Spring naar inhoud

- - - - -

Vlooien! hulp nodig - diepvriezer?

• Log in om te reageren
54 reacties op dit onderwerp
dolfjeweerwolfje
dolfjeweerwolfje
  • 13.875 berichten
  • 4 katten

#46 Geplaatst 14 augustus 2018 - 08:34

Bekijk berichtHelpLuckyvinden, op 12 augustus 2018 - 21:22, zei:

Sorry, ik snap je vraag niet echt.
De bedoeling is dat je vlooien op een papier leg in een dichtgebonden zak in een diepvriezer?
Waarom doodt je dan de vlooien niet metéén voordat je die moeite doet
Of begrijp ik je vraag niet goed?

Bekijk berichtEvyke81, op 13 augustus 2018 - 08:07, zei:

Ja, maar al bij al doet dat goed zijn werk hoor.  Er is nog geen enkel kitten vertrokken met vlooien.

Geen idee wat je vraag is eigenlijk :d

Heb ook ooit een vlooienplaag gehad thuis, nog voor ik den opvang had.
Elke dag stofzuigen, NIET dweilen, dieren behandelen en zetels, mandjes, matten,... inspuiten met een omgevingsspray.
Op een week was het weg (en ze sprongen rond op bad dus 't was wel de moeite)

Haha, nee, in de garage lag in een bak nog een stapeltje papieren (garage behandelt, maar alles in de garage krijgt een afwasbeurt met azijn). Nu papieren in een bak kan ik niet met azijn afwassen. Dus ik dacht.... ik doe het stapeltje papieren uit de bak (en bak afwassen met azijn) steek dit bundeltje in een zak, knoop dat dicht en steek het in de diepvries.
Mocht er iets tussen zitten (omgeving is wel behandeld) dan gaat dit alsnog dood.

Dat bedoel ik :-).

Bekijk berichtartemis2, op 12 augustus 2018 - 16:36, zei:

@Gillian

je koopt wat je wil :)

Persoonlijk prefereer ik Advantage omdat het
- zeer efficiënt is tegen vlooien
- Stronghold duurder is en maar half ontwormt en zoals je zelf schrijft, je daarnaast toch nog breedspectrum moet blijven ontwormen.
- die overlap vind ik dubbel gebruik en teveel chemie/gif in de kat

Preventief ontwormen heeft geen zin, je voorkomt er geen wormen mee :)
Ik heb volwassen katten altijd 1x per jaar ontwormd en nooit wormen gehad.
Die DAen die tegelijk verkopers zijn moeten hun handel laten draaien he.

Vlooienbandjes zijn nog regelmatig op basis van het voor de kat giftige permethrine. Sowieso vind ik ze vies. Ze stinken en je huis hangt ermee vol. Telkens je je kat aait je handen moeten wassen vind ik geen gedoe. Bovendien net zo gevaarlijk als een halsband.

Bandje bij Sloeber is al uit... irritatie. 30 euro in de vuilbak! Ga ze nu maar in de stofzuiger steken (stukjes). Weet niet of dat helpt, maar baat het niet schaadt het niet.
Maar nu... hoe kan ik zijn nekje verzorgen. Haartjes weg op plaats van bandje en echt dikkere stukjes huid!!!

Advantage kan ik ook nemen, mij maakt het niet uit, als het maar helpt en me geen fortuin kost, want deze kleintjes hebben me weeral een flinke duit gekost :-).

dolfjeweerwolfje
dolfjeweerwolfje
  • 13.875 berichten
  • 4 katten

#47 Geplaatst 14 augustus 2018 - 08:40

Bekijk berichtEvyke81, op 13 augustus 2018 - 08:07, zei:

Ja, maar al bij al doet dat goed zijn werk hoor.  Er is nog geen enkel kitten vertrokken met vlooien.

Geen idee wat je vraag is eigenlijk :d

Heb ook ooit een vlooienplaag gehad thuis, nog voor ik den opvang had.
Elke dag stofzuigen, NIET dweilen, dieren behandelen en zetels, mandjes, matten,... inspuiten met een omgevingsspray.
Op een week was het weg (en ze sprongen rond op bad dus 't was wel de moeite)

Heb ook alles behandeld en stofzuig nu elke dag.
Moet ik nog meer doen?
Moet ik herhalen met omgevingsspray? Welke gebruikte jij? Heb indoor X gebruikt en met 15 euro per bus is het wel een fijn grapje :-). Je hebt dus wel redelijk wat bussen nodig hier!!

