Spring naar inhoud

- - - - -

Vlooien! hulp nodig - diepvriezer?

• Log in om te reageren
54 reacties op dit onderwerp
artemis2
artemis2
  • 153 berichten

#31 Geplaatst 09 augustus 2018 - 11:27

gillian-kat, op 08 augustus 2018 - 20:45, zei:

[color=#0E5899]Stronghold.  Helpt ook tegen andere zaken, zoals allerhande mijten en zelfs hartwormen.  Is eigenlijk momenteel het middel tegen vlooien en andere parasieten met de grootste dekkingskracht.  Enige nadeel, het helpt dan weer niet tegen teken :evil:

Maar Stronghold werkt dan weer niet tegen lintworm. En als je vlooien hebt gehad is er kans op besmetting met lintworm en moet je daarna toch weer breedspectrum gaan ontwormen. Vind ik dus dubbel.
Daarom gebruik ik liever Advantage. Je kan het vrij kopen bij de apotheek terwijl Stronghold voorschriftplichtig en duurder is.

Effipro heeft als actieve stof fipronil net zoals Frontline. Dat er vlooienresistentie is aan fipronil is toch al jaren geweten?

gillian-kat
gillian-kat
  • Lid
  • 2.959 berichten

#32 Geplaatst 09 augustus 2018 - 20:53

artemis2, op 09 augustus 2018 - 11:27, zei:

Maar Stronghold werkt dan weer niet tegen lintworm. En als je vlooien hebt gehad is er kans op besmetting met lintworm en moet je daarna toch weer breedspectrum gaan ontwormen. Vind ik dus dubbel.
Daarom gebruik ik liever Advantage. Je kan het vrij kopen bij de apotheek terwijl Stronghold voorschriftplichtig en duurder is.

Effipro heeft als actieve stof fipronil net zoals Frontline. Dat er vlooienresistentie is aan fipronil is toch al jaren geweten?

Ik heb geen voorschrift nodig voor Stronghold :o :o :o   Koop het wel bij de dierenarts want dat is daar een pak goedkoper dan bij een apotheek.

En ontwormen doe ik hier gewoon volgens schema zonder last van wormen te hebben.

Voor mij zou Advantage trouwens een pak duurder uitvallen dan Stronghold met ontwormingskuur tesamen :)

Pootje
  Gillian

Er wordt door de forum beheerster geweigerd mijn account te verwijderen maar deze account is dus DOOD!   Telt niet meer.  Er wordt niet meer gereageerd op iets.

Account mag gewist worden.  Kom niet meer terug naar het forum.

HelpLuckyvinden
HelpLuckyvinden
  • 4.975 berichten
  • 2 katten

#33 Geplaatst 09 augustus 2018 - 21:37

artemis2, op 09 augustus 2018 - 11:27, zei:

Waarom verkopen ze die dan nog en wordt het niet van de markt gehaald?

Bewerkt door HelpLuckyvinden, 09 augustus 2018 - 21:38.

artemis2
artemis2
  • 153 berichten

#34 Geplaatst 10 augustus 2018 - 09:28

Ik vermoed dat fipronil populair blijft bij mensen die ook tekenbestrijdeing willen. Het is nl het enige middel mij bekend wat ook tegen teken werkt.

@Gillian
Voor wat je bij de DA koopt heb je uiteraard geen voorschrift nodig. Maar bij de apotheek kan je ook veterinaire producten kopen/bestellen. Mijn ervaring is niet dat de apotheek duurder is, temeer omdat je bij je vaste apotheek een korting kan krijgen. Natuurlijk gaat een DA geen voorschrift geven voor iets wat die zelf verkoopt.
Ik weet niet of die handel van sommige dierenartsen tegenwoordig altijd een goede zaak is. Ze hebben niet alle middelen, producten en merken in huis omdat de verkoop van 1 praktijk daarvoor te klein is. Daardoor zijn ze soms minder objectief wat advies betreft want ze willen uit hun stock verkopen. Ik heb bij de DA ook al middelen tegen vervaldatum gekocht, zelfs een keer vervallen dieetvoer.

