Spring naar inhoud

- - - - -

Poes blaast en gromt plots

• Log in om te reageren
5 reacties op dit onderwerp
Saskia38
Saskia38
  • 1 berichten

#1 Geplaatst 07 oktober 2018 - 18:50

Beste. Sinds enkele dagen blaast en gromt onze poes plots naar mijn partner terwijl hij daarvoor nooit geen problemen maakte en zelfs bij hem op de schoot kroop en al. Nu hebben we wel wat bezig geweest met boormachine en dergelijke. Legt hij nu die link tussen dat lawaai en mijn vriend en hoe krijgen we terug rust?

Sabine2
Sabine2
  • 8.641 berichten
  • 5 katten

#2 Geplaatst 07 oktober 2018 - 20:17

Plotse gedragsveranderingen bij een kat zijn dikwijls het gevolg van een medische oorzaak. Best dit laten uitsluiten (door de DA)
Katjes zijn net als chocolaatjes, het is moeilijk om het bij ééntje te houden :paw
The devil has work for idle paws :x
www.kattenopvangwaasland.com

tash
tash
  • 4.067 berichten
  • 7 katten

#3 Geplaatst 08 oktober 2018 - 16:30

Bekijk berichtSabine2, op 07 oktober 2018 - 20:17, zei:

Plotse gedragsveranderingen bij een kat zijn dikwijls het gevolg van een medische oorzaak. Best dit laten uitsluiten (door de DA)
ben ik helemaal mee eens, toch even naar de DA om medische problemen uit te sluiten
Mahalo vzw - Thuiszorg voor overleden huisdieren & herdenkingsjuweeltjes: http://mahalo.simplesite.com

Inavanthielen
Inavanthielen
  • 2 katten

#4 Geplaatst 09 oktober 2018 - 11:13

+3
Snel een afspraak maken bij je Dierenarts.

Geplaatste afbeelding   ANGELS DON'T ALWAYS HAVE WINGS, SOMETIMES THEY HAVE WHISKERS Geplaatste afbeelding    
  LOVE STARTS WITH A WET NOSE, AND ENDS WITH A TAIL

Evyke81
Evyke81
  • 3 katten

#5 Geplaatst 13 oktober 2018 - 13:16

Bekijk berichtSaskia38, op 07 oktober 2018 - 18:50, zei:

Beste. Sinds enkele dagen blaast en gromt onze poes plots naar mijn partner terwijl hij daarvoor nooit geen problemen maakte en zelfs bij hem op de schoot kroop en al. Nu hebben we wel wat bezig geweest met boormachine en dergelijke. Legt hij nu die link tussen dat lawaai en mijn vriend en hoe krijgen we terug rust?
En heb je al beterschap?
Geplaatste afbeelding
www.kattenopvangwaasland.com

gillian-kat
gillian-kat
  • 2.959 berichten

#6 Geplaatst 16 oktober 2018 - 22:15

Persoonlijk denk ik dat het toch inderdaad gaat om associatie met het boormachine.  Misschien goed om je vriend even de kat met rust te laten laten zodat het dier zelf kan realiseren dat je vriend niet altijd zo'n lawaai maakt.  Hopelijk zal de kat dan zelf ook terug toenadering zoeken na een paar dagen.  Je opdringen eraan, heeft vaak negatief effect en verergert de zaak alleen maar.

Succes.

Pootje
  Gillian

Na een nare ervaring hier neem ik wat afstand van de site.  Kan zijn dat ik terugkom, maar kan zijn dat dit ook niet gebeurt.  Voor het moment in ieder geval geen goesting om me er hier terug in te smijten ...