Op onze zetels liggen dekens (zetel is aan vervanging toe :-) ). Om de 2 dagen wassen op 60 graden ok? Of moet dat ook elke dag?

Momenteel gaat het heel goed. Ze 's nachts in alle ruimte een schotelke olie met een kaarsje in dat 8u brandt. De eerste keer in de garage een vol schaaltje, nu vang ik er nog 2 over heel het huis.

Dit heb ik elke dag gedaan tot vorige nacht.
Deze voorbije nacht geen schaaltjes gezet....

Hopelijk is het wat voorbij....

gillian-kat
gillian-kat
  • Lid
  • 2.959 berichten

#48 Geplaatst 14 augustus 2018 - 11:55

Zou het nekje niet terug goed komen als je dat gewoon met rust laat?

Lijkt me eigenlijk wel dat die vlooienband een irritatie heeft veroorzaakt bij je schat en dat die daarom misschien die heeft uitgeschoten?

Advantage is een goede optie.  Ik ken wel wat mensen die dit gebruiken en er tevreden over zijn.  

Pootje
  Gillian

Er wordt door de forum beheerster geweigerd mijn account te verwijderen maar deze account is dus DOOD!   Telt niet meer.  Er wordt niet meer gereageerd op iets.

Account mag gewist worden.  Kom niet meer terug naar het forum.

HelpLuckyvinden
HelpLuckyvinden
  • 4.975 berichten
  • 2 katten

#49 Geplaatst 14 augustus 2018 - 12:23

Bekijk berichtdolfjeweerwolfje, op 14 augustus 2018 - 08:34, zei:

Advantage kan ik ook nemen, mij maakt het niet uit, als het maar helpt en me geen fortuin kost, want deze kleintjes hebben me weeral een flinke duit gekost :-).

Ik zou nu even wachten vooraleer een ander middel toe te dienen. Dat vlooien bandje heeft hij een tijdje gedragen en dat product zit nu nog in zijn systeem. Voordien behandelde je ook met Frontline Combo ; het doodde de vlooien niet (allemaal) maar naast de Friponil zit er ook een larvicide in, wat de vlooien steriel maakt. In combinatie met wat je nu allemaal al gedaan hebt is het misschien wel voldoende...voorkom a.u.b. een intoxicatie.

Op zijn nekvel kan je eventueel honingzalf smeren.

Bewerkt door HelpLuckyvinden, 14 augustus 2018 - 12:24.

dolfjeweerwolfje
dolfjeweerwolfje
  • 13.875 berichten
  • 4 katten

#50 Geplaatst 14 augustus 2018 - 12:36

Bekijk berichtgillian-kat, op 14 augustus 2018 - 11:55, zei:

Zou het nekje niet terug goed komen als je dat gewoon met rust laat?

Lijkt me eigenlijk wel dat die vlooienband een irritatie heeft veroorzaakt bij je schat en dat die daarom misschien die heeft uitgeschoten?

Advantage is een goede optie.  Ik ken wel wat mensen die dit gebruiken en er tevreden over zijn.  

Pootje
  Gillian

Bekijk berichtHelpLuckyvinden, op 14 augustus 2018 - 12:23, zei:

Ik zou nu even wachten vooraleer een ander middel toe te dienen. Dat vlooien bandje heeft hij een tijdje gedragen en dat product zit nu nog in zijn systeem. Voordien behandelde je ook met Frontline Combo ; het doodde de vlooien niet (allemaal) maar naast de Friponil zit er ook een larvicide in, wat de vlooien steriel maakt. In combinatie met wat je nu allemaal al gedaan hebt is het misschien wel voldoende...voorkom a.u.b. een intoxicatie.

Op zijn nekvel kan je eventueel honingzalf smeren.

Ok, dank je.

Inge91
Inge91
  • 12.435 berichten

#51 Geplaatst 21 september 2018 - 14:22

Hebben jullie ervaring met een stomer om vlooien weg te krijgen. Sinds een aantal dagen zit ik met vlooien in huis ook al heb ik geen huisdieren. Waarschijnlijk mee binnen gebracht in mijn kleding wanneer ik in de tuin werkte.
Ik weet niet of het er veel zijn, ik heb er tot hiertoe 2 levend gevonden, en 2 dode, maar die vallen mij dus ongelooflijk aan, de levende wel te verstaan ;)  Mijn man heeft er minder last van.

