Spring naar inhoud

- - - - -

Afscheid nemen van je beste buddy...

• Log in om te reageren
20 reacties op dit onderwerp
Kergan
Kergan
  • 3 berichten

#1 Geplaatst 05 oktober 2018 - 23:04

Hey,

Ik ben nieuw hier op deze site, maar ik wil dit even delen...

Zondag 30 september 2018 is er een tragisch ongeluk gebeurd met mijn beste buddy "Thor", kwam enkele dagen niet naar binnen als ik hem riep en ik vond dit enorm raar en verdacht...ik werd bang dat er iets gebeurd was want "Thor" was altijd in de buurt, volgde me overal en kwam altijd vrolijk aanlopen toen hij mij zag... tot zondag dus... maisveld achter mijn huis...en mijn vrees werd werkelijkheid... ik ging zoeken op het veld achter Thor en zag hem plots liggen...geraakt door de machine... ik stortte echt in elkaar toen ik hem zag... het verdriet is zo enorm...elke dag ween ik enorm...sliep ook elke dag bij mij in bed (op mijn hoofd of op mn borstkas)... ik mis hem zo enorm...en ik weet niet hoe ik moet omgaan met mensen die zeggen "het is maar een kat toch?"...voor mij was hij mijn alles...mijn soulmate...

Het doet zo pijn... : (

Bijgevoegde thumbnails

• IMG_6374.JPG

ROSETTA
ROSETTA
  • 1.250 berichten
  • 5 katten

#2 Geplaatst 06 oktober 2018 - 00:33

Wij kattenliefhebbers weten dat het niet “maar een kat was “en leven enorm met je mee.
Rust zacht Thor en heel veel sterkte met u verlies🐾

Bewerkt door ROSETTA, 06 oktober 2018 - 00:35.

Geplaatste afbeelding

HelpLuckyvinden
HelpLuckyvinden
  • 5.051 berichten
  • 2 katten

#3 Geplaatst 06 oktober 2018 - 00:59

Hoe erg om hem zo te vinden :(
Veel sterkte gewenst met het verlies van Thor :hug:
Hoe oud wat Thor? Niet dat het uitmaakt als je jouw lieverd verliest hoor ; het verdriet is altijd even pijnlijk of ze jong of oud zijn.

Zulke reacties als "het was toch maar een kat..." komt vaak van mensen die nooit het geluk gekend hebben om hun leven te mogen delen met een dier waar je zoveel van terug krijgt. Of van mensen die misschien wel dieren hebben maar niet in staat zijn om er zich emotioneel aan te binden.
Dan nog...voor die mensen die dat niet kennen of zich daar niet kunnen in inleven getuigt het van weinig tact om jouw verdriet te banaliseren.

Hier zal je zulke mensen niet snel tegenkomen (gelukkig maar). Voor de meesten is hun kat(ten) een belangrijk deel van hun gezien.

Ondanks het slechte nieuws dat jou naar het forum bracht wil ik jou via deze weg graag welkom heten op K.S. en wens jou nogmaals heel veel sterkte met het verwerken van jouw verlies.

Bewerkt door HelpLuckyvinden, 06 oktober 2018 - 01:02.

Gato64
Gato64
  • 297 berichten
  • 1 katten

#4 Geplaatst 06 oktober 2018 - 07:38

Hallo, zeer veel sterkte met je verlies . Weet perfect hoe het voelt, heb mijn knuffel eind augustus moeten afgeven. koester de fijne momenten want die zullen er met hopen zijn. Het verdriet is meestal evenredig met de liefde die je voor je poesje had. Nogmaals veel sterkte , we verstaan hier op de ks wat je meemaakt!
Geplaatste afbeelding

BlackScorpion
BlackScorpion
  • 2 katten

#5 Geplaatst 06 oktober 2018 - 08:08

Sterkte en nee, het verlies is niet dat van 'maar een kat', het is het verlies van een familielid. Maar nog steeds bij teveel mensen kan je er niet met terecht. Hier wel, dus welkom, alleen zeer spijtig dat het op deze manier is :(
Geplaatste afbeelding

Kergan
Kergan
  • 3 berichten

#6 Geplaatst 06 oktober 2018 - 08:56

HelpLuckyvinden, op 06 oktober 2018 - 00:59, zei:

Hoe erg om hem zo te vinden :(
Veel sterkte gewenst met het verlies van Thor :hug:
Hoe oud wat Thor? Niet dat het uitmaakt als je jouw lieverd verliest hoor ; het verdriet is altijd even pijnlijk of ze jong of oud zijn.

