Spring naar inhoud

- - - - -

Katten meenemen naar centerparcs

• Log in om te reageren
13 reacties op dit onderwerp
kittykat
kittykat
  • 1 berichten

#1 Geplaatst 27 augustus 2018 - 09:02

Binnen enkele weken gaan we naar centerparcs op vakantie maar we willen onze katten niet alleen laten. Daarom willen we ze graag meenemen.

Ik las hier dat centerparcs inderdaad katten toelaat https://cparcs.nl/ar...n-center-parcs/ maar dat dit beperkt is tot 2 katten per cottage. Maar wij hebben er drie. Weet iemand of er een meerkost is voor extra katten? Of moeten we toch opvang zoeken?

BlackScorpion
BlackScorpion
  • 9.695 berichten
  • 1 katten

#2 Geplaatst 27 augustus 2018 - 09:08

Hoeveel katten heb je? Wij hebben 1 kat en nemen ze jaarlijks mee naar CP. Normaal komt er niemand van het oark binnen, maar we hangen in het halletje (sluis) op elke deur een papier om op te passen dat men de kat niet buiten mag laten en de deuren dus afwisselend geopend en gesloten moet worden.

Nu staat er in hun regels vb. dat katten ontvlooing enzo moeten gehad hebben en je het moet kunnen bewijzen. Onze kat kán geen vlooien krijgen (naaktkat) en mag geen ontvlooing krijgen (verbrand de huid). Ze hebben op al die 12 jaren het geen enkele keer gechecked. Nog nooit heeft iemand van CP iets komen checken, hebben onze kat zelfs nooit gezien. Dus ik denk dat als je vb. 3 katten hebt, je ze gerust kan meenemen.

Wij nemen ook een krabpaaltje mee, kattenbak, speeltjes en dekentjes voor haar. Ze vind het geweldig! We nemen ook altijd een cottage bij een meertje en hangen voederbollen op het terras. Zo heeft ze veel vogeltjes te zien. Echt leuk voor haar!
Geplaatste afbeelding

gillian-kat
gillian-kat
  • 1.938 berichten

#3 Geplaatst 27 augustus 2018 - 11:53

Man, ik zou dat dus persoonlijk niet durven.  Veel te bang dat er één zou ontsnappen en daar verloren zou lopen …  :(

Vind het wel tof dat ze toestaan dat je ze mag meenemen.

En als je iets wil weten over ene eventuele meerkost, zou ik gewoon even bellen naar daar en het hen vragen.  Kan goed zijn dat ze dan zeggen dat je voor één kat nu niet meer moet gaan betalen.

Pootje
  Gillian

Elke kat is een wonder op zich ...

BlackScorpion
BlackScorpion
  • 9.695 berichten
  • 1 katten

#4 Geplaatst 27 augustus 2018 - 13:00

Bekijk berichtgillian-kat, op 27 augustus 2018 - 11:53, zei:

Man, ik zou dat dus persoonlijk niet durven.  Veel te bang dat er één zou ontsnappen en daar verloren zou lopen …  :(

We doen het al 12 jaar elk jaar een keer en soms 2 keer per jaar, gelukkig nog nooit iets gebeurd. Daarom ook de papieren op de deur en de hal als sluis gebruiken, zodat ze niet weg kan. Helpt natuurlijk dat ze heel bang is en niet snel vanzelf buiten spurt. Het is onze enige echte 'vakantie' omdat we voor haar nooit meer op 'echte' vakantie gaan. En ze vind het dus heel leuk al die vogeltjes, is voor haar ook vakantie :)
Geplaatste afbeelding

#5 Geplaatst 27 augustus 2018 - 14:05

Ik zou zelf eerder iemand aan huis laten komen (enfin, ik ga zelf gewoon niet meer op vakantie :lachen:). Zoals Gillian zegt, stel dat ze ontsnappen daar...
De meeste katten (uitzonderingen daargelaten dus) doe je er ook geen plezier mee om ze ineens in een andere omgeving te zetten.
Those who don't believe in magic, will never find it

wea
wea
  • 6.090 berichten
  • 5 katten

#6 Geplaatst 27 augustus 2018 - 15:26

De meeste katten blijven liever thuis en dat er daar mss eens iemand langs komt, dan dat ze meegaan naar een vreemde omgeving. Tegen de tijd dat ze weer wat minder stress hebben door de omgeving, moeten ze weer naar huis.   Als er thuis  iemand om de dag gaat kijken, is dat doorgaans wel echt ok hoor.
There is no point in arguing with cats as they always get what they want...

BlackScorpion
BlackScorpion
  • 9.695 berichten
  • 1 katten

#7 Geplaatst 27 augustus 2018 - 15:31

Dat hangt van kat tot kat af. De mijne zou letterlijk haast sterven als ze niet bij ons is. Dit is niet overdreven, hebben het 1 keer geprobeerd en ze heeft een week niet willen drinken of eten. Zij gaat ook elke week mee naar zee en terug. Dus ze is het gewend.
Geplaatste afbeelding

tash
tash
  • 7 katten

#8 Geplaatst 27 augustus 2018 - 16:50

Bekijk berichtBlackScorpion, op 27 augustus 2018 - 15:31, zei:

Dat hangt van kat tot kat af. De mijne zou letterlijk haast sterven als ze niet bij ons is. Dit is niet overdreven, hebben het 1 keer geprobeerd en ze heeft een week niet willen drinken of eten. Zij gaat ook elke week mee naar zee en terug. Dus ze is het gewend.
hangt inderdaad van kat tot kat af.  Hier hebben we het één keer geprobeerd, was ook naar centerparcs.  's Nachts stonden we hier terug om hem terug af te zetten hier thuis....Hij was heel erg onrustig, deed geen oogje dicht en had niets aan ons bijzijn alhoewel hij hier wel onze schaduw altijd was.  Het merendeel van de katten vinden het niet ok om ze mee te nemen op vakantie maar er zijn inderdaad uitzonderingen
Mahalo vzw - Thuiszorg voor overleden huisdieren & herdenkingsjuweeltjes: http://mahalo.simplesite.com

BlackScorpion
BlackScorpion
  • 9.695 berichten
  • 1 katten

#9 Geplaatst 27 augustus 2018 - 18:10

Oh, maar die eerste nacht doet Sierra ook heel moeilijk hoor. Ze moet alles ontdekken enzo. De eerste nacht slapen we zo goed als niet. De tweede nacht is alles ok terug.
Geplaatste afbeelding

gillian-kat
gillian-kat
  • 1.938 berichten

#10 Geplaatst 29 augustus 2018 - 20:26

Bekijk berichtBlackScorpion, op 27 augustus 2018 - 15:31, zei:

Heb dat nog gehoord.  Misschien als je ze het van jongs af aan gewoon maakt, dat je wel bereisde katten kan hebben :)   Maar toch, ondanks die waarschuwende papieren op de deuren, ik zou nog als de dood zijn dat er iets misging ...

Pootje
  Gillian

juleken
juleken
  • 7.649 berichten

#11 Geplaatst 30 augustus 2018 - 23:41

Bekijk berichtBlackScorpion, op 27 augustus 2018 - 13:00, zei:

We doen het al 12 jaar elk jaar een keer en soms 2 keer per jaar, gelukkig nog nooit iets gebeurd. Daarom ook de papieren op de deur en de hal als sluis gebruiken, zodat ze niet weg kan. Helpt natuurlijk dat ze heel bang is en niet snel vanzelf buiten spurt. Het is onze enige echte 'vakantie' omdat we voor haar nooit meer op 'echte' vakantie gaan. En ze vind het dus heel leuk al die vogeltjes, is voor haar ook vakantie :)

Ha, echte vakanties, reizen dus, hebben wij ook niet meer. Onze vorige katten gingen overdag buiten spelen en jagen, maar met alles wat ik de laatste jaren gehoord en gelezen heb... ik durf ze niet meer buiten te laten  :(
Gelukkig zijn Bo en co binnen geboren en kennen ze het buitenleven niet. Rachelleke maakt er ook niet echt meer een probleem van dat ze enkel heel af en toe, onder toezicht buiten mag.
Maar gevolg is dus wel dat we nooit langer dan een paar dagen willen weg gaan.
Mijn man en ik hadden het er deze week nog over, dat we dat wel missen, zo nog eens een zuiderse reis. Maar zijn tot de conclusie gekomen dat, als het alternatief is om dan geen katten meer te hebben voor de rest van het jaar, dat we dat er niet voor over hebben. We zouden niet kunnen leven zonder die kleine huistijgertjes, dus we stellen ons dan maar tevreden met een paar kleine uitstapjes  :oops:  :love4:

BlackScorpion
BlackScorpion
  • 9.695 berichten
  • 1 katten

#12 Geplaatst 31 augustus 2018 - 08:21

Jah ik ken het. Wij gaan 1 keer per jaar naar Centerparcs en voor de rest naar onze chalet/varavan. Sierra gaat dus altijd mee, geen andere 'reizen' meer. Ik mis het wel eens, zo een echte vakantie zoals we vroeger naar Lanzarote deden. Maar tja de keuze tussen reizen of Sierra is echt niet moeilijk.
Geplaatste afbeelding

lathyrus
lathyrus
  • 3 katten

#13 Geplaatst 31 augustus 2018 - 09:51

Hier t zelfde, vroeger 2x per jaar naar de zon reizen, nu helemaal niks meer.
Ik mis het maar zou de 3 musketiers ook niet willen missen
Geplaatste afbeelding

gillian-kat
gillian-kat
  • 1.938 berichten

#14 Geplaatst 02 september 2018 - 15:48

Ik vind een daguitstap maken al vervelend nu omdat ik schatjes heb die op geregelde tijdstippen medicatie moeten krijgen en het niet echt ideaal is om dat 's morgens heel vroeg te doen en dan pas terug 's avond laat …  maar ja, kan niet verwachten dat iedereen daguitstappen laat vallen voor mij en de katjes :lachen:   Maar probeer het wel te beperken en dan meer wat daguitstappen er van te maken die niet te vroeg vertrekken betekenen en ook op tijd terug zijn :)

Bekijk berichtjuleken, op 30 augustus 2018 - 23:41, zei:

Onze vorige katten gingen overdag buiten spelen en jagen, maar met alles wat ik de laatste jaren gehoord en gelezen heb... ik durf ze niet meer buiten te laten  :(

Begrijp ik compleet.  Denk er net hetzelfde over.  Zou toch mooi zijn als heel de wereld van katten hield en we onze lieverds zonder vrees buiten konden laten rondlopen omdat ze overal graag gezien zouden zijn …  De ideale wereld … *zucht*

Pootje
  Gillian