Spring naar inhoud

- - - - -

zooplus nl: extra betaling bij meer gewicht!

• Log in om te reageren
16 reacties op dit onderwerp
tash
tash
  • 4.067 berichten
  • 7 katten

#1 Geplaatst 15 augustus 2018 - 16:42

:trance: :trance: Doe ik net een bestelling via zooplus.nl waar er 4 zakken kattenbakvulling inzitten, merk ik ineens dat er verzendingskosten extra worden aangerekend.  Ik zet de uitleg hier even neer :
Het maximale gewicht dat we in elk pakket kunnen verzenden is 31 kg. Het totale gewicht van je bestelling is 40,52 kg, dat houdt in dat het wordt verzonden in 2 pakketten. Voor deze bestelling wordt er een servicetoeslag van € 1,99 per extra pakket berekend om de hogere kosten van bestellingen bestaande uit meerdere pakketten te dekken. Bekijk Levertijden & verzendkostenvoor meer informatie. Bedankt voor je begrip.

Mahalo vzw - Thuiszorg voor overleden huisdieren & herdenkingsjuweeltjes: http://mahalo.simplesite.com

BlackScorpion
BlackScorpion
  • 1 katten

#2 Geplaatst 15 augustus 2018 - 17:47

Goh, ik vind dat eerlijk gezegd wel normaal. Bij de Post betaal je ook meer voor 2 pakketten ipv 1 hè...
Geplaatste afbeelding

wendyv123
wendyv123
  • 4.414 berichten
  • 3 katten

#3 Geplaatst 15 augustus 2018 - 18:06

ik snap dat, maar slechts gedeeltelijk... je koopt dan toch ook 'meer' he, op de DE site is dit ook aan tijdje zo, weer een reden te meer om goed te kijken en vergelijken en om af te wegen of je niet 2 aparte bestellingen moet doen ipv 1 grote.

tash
tash
  • 4.067 berichten
  • 7 katten

#4 Geplaatst 15 augustus 2018 - 18:12

Bekijk berichtBlackScorpion, op 15 augustus 2018 - 17:47, zei:

Goh, ik vind dat eerlijk gezegd wel normaal. Bij de Post betaal je ook meer voor 2 pakketten ipv 1 hè...
ja daar ben ik helemaal mee akkoord maar feit is wel dat ze telkens meer en meer afnemen bij Zooplus.  Jaren geleden kon je nog een hoog spaarplan aankopen, dit kan al jaren niet meer....Dan kon je je spaarplan niet meer combineren met een bulkbestelling en nu dit weer.....Ze moeten er altijd maar meer en meer geld kunnen uitslaan en DAT is dan net voor mij een brug te ver

Bekijk berichtwendyv123, op 15 augustus 2018 - 18:06, zei:

ik snap dat, maar slechts gedeeltelijk... je koopt dan toch ook 'meer' he, op de DE site is dit ook aan tijdje zo, weer een reden te meer om goed te kijken en vergelijken en om af te wegen of je niet 2 aparte bestellingen moet doen ipv 1 grote.
ja dat ga ik in de toekomst dus ook meer doen, en dan ben je met de bulkbestelling NIETS meer hé
Mahalo vzw - Thuiszorg voor overleden huisdieren & herdenkingsjuweeltjes: http://mahalo.simplesite.com

Elma
Elma
  • 3 katten

#5 Geplaatst 15 augustus 2018 - 20:19

Ik bestel altijd in kleinere delen, dan is het gewicht nooit te hoog. Zij mogen ook niks te zwaar versturen, want dan neemt de vervoerder dat niet mee zonder kosten. Denk aan de mensen die het naar jou thuis moeten sleuren.
Groetjes van Elma
Mijn katjes zijn allemaal van mei 2014: Lexy (rosse kater) Sienna (wit -tricolore kattin) Butler (zwarte kater) = K3
en Flippy, de valkparkiet, is de baas. Geplaatste afbeelding
Opvangmama voor http://dierenasielgenk.be/

HelpLuckyvinden
HelpLuckyvinden
  • 4.824 berichten
  • 3 katten

#6 Geplaatst 15 augustus 2018 - 20:20

Ben benieuwd hoe dit verder zal gaan.
Ze blijven maar zaken veranderen bij Zooplus om het duurder te maken.
En wat ik helemaal niet klantvriendelijk vind is dat ze hun vaste klanten hierover niet inlichten per mail. We moeten het of zelf ervaren of van mekaar hier op K.S.
Maar mailtjes met reclame of nog -zogezegde- kortingen (die je vaak niet kan combineren met het spaarplan) daar smijten ze onze mailbox wel mee vol.

wendyv123
wendyv123
  • 4.414 berichten
  • 3 katten

#7 Geplaatst 15 augustus 2018 - 20:50

idd, hoe groter ze worden hoe minder korting en voordelen ze geven...

