Spring naar inhoud

- - - - -

Verkoelende drinkbak

drinkbak verkoelende drinkbak drinken koel waterbak fris water

• Log in om te reageren
9 reacties op dit onderwerp
gillian-kat
gillian-kat
  • Lid
  • 2.959 berichten

#1 Geplaatst 03 augustus 2018 - 22:45

Hoi,

zag dit net bij de Action:

https://www.action.c...k-voor-dieren-/

Geplaatste afbeeldingGeplaatste afbeelding

Iemand een idee of dit goed werkt of niet?

Pootje
  Gillian

Er wordt door de forum beheerster geweigerd mijn account te verwijderen maar deze account is dus DOOD!   Telt niet meer.  Er wordt niet meer gereageerd op iets.

Account mag gewist worden.  Kom niet meer terug naar het forum.

Elma
Elma
  • 3 katten

#2 Geplaatst 03 augustus 2018 - 22:54

Dat vraag ik mij ook af. Moet je dan ijsblokjes in het onderste bakje doen? Dan kan je die toch gelijk in het water gooien. Voor 3€ lijkt me dat toch niks specials te zijn.
Groetjes van Elma
Mijn katjes zijn allemaal van mei 2014: Lexy (rosse kater) Sienna (wit -tricolore kattin) Butler (zwarte kater) = K3 Geplaatste afbeelding
Mijn YouTube kanaal: https://www.youtube....11Elma02/videos

gillian-kat
gillian-kat
  • Lid
  • 2.959 berichten

#3 Geplaatst 04 augustus 2018 - 12:03

Geen idee.  Ik dacht dat je misschien het blauwe gedeelte eruit haalt, in de diepvries moet laten bevriezen, dan terug in de waterbak legt en vervolgens water in het bakje doet?

Ga straks eens zien of ze het bij onze Action hebben en of er op de achterkant van de doos dan meer info staat.

Pootje
  Gillian

Er wordt door de forum beheerster geweigerd mijn account te verwijderen maar deze account is dus DOOD!   Telt niet meer.  Er wordt niet meer gereageerd op iets.

gillian-kat
gillian-kat
  • Lid
  • 2.959 berichten

#4 Geplaatst 04 augustus 2018 - 14:36

Wat ik dus dacht;  De blauwe kom moet je in de diepvriezer gedurende twee uur zetten.  Dan terug in de witte houder en vullen met water.  Werkt dus eigenlijk een beetje als ijsblokjes :)   Maar als ik het vergelijk met die koelglazen die wij hadden en hetzelfde werkten, dan werd het drinken toch veel frisser en bleef het langer koel met ijsblokjes.

En wat mijn moeder ook zei daarna, dan zal dat met een soort koelvloeistof werken die bevriest en met hoe onze katten altijd met hun poten in het water plenzen …   Eén verkeerd nageltje, scheur en dan komt die ?giftige? vloeistof in hun drinkwater.

Ik heb dus gepast.

Pootje
  Gillian

Machteld.
Machteld.
  • 2 katten

#5 Geplaatst 04 augustus 2018 - 18:35

Als er van die koelvloeistof in zit zou ik het ook niet vertrouwen... Hier moet ik opletten dat de wijnkoeler meteen weer de diepvriezer ingaat of Saga bijt 'm kapot. Volgens mij omdat ze denkt dat de textuur op aluminium bakjes kattenvoer lijkt? :catscratchhead Verder bijt ze niks stuk tenzij het om eten gaat.

Es wütet, kratzt und beißt und kreischt, und wühlt sich durch mein weiches Fleisch

Das Vieh, es lässt mir keine Ruh, ich lock es an und greife zu.

Nein, tu mir nichts! Kann nichts dafür, ich bin doch nur ein wildes Tier.

- Die kleine Ballade vom schwarzen Schmetterling, ASP

Mel's Bengels
Mel's Bengels
  • 210 berichten
  • 10 katten

#6 Geplaatst 04 augustus 2018 - 20:50

Ik heb er een paar en ook in de kittenpaketten gestoken bevallen erg goed ;)
Enkel jammer dat het plastiek is ivm 'acne' .

Bekijk berichtMel, op 04 augustus 2018 - 20:49, zei:

Ik heb er een paar en ook in de kittenpaketten gestoken bevallen erg goed ;)
Enkel jammer dat het plastiek is ivm 'acne' .
Hier steek ik die overigens gewoon in de vriezer een hele dag tot ik dan de kvv erop geef dan nadien afwassen als ze klaar zijn en terug vriezer in :p
MelsBengals

DORIS
DORIS
  • 7.963 berichten
  • 4 katten

#7 Geplaatst 05 augustus 2018 - 09:11

Ik denk niet dat ze minder drinken omdat het water rechtstreeks van de kraan komt.
Mijn katten lusten niets dat echt koud is en ik denk dat er veel katten zo zijn.

• Adopteer een kat! Je hebt een baasje nodig

HelpLuckyvinden
HelpLuckyvinden
  • 5.077 berichten
  • 2 katten

#8 Geplaatst 05 augustus 2018 - 09:56

Té koud drinken is niet goed voor mensen maar ook niet voor dieren. Beter hun water regelmatig verversen i.p.v. op de temperatuur te focussen.
Hier hebben ze drinkbakjes binnen en buiten staan en ondanks het onder het terras het heetst wordt zie ik hen daar dagelijks drinken.

Mel's Bengels
Mel's Bengels
  • 210 berichten
  • 10 katten

#9 Geplaatst 05 augustus 2018 - 16:53

Hier word het overigens enkel voor de kvv gebruikt omdat dat wel fijn is dat het koeler staat gaat snel met dit weer niet voor drinken want dat doen ze enkel van de fonteinen en kraan  :)
MelsBengals

gillian-kat
gillian-kat
  • Lid
  • 2.959 berichten

#10 Geplaatst 06 augustus 2018 - 11:57

Bekijk berichtMel, op 05 augustus 2018 - 16:53, zei:

Hier word het overigens enkel voor de kvv gebruikt omdat dat wel fijn is dat het koeler staat gaat snel met dit weer niet voor drinken want dat doen ze enkel van de fonteinen en kraan  :)

Maar is dat eten dan niet te koud????

Pootje
  Gillian

Bekijk berichtHelpLuckyvinden, op 05 augustus 2018 - 09:56, zei:

Té koud drinken is niet goed voor mensen maar ook niet voor dieren. Beter hun water regelmatig verversen i.p.v. op de temperatuur te focussen.
Hier hebben ze drinkbakjes binnen en buiten staan en ondanks het onder het terras het heetst wordt zie ik hen daar dagelijks drinken.

Ik ververs momenteel 's morgens en in de loop van de avond.  En dan gaan ze nog liever drinken uit de modderplassen van het water dat je net hebt weggegoten ipv het lekkere frisse koele water :lachen: :lachen: :lachen:

Pootje
  Gillian

Ook gelabeld met één of meerdere van deze sleutelwoorden: drinkbak, verkoelende drinkbak, drinken, koel, waterbak, fris water