Spring naar inhoud

- - - - -

Probleem met kattenluik met chipkeuze

• Log in om te reageren
9 reacties op dit onderwerp
Casper-Cartouche
Casper-Cartouche
  • 5.267 berichten
  • 4 katten

#1 Geplaatst 16 augustus 2018 - 00:14

Probleem verholpen  :slot:
...kattenluik werkt terug .....zie reactie 8 ...

Na het vervangen van een houten deur door een metalen deur, waarin een kattenluik met chipkeuze is ingebouwd, reageert het kattenluik niet op de chip van de poezen. :(
De oorzaak zou het metaal in de nieuwe deur zijn, die de elektronica van de chip verstoort. :s
De firma die de nieuwe deur plaatste heeft geen directe oplossing. :oops:
Mijn vraag is:
Weet iemand hier op de kattensite een oplossing voor dit probleem of heeft iemand hetzelfde al voor gehad met een elektronisch kattenluik?
Zijn er leden hier die een kattenluik hebben met chiplezer in een deur van aluminium of pvc , ( dat type  deuren hebben een metalen frame )
zo ja ...welk type van kattenluik , van welke firma ...
Dankuwel al voor jullie medewerking ... :)

Het gaat wel om het model " Sureflap XXL "

Bewerkt door Casper-Cartouche, 20 augustus 2018 - 15:35.

Geplaatste afbeelding

Evyke81
Evyke81
  • 3 katten

#2 Geplaatst 16 augustus 2018 - 10:35

Oei, das ambetant.  Da mag toch eigenlijk niet he :s
Geplaatste afbeelding
www.kattenopvangwaasland.com

Casper-Cartouche
Casper-Cartouche
  • 5.267 berichten
  • 4 katten

#3 Geplaatst 16 augustus 2018 - 13:56

Bekijk berichtEvyke81, op 16 augustus 2018 - 10:35, zei:

Oei, das ambetant.  Da mag toch eigenlijk niet he :s

Neen ...het kattenluik heeft altijd gewerkt in de vorige houten deur ....ik ga terug een  deur in hout  moeten bestellen ...het is wel een voordeur !!!! :)
Geplaatste afbeelding

Inge91
Inge91
  • 12.323 berichten

#4 Geplaatst 17 augustus 2018 - 11:10

Dat is echt vervelend, kan niet alleen het voorpaneel vervangen worden door een houten paneel?
Geplaatste afbeelding

Casper-Cartouche
Casper-Cartouche
  • 5.267 berichten
  • 4 katten

#5 Geplaatst 17 augustus 2018 - 21:15

Neen , het is het metalen frame van de deur die in het midden van de deur zit , juist boven het kattenluik , die ons parten speelt ...
Geplaatste afbeelding

tash
tash
  • 4.067 berichten
  • 7 katten

#6 Geplaatst 18 augustus 2018 - 07:13

ik wist helemaal niet dat dit storing kon geven maar als je erover nadenkt, kan dit inderdaad wel heel erg kloppen.  Wij hebben die hier voor de berging  maar die deur is inderdaad uit hout.  Dit is echt wel heel erg vervelend!!!  Mijn man ziet ook niet direct een oplossing hiervoor.....
Mahalo vzw - Thuiszorg voor overleden huisdieren & herdenkingsjuweeltjes: http://mahalo.simplesite.com

Casper-Cartouche
Casper-Cartouche
  • 5.267 berichten
  • 4 katten

#7 Geplaatst 18 augustus 2018 - 15:41

Het is ook wel zo dat je nergens iets leest dat de werking van dit type kattenluik niet in alle deuren kan geplaatst worden ….Sureflap XXL model ...
Geplaatste afbeelding

Casper-Cartouche
Casper-Cartouche
  • 5.267 berichten
  • 4 katten

#8 Geplaatst 19 augustus 2018 - 14:47

Probleem is van de baan :jump: ...oefff ...na lang zoeken en proberen ...gevonden waar het probleem zit ..
De nieuwe deur is antracietgrijs van kleur nu , vroeger was ze wit van kleur ...de chiplezer van het kattenluik  heeft het moeilijk dan om de chip te lezen ( te donker misschien )
Na een stukje aluminiumfolie te leggen op de bodem van de tunnel van het kattenluik , werkte het kattenluik  opeens wel ...de chiplezer kon het aflezen dankzij de aluminiumfolie !
Gaan lezen in de bijsluiter van SureFlap kattenluiken ...bij het  bruin kleurig  kattenluik met chip zit er een spiegelstickertje op de bodem van het kattenluik  ( 10mmx15mm)  , bij het  witte kattenluik met chip ,  zit er nooit een stickertje op de bodem van de tunnel , is niet nodig volgens SureFlap .
Ik heb een wit kattenluik ...dus bij gebruik van een donker gekleurde deur in combinatie van een wit kattenluik met chip , een spiegelsticktertje plakken op de bodem in de kattentunnel !
Mijn deur is wel helemaal antracietgrijs , zowel de voorzijde als de achterzijde ( mijn deur met dit kattenluik is een voordeur )

Bewerkt door Casper-Cartouche, 19 augustus 2018 - 14:53.

Geplaatste afbeelding

Casper-Cartouche
Casper-Cartouche
  • 5.267 berichten
  • 4 katten

#9 Geplaatst 20 augustus 2018 - 15:33

:slot:  deze discussie mag een slotje op !!!

Bewerkt door Casper-Cartouche, 20 augustus 2018 - 15:34.

Geplaatste afbeelding

tash
tash
  • 4.067 berichten
  • 7 katten

#10 Geplaatst 20 augustus 2018 - 18:56

super!!!!!
Mahalo vzw - Thuiszorg voor overleden huisdieren & herdenkingsjuweeltjes: http://mahalo.simplesite.com