Ephiny
Ephiny
  • 4.865 berichten
  • 4 katten

#8 Geplaatst 15 augustus 2018 - 21:21

Bekijk berichtBlackScorpion, op 15 augustus 2018 - 17:47, zei:

Maar het belachelijke is dat je je bestelling beperkt om maar 1 pakket te hebben (en dus niet de extra verzendkosten moet betalen), en dan krijg je het toch nog in twee pakketten toe. Dan gaat het niet meer om de hoeveelheid pakketten maar om een reden om er extra geld uit te slaan.

Bekijk berichtHelpLuckyvinden, op 15 augustus 2018 - 20:20, zei:

En wat ik helemaal niet klantvriendelijk vind is dat ze hun vaste klanten hierover niet inlichten per mail. We moeten het of zelf ervaren of van mekaar hier op K.S.
Maar mailtjes met reclame of nog -zogezegde- kortingen (die je vaak niet kan combineren met het spaarplan) daar smijten ze onze mailbox wel mee vol.

En dit dus...
Triestige evolutie.
Those who don't believe in magic, will never find it

gillian-kat
gillian-kat
  • 2.959 berichten

#9 Geplaatst 15 augustus 2018 - 22:46

Niet waar hé? :o   Allé, eerst pesten ze je bij de Duitse site en nu hier ook.  Ik zie al waar dit naartoe gaat … zoektocht naar kattenzand op een andere plek want dan betaal ik me bij hen blauw aan extra verzendkosten.  Plezant zeg.  :evil:

En inderdaad, waar is de melding aan hun klanten via mail?  Vroeger werd je over het minste geringste dat veranderde geïnformeerd en tegenwoordig niks meer.  Maakt het natuurlijk wel bij elke bestelling spanned …  Wat hebben ze nu weer veranderd om me nog meer geld te doen ophoesten?????

Maar echt, ik vind dit niet meer leuk :cry: :cry: :cry: :cry: :cry:

Pootje
  Gillian

Na een nare ervaring hier neem ik wat afstand van de site.  Kan zijn dat ik terugkom, maar kan zijn dat dit ook niet gebeurt.  Voor het moment in ieder geval geen goesting om me er hier terug in te smijten ...

tash
tash
  • 4.067 berichten
  • 7 katten

#10 Geplaatst 16 augustus 2018 - 09:02

Bekijk berichtHelpLuckyvinden, op 15 augustus 2018 - 20:20, zei:

klopt als een bus en net dat maakt me dan weer heel erg boos!  Klanten gaan ze er inderdaad mee verliezen, zover is duidelijk

Bekijk berichtElma, op 15 augustus 2018 - 20:19, zei:

Ik bestel altijd in kleinere delen, dan is het gewicht nooit te hoog. Zij mogen ook niks te zwaar versturen, want dan neemt de vervoerder dat niet mee zonder kosten. Denk aan de mensen die het naar jou thuis moeten sleuren.
ik wil voor iedere medemens begrip opbrengen, daar niet van.  Maar je kan niet ontkennen dat zooplus altijd maar meer en meer winst probeert te maken uit alles.  Ik ben als klant nooit vragende partij geweest om me alles in 1 doos toe te zenden ipv in 2 dozen.  Trouwens de laatste tijd als ik bestellingen deed kwam alles heel vaak in verschillende pakketten toe, tot groot ongenoegen van de vervoerders die zelfs een pakket afleverden de dag nadien van amper 5 zakjes shesir.  Die 5 kleine zakjes shesir kosten aan zooplus ook geld om te vervoeren en zijn toch niet het gewicht dat deze niet in het ander pakket kan gestoken worden

Bekijk berichtEphiny, op 15 augustus 2018 - 21:21, zei:

Maar het belachelijke is dat je je bestelling beperkt om maar 1 pakket te hebben (en dus niet de extra verzendkosten moet betalen), en dan krijg je het toch nog in twee pakketten toe. Dan gaat het niet meer om de hoeveelheid pakketten maar om een reden om er extra geld uit te slaan.

En dit dus...
Triestige evolutie.

dat bedoel ik dus ook......verstaan wie verstaan kan.......

