Spring naar inhoud

- - - - -

Vlooien! hulp nodig - diepvriezer?

• Log in om te reageren
54 reacties op dit onderwerp
dolfjeweerwolfje
dolfjeweerwolfje
  • 13.875 berichten
  • 4 katten

#1 Geplaatst 06 augustus 2018 - 19:26

Ik  heb al 10 j katten en nog nooit geen last van gehad..... vlooien.... Tijger krabt te vaak naar mijn zin en keek in zijn pels. Zag aan zijn kopke vele zwarte dingetjes maar die deden niets.... vuil dus.... rolt graag in het zand. Toch maar mijn vlooienkam erbij gehaald en ja hoor;...  grotere springertjes en kleintje kruipende dingetjes. Vlooien....

Ze hebben 3 weken geleden nog een pipet (Frontline Combo) gehad....

Sloeber krabt totaal niet, maar toch ook effe gedaan met de kam (na een schoonmaakbeurt) en ja hoor... daar ook 1 springer.

Zucht....

Dus wat kan ik morgen het beste halen. Heb niets in huis. Heb wel Biokill microfast. Daar heb ik al hier en daar wat mee in gespoten, maar wat mag ik voor de katten gebruiken?

En net nu mijn stofzuiger de geest heeft gegeven.... zucht.

Bewerkt door dolfjeweerwolfje, 12 augustus 2018 - 11:19.

Syntara
Syntara
  • 2 katten

#2 Geplaatst 06 augustus 2018 - 20:21

Toen wij vlooien hadden (ondertussen al wel een hele tijd geleden) hielp bij de kat Stronghold het best. (Wel niet te snel gebruiken na andere pipetjes.) In huis hebben we allerlei dingen gebruikt en gingen ze eindelijk weg na Indoor X spray. Met die spray hebben we alle hoekjes en kieren in alle kamers besproeid. Verder wasten wij dagelijks alle mandjes en ligplekjes (een aantal vervingen we tijdelijk door een handdoek), stofzuigden we dagelijks en zetten de stofzuiger dan ook in het tuinhuis zodat daar geen vlooien terug konden ontsnappen in huis.

Elma
Elma
  • 3 katten

#3 Geplaatst 06 augustus 2018 - 20:24

Ik heb van de DA van het asiel Effipro van Virbac meegekregen, voor het geval ik vlooien of teken op mijn katten vind of vlooien op de opvangkittens. Kostte 18€ voor een spray van 100 ml. Je kan het ook op internet kopen bij online apothekers. Ik zie het niet staan bij zooplus.

Die Effipro was wel doeltreffend voor vlooien. Eenmaal spuiten op de kittens (vooral onder de oksels) en ze waren weg.
Groetjes van Elma
Mijn katjes: Lexy (ros) Sienna (wit -tricolore) Butler (zwart) = K3
en Flippy, de valkparkiet, is de baas. Geplaatste afbeelding

#4 Geplaatst 06 augustus 2018 - 21:48

Stronghold werkt hier erg goed. Nooit vlooien (hout vasthouden).
Let wel op met Biokill, dat is giftig voor katten (wss niet meer als het opgedroogd is, tot dan wel volgens mij).
Those who don't believe in magic, will never find it

HelpLuckyvinden
HelpLuckyvinden
  • 4.460 berichten
  • 3 katten

#5 Geplaatst 07 augustus 2018 - 00:05

Bekijk berichtdolfjeweerwolfje, op 06 augustus 2018 - 19:26, zei:

Ik  heb al 10 j katten en nog nooit geen last van gehad..... vlooien.... Tijger krabt te vaak naar mijn zin en keek in zijn pels. Zag aan zijn kopke vele zwarte dingetjes maar die deden niets.... vuil dus.... rolt graag in het zand.

Die zwarte dingetjes kunnen vlooienpoep zijn.
Als men ze op een vochtige keukenrol legt en er op duwt en het geeft een roodbruine kleur af is het dat.

HelpLuckyvinden
HelpLuckyvinden
  • 4.460 berichten
  • 3 katten

#6 Geplaatst 07 augustus 2018 - 00:16

Onze Miloh krabt (en vooral bijt) zich de laatste tijd ook veel. Vooral in de regio van zijn billen en pootjes.
Elk jaar krijgt hij rond deze periode jeuk, we vermoeden dat hij allergisch is aan iets dat momenteel bloeit ofzo.
Jaarlijks gaan we dan ook naar de dierenarts in die periode en krijgt hij daar een spuit voor, nadien is hij er terug van af tot volgend jaar.

Iets meer dan een week geleden heb ik hem voor de zekerheid een pipet Frontline Combo gegeven en ook aan Moon.
Ook zijn pels gecheckt en op bepaalde plaatsen die bolletjes gezien + één beestje :trance:
De dagen nadien (en tot nu eigenlijk) bleef hij zich toch krabben en bijten met momenten.
Nog gecheckt en nog 2x een beestje gespot, één week na zijn pipet dus.
We bleven het gebruiken omdat ondanks ik las dat vlooien er resistent aan worden (onze dierenarts zei ooit wel dat dit streekgebonden kan zijn), we het interessant vonden dat de vlooi dan ook steriel wordt van het product.
Zo doorbreek je dan ook de cyclus en het risico dat je met vlooien in huis gaat zitten.
Ik weet niet of andere middelen ook de vlooi steriel maken?

