Spring naar inhoud

- - - - -
Korthaar

Onze Snow van 11 maanden, beetje stress? Komt dit goed?

• Log in om te reageren
10 reacties op dit onderwerp
AnnShari
AnnShari
  • 4 berichten

#1 Geplaatst 23 juli 2018 - 15:18

Wij hebben sinds zaterdag een britse korthaar.
We hebben haar gehaald in een gezin waardat ze 5 katten hadden waarvan Snow 1 van was.
De andere katten, waren allemaal tussen de 8 en 14 jaar.
Dus persoonlijk denk ik dat Snow weggedrukt is, het onderspit heeft moeten delven voor de andere katten.
Tenslotte was hij er ook gedumpt omdat haar dochter bang was dat hare hond Snow dood zou bijten.

Dus nu komt het, hoe is het etenspatroon van een britse korthaar.
Hij heeft zaterdag wel natvoer gegeten en brokjes gegeten maar amper gedronken.
Zondag 1x natvoer en brokjes.
Wij hebben ook niet zo lang geleden onze vorige kat, moeten afgeven dus vroeg ik mij af of dat het wel slim is om Snow zijn eten op dezelfde plaats te zetten.

Kan dit allemaal van stress zijn, nu zit zij al heel de tijd op een stoel terwijl zij heel de ochtend bij mij gezeten heeft.
Iemand mij die echt raad kan geven want ik wil het niet verkeerd doen.
Wil geen 2de kat afgeven.

Ann

Féline
Féline
  • 1.661 berichten
  • 2 katten

#2 Geplaatst 23 juli 2018 - 19:50

Zalig zo'n Teddybeertje in huis ! Ik had een blauwe, Nelson.
Snow is zich volgens mij aan 't inburgeren bij jou thuis.
Het is een héél goed teken dat hij in je buurt blijft.
Hoe "oud" is Snow, welke kleur, kater of kattin ?
Alvast héél veel succes met je lieverd !
Dat komt allemaal dik in de saccoche met Snow. Moést je toch nog twijfelen kan je altijd even contact opnemen met je dierenarts en om raad vagen.

Tripkippiej
Tripkippiej
  • 3.274 berichten
  • 4 katten

#3 Geplaatst 23 juli 2018 - 20:15

Ik zou Snow vooral veel geduld gunnen en niets forceren.
Vooral natvoer is met dit weer erg belangrijk; koop diverse soorten en probeer de kat wel aan het eten te houden; met het vocht uit natvoer droogt het katje dan niet uit

AnnShari
AnnShari
  • 4 berichten

#4 Geplaatst 23 juli 2018 - 20:29

Bekijk berichtFéline, op 23 juli 2018 - 19:50, zei:

Zalig zo'n Teddybeertje in huis ! Ik had een blauwe, Nelson.
Snow is zich volgens mij aan 't inburgeren bij jou thuis.
Het is een héél goed teken dat hij in je buurt blijft.
Hoe "oud" is Snow, welke kleur, kater of kattin ?
Alvast héél veel succes met je lieverd !
Dat komt allemaal dik in de saccoche met Snow. Moést je toch nog twijfelen kan je altijd even contact opnemen met je dierenarts en om raad vagen.

Snow is 11 maand, word binnen 3 dagen een jaar en is een colorpoint.
Ja, zij is heel aanhankelijk soms en dan kan zij op een stoel liggen heel de namiddag. Ze ronkt als ik haar streel. Kan haar zo moeilijk alleen laten zonder naar de stoel te gaan.

Bekijk berichtTripkippiej, op 23 juli 2018 - 20:15, zei:

Ik zou Snow vooral veel geduld gunnen en niets forceren.
Vooral natvoer is met dit weer erg belangrijk; koop diverse soorten en probeer de kat wel aan het eten te houden; met het vocht uit natvoer droogt het katje dan niet uit
We weten nu wat we moeten kopen en dat gaan we ook doen. Het is gewoon dat ik bang ben dat ik iets verkeerd doe.

Elma
Elma
  • 3 katten

#5 Geplaatst 24 juli 2018 - 16:33

Met dit warme weer kan je het nat voer ook nog wat aanlengen met water. Dan krijgen ze zeker genoeg water binnen. Ik neem altijd een mousse, want de stukjes vlees met saus of gelei, daar likken ze toch altijd alleen maar de saus van op en later de stukjes vlees liggen. En met die mousse kan je gerust wat water bijdoen.
Groetjes van Elma
Mijn katjes: Lexy (ros) Sienna (wit -tricolore) Butler (zwart) = K3
en Flippy, de valkparkiet, is de baas. Geplaatste afbeelding

Syntara
Syntara
  • 2 katten

#6 Geplaatst 24 juli 2018 - 17:36

Het duurt voor de meeste katten een lange tijd (enkele maanden) voor ze zich helemaal thuis voelen in hun nieuwe omgeving. Ik denk dat Snow dan ook vooral tijd nodig heeft. Wanneer zij zich beter op haar gemak voelt bij jullie zal ze ook beter eten Jullie zullen allebei op termijn elkaars gewoonten beter leren kennen :)

Het is normaal dat ze soms een namiddag alleen op de stoel ligt. Mijn katten hebben ook graag even tijd op zichzelf. Snow kent jou nog maar net en zit bovendien in een volledig nieuwe omgeving. Geef haar genoeg rust om alles te verwerken. Hoe moeilijk het ook is, ik zou toch proberen niet steeds naar haar toe te gaan, maar haar vooral aandacht te geven wanneer ze daar zelf om vraagt en haar voorlopig verder met rust te laten en haar tijd geven :)