Als je je kat vlo-vrij kan houden met een goed middel hoef je ze ook zo vaak niet te ontwormen. Na een vlooienplaag wel natuurlijk. Dus het is niet altijd pipetten + ontworming qua prijsvergelijking?

artemis2
artemis2
  • 153 berichten

#35 Geplaatst 10 augustus 2018 - 09:35

gillian-kat, op 09 augustus 2018 - 20:53, zei:

[color=#0E5899]
Ik heb geen voorschrift nodig voor Stronghold :o :o :o   Koop het wel bij de dierenarts

En ontwormen doe ik hier gewoon volgens schema zonder last van wormen te hebben.

Voor mij zou Advantage trouwens een pak duurder uitvallen dan Stronghold met ontwormingskuur tesamen

na een vlooienplaag heb je wat dat betreft niks aan Stronghold omdat het niet tegen lintworm werkt. Dan zou je er toch nog Milbemax of Drontal moeten bijgeven. Ook voor katten die op een andere manier lintworm kunnen krijgen, als ze bv buiten gaan en prooien als muizen kunnen eten, vind ik daarom Stronghold niet aangewezen.

dolfjeweerwolfje
dolfjeweerwolfje
  • 13.875 berichten
  • 4 katten

#36 Geplaatst 10 augustus 2018 - 17:17

artemis2, op 10 augustus 2018 - 09:35, zei:

na een vlooienplaag heb je wat dat betreft niks aan Stronghold omdat het niet tegen lintworm werkt. Dan zou je er toch nog Milbemax of Drontal moeten bijgeven. Ook voor katten die op een andere manier lintworm kunnen krijgen, als ze bv buiten gaan en prooien als muizen kunnen eten, vind ik daarom Stronghold niet aangewezen.

MIjn hebben nu een bandje aan (2) en 2 een pilleke gehad tegen vlooien. Ook Milbemax. Na 3 maanden krijgen er 2 reeds stronghold en de Milbemax blijven we geven om de 3 maanden (nu nog 1 keer na een maand omdat ze wss wormen hebben door de vlooien)

HelpLuckyvinden
HelpLuckyvinden
  • 4.975 berichten
  • 2 katten

#37 Geplaatst 10 augustus 2018 - 17:53

artemis2, op 10 augustus 2018 - 09:28, zei:

Ik vermoed dat fipronil populair blijft bij mensen die ook tekenbestrijdeing willen. Het is nl het enige middel mij bekend wat ook tegen teken werkt.

Maar de combo is een samenstelling van Fipronil en Methopreen.
Van Methopreen lees ik dat het een larvicide is (waardoor de combo waarschijnlijk ook geschikt is voor het doorbreken van de cyclus), maar ook dat het als insecticide gebruikt wordt.
Of misschien is dat enkel als insecticide in de zin van de cyclus te doorbreken.
Hopelijk werkt het in die zin toch nog wel.

Evyke81
Evyke81
  • 3 katten

#38 Geplaatst 11 augustus 2018 - 06:22

Broadline.

Daar zit normaal alles is.

Geplaatste afbeelding
www.kattenopvangwaasland.com

HelpLuckyvinden
HelpLuckyvinden
  • 4.975 berichten
  • 2 katten

#39 Geplaatst 11 augustus 2018 - 12:05

Evyke81, op 11 augustus 2018 - 06:22, zei:

Broadline.

Daar zit normaal alles is.

Lijkt me inderdaad handig om achteraf niet meer te moeten ontwormen, maar de stof tegen vlooien is toch weer diezelfde als in Frontline?

Broadline is een combinatiemiddel  dat de werkzame stoffen fipronil, S-methopreen, eprinomectine, en praziquantel bevat.

dolfjeweerwolfje
dolfjeweerwolfje
  • 13.875 berichten
  • 4 katten

#40 Geplaatst 12 augustus 2018 - 11:18

Ik dacht... ik leg wat papieren in een dichtgebonden zak in de diepvriezer en dood zijn de eventuele vlooien (ben een beetje panisch nu), maar blijkbaar dood dit toch niet???

