Spring naar inhoud

- - - - -

per kat een kattenbak??

• Log in om te reageren
58 reacties op dit onderwerp
ginnie
ginnie
  • Admin
  • 12.771 berichten
  • 13 katten

#16 Geplaatst 30 september 2009 - 18:20

Ik ben niet helemaal duidelijk geweest zie ik. Want hier is de regel 'aantal katten + 1' wel bekend, maar niet toegepast. :oops:

We hebben hier momenteel 12 volwassen katten en 4 kittens.
De kittens hebben hun eigen bak(je) van 'normaal' formaat. Daarnaast hebben we vier jumbobakken staan, allemaal op een andere plek.

We scheppen ons een zwaar ongeluk, dus waarschijnlijk komt er nog wel een bak bij, dat verdeeld de 'last' per bak alweer een berg. Al moet ik dan wel even kijken waar ik die dan neer ga zetten. Wordt dan toch bij een van de andere bakken in de buurt denk ik.

Voorlopig gaat het allemaal prima hier, met het delen van de bakken. Bij minste tekenen dat het niet goed gaat komt er bak bij.

Geplaatste afbeelding
Groetjes van Wendy en de poezenbende

miranda
miranda
  • 7.823 berichten
  • 2 katten

#17 Geplaatst 30 september 2009 - 22:48

krijo zei:

Hei,
Ken niks van katten - ben aan het leren - maar 'k las ergens dat je best een kattenbak per kat hebt. Dat neemt allemaal wel nogal veel plaats in beslag hé. Moet dat echt, voor 2 katten (een mama en haar kitten)?

Zelfde vraag had ik voor voederbakjes ook eigenlijk. Het eten is nu nog verschillend, maar wat met water en nadien als ze hetzelfde mogen eten?

ik heb voor twee volwassen poezels één kattenbak, dat was ene van onze eerste poes een open bak maar geen jumbo... onze indy is er vorig jaar bijgekomen en gebruikt die ook nu.... voederbakjes heb ik twee voor natvoer en droogkorrels eten ze uit één bakje

Bewerkt door miranda, 30 september 2009 - 22:52.

amazingdolls
amazingdolls
  • 3.501 berichten
  • 18 katten

#18 Geplaatst 01 oktober 2009 - 12:29

We hebben 11 katten op dit moment en 7 kittens.
De kleinste kittens hebben hun eigen open kattenbakje, voo de grotere kittens en wie wilt hebben we een grote open kattenbak.
Voor de rest heb ik nog eens 4 kattenbakken, ik heb er zelfs 1 op reserve staan, als er problemen zouden zijn dan zet ik direct 1 bij.
Onze poezen hebben 1 kattenbak voor de plasjes en 1 voor de rolletjes, de andere wordt gemengd gebruikt.
Ze staan wel op verschillende plaasten in verschillende kamers.
Geplaatste afbeelding

wea
wea
  • 5.899 berichten
  • 4 katten

#19 Geplaatst 01 oktober 2009 - 19:54

Ik vind het echt maf dat katten een bak voor plasjes en een bak voor drolletjes kiezen. dat had ik nog nooit gehoord. Eigenlijk is dat wel wat hé. dat betekent dat ze een afspraak onder elkaar maken en dan beslissen welke bak voor wat en dat ze zich dan allemaal daaraan houden. ja, dat bevestigd toch maar weer eens hoe slim ze wel zijn.

bij mij ligt het allemaal onder elkaar. ik denk dat ze hier eerder elk hun bak kiezen. maar zeker weet ik het niet.

brithany
brithany
  • 7.775 berichten
  • 7 katten

#20 Geplaatst 02 oktober 2009 - 00:03

ik heb op elke verdieping een kattenbak staan ,dus bij mijn zoon op zolder en op onz slaapkamer voor de nacht een een beneden ,ik shep wel elke keer na hun kakje hun drol er gelijk uit ,ds overdag doen ze samen met 1 kattenbak benden en s'nachts  met eene boven..
Geplaatste afbeelding

Nasa
Nasa
  • 5.382 berichten
  • 3 katten

#21 Geplaatst 02 oktober 2009 - 12:48

Hier 3 kattenbakken voor 3 katten. Maar Snoet gaat bijna altijd buiten. Ze staan ook allemaal op een andere plaats. Een in de veranda, een in de gang beneden en een in de woonkamer. Als in de winter de deuren dan dichtgehouden worden voor de verwarming, kunnen ze toch altijd bij een kattenbak, waar ze ook zijn.

