Spring naar inhoud

- - - - -

Kan een ragdoll eens alleen zijn?

• Log in om te reageren
12 reacties op dit onderwerp
KatrienšŸ˜»
KatrienšŸ˜»
  • 3 berichten

#1 Geplaatst 24 augustus 2018 - 18:14

Hallo allemaal  :kboe ik ben heel enthousiast over het aanhankelijke en lieve karakter van een ragdoll. Maar voor ik op zoek ga om er eentje in huis te halen wou ik toch eens weten of een ragdoll heel af en toe eens een weekendje alleen kan blijven? Worden ze dan heel triest en eenzaam of moet dat wel eens kunnen?  :catattackball

Elma
Elma
  • 3 katten

#2 Geplaatst 24 augustus 2018 - 20:59

Een kat is over het algemeen een plantrekker. Als hij/zij maar genoeg eten en water heeft en een plaatsje om te slapen, dn zal die de meeste tijd van het weekend wel slapen.
Groetjes van Elma
Mijn katjes: Lexy (ros) Sienna (wit -tricolore) Butler (zwart) = K3
en Flippy, de valkparkiet, is de baas. Geplaatste afbeelding

KatrienšŸ˜»
KatrienšŸ˜»
  • 3 berichten

#3 Geplaatst 24 augustus 2018 - 21:12

Bedankt voor de reactie Elma!
Ik had nog een vraagje.. moet je een ragdoll steeds aan de leiband buiten laten, ook in de tuin?  :catwalk

lilymaya
lilymaya
  • 7.750 berichten

#4 Geplaatst 24 augustus 2018 - 23:54

Goh, ik vind  het eigenlijk wel een beetje zielig  een kat een heel weekend alleen laten :(

Bewerkt door lilymaya, 24 augustus 2018 - 23:54.

Inge91
Inge91
  • 11.890 berichten

#5 Geplaatst 25 augustus 2018 - 08:53

Heb je niemand die eens kan komen kijken als jullie weg zijn? Het lijkt me niet goed als bv de bak niet leeg gemaakt gaat worden. Een ragdoll kan wel eens alleen zijn denk ik, als het maar niet te dikwijls of te lang is

Ik zou persoonlijk mijn kat met een tuigje buiten laten of je moet de tuin zo kunnen afmaken dat ze er niet uit kan, anders zal ze snel de omgeving gaan verkennen, met alle gevaren vandien

Bewerkt door Inge91, 25 augustus 2018 - 08:55.

Geplaatste afbeelding

Evyke81
Evyke81
  • 3 katten

#6 Geplaatst 25 augustus 2018 - 09:51

Een ragdoll is gewoon 'een kat' hoor :)
En wat is alleen?

Heeft die gezelschap van een andere kat of echt helemaal niemand?
Bedoel je: vrijdag middag vertrekken en zondag avond terugkomen?
Komt er dan niemand eens langs?  Want dan is het idd wel zielig...

Geplaatste afbeelding
www.kattenopvangwaasland.com

Smiko
Smiko
  • 158 berichten

#7 Geplaatst 25 augustus 2018 - 15:17

Een weekendje alleen kan incidenteel wel, moet je er natuurlijk wel voor zorgen dat eten, water, kattenbakken etc daarop voorzien zijn.

DORIS
DORIS
  • 7.912 berichten
  • 4 katten

#8 Geplaatst 25 augustus 2018 - 17:01

Bekijk berichtKatrienķ ½ķø», op 24 augustus 2018 - 21:12, zei:

Bedankt voor de reactie Elma!
Ik had nog een vraagje.. moet je een ragdoll steeds aan de leiband buiten laten, ook in de tuin?  :catwalk

Waarom buiten?Ze zijn voor binnen gefokt.
Geen enkel van mijn katten gaat buiten.Geen gevecht,niet gepakt door een auto en verdwijnen ook niet.Minder ziektes.Niets dan voordelen.En bovendien weten sommige zelf niet hoe het buiten is en de andere vragen er niet om.
Ze kennen de straat alleen door het raam.Dat is hun TV.
Ik ga natuurlijk de halve kattensite op mijne kop krijgen.Ieder zijn gedacht.

• Adopteer een kat! Je hebt een baasje nodig

Elma
Elma
  • 3 katten

#9 Geplaatst 25 augustus 2018 - 17:49

Ik vind ook, zoals Doris zegt, dat je een raskat best niet buiten laat gaan. Als ze het niet kennen, dan missen ze het niet. Zorg dan wel dat ze genoeg compensaties heeft als speelgoed en klimmateriaal.
Een "straatkat" leer je buiten gaan met een harnasje, maar dan moet die kat nadien, als die getraind is in wat haar territorium is (de grenzen van je tuin), ook dagelijks buiten gaan e doet die zijn/haar behoefte ook in de tuin, mits die groot genoeg is. Voor jouw kat zou ik niet naar buiten laten gaan.

Bewerkt door Elma, 25 augustus 2018 - 17:49.

Groetjes van Elma
Mijn katjes: Lexy (ros) Sienna (wit -tricolore) Butler (zwart) = K3
en Flippy, de valkparkiet, is de baas. Geplaatste afbeelding

Ida
Ida
  • 243 berichten
  • 2 katten

#10 Geplaatst 26 augustus 2018 - 08:55

Als je eens een weekendje weg moet en er is niemand in je omgeving die even kan binnen springen, dan kan je nog gemakkelijk een kattenoppas laten langskomen. Tegenwoordig zijn er veel mogelijkheden.

wea
wea
  • 6.105 berichten
  • 5 katten

#11 Geplaatst 26 augustus 2018 - 13:58

Wat je ook meer en meer ziet zijn tuinen waar de kat niet uit kan ontsnappen. Mijn katten kunnen steeds binnen en buiten door hun luik, maar ze kunnen niet uit onze tuin.
Wanneer ze dan een dag binnen moeten blijven door bv werken in de tuin, zijn ze ook opmerkelijk lastiger.

Bewerkt door wea, 26 augustus 2018 - 14:00.

There is no point in arguing with cats as they always get what they want...

KatrienšŸ˜»
KatrienšŸ˜»
  • 3 berichten

#12 Geplaatst 26 augustus 2018 - 20:32

Iedereen bedankt voor de vele reacties :goofy: ik ken eigenlijk wel iemand die elke dag zou kunnen langs komen in het weekend, in het geval dat we eens weg zouden gaan. Bedankt voor de tips!

Ivm het buiten laten.. Tis ook mijn mening van een ragdoll zeker niet op straat te laten en tis wel een tip om de tuin af te maken zodat de poes niet weg kan.. dus ook hier bedankt voor de goeie raad šŸ˜Š

ROSETTA
ROSETTA
  • 1.237 berichten
  • 5 katten

#13 Geplaatst 28 augustus 2018 - 08:17

Natuurlijk gaat de poes verdrietig zijn ,maar 2 daagjes met iemand die regelmatig eens komt zien zal zeker gaan.
Mijn 2 ragdolls komen niet buiten .
Ze zijn veel te lief en overleven dit niet en ze zouden eventueel ook worden meegenomen .
Ze hebben hier veel plaats en hebben buiten ook een afgesloten ren.

Geplaatste afbeelding