We wilden even afwachten om naar de dierenarts te gaan omdat we ons afvroegen of het geen kwaad zou kunnen dat zijn jaarlijkse spuit tegen allergie in combinatie met de Frontline Combo geen kwaad zou kunnen (bang door wat we vroeger meemaakten met ons Lucky :( ).
En sowieso als we gaan is er geen spraken van dat -als de dierenarts nog een vlooi zou vinden- hij nu al een ander middel zou krijgen tegen vlooien.
Bij hem is het ook zo moeilijk om uit te maken of hij jeuk heeft door zijn allergie of door vlooien.
De vlooi die we vandaag vonden bewoog ook amper, ik vermoed dus dat deze wel al zal geweten hebben van het pipet dat hij kreeg.

Denk dat we eind deze week/begin volgende week toch met hem gaan.
Zullen wel zien wat de dierenarts zegt...en later de Frontline Combo nog opgebruiken om nadien over te schakelen naar een ander middel.

Mijn partner las ergens dat er meer ongedierte zoals vlooien zijn momenteel door de warmte.

Bewerkt door HelpLuckyvinden, 07 augustus 2018 - 00:18.

dolfjeweerwolfje
dolfjeweerwolfje
  • 13.875 berichten
  • 4 katten

#7 Geplaatst 07 augustus 2018 - 07:21

De zwarte dingetjes die ik vond waren zandkorrels (geprobeerd), maar allicht moet er ook poep zijn. De vlooien waren springlevend.... jammer genoeg. En dat ondanks de pipet :(.

Vandaag naar de winkel!
En weten dat net nu mijn stofzuiger de geest heeft gegeven (mijn goede, heb nog wel een steel, maar dat is toch anders vind ik).

En ben nu ook net klaar met heel het huis 'te wassen'. Na onze reis alles gewassen wat gewassen kon worden (met dit weer :-) ). Pfff.....

Tripkippiej
Tripkippiej
  • 3.262 berichten
  • 4 katten

#8 Geplaatst 07 augustus 2018 - 08:11

Via de dierenwinkel een pilletje comfortis halen; ben je er zo vanaf :)

lilymaya
lilymaya
  • 7.749 berichten

#9 Geplaatst 07 augustus 2018 - 09:07

Bekijk berichtTripkippiej, op 07 augustus 2018 - 08:11, zei:

nog nooit van gehoord
Ook nog niet gezien in dierenwinkel :)

Bewerkt door lilymaya, 07 augustus 2018 - 09:07.

dolfjeweerwolfje
dolfjeweerwolfje
  • 13.875 berichten
  • 4 katten

#10 Geplaatst 07 augustus 2018 - 10:59

Ah kende ik niet.
Zijn er ook pilletjes voor de omgeving :) :-) :-).

Net naar DA geweest, kan online niets meer bestellen omdat het enkel in Nederland of op voorschrift geleverd wordt.
Voor Tijger en Sloeber een halsband. Zou heel goed werken.
Voor de meisjes een pipet Vectra. Werkt dadelijk, de band niet dadelijk, maar ook snel.

En ontwormd. Nu beginnen met poetsen.... weeral.

dolfjeweerwolfje
dolfjeweerwolfje
  • 13.875 berichten
  • 4 katten

#11 Geplaatst 07 augustus 2018 - 11:14

Pipet bij Kiara niet gelukt... dus pilletjes halen.

Tripkippiej
Tripkippiej
  • 3.262 berichten
  • 4 katten

#12 Geplaatst 07 augustus 2018 - 13:12

Dit moest zijn dierenARTS ;)

dolfjeweerwolfje
dolfjeweerwolfje
  • 13.875 berichten
  • 4 katten

#13 Geplaatst 07 augustus 2018 - 17:23

Bekijk berichtTripkippiej, op 07 augustus 2018 - 13:12, zei:

Dit moest zijn dierenARTS ;)

Man is er voor zijn werk naartoe gereden. Ik weet niet welke hij bij heeft. Hij zei 3 kleine.... dus ja hahaha.

Sabine2
Sabine2
  • 5 katten

#14 Geplaatst 08 augustus 2018 - 07:19

De werking van Frontline is niet zo goed.
Advantage of Stronghold zijn beter

Katjes zijn net als chocolaatjes, het is moeilijk om het bij ééntje te houden :paw
The devil has work for idle paws :x
www.kattenopvangwaasland.com

dolfjeweerwolfje
dolfjeweerwolfje
  • 13.875 berichten
  • 4 katten

#15 Geplaatst 08 augustus 2018 - 07:26

Deze nacht schoteltjes met olie en een kaarsje erin overal gezet. Las dat ergens als tip om ze s nachts te vangen.
En ja hoor!

Binnen valt het eigenlijk mee. Amper iets. Maar gang beneden toch wel verschillende en garage.... mja :-). Volgens mij wel niet allemaal vlooien.
Vandaag de garage dichthouden voor de katten, goed spuiten, stofzuigen, stomen en terug stofzuigen.
Enkel staat er zoveeeeeeeeel rommel in de garage daar er nog kasten moeten komen :(.

Gisterenavond trouwens Tijger gekamd en geen enkele vlo nog gezien. Hopelijk blijft het zo.
Straf spul dat bandje of misschien was het toeval?