienna (wit -tricolore kattin) Butler (zwarte kater) = K3

Mijn YouTube kanaal: https://www.youtube....11Elma02/videos
#6 Geplaatst 24 juli 2018 - 17:36

Het is normaal dat ze soms een namiddag alleen op de stoel ligt. Mijn katten hebben ook graag even tijd op zichzelf. Snow kent jou nog maar net en zit bovendien in een volledig nieuwe omgeving. Geef haar genoeg rust om alles te verwerken. Hoe moeilijk het ook is, ik zou toch proberen niet steeds naar haar toe te gaan, maar haar vooral aandacht te geven wanneer ze daar zelf om vraagt en haar voorlopig verder met rust te laten en haar tijd geven

#7 Geplaatst 24 juli 2018 - 20:00
Syntara, op 24 juli 2018 - 17:36, zei:

Het is normaal dat ze soms een namiddag alleen op de stoel ligt. Mijn katten hebben ook graag even tijd op zichzelf. Snow kent jou nog maar net en zit bovendien in een volledig nieuwe omgeving. Geef haar genoeg rust om alles te verwerken. Hoe moeilijk het ook is, ik zou toch proberen niet steeds naar haar toe te gaan, maar haar vooral aandacht te geven wanneer ze daar zelf om vraagt en haar voorlopig verder met rust te laten en haar tijd geven

Syntara, ik heb gisteren een kattenpsychologe gesproken en ik heb haar raad gevolgd, vandaag ging het al beter want zij heeft heel de morgen in mijn geburen gelegen als ik op de bank lag wegens migraine.
Elma, op 24 juli 2018 - 16:33, zei:
Volgens mij moest hij nog een beetje wennen aan de omgeving.
Ze drinkt en eet op haar ritme.
#8 Geplaatst 24 juli 2018 - 20:42

Mijn katjes zijn allemaal van mei 2014: Lexy (rosse kater) Sienna (wit -tricolore kattin) Butler (zwarte kater) = K3

Mijn YouTube kanaal: https://www.youtube....11Elma02/videos
#9 Geplaatst 24 juli 2018 - 20:52

(en sorry met het verlies van je andere schat. het is nooit leuk als we één van onze vrienden moeten afgeven

Pootje
Gillian
#10 Geplaatst 24 juli 2018 - 22:01
gillian-kat, op 24 juli 2018 - 20:52, zei:

(en sorry met het verlies van je andere schat. het is nooit leuk als we één van onze vrienden moeten afgeven

Pootje
Gillian
Gillian, ik heb gisteren een kattenpsycholoog gesproken en als ik hem nu wil strelen dan laat ik hem eerst ruiken en dan komt hij verder en dan streel ik hem verder.
Hij heeft deze morgend heel de ochtend bij mij gelegen en langs mij gelopen, neus tegen zijn neus of op de kattenpaal dus dicht in de geburen.
Heb het gevoel dat zij meer aan mij hangt dan aan mijn man.
#11 Geplaatst 25 juli 2018 - 11:58
AnnShari, op 24 juli 2018 - 22:01, zei:
Gillian, ik heb gisteren een kattenpsycholoog gesproken en als ik hem nu wil strelen dan laat ik hem eerst ruiken en dan komt hij verder en dan streel ik hem verder.
Hij heeft deze morgend heel de ochtend bij mij gelegen en langs mij gelopen, neus tegen zijn neus of op de kattenpaal dus dicht in de geburen.
Heb het gevoel dat zij meer aan mij hangt dan aan mijn man.
Dat is inderdaad een heel goede tip van de kattenpsychologe.
De ene kat hangt meer aan mannen en de andere aan vrouwen. Heb dat hier ook al gemerkt

Pootje
Gillian
Ook gelabeld met één of meerdere van deze sleutelwoorden: Korthaar
Korthaar
De rassen →
Brits Korthaar en Langhaar →
Nieuw kitten + kattin van 2 jaarGestart door Davidm160578, 22 jul 2019 |
|
![]() |
||
Korthaar
De rassen →
wandelen met britjeGestart door Davidm160578, 18 sep 2018 |
|
![]() |
||
Korthaar
De rassen →
Chocolate of cinnamon?Gestart door Sara, 17 mei 2018 |
|
![]() |
||
Korthaar
De rassen →
Beautiful Nature's Black Rebel (BKH-Zwart)Gestart door Tripkippiej, 21 dec 2016 |
|
![]() |
||
Korthaar
De rassen →
Jadah de Maneki NekoGestart door Tripkippiej, 13 jun 2016 |
|
![]() |