tineke
tineke
  • 242 berichten

#22 Geplaatst 04 oktober 2009 - 10:40

ik heb twee katertjes uit het zelfde nest en 1 hele grote bak(de grootste die ik kon kopen )twee keer daags de klompjes eruit en de drolletjes ,en als ze net een verse drol gedraaid hebben ook nog wel eens tussendoor(stinkt)en dat gaat goed eens per twee weken maak ik hem helemaal schoon

tiny
tiny
  • 12.966 berichten
  • 4 katten

#23 Geplaatst 04 oktober 2009 - 12:22

hier momenteel twee bakken voor twee poezen,
wacht af als het derde poesje erbij komt wat het geeft
bakken staan naast elkaar en beide poezen gaan in beide bakken

tineke
tineke
  • 242 berichten

#24 Geplaatst 23 oktober 2009 - 18:49

Ellenita zei:

heb er 6 voor 7 katten staan
komen jou katten ook buiten dan ?of zijn het binnenkatten ?6kattebakken dan moet je bijna wel ruim wonen

Spanishke
Spanishke
  • 9.598 berichten
  • 2 katten

#25 Geplaatst 23 oktober 2009 - 18:51

Hier 6 voor 5 katten
Geplaatste afbeelding
:hart: Not a single catlover's heart can resist a simple "meow" :hart:

Fairy
Fairy
  • Geband lid
  • 2.434 berichten

#26 Geplaatst 23 oktober 2009 - 18:51

ik zie hier al 9 of 10 bakken staan :onzeker: wat een geluk dat er een bos naast de deur is

kiki
kiki
  • 8.951 berichten
  • 7 katten

#27 Geplaatst 23 oktober 2009 - 19:04

Vier bakken voor vier katten en drie ervan gaan ook wel buiten de gazon bemesten. Liever dat dan chemische brol trouwens.
Wat ik me wel afvraag: waar blijven de meeste katteneigenaars hier met het grit?
Ik sleep me een ongeluk aan de vuilzakken.
Tot hiertoe betaal je 2,50 euro per zak maar wat als je per kg moet gaan rekenen?
In de omliggende gemeentes is deze regel al van toepassing en ik houd m'n hart vast als dit hier ook van kracht gaat.

Geplaatste afbeelding

seonimtje
seonimtje
  • 807 berichten
  • 5 katten

#28 Geplaatst 23 oktober 2009 - 19:55

kiki zei:

Vier bakken voor vier katten en drie ervan gaan ook wel buiten de gazon bemesten. Liever dat dan chemische brol trouwens.
Wat ik me wel afvraag: waar blijven de meeste katteneigenaars hier met het grit?
Tot hiertoe betaal je 2,50 euro per zak maar wat als je per kg moet gaan rekenen?
In de omliggende gemeentes is deze regel al van toepassing en ik houd m'n hart vast als dit hier ook van kracht gaat.

Ook in de vuilniszakken, maar hebben maar 2 katten. Kan me goed voorstellen wat het dan voor 4 moet zijn !

tineke
tineke
  • 242 berichten

#29 Geplaatst 24 oktober 2009 - 15:32

ik had tot vandaag een mega bak staan voor twee jonge katjes ,ging goed en ook tegelijk ,heb er vandaag een standaard maat kattebak bijgehaald (wel kleiner dus ,maar genoeg ruimte voor gebruik door 1 kat)lees hier toch vaak dat je beter meerder bakken kunt hebben .heb er 1 bij gehaald voor hun gemak niet omdat nodig was lijkt me leuker voor hun ze hebben er ook al opgezeten (staat in hun kamer de grote in de gang)dan zou ik ze af en toe een kwartiertje in die kamer kunnen sluiten als ik ff ga luchten of iemand aan de deur heb .

Spanishke
Spanishke
  • 9.598 berichten
  • 2 katten

#30 Geplaatst 24 oktober 2009 - 15:42

kiki zei:

Wij gebruiken Cat's Best en daarvan gaat het grootste deel in de wc, geen rondgesleur dus met die vuilzakken en ook geen extra kosten hiervoor
Geplaatste afbeelding
:hart: Not a single catlover's heart can resist a simple "meow" :hart: