Spring naar inhoud

- - - - -

Kitten komt niet bij

Pers exotic kitten

• Log in om te reageren
13 reacties op dit onderwerp
Eva
Eva
  • 6 berichten

#1 Geplaatst 09 augustus 2018 - 11:25

Hallo allemaal,

Ik heb een nestje van 2 kittens. Oorspronkelijk waren het er 5 waarvan 2 doodgeboren en eentje vorige week moeten laten inslapen omdat het te erg aan het afzien was (had een punthoofdje, dierenarts dacht aan waterhoofdje). Onze kattin is een kleintje en het was haar eerste nestje. De kittens wogen maar 60gr bij geboorte.

De kittens die nog overblijven zijn nu 12 dagen oud. Het zwart/wit katje komt goed bij en weegt nu 180gr maar het grijs/witje weegt maar 138gr en dit al gedurende 4 dagen. Ik ben al eens bij de dierenarts geweest maar er is niets op te merken aan hem. Hij is actief, heeft geen koorts en is niet uitgedroogd. Hij zuigt bij moederpoes (ik weet niet of hij effectief iets binnenheeft of alleen maar zit te sabbelen) en we geven kunstmelk bij (als hij wil want echt geen fan van) maar toch wil hij maar niet bijkomen.
Deze nacht had mijn vriend hem nog eens gewogen en hij woog 143gr maar deze ochtend was het weer maar 138gr. Ik ga deze namiddag opnieuw naar de dierenarts om synulox te proberen om te zien of dat niet helpt. Maar antibiotica geven zonder dat er effectief koorts is wordt meestal niet aageraden.

Ik ben ten einde raad, en na zoveel ongeluk met ons eerste nestje wil ik de 2 die nog overschieten echt wel in leven houden.

Het zijn raskatten pers/exotic.

Iemand die iets gelijkaardigs heeft meegemaakt en tips heeft?

Groetjes,
Eva

Sabine2
Sabine2
  • 8.661 berichten
  • 5 katten

#2 Geplaatst 09 augustus 2018 - 13:38

Welkom Eva. We hebben elkaar gisteren al via jou FB topic tegengekomen.

Ik ben opvangmama. Als ik sukkelaartjes heb die niet goed bijkomen, geef ik hen Kittystim. Dat kan je online bij Medpets bestellen.
Verder ook bijvoederen en de temperatuur van het kleintje goed in het oog houden.