Spring naar inhoud

- - - - -

Vlooien! hulp nodig - diepvriezer?

• Log in om te reageren
54 reacties op dit onderwerp
Sabine2
Sabine2
  • 8.647 berichten
  • 5 katten

#16 Geplaatst 08 augustus 2018 - 07:33

Tip: doe een goeie klets afzijn in het poetswater
Katjes zijn net als chocolaatjes, het is moeilijk om het bij ééntje te houden :paw
The devil has work for idle paws :x
www.dendermondsezwervertjes.org

dolfjeweerwolfje
dolfjeweerwolfje
  • 13.875 berichten
  • 4 katten

#17 Geplaatst 08 augustus 2018 - 07:45

Bekijk berichtSabine2, op 08 augustus 2018 - 07:33, zei:

Tip: doe een goeie klets afzijn in het poetswater

Ja, las ik ook, dank je! Was het al terug vergeten! Garage - azijn here we come :-).

HelpLuckyvinden
HelpLuckyvinden
  • 4.983 berichten
  • 2 katten

#18 Geplaatst 08 augustus 2018 - 10:38

Bekijk berichtSabine2, op 08 augustus 2018 - 07:19, zei:

De werking van Frontline is niet zo goed.
Advantage of Stronghold zijn beter

Doorbreken deze middelen ook de cyclus van de vlo zoals de combo van frontline? Maken ze de vlo steriel enzo?

dolfjeweerwolfje
dolfjeweerwolfje
  • 13.875 berichten
  • 4 katten

#19 Geplaatst 08 augustus 2018 - 11:46

Bekijk berichtHelpLuckyvinden, op 08 augustus 2018 - 10:38, zei:

Doorbreken deze middelen ook de cyclus van de vlo zoals de combo van frontline? Maken ze de vlo steriel enzo?

Ik gebruik NOOIT meer frontline van Combo. 1 maand geleden was er nog niets aan de hand en hebben ze allemaal hun pipet gehad (zoals altijd) en nu zit ik ermee.

Mijn DA verkoopt Frontline niet meer, wegens meerdere mensen die zeiden dat ze toch vlooien hadden na Frontline. Ze lijken resistent te worden aan de Frontline.

HelpLuckyvinden
HelpLuckyvinden
  • 4.983 berichten
  • 2 katten

#20 Geplaatst 08 augustus 2018 - 11:57

Bekijk berichtdolfjeweerwolfje, op 08 augustus 2018 - 11:46, zei:

Ik gebruik NOOIT meer frontline van Combo. 1 maand geleden was er nog niets aan de hand en hebben ze allemaal hun pipet gehad (zoals altijd) en nu zit ik ermee.

Mijn DA verkoopt Frontline niet meer, wegens meerdere mensen die zeiden dat ze toch vlooien hadden na Frontline. Ze lijken resistent te worden aan de Frontline.

Snap ik, maar ik vroeg het enkel om te weten of er nog middelen zijn die de cyclus doorbreken van de vlo. Deze steriel maken dus...

dolfjeweerwolfje
dolfjeweerwolfje
  • 13.875 berichten
  • 4 katten

#21 Geplaatst 08 augustus 2018 - 12:04

Bekijk berichtHelpLuckyvinden, op 08 augustus 2018 - 11:57, zei:

Snap ik, maar ik vroeg het enkel om te weten of er nog middelen zijn die de cyclus doorbreken van de vlo. Deze steriel maken dus...

Ah, weet ik niet, maar wilde gewoon effe laten weten wat mijn ervaring was :-). Was niet slecht bedoelt of zo :-).

Verder... .stofzuigen.... kan toch moeilijk elke keer de zak weggooien? Dat wordt een dure affaire!

HelpLuckyvinden
HelpLuckyvinden
  • 4.983 berichten
  • 2 katten

#22 Geplaatst 08 augustus 2018 - 12:40

Bekijk berichtdolfjeweerwolfje, op 08 augustus 2018 - 12:04, zei:

Ah, weet ik niet, maar wilde gewoon effe laten weten wat mijn ervaring was :-). Was niet slecht bedoelt of zo :-).

Verder... .stofzuigen.... kan toch moeilijk elke keer de zak weggooien? Dat wordt een dure affaire!