Iemand het juiste antwoord?

gillian-kat
gillian-kat
  • Lid
  • 2.959 berichten

#41 Geplaatst 12 augustus 2018 - 16:04

artemis2, op 10 augustus 2018 - 09:28, zei:

@Gillian
Voor wat je bij de DA koopt heb je uiteraard geen voorschrift nodig. Maar bij de apotheek kan je ook veterinaire producten kopen/bestellen. Mijn ervaring is niet dat de apotheek duurder is, temeer omdat je bij je vaste apotheek een korting kan krijgen. Natuurlijk gaat een DA geen voorschrift geven voor iets wat die zelf verkoopt.
Ik weet niet of die handel van sommige dierenartsen tegenwoordig altijd een goede zaak is. Ze hebben niet alle middelen, producten en merken in huis omdat de verkoop van 1 praktijk daarvoor te klein is. Daardoor zijn ze soms minder objectief wat advies betreft want ze willen uit hun stock verkopen. Ik heb bij de DA ook al middelen tegen vervaldatum gekocht, zelfs een keer vervallen dieetvoer.

Als je je kat vlo-vrij kan houden met een goed middel hoef je ze ook zo vaak niet te ontwormen. Na een vlooienplaag wel natuurlijk. Dus het is niet altijd pipetten + ontworming qua prijsvergelijking?

Bij onze dierenarts kan je altijd het merken krijgen dat je zelf wil.  En als ze het niet vanzelf in huis hebben, dan bestellen ze dat met plezier voor je zonder extra kosten aan te rekenen.  Gebeurt zelfs dat ze soms laten weten dat ze zelfde medicatie kunnen krijgen maar tegen een lagere prijs omdat het van een meer wit product merknaam gedoe is terwijl het net zo goed en hetzelfde werkt en dat ik dan kan en mag kiezen of ik voor het duurdere wil blijven gaan of niet.  Ze zijn hier echt geen geldwolven.

Ik ontvlooi al jaren met Stronghold en ontworm om de zes maanden (moet eigenlijk elke drie las he het schema correct volgt :) ) maar mijn dierenarts heeft gezegd dat als ik elke maand ontvlooi, het voldoende is om twee keer per jaar preventief te ontwormen.  Ik heb nog nooit last van wormen gehad dus voor mij is dan eigenlijk de maandelijkse kost de ontvlooiing en een zesde deel van de ontworming :)

En een vlooienplaag heb ik ook nog niet gehad.

artemis2, op 10 augustus 2018 - 09:35, zei:

Nog geen vlooienplaag gehad hier.  Stronghold doet zijn ding.  En sommige van mijn katten jagen ook op muizen, ratten en vogels zonder last van wormen te hebben.  Ik denk dus wel dat mijn schema van ontvlooien en ontwormen werkt … Ik blijf tevreden over Stronghold.

Ik dacht trouwens net dat die vlooienbandjes niet meer werkten?  Zit ik daar dan fout??????

Broadline kende ik nog niet …  Moet ik eens opzoeken.

Pootje
  Gillian

Er wordt door de forum beheerster geweigerd mijn account te verwijderen maar deze account is dus DOOD!   Telt niet meer.  Er wordt niet meer gereageerd op iets.

artemis2
artemis2
  • 153 berichten

#42 Geplaatst 12 augustus 2018 - 16:36

@Gillian

je koopt wat je wil :)

Persoonlijk prefereer ik Advantage omdat het
- zeer efficiënt is tegen vlooien
- Stronghold duurder is en maar half ontwormt en zoals je zelf schrijft, je daarnaast toch nog breedspectrum moet blijven ontwormen.
- die overlap vind ik dubbel gebruik en teveel chemie/gif in de kat

Preventief ontwormen heeft geen zin, je voorkomt er geen wormen mee :)
Ik heb volwassen katten altijd 1x per jaar ontwormd en nooit wormen gehad.
Die DAen die tegelijk verkopers zijn moeten hun handel laten draaien he.