Elma
Elma
  • 3 katten

#11 Geplaatst 16 augustus 2018 - 21:39

Ik heb al eens 1 bestelling gehad die in 2 pakketten toekwam, zonder dat ze me daar extra voor aanrekenden. Ik heb eigenlijk nog nooit problemen gehad met zooplus.nl, alleen toen ik pipetten bestelde, die ze niet over de grens mochten versturen. Daardoor was mijn totaal eigenlijk te weinig om gratis te versturen, maar ik heb toch geen vervoerskosten moeten betalen. Dat vond ik chick. :duim:
Groetjes van Elma
Mijn katjes zijn allemaal van mei 2014: Lexy (rosse kater) Sienna (wit -tricolore kattin) Butler (zwarte kater) = K3
en Flippy, de valkparkiet, is de baas. Geplaatste afbeelding
Opvangmama voor http://dierenasielgenk.be/

HelpLuckyvinden
HelpLuckyvinden
  • 4.824 berichten
  • 3 katten

#12 Geplaatst 17 augustus 2018 - 01:16

Bekijk berichtElma, op 16 augustus 2018 - 21:39, zei:

Ik heb al eens 1 bestelling gehad die in 2 pakketten toekwam, zonder dat ze me daar extra voor aanrekenden. Ik heb eigenlijk nog nooit problemen gehad met zooplus.nl, alleen toen ik pipetten bestelde, die ze niet over de grens mochten versturen. Daardoor was mijn totaal eigenlijk te weinig om gratis te versturen, maar ik heb toch geen vervoerskosten moeten betalen. Dat vond ik chick. :duim:
Heb ik ook gehad, maar blijkbaar vind Zooplus het nu nodig om ons daar extra kosten voor aan te rekenen.
Zomaar, zonder verwittiging naar de klanten toe. Op dezelfde manier dus dan bij het wegnemen van andere voordelen die we vroeger hadden.

gillian-kat
gillian-kat
  • 2.959 berichten

#13 Geplaatst 18 augustus 2018 - 15:42

Ik vind persoonlijk dat ze het laatste jaar serieus aan het achteruitgaan zijn.  Reden ook dat ik meer en meer op een ander begin te bestellen :(   Was zo blij al die jaren geleden toen ik ze leerde kennen want toen waren ze nog top en het werd alleen maar beter toen je ook nog eens met dat spaarplan toen nog serieus extra kon besparen.  Maar nu …  Kan ze niet echt nog met volle goesting aanraden aan vrienden en kennissen … :(

Pootje
  Gillian

Na een nare ervaring hier neem ik wat afstand van de site.  Kan zijn dat ik terugkom, maar kan zijn dat dit ook niet gebeurt.  Voor het moment in ieder geval geen goesting om me er hier terug in te smijten ...

tash
tash
  • 4.067 berichten
  • 7 katten

#14 Geplaatst 18 augustus 2018 - 18:43

Bekijk berichtgillian-kat, op 18 augustus 2018 - 15:42, zei:

Ik vind persoonlijk dat ze het laatste jaar serieus aan het achteruitgaan zijn.  Reden ook dat ik meer en meer op een ander begin te bestellen :(   Was zo blij al die jaren geleden toen ik ze leerde kennen want toen waren ze nog top en het werd alleen maar beter toen je ook nog eens met dat spaarplan toen nog serieus extra kon besparen.  Maar nu …  Kan ze niet echt nog met volle goesting aanraden aan vrienden en kennissen … :(

Pootje
  Gillian

ik deel dezelfde mening.  Voor ons is het heel erg vervelend want we vinden nergens anders een webwinkel waar we alles in één keer kunnen bestellen.  Andere webwinkels hebben dan weer andere merken en ik ben er nog niet aan toe om te veranderen van voeding ed

gillian-kat
gillian-kat
  • 2.959 berichten

#15 Geplaatst 19 augustus 2018 - 15:04

Bekijk berichttash, op 18 augustus 2018 - 18:43, zei:

ik deel dezelfde mening.  Voor ons is het heel erg vervelend want we vinden nergens anders een webwinkel waar we alles in één keer kunnen bestellen.  Andere webwinkels hebben dan weer andere merken en ik ben er nog niet aan toe om te veranderen van voeding ed

Tja, ik doe dat wel uit noodzaak om het zo te zeggen.  Proberen of een ander merk hier lukt en dan overschakelen en weeral iets minder dat bij Zooplus besteld moet worden en dus het gewicht drukt.  Man, als ik naga hoeveel kilo ik daar op één maand altijd bestel …  Reken maar naar de 150 kilo, dus dat is dan echt wel en dure grap geworden voor mij.

Pootje
  Gillian