Als je nog een vlooienband over hebt (of als er ééntje te groot is en je kan er een stukje afknippen) kan je deze opzuigen met de stofzuiger.  Dan komt hij in de zak terecht en gaan de vlooien die in de zak zouden kunnen terecht komen er ook aan.
Wel in stukjes knippen als je een volledige gebruikt dat het nergens gaat vastzitten ;)

Sabine2
Sabine2
  • 8.647 berichten
  • 5 katten

#23 Geplaatst 08 augustus 2018 - 12:58

Bekijk berichtHelpLuckyvinden, op 08 augustus 2018 - 10:38, zei:

Dat weet ik niet, Advantage werd mij aangeraden door mijn DA en Stronghold kreeg eervolle vermeldingen tijdens de opleidingen Asielmedewerker (zowel van Dierenwelzijn als Felinova)

Katjes zijn net als chocolaatjes, het is moeilijk om het bij ééntje te houden :paw
The devil has work for idle paws :x
www.dendermondsezwervertjes.org

HelpLuckyvinden
HelpLuckyvinden
  • 4.983 berichten
  • 2 katten

#24 Geplaatst 08 augustus 2018 - 18:37

Bekijk berichtSabine2, op 08 augustus 2018 - 12:58, zei:

Dat weet ik niet, Advantage werd mij aangeraden door mijn DA en Stronghold kreeg eervolle vermeldingen tijdens de opleidingen Asielmedewerker (zowel van Dierenwelzijn als Felinova)
Oké, bedankt ;)

gillian-kat
gillian-kat
  • Lid
  • 2.959 berichten

#25 Geplaatst 08 augustus 2018 - 20:45

Stronghold.  Helpt ook tegen andere zaken, zoals allerhande mijten en zelfs hartwormen.  Is eigenlijk momenteel het middel tegen vlooien en andere parasieten met de grootste dekkingskracht.  Enige nadeel, het helpt dan weer niet tegen teken :evil:

En inderdaad zeker ook de omgeving behandelen of je blijft ermee zitten.

Succes ermee.

Pootje
  Gillian

Er wordt door de forum beheerster geweigerd mijn account te verwijderen maar deze account is dus DOOD!   Telt niet meer.  Er wordt niet meer gereageerd op iets.

Account mag gewist worden.  Kom niet meer terug naar het forum.

dolfjeweerwolfje
dolfjeweerwolfje
  • 13.875 berichten
  • 4 katten

#26 Geplaatst 08 augustus 2018 - 22:48

Bekijk berichtHelpLuckyvinden, op 08 augustus 2018 - 12:40, zei:

Als je nog een vlooienband over hebt (of als er ééntje te groot is en je kan er een stukje afknippen) kan je deze opzuigen met de stofzuiger.  Dan komt hij in de zak terecht en gaan de vlooien die in de zak zouden kunnen terecht komen er ook aan.
Wel in stukjes knippen als je een volledige gebruikt dat het nergens gaat vastzitten ;)

De jongens hebben er eentje aan, maar werkt volgens mij pas door aanraking met huid katten, niet? Helpt dat dan?

HelpLuckyvinden
HelpLuckyvinden
  • 4.983 berichten
  • 2 katten

#27 Geplaatst 09 augustus 2018 - 00:31

Bekijk berichtdolfjeweerwolfje, op 08 augustus 2018 - 22:48, zei:

De jongens hebben er eentje aan, maar werkt volgens mij pas door aanraking met huid katten, niet? Helpt dat dan?
Ik las dat vroeger eens op een forum.
Herinner me niet precies welk maar hier wordt er ook over gesproken : https://www.bokt.nl/...?f=73&t=1771644
Echter door deze op te zoeken als voorbeeld kreeg ik ook resultaten waarbij het afgeraden wordt omdat de giftige stof van de vlooienband zich dan ook weer verspreidt in huis, en dat zou giftig zijn. Misschien dan toch niet aan te raden als er niet voldoende verlucht wordt.
Om eerlijk te zijn weet ik nu ook niet meer of het wel of niet aan te raden is :catscratchhead
Wij hebben het destijds wel even gedaan en geen last van gehad.

Bewerkt door HelpLuckyvinden, 09 augustus 2018 - 00:35.

lilymaya
lilymaya
  • 7.911 berichten

#28 Geplaatst 09 augustus 2018 - 00:39

Bedoelen jullie Seresto vlooienband?

HelpLuckyvinden
HelpLuckyvinden
  • 4.983 berichten
  • 2 katten

#29 Geplaatst 09 augustus 2018 - 00:43

Bekijk berichtlilymaya, op 09 augustus 2018 - 00:39, zei:

Ik herinner me niet meer welk merk we destijds gebruikt hebben :catscratchhead
Enkel dat we er één gekocht hadden om stukjes in de stofzuigerzak laten op te zuigen, niet om het de katten zelf te laten dragen.

dolfjeweerwolfje
dolfjeweerwolfje
  • 13.875 berichten
  • 4 katten

#30 Geplaatst 09 augustus 2018 - 07:11

Bekijk berichtlilymaya, op 09 augustus 2018 - 00:39, zei:

Ja, ik wel :-).