Spring naar inhoud

- - - - -

Kattengevecht

• Log in om te reageren
1 reactie op dit onderwerp
chanatas
chanatas
  • 5.328 berichten
  • 1 katten

#1 Geplaatst 24 september 2018 - 19:29

Vandaag was het weer zover, Vino had ruzie met de buurtkat...ze zitten vaak op de schutting of schuurdak naar elkaar te kijken met een hoop gegrom erbij. De buurtkat durft regelmatig in mijn tuin te komen, tot ongenoegen van Vino (of hij ook bij de buren in de tuin komt geen idee). Net dus een hoop gekrijs. Zie ze rollende over de grond vechten, plukken haren overal. Ik er naar toe en stampvoeten en roepen in de hoop dat de andere kat weggaat...niet dus, beide bleven doorgaan dus heb Vino echt uit het gevecht moeten pakken(gelukkig meteen goed, anders was ik denk zelf verwond) maar vino was strijdlustig, wilden uit mn armen springen, snel naar binnen en luikje dicht...duurde even voordat hij weer rustig werd. De kleine Skye was naar boven gesneld uit angst. Helaas is vino niet ongeschonden uit de strijd gekomen een nagel uit zn kopje gehaald...flink kras in zn snoet en vlak boven zn oog een wondje. Uiteraard meteen ontsmet, wat ie niet zo leuk vond.

Vino heeft dit naar mijn weten alleen met de buurtkat, nou komt hij ook zelden de tuin uit...dus ja op zich logisch. Deze kat heeft een belletje en in het vorige huis had hij ook altijd ruzie met een kat die een belletje had...misschien een associatie?

De rest van de avond maar even binnen houden!!
Geplaatste afbeelding

ROSETTA
ROSETTA
  • 1.235 berichten
  • 5 katten

#2 Geplaatst 24 september 2018 - 20:02

Let wel op dat hij geen koorts krijgt of zich anders gaat gedragen .
Pitou had in de week koorts en trok zich terug en had pijn aan haar pootje maar ik zag er niets aan en dus dan maar naar de da gegaan en naar het schijnt had ze weer gevochten  en door een krab van die andere kat had ze een abces
aan de binnenkant van haar poot .
Antibiotica gehad en 2 dagen later was  ze weer de oude.

Geplaatste afbeelding