Spring naar inhoud

- - - - -

per kat een kattenbak??

• Log in om te reageren
58 reacties op dit onderwerp
Ellenita
Ellenita
  • 26.688 berichten
  • 9 katten

#31 Geplaatst 24 oktober 2009 - 15:59

tineke zei:

komen jou katten ook buiten dan ?of zijn het binnenkatten ?6kattebakken dan moet je bijna wel ruim wonen

Ik heb een afgezet tuintje ,
er staat momenteel 1 kattenbak binnen omdat begin dec loki erbij komt en de rest staat in mijn tuinhuisje
Ik woon niet gigantisch groot maar ze hebben ruimte genoeg
om op zichzelf te zijn etc
poezenknuf van mij en mijn pareltjes : :paw Iruna,Syrai, Hindou, Reiko, Inty, Deva, Loki, Munay, Indira en *Thaira* :paw
Geplaatste afbeelding

clyde
clyde
  • 7.933 berichten
  • 2 katten

#32 Geplaatst 24 oktober 2009 - 16:10

ik heb twee broertjes , en  grote jumbo kattenbak
en dat gaat ook perfect

Geplaatste afbeelding

tinne68
tinne68
  • 43 berichten
  • 3 katten

#33 Geplaatst 04 november 2009 - 09:43

wij hebben drie katten en twee kattenbakken .... allebei met een klapdeurtje ...
en de katten gaan samen op één kattenbak, nog liever aanschuiven dan aan de overkant de andere bak te nemen ..... rare wezens ;-)

ChrisT
ChrisT
  • 12 berichten

#34 Geplaatst 04 november 2009 - 10:00

tinne68 zei:

wij hebben drie katten en twee kattenbakken .... allebei met een klapdeurtje ...
en de katten gaan samen op één kattenbak, nog liever aanschuiven dan aan de overkant de andere bak te nemen ..... rare wezens ;-)

Haha dat ken ik, levert soms mooie taferelen op! :LOL:

Maar meerdere katten op 1 bak gaat prima. Onze katten kunnen gewoon naar buiten, maar mijn buurvrouw heeft 4 katten die samen een bak delen. Gaat prima :)

Bibie
Bibie
  • 5.115 berichten
  • 2 katten

#35 Geplaatst 04 november 2009 - 10:28

Ik heb ook 1 Jumbo bak voor 2 katten en dat gaat heel goed. Ik ben wel blij dat het zo'n grote is, we kuisen hem 2x per dag uit maar hij ligt toch goed vol altijd :ha . Santos die gaat dan de uitgekuiste bak snel altijd eens opnieuw 'dopen'. Net alsof hij wacht tot het weer propertjes is. :)

Geplaatste afbeelding

Joloka
Joloka
  • 19.772 berichten
  • 9 katten

#36 Geplaatst 04 november 2009 - 15:53

Wij hebben er dus een gewone kattenbak bijgekocht voor beneden omdat er af en toe een file stond. De eerste week werd die niet gebruikt maar nu gebruikt Zita hem toch al. Hij staat wel naast de grote bak.

Geplaatste afbeelding

catlover!
catlover!
  • 125 berichten
  • 3 katten

#37 Geplaatst 20 februari 2010 - 16:13

hier 2 kattenbakken voor 3 katten en ze worden dagelijks uitgeschept en 1 x in de week volledig ververst en dit gaat prima hier.

Ook wel een probleem hier met vuilzakken zitten direct vol en wegen zwaar weet niet hoe ik het anders moet oplossen...

Sjalot
Sjalot
  • 128 berichten
  • 8 katten

#38 Geplaatst 20 februari 2010 - 18:20

Ik heb voor mijn 6 katten 5 kattenbakken. Daarvan staan er 3 binnen met grit en 2 buiten in de kattenren met houtkorrel.
Groetjes van Charlotte

6 Maine Coons & 2 Heilige Birmanen

modelsaskia
modelsaskia
  • 1.446 berichten

#39 Geplaatst 21 februari 2010 - 13:58

Hebben 2 kattenbakken voor 4 Poezen, nog geen negatieve last vn gehad! x :twisted:

Vennen
Vennen
  • 2.411 berichten
  • 8 katten

#40 Geplaatst 21 februari 2010 - 14:03

catlover! zei:

hier 2 kattenbakken voor 3 katten en ze worden dagelijks uitgeschept en 1 x in de week volledig ververst en dit gaat prima hier.