Tot hiertoe alle dagen stofzuigen, alle kussens uit het salon en tot op het kader stofzuigen, de tapijt stofzuigen, alle dekentjes wassen. Ik heb 1x behandeld met vlooienspray van virbac.
Kaarsjes zetten levert  niets op, ik zie ook niets springen?
Alle tips zijn welkom want ik geraak serieus gefrustreerd ;)

Deze morgen weer heel het huis gedaan en ra ra.... deze middag zit ik naar het nieuws te kijken en hopla er springt er 1tje doodleuk op mijn broek grrrrr....
Geplaatste afbeelding

gillian-kat
gillian-kat
  • Lid
  • 2.959 berichten

#52 Geplaatst 21 september 2018 - 14:46

Het enige wat ik weet dat helpt is van die speciale verstuivers die je dus moet openzetten zodat ze alles vernevelen terwijl jij niet in het huis bent.  En dan echt zien dat het overal aankan om echt alle vlooien te hebben.

Erg vervelend voor je :hug

Pootje
  Gillian

Er wordt door de forum beheerster geweigerd mijn account te verwijderen maar deze account is dus DOOD!   Telt niet meer.  Er wordt niet meer gereageerd op iets.

gillian-kat
gillian-kat
  • Lid
  • 2.959 berichten

#53 Geplaatst 23 september 2018 - 11:43

Oh, vergeten te zeggen, en je moet ook de katten ontvlooien want anders brengen die weer nieuwe, maar ja, daar zit natuurlijk bij jou het probleem omdat ze van de buren zijn en die niet ontvlooien :(   Ken je dat toch eens niet aankaarten bij de buren?  En hoor eens rond bij andere, kan toch niet zijn dat jullie alleen last hebben van vlooien dan.  Nog andere buren moeten dat dan tock ook hebben en als je al met meer bent, willen de eigenaars van de katten en konijnen misschien wel iets doen?

Eet zelf veel knoflook?  Vlooien houden niet van de smaak knoflook in het bloed …

Pootje
  Gillian

Inge91
Inge91
  • 12.435 berichten

#54 Geplaatst 23 september 2018 - 12:40

Bekijk berichtgillian-kat, op 23 september 2018 - 11:43, zei:

Oh, vergeten te zeggen, en je moet ook de katten ontvlooien want anders brengen die weer nieuwe, maar ja, daar zit natuurlijk bij jou het probleem omdat ze van de buren zijn en die niet ontvlooien :(   Ken je dat toch eens niet aankaarten bij de buren?  En hoor eens rond bij andere, kan toch niet zijn dat jullie alleen last hebben van vlooien dan.  Nog andere buren moeten dat dan tock ook hebben en als je al met meer bent, willen de eigenaars van de katten en konijnen misschien wel iets doen?

Eet zelf veel knoflook?  Vlooien houden niet van de smaak knoflook in het bloed …

Pootje
  Gillian

Ik vrees dat het aankaarten niet veel gaat helpen. Ben ooit met een stuk lintworm naar daar geweest en gevraagd of ze de poezen willen ontwormen want de wormen lagen op mijn blauwe steen voor de raam te kronkelen :misselijk:
Kwam niet veel van in huis en ben het dan maar zelf gaan doen omdat ik gewoon medelijden had met de poes. Vrijdag heb ik een pipet bij de poes die het meeste bij ons zit in haar nek gedaan. Tja het zijn de mijne niet maar ik vind het zo erg voor die poes dat ik nu maar actie onderneem. Kan natuurlijk niet alle katten uit de buurt gaan doen, dat zou mij een fortuin kosten.
Het goede nieuws is dat ik gisteren geen vlo heb gezien in huis en ben niet meer gebeten :dancer:

De poezen komen hier trouwens niet binnen
Geplaatste afbeelding

gillian-kat
gillian-kat
  • Lid
  • 2.959 berichten

#55 Geplaatst 24 september 2018 - 16:35

Vind het altijd erg als mensen dieren in huis nemen en er dan niet correct voor zorgen :(   Die katten zien toch af van vlooien en wormen dus ze er niet voor behandelen vind ik niet oké van die mensen.

Pootje
  Gillian