Vlooienbandjes zijn nog regelmatig op basis van het voor de kat giftige permethrine. Sowieso vind ik ze vies. Ze stinken en je huis hangt ermee vol. Telkens je je kat aait je handen moeten wassen vind ik geen gedoe. Bovendien net zo gevaarlijk als een halsband.

HelpLuckyvinden
HelpLuckyvinden
  • 4.975 berichten
  • 2 katten

#43 Geplaatst 12 augustus 2018 - 21:22

dolfjeweerwolfje, op 12 augustus 2018 - 11:18, zei:

Ik dacht... ik leg wat papieren in een dichtgebonden zak in de diepvriezer en dood zijn de eventuele vlooien (ben een beetje panisch nu), maar blijkbaar dood dit toch niet???

Sorry, ik snap je vraag niet echt.
De bedoeling is dat je vlooien op een papier leg in een dichtgebonden zak in een diepvriezer?
Waarom doodt je dan de vlooien niet metéén voordat je die moeite doet
Of begrijp ik je vraag niet goed?

Evyke81
Evyke81
  • 3 katten

#44 Geplaatst 13 augustus 2018 - 08:07

HelpLuckyvinden, op 11 augustus 2018 - 12:05, zei:

Lijkt me inderdaad handig om achteraf niet meer te moeten ontwormen, maar de stof tegen vlooien is toch weer diezelfde als in Frontline?

Broadline is een combinatiemiddel  dat de werkzame stoffen fipronil, S-methopreen, eprinomectine, en praziquantel bevat.

Ja, maar al bij al doet dat goed zijn werk hoor.  Er is nog geen enkel kitten vertrokken met vlooien.

dolfjeweerwolfje, op 12 augustus 2018 - 11:18, zei:

Geen idee wat je vraag is eigenlijk :d

Heb ook ooit een vlooienplaag gehad thuis, nog voor ik den opvang had.
Elke dag stofzuigen, NIET dweilen, dieren behandelen en zetels, mandjes, matten,... inspuiten met een omgevingsspray.
Op een week was het weg (en ze sprongen rond op bad dus 't was wel de moeite)

Geplaatste afbeelding
www.kattenopvangwaasland.com

gillian-kat
gillian-kat
  • Lid
  • 2.959 berichten

#45 Geplaatst 13 augustus 2018 - 15:40

artemis2, op 12 augustus 2018 - 16:36, zei:

@Gillian

je koopt wat je wil :)

Persoonlijk prefereer ik Advantage omdat het
- zeer efficiënt is tegen vlooien
- Stronghold duurder is en maar half ontwormt en zoals je zelf schrijft, je daarnaast toch nog breedspectrum moet blijven ontwormen.
- die overlap vind ik dubbel gebruik en teveel chemie/gif in de kat

Preventief ontwormen heeft geen zin, je voorkomt er geen wormen mee :)
Ik heb volwassen katten altijd 1x per jaar ontwormd en nooit wormen gehad.
Die DAen die tegelijk verkopers zijn moeten hun handel laten draaien he.

Vlooienbandjes zijn nog regelmatig op basis van het voor de kat giftige permethrine. Sowieso vind ik ze vies. Ze stinken en je huis hangt ermee vol. Telkens je je kat aait je handen moeten wassen vind ik geen gedoe. Bovendien net zo gevaarlijk als een halsband.

Natuurlijk koop je wat je zelf wil.  Ga ik mee akkoord :)   Wilde enkel even aangeven aan mogelijke lezers wat mijn eigen ervaringen zijn met Stronghold mocht iemand toch dit product overwegen.

Het is altijd leuk en interessant om ervaringen en zo te lezen want soms vind je dan weer andere producten waar je misschien nog beter mee bent of zo.

Ik ga  toch blijven ontwormen denk ik.  Het is maar twee keer per jaar en zo duur is dat nu ook niet  Stronghold koop ik trouwens in grote verpakking en dan valt de prijs echt goed mee :)

Pootje
  Gillian

Bewerkt door gillian-kat, 13 augustus 2018 - 15:42.