Spring naar inhoud

- - - - -

Een videoclip met karikaturen

• Log in om te reageren
1 reactie op dit onderwerp
KingFredII
KingFredII
  • 9.032 berichten
    • Locatie: vlakbij waar Brabant, O-Vlaanderen en Antwerpen elkaar raken
  • 2 katten

#1 Geplaatst 07 oktober 2018 - 09:13

In 2009 nam ik "marmer en beton vergaan" op, een vertaling van "Marmor, Stein und Eisen bricht" met een arrangement dat gebaseerd is op dat van Air Bubble (die het in het Engels had uitgebracht als "marble breaks"). Maar een videoclip kon ik toen nog niet maken, want een videobewerkingsprogramma heb ik jaren later pas gekocht. Pas geleden besloot ik, alsnog die videoclip te maken.

Eerst even wat informatie:
Air Bubble was een Nederlandse groep, bestaande uit Cor Mestebeld op bas en de broers Ben (drums), André en Henk (beide gitaar) Groote. En ze zongen allevier.
Jazeker: dezelfde André Groote die bekend werd als paragnost bij Veronica. Maar als musicus is hij WEL goed, als je begrijpt wat ik bedoel...

Het "handelsmerk" van Air Bubble was het lengteverschil tussen André en Henk. Die stonden altijd naast elkaar en het leek alsof André een onderdeurtje was en Henk een bonenstaak. Maar dat lengteverschil (van amper 10 cm) werd nogal aangedikt door de haardracht en de plateauzolen van Henk. Dat heb ik in mijn videoclip nog eens extra aangedikt.
Cor is later erg dik geworden en ook dat heb ik aangedikt. Alleen van Ben kon ik geen karikatuur maken, dus verder dan een gek petje kon ik niet gaan.

Omdat ik al jaren via Facebook bevriend was met Ben, vroeg ik hem in een privébericht of het klopte wat ik eens gehoord had: dat zijn broer Henk een fan van Pink Floyd is. Ik kreeg geen antwoord. Toen vroeg ik het ook aan zijn neef Peter Schaap ("adem mijn adem") maar die wist het niet zeker. Ik gokte er dus op dat het klopte en ik trok een Pink Floyd T-shirt aan in de rol van Henk.

Toen de videoclip klaar was, attendeerde ik Peter Schaap erop en ik zei (toen pas) waarom ik die vraag gesteld had en dat Ben niet had geantwoord. Toen antwoordde hij dat Ben overleden was.

Dat was natuurlijk een enorme domper op de vreugde, maar ik ga mijn videoclip daarom niet verwijderen. Dus ik stel u nu voor, dames en heren, aan mijn creatie: marmer en beton vergaan

Bewerkt door KingFredII, 07 oktober 2018 - 09:16.

Miauw!

Lees mijn schrijfsels of beluister mijn muziek:
klik op mijn naam in de linkermarge en dan op "bezoek KingFredII's webpagina"

gillian-kat
gillian-kat
  • 2.595 berichten

#2 Geplaatst 07 oktober 2018 - 15:28

Lijkt me een vermoeiend nummer met al due "pompom" "owieohieoo" geluiden en zo die doorheen het lied steeds terugkomen.  Ik kreeg het er zelf al van in mijn keel en ik was enkel aan het luisteren maar :)

Pootje
  Gillian

Bewerkt door gillian-kat, 07 oktober 2018 - 15:28.

Elke kat is een wonder op zich ...