Zulke reacties als "het was toch maar een kat..." komt vaak van mensen die nooit het geluk gekend hebben om hun leven te mogen delen met een dier waar je zoveel van terug krijgt. Of van mensen die misschien wel dieren hebben maar niet in staat zijn om er zich emotioneel aan te binden.
Dan nog...voor die mensen die dat niet kennen of zich daar niet kunnen in inleven getuigt het van weinig tact om jouw verdriet te banaliseren.

Hier zal je zulke mensen niet snel tegenkomen (gelukkig maar). Voor de meesten is hun kat(ten) een belangrijk deel van hun gezien.

Ondanks het slechte nieuws dat jou naar het forum bracht wil ik jou via deze weg graag welkom heten op K.S. en wens jou nogmaals heel veel sterkte met het verwerken van jouw verlies.

Thor was denk ik 12 of 13 jaar oud, moeilijk te zeggen. Ik heb mn huis gekocht in 2009 en toen kwam Thor op dag 1 op bezoek, hij was achtergelaten van mensen in de buurt. Dus heb ik hem gered van straat en in huis genomen, volgens de buren liep hij hier al enige tijd rond.
En ik ben enorm blij dat ik op deze site ben terecht gekomen... dank je wel

Evyke81
Evyke81
  • 3 katten

#7 Geplaatst 06 oktober 2018 - 11:08

Wat erg dat hij op zo'n manier aan zijn einde moest komen.
Goed dat je hem gevonden hebt, maar jammer dat het in zo'n omstandigheden is.

Mensen die zeggen 'het is toch maar een kat' hebben in mijn ogen weinig empathie.
Heel triestig is dat.

Ik wens je heel erg veel sterkte in het verwerken van het verlies.

Geplaatste afbeelding
www.kattenopvangwaasland.com

gillian-kat
gillian-kat
  • Lid
  • 2.959 berichten

#8 Geplaatst 06 oktober 2018 - 12:00

Oh nee.  Zo erg voor je.  En die arme Thor.

Veel sterkte toegewenst in deze moeilijke dagen. :hug

Pootje
  Gillian

Er wordt door de forum beheerster geweigerd mijn account te verwijderen maar deze account is dus DOOD!   Telt niet meer.  Er wordt niet meer gereageerd op iets.

Account mag gewist worden.  Kom niet meer terug naar het forum.

wea
wea
  • 6.113 berichten
  • 5 katten

#9 Geplaatst 06 oktober 2018 - 14:08

Heel veel sterkte.

Mensen die zeggen 'het is maar een kat', die begrijpen gewoon niet wat een kat je kan geven.

There is no point in arguing with cats as they always get what they want...

Machteld.
Machteld.
  • 2 katten

#10 Geplaatst 06 oktober 2018 - 16:14

Veel sterkte.

Es wütet, kratzt und beißt und kreischt, und wühlt sich durch mein weiches Fleisch

Das Vieh, es lässt mir keine Ruh, ich lock es an und greife zu.

Nein, tu mir nichts! Kann nichts dafür, ich bin doch nur ein wildes Tier.

- Die kleine Ballade vom schwarzen Schmetterling, ASP

Syntara
Syntara
  • 3.225 berichten
  • 2 katten

#11 Geplaatst 06 oktober 2018 - 19:22

Heel veel sterkte! :hug:

lathyrus
lathyrus
  • 1 katten

#12 Geplaatst 07 oktober 2018 - 01:12

innige deelneming bij je grote verlies
Geplaatste afbeelding

George&Charly
George&Charly
  • 2.844 berichten

#13 Geplaatst 08 oktober 2018 - 12:54

:hug:  :hug:  :hug:

DORIS
DORIS
  • 7.963 berichten
  • 4 katten

#14 Geplaatst 08 oktober 2018 - 13:46

Heel veel sterkte.Het is niet zomaar een kat.Elke keer als ik er eentje verlies ben ik een stuk van mijn eigen kwijt.Het zal zo bij elke dierenliefhebber zijn denk ik.
Gelukkig heb je hem gevonden.Niet weten wat er gebeurd is ,is het ergste van alles denk ik.

• Adopteer een kat! Je hebt een baasje nodig

mira
mira
  • 792 berichten
  • 10 katten

#15 Geplaatst 08 oktober 2018 - 20:59

Het doet pijn om je verhaal te lezen ook al kennen we mekaar niet, vind het heel erg dat je lieve Thor op die manier moest verliezen.
Ook al was het hard om hem zo te vinden, je hebt toch nog afscheid kunnen nemen. Zijn liefde voor jou zal altijd blijven, heel veel sterkte,

Bijgevoegde thumbnails

• grief words.jpg