Spring naar inhoud

- - - - -

Nieuw en benieuwd

• Dit onderwerp is gesloten Dit onderwerp is gesloten
11 reacties op dit onderwerp
Kim
Kim
  • 3 berichten

#1 Geplaatst 18 september 2018 - 10:31

15372590030614886481315635553800.jpg

Hallo,
Dit is ons katje, ze is bijna 4 maanden oud. Hebben jullie een idee welk ras het is? Er werd ons verteld dat het een Turkse is, maar ze lijkt absoluut niet op een Van of Angora.
Verder hoop ik leuke tips te vinden over de opvoeding en verzorging.15372595879875729119785382940366.jpg

Bewerkt door Kim, 18 september 2018 - 10:35.

Inge91
Inge91
  • 12.250 berichten

#2 Geplaatst 18 september 2018 - 10:35

Hallo welkom hier. Ik kan niet zeggen welk ras ze is, waarschijnlijk heeft ze geen stamboom, en de ouders zullen jullie ook niet kennen? Ik kan je wel zeggen dat ze prachtig is, heel mooi van kleur en tekening :love:
Geplaatste afbeelding

Kim
Kim
  • 3 berichten

#3 Geplaatst 18 september 2018 - 10:38

Bekijk berichtInge91, op 18 september 2018 - 10:35, zei:

Hallo welkom hier. Ik kan niet zeggen welk ras ze is, waarschijnlijk heeft ze geen stamboom, en de ouders zullen jullie ook niet kennen? Ik kan je wel zeggen dat ze prachtig is, heel mooi van kleur en tekening :love:

Nee we hebben geen papieren of zo, enkel dat vader en moeder hetzelfde ras zijn. Maar ja, ze kunnen zeggen wat ze willen natuurlijk. We hebben ze gekocht in Tunesië op een dierenmarkt, omdat ik hier veel verblijf. En vele katten worden gewoon op straat gezet, dus we hebben toch alvast eentje gered.

gillian-kat
gillian-kat
  • 2.959 berichten

#4 Geplaatst 18 september 2018 - 12:01

Amai, wat een speciaal en mooie lieverd is dat.  Tof dat je een katje hebt "gered".

Geen idee van ras echter.  Misschien dat er wat ras bloed in zit maar dat wil niet zeggen dat ze raszuiver zijn.  Hoor dat genoeg dat ze katten verkopen bv als Siamees omdat er ergens bij één van de voorouders ooit een Siamees heeft tussengezeten maar dat men voor de rest niets anders dan straatkatten bloed heeft maar ja, dat vindt men dan niet van tel.  En er zijn altijd mensen die daar intrappen en zwaar geld neertellen dan voor een zogezegde speciale "Siamees" *zucht*

Maar ras of niet, belangrijkste is het karakter en de liefde die je van de schat krijgt :)

En welkom hier.

Pootje
  Gillian

Na een nare ervaring hier neem ik wat afstand van de site.  Kan zijn dat ik terugkom, maar kan zijn dat dit ook niet gebeurt.  Voor het moment in ieder geval geen goesting om me er hier terug in te smijten ...

Syntara
Syntara
  • 3.112 berichten
  • 2 katten

#5 Geplaatst 18 september 2018 - 12:28

Welkom!

Sowieso is een kat zonder stamboom nooit een raskat. Het kan alleen een look-a-like zijn. Het is dus een mooi htk-tje. Haar tekening is colourpoint. Een seal tabbypoint volgens mij :) Je ziet die tekening vaker bij bepaalde rassen, maar dat wilt niet zeggen dat ze dan ook een bepaald ras is. Htk-tjes kunnen ook perfect colourpoint zijn. Qua bouw herken ik er ook niet een bepaald ras in. Maar dat maakt haar natuurlijk geen minder mooi katje :loveshower:

Bewerkt door Syntara, 18 september 2018 - 12:30.

DORIS
DORIS
  • 7.953 berichten
  • 4 katten

#6 Geplaatst 18 september 2018 - 16:46

:hi:
  • Adopteer een kat! Je hebt een baasje nodig

Inge91
Inge91
  • 12.250 berichten

#7 Geplaatst 18 september 2018 - 18:25

Bekijk berichtKim, op 18 september 2018 - 10:38, zei:

Nee we hebben geen papieren of zo, enkel dat vader en moeder hetzelfde ras zijn. Maar ja, ze kunnen zeggen wat ze willen natuurlijk. We hebben ze gekocht in Tunesië op een dierenmarkt, omdat ik hier veel verblijf. En vele katten worden gewoon op straat gezet, dus we hebben toch alvast eentje gered.

Ha ok dat verklaard haar lange poten, katjes van Tunesië hebben een ander model. Ze neigen meer naar Bengalen vind ik persoonlijk.
Fijn dat je haar een beter leven wil geven

Geplaatste afbeelding

lathyrus
lathyrus
  • 3 katten

#8 Geplaatst 19 september 2018 - 13:04

Welkom, mooie poezel
Geplaatste afbeelding

George&Charly
George&Charly
  • 2.844 berichten

#9 Geplaatst 19 september 2018 - 17:33

Welkom op het forum Kim !

Wat een knapperd die poezel van jouw. Wat is zijn/haar naam ?

tash
tash
  • 4.067 berichten
  • 7 katten

#10 Geplaatst 20 september 2018 - 18:05

welkom!!! Wat een mooike!!!!!
Verhaal van die Turkse Van komt me bekend voor :x , is hier ook verteld geweest en geloof me : er zit uiterlijk NIKS van een turkse van in die van ons :) .  Ook hier geen stamboom en zoals hierboven al gemeld : zonder stamboom is het een HTK maar daarom ZEKER EN VAST niet minder mooi en aanhankelijk

Mahalo vzw - Thuiszorg voor overleden huisdieren & herdenkingsjuweeltjes: http://mahalo.simplesite.com

Kim
Kim
  • 3 berichten

#11 Geplaatst 20 september 2018 - 18:17

Bekijk berichtGeorge&Charly, op 19 september 2018 - 17:33, zei:

Welkom op het forum Kim !

Wat een knapperd die poezel van jouw. Wat is zijn/haar naam ?

Mijn dochtertje heeft ze Snoepje gedoopt hihi.

Bekijk berichttash, op 20 september 2018 - 18:05, zei:

welkom!!! Wat een mooike!!!!!
Verhaal van die Turkse Van komt me bekend voor :x , is hier ook verteld geweest en geloof me : er zit uiterlijk NIKS van een turkse van in die van ons :) .  Ook hier geen stamboom en zoals hierboven al gemeld : zonder stamboom is het een HTK maar daarom ZEKER EN VAST niet minder mooi en aanhankelijk

Ja ze is echt super aanhankelijk, ze was al in onze familie als ze nog maar 4 weken was. Ze ziet mij als haar mama die schat. Ze luistert ook heel goed nar haar naam en speelt heel graag.
Ik hou heel erg van haar kleur, had nog nooit zo eentje gezien :love3:

ROSETTA
ROSETTA
  • 1.246 berichten
  • 5 katten

#12 Geplaatst 23 september 2018 - 23:10

Wat een mooi poezel !!!!
Mooie naam past perfect bij haar.

Geplaatste afbeelding