AnnShari
AnnShari
  • 4 berichten

#7 Geplaatst 24 juli 2018 - 20:00

Bekijk berichtSyntara, op 24 juli 2018 - 17:36, zei:

Het duurt voor de meeste katten een lange tijd (enkele maanden) voor ze zich helemaal thuis voelen in hun nieuwe omgeving. Ik denk dat Snow dan ook vooral tijd nodig heeft. Wanneer zij zich beter op haar gemak voelt bij jullie zal ze ook beter eten Jullie zullen allebei op termijn elkaars gewoonten beter leren kennen :)

Het is normaal dat ze soms een namiddag alleen op de stoel ligt. Mijn katten hebben ook graag even tijd op zichzelf. Snow kent jou nog maar net en zit bovendien in een volledig nieuwe omgeving. Geef haar genoeg rust om alles te verwerken. Hoe moeilijk het ook is, ik zou toch proberen niet steeds naar haar toe te gaan, maar haar vooral aandacht te geven wanneer ze daar zelf om vraagt en haar voorlopig verder met rust te laten en haar tijd geven :)

Syntara, ik heb gisteren een kattenpsychologe gesproken en ik heb haar raad gevolgd, vandaag ging het al beter want zij heeft heel de morgen in mijn geburen gelegen als ik op de bank lag wegens migraine.

Bekijk berichtElma, op 24 juli 2018 - 16:33, zei:

Met dit warme weer kan je het nat voer ook nog wat aanlengen met water. Dan krijgen ze zeker genoeg water binnen. Ik neem altijd een mousse, want de stukjes vlees met saus of gelei, daar likken ze toch altijd alleen maar de saus van op en later de stukjes vlees liggen. En met die mousse kan je gerust wat water bijdoen.

Volgens mij moest hij nog een beetje wennen aan de omgeving.
Ze drinkt en eet op haar ritme.

Elma
Elma
  • 3 katten

#8 Geplaatst 24 juli 2018 - 20:42

Super. :duim: :duim: :duim: :duim:
Groetjes van Elma
Mijn katjes: Lexy (ros) Sienna (wit -tricolore) Butler (zwart) = K3
en Flippy, de valkparkiet, is de baas. Geplaatste afbeelding

gillian-kat
gillian-kat
  • 2.641 berichten

#9 Geplaatst 24 juli 2018 - 20:52

Mooi om te horen dat het al beter gaat.  En ik ben er zeker van dat als het niet goed klikte met de katten waar ze vandaan komt, dat ze jou super gaat waarderen en al je liefde gaat opzuigen als een spons.  Katten kunnen zo'n dankbare dieren zijn :)   Maar zoals al mensen hier hebben gezegd en je zelf duidelijk al goed zelf aan het doen bent … laat de schat het tempo bepalen en gun de tijd om te laten wennen;  maar ik voel dat dit goed gaat komen :hug:

(en sorry met het verlies van je andere schat.  het is nooit leuk als we één van onze vrienden moeten afgeven :hug )

Pootje
  Gillian

Elke kat is een wonder op zich ...

AnnShari
AnnShari
  • 4 berichten

#10 Geplaatst 24 juli 2018 - 22:01

Bekijk berichtgillian-kat, op 24 juli 2018 - 20:52, zei:

Mooi om te horen dat het al beter gaat.  En ik ben er zeker van dat als het niet goed klikte met de katten waar ze vandaan komt, dat ze jou super gaat waarderen en al je liefde gaat opzuigen als een spons.  Katten kunnen zo'n dankbare dieren zijn :)   Maar zoals al mensen hier hebben gezegd en je zelf duidelijk al goed zelf aan het doen bent … laat de schat het tempo bepalen en gun de tijd om te laten wennen;  maar ik voel dat dit goed gaat komen :hug:

(en sorry met het verlies van je andere schat.  het is nooit leuk als we één van onze vrienden moeten afgeven :hug )

Pootje
  Gillian

Gillian, ik heb gisteren een kattenpsycholoog gesproken en als ik hem nu wil strelen dan laat ik hem eerst ruiken en dan komt hij verder en dan streel ik hem verder.
Hij heeft deze morgend heel de ochtend bij mij gelegen en langs mij gelopen, neus tegen zijn neus of op de kattenpaal dus dicht in de geburen.
Heb het gevoel dat zij meer aan mij hangt dan aan mijn man.

gillian-kat
gillian-kat
  • 2.641 berichten

#11 Geplaatst 25 juli 2018 - 11:58

Bekijk berichtAnnShari, op 24 juli 2018 - 22:01, zei:

Gillian, ik heb gisteren een kattenpsycholoog gesproken en als ik hem nu wil strelen dan laat ik hem eerst ruiken en dan komt hij verder en dan streel ik hem verder.
Hij heeft deze morgend heel de ochtend bij mij gelegen en langs mij gelopen, neus tegen zijn neus of op de kattenpaal dus dicht in de geburen.
Heb het gevoel dat zij meer aan mij hangt dan aan mijn man.

Dat is inderdaad een heel goede tip van de kattenpsychologe.

De ene kat hangt meer aan mannen en de andere aan vrouwen.  Heb dat hier ook al gemerkt :)   Mens staat elke twee uur om katertje van drie dagen oud papfles te geven en die er door te krijgen en zodra hij wat kan lopen, croste die altijd naar mijn broer als die er was.  Nu nog steeds.  Precies "Dino" uit de "Flintstones" :lachen: :lachen: :lachen: :lachen:  

Pootje
  Gillian

Elke kat is een wonder op zich ...

Ook gelabeld met één of meerdere van deze sleutelwoorden: Korthaar