Ook wel een probleem hier met vuilzakken zitten direct vol en wegen zwaar weet niet hoe ik het anders moet oplossen...

De oplossing kan misschien zijn om natuurlijk kattenzand te kopen. Zo koop ik houtvezels, die ook goed zijn voor de konijnen. Dit mag gerust in de kattenbak, mijn katten zijn dit gewend. Dit zijn korrels samen geperst stro, dat terug zanderig wordt als het nat is. Dit mag ook gewoon buiten of in de gft bak, aangezien het gewoon allemaal verteerbaar is. Ik gooi dit gewoon in de tuin en vermeng dit met de aarde onder de struiken, binnen de paar dagen is dit al helemaal verteerd in de aarde.

Ik heb trouwens 2 kattenbakken voor 4 katten, zo met een dakje op. De luikjes heb ik er moeten afhalen, of Millie wou er niet in gaan.

In de zomer heb ik altijd minder kattengrit nodig, dan in de winter aangezien ze dan liever buiten hun behoefte doen dan binnen. Maar nu met die koude, vinden mijn Siamezen het toch leuker om binnen naar toilet te gaan. De HTK kater, gaat veel liever buiten.

Brenda...
Brenda...
  • 8.663 berichten
  • 4 katten

#41 Geplaatst 21 februari 2010 - 14:06

Hier heb ik zo een Jumbo kattenbak en ze gaan er allebei zonder problemen op.
Ik schep iedere dag. En zo blijft het proper. :)

Geplaatste afbeelding
Mijn kat is mijn Engel,mijn Liefste Troeteldier met een Hart vol Liefde en een Tong van Schuurpapier.

haemoglobine
haemoglobine
  • 9.437 berichten
  • 3 katten

#42 Geplaatst 22 februari 2010 - 11:24

Hier delen ze ook :)
Ik had tot nu toe 1 grote kattenbak beneden voor mijn 2 katten, sinds het derde erbij was stond er 1 kleine boven, maar verleden week heb ik die weggehaald omdat de laatste telg toch meestal in de grote beneden gaat, voor 4 plasjes / week was het de moeite niet die te laten staan!
En het gaat goed, geen problemen!
Ik ben wel van plan een 2de te zetten, maar weet nog niet juist waar.

Maakt wel veel stof, klontvormende kattenbakvulling, zelfs al staat er op de zak "99% stofvrij"...
En veel uitloop ook, zelfs met een tapijtje ervoor...

En we zijn hier ook iedere week bang dat de vuilniszak wel een keer zal blijven staan wegens té zwaar...

Bewerkt door haemoglobine, 22 februari 2010 - 11:25.

Amelie
Amelie
  • Geband lid
  • 18.859 berichten

#43 Geplaatst 22 februari 2010 - 13:54

Wij hebben 2 grote kattenbakken naast elkaar staan met petplus met babypoeder, voor 4 katten, 2 x per dag worden ze uitgeschept.

Midas
Midas
  • 5.472 berichten
  • 4 katten

#44 Geplaatst 22 februari 2010 - 14:09

Wij hebben momenteel 2 baken en 2 poezen, maar vrijdag komt ons 3de poes erbij en we gaan proberen om het met de 2 bakken te doen.
3 baken is veel om te plaatsen vind ik, en iemand met 10 poezels heeft toch ook geen 10 baken nodig

miranda
miranda
  • 7.823 berichten
  • 2 katten

#45 Geplaatst 22 februari 2010 - 20:35

Midas zei:

Wij hebben momenteel 2 baken en 2 poezen, maar vrijdag komt ons 3de poes erbij en we gaan proberen om het met de 2 bakken te doen.
3 baken is veel om te plaatsen vind ik, en iemand met 10 poezels heeft toch ook geen 10 baken nodig

ik heb 1 open bak voor 2 poezels en dat gaat perfect dus warom zou het niet lukken met 2 bakken voor 3 poezen?? :d