Spring naar inhoud

- - - - -

per kat een kattenbak??

• Log in om te reageren
58 reacties op dit onderwerp
krijo
krijo
  • 22 berichten

#1 Geplaatst 29 september 2009 - 16:34

Hei,
Ken niks van katten - ben aan het leren - maar 'k las ergens dat je best een kattenbak per kat hebt. Dat neemt allemaal wel nogal veel plaats in beslag hé. Moet dat echt, voor 2 katten (een mama en haar kitten)?

Zelfde vraag had ik voor voederbakjes ook eigenlijk. Het eten is nu nog verschillend, maar wat met water en nadien als ze hetzelfde mogen eten?

Karolientje
Karolientje
  • 18.393 berichten
  • 5 katten

#2 Geplaatst 29 september 2009 - 16:37

Ik denk dat voor een mama met haar kitten het wel kan dat je 1 kattenbak neerzet hoor. Als ze het niet erg vinden om op dezelfde bak te gaan tenminste. Sommige katten gaan echter niet graag op dezelfde bak en je hebt er dan ook weer die 1 bak willen om te plassen en een andere voor de drolletjes.  
Wij hebben bij ons wel 4 bakken staan voor de 4 katten die we nu hebben. Als er straks een 5de bijkomt bij ons, zullen we even bekijken hoe het gaat; of het gaat met 4 bakken (hopelijk wel want het is inderdaad best veel ;) ) voor 5 katten.
Geplaatste afbeelding

Mieke'tje
Mieke'tje
  • 7.483 berichten
  • 2 katten

#3 Geplaatst 29 september 2009 - 20:02

Hier één jumbo kattenbak voor 2 en dat lukt prima. Ik schep er elke morgen en avond de plasjes en de kakjes uit.
Geplaatste afbeelding

*mikkeke*
*mikkeke*
  • 4.843 berichten

#4 Geplaatst 29 september 2009 - 20:04

Ik heb 2 bakken staan voor 2 poezen. Schep ze elke dag minstens 2x uit. Ze gaan wel beide op alle 2 de bakken.

ginnie
ginnie
  • Moderator
  • 11.518 berichten
  • 11 katten

#5 Geplaatst 29 september 2009 - 20:06

De regel is eigenlijk 'aantal katten + 1'
Maar ik denk dat er niet veel zijn die die regel toepassen.

Het beste kun je wel twee bakken neerzetten. Liefst allebei op een andere plek. zo kunnen ze allebei op een andere bak als ze dat willen en kunnen ze elkaar ook ontlopen mocht dat nodig zijn.

Geplaatste afbeelding
Groetjes van Wendy en de poezenbende

Joloka
Joloka
  • 19.772 berichten
  • 9 katten

#6 Geplaatst 29 september 2009 - 20:11

ginnie zei:

elk op een andere plaats.
Maar hier volg ik het voorlopig ook niet. Ik heb wel 3 kattenbakken maar daarvan staat er 1 boven en 1 in de kattenren. Hier beneden staat een Maxi Bella en voorlopig wordt die door alle 4 gebruikt. Soms zitten ze er zelfs met 3 in :louche: . Maar ik blijf alert en zodra het nodig mocht blijken komt er direct beneden nog een kattenbak erbij.

Geplaatste afbeelding

catwoman27
catwoman27
  • 1.229 berichten
  • 2 katten

#7 Geplaatst 29 september 2009 - 20:12

Hier gaan ze allebei op dezelfde bak! geen enkel probleem want ze zijn niet anders gewend!

Geplaatste afbeelding

Mensen die niet van katten houden, waren in hun vorig leven vast een muis!

dolfjeweerwolfje
dolfjeweerwolfje
  • 11.891 berichten
  • 4 katten

#8 Geplaatst 29 september 2009 - 20:30

Ik heb ook 2 katten. Wel broertjes en kennen elkaar dus van het begin. Eigenlijk een beetje zoals bij jou.
Ik heb maar 1 kattenbak, wel een jumbo (overdekt met filter). Ze maken er hier absoluut geen probleem van om er met 2 op te gaan. Heb er ook maar eentje voor het hele huis.
Wanneer ze 's nachts moeten, gaan ze gewoon naar beneden. Ben Sloeber eens gevolgd omdat ik niet begreep wat hij 's nachts beneden ging doen (slapen op ons bed, of op een andere kamer, naargelang hun goesting :lachen: ). En hij ging op de kattenbak.
Ze gaan hier ook naar buiten, wat maakt dat ook onze moestuin de nodige bemesting krijgt. Tijger heeft het eens gepresteerd om ons 's avonds heel laat de deur open te laten doen om buiten een 'kakje' te gaan doen. :catscratchhead

Hier nog nooit problemen mee gehad.

Solotje
Solotje
  • 9 katten

#9 Geplaatst 29 september 2009 - 22:33

Ik heb hier een jumbobak en ze gaan er hier met 4 op, zolang dat het geen problemen geeft waarom dan niet he ;) .
Is altijd afwachten van poezel tot poezel.... mijn zijn blijkbaar heel gemakkelijk :)
Geplaatste afbeelding

seonimtje
seonimtje
  • 798 berichten
  • 5 katten

#10 Geplaatst 29 september 2009 - 22:35

ginnie zei:

Die regel wordt hier ook toegepast.
3 kattenbakken voor 2 katten :
1 op het gelijkvloers + 1 op de eerste verdieping + 1 op de zolder.
Ik moet wel zeggen dat ze niet veel op zolder zitten en die kattenbak wordt dan ook niet veel gebruikt.
Heel opmerkelijk : in de ene boven wordt geplast en de andere beneden wordt gek :censored: t.

PeggyJ
PeggyJ
  • 45.914 berichten
  • 4 katten

#11 Geplaatst 30 september 2009 - 10:59

Hier ook boven en benden een kattenbak, maar voor mama en kitten zal voorlopig 1 bak wel volstaan hoor.
Geplaatste afbeelding
We kunnen het hart van een man beoordelen door te kijken hoe hij met dieren omgaat :cattailwag

Ellenita
Ellenita
  • 26.633 berichten
  • 9 katten

#12 Geplaatst 30 september 2009 - 11:23

heb er 6 voor 7 katten staan
poezenknuf van mij en mijn pareltjes : :paw Iruna,Syrai, Hindou, Reiko, Inty, Deva, Loki, Munay, Indira en *Thaira* :paw
Geplaatste afbeelding

jacqueline
jacqueline
  • 1.244 berichten
  • 3 katten

#13 Geplaatst 30 september 2009 - 12:23

ik heb 3 katten en 2 kattenbakken waarvan 1 grote
de grote gaat elke avond leeg en word dan goed schoongemaakt
de gewone gaan ze amper op dus 2 x per dag leeg geschept en om de dag schoon grit er in
ik had er 3 maar er werd geen gebruik van gemaakt

britjes
britjes
  • 3.728 berichten
  • 8 katten

#14 Geplaatst 30 september 2009 - 12:29

ik heb 6 katten en 4 bakken staan en ze staan allemaal naast elkaar op zolder. enkelt als er een nest is staan er 2 extra bakken beneden

wea
wea
  • 5.740 berichten
  • 4 katten

#15 Geplaatst 30 september 2009 - 12:40

ik heb er nu 3 voor 3 katten staan want het zijn katten die mekaar pas het afgelopen jaar hebben leren kennen. Vroeger had ik 1 bak voor 2 katten die mekaar al lang kenden.

Voor eten, best toch elk hun eigen potje. Dat is het minste stress. Zet de potjes niet te kort bij de kattenbak want anders kunnen ze onzindelijk worden. Voor water staan er hier verspreid over het huis 3 kommetjes. niet omdat ik 3 katten heb, gewoon omdat een van mijn katten graag hier en daar wat drinkt. Best is het hun water ook niet vlak bij hun eten te zetten.