Spring naar inhoud

- - - - -

Gezinsuitbreiding, Sam en Cato.

Sam en Cato maine coon

• Log in om te reageren
12 reacties op dit onderwerp
Ida
Ida
  • 243 berichten
  • 2 katten

#1 Geplaatst 27 oktober 2018 - 12:31

Ik wil aan jullie graag Sam en Cato voorstellen.
Twee maine coon kittens die nu ook een warm plaatsje in ons hartje hebben veroverd.

Ze maken nu al 10 dagen deel uit van ons gezin en ze zijn echt fantastisch.
Mijn man moest eerst niets van katten weten, maar hij kan toch niet verbergen dat hij zich al helemaal heeft laten inpakken door hen.
Ze zijn onweerstaanbaar. Helaas denken onze honden daar soms ook zo over.
Voor hen is het niet altijd gemakkelijk om niet te mogen meespelen. Dat is onze belangrijkste uitdaging. Maar ze doen het zeker niet slecht.
Een tweede uitdaging is om ze van het aanrecht weg te houden. Overal steken ze hun neus tussen.
En alles wat ze tegenkomen doet dienst als speelgoed.

Ik probeer enkele fotootjes te plaatsen. Hopelijk lukt het, want vorige week kreeg ik het niet klaar.

IMG-20181021-WA0001 (1).jpg

IMG_9965.jpg

IMG_9968.jpg

IMG_9933.jpg

IMG_9963.jpg

BlackScorpion
BlackScorpion
  • 9.837 berichten
  • 1 katten

#2 Geplaatst 27 oktober 2018 - 12:54

Mooikes!! Zijn de honden dan wat ruw ofzo met hen? Dat zal wel beteren nog.
Geplaatste afbeelding

mira
mira
  • 632 berichten
  • 10 katten

#3 Geplaatst 27 oktober 2018 - 13:03

Wat een mooie kittens, veel succes ermee, went wel met de honden, alle begin is moeilijk...

Ida
Ida
  • 243 berichten
  • 2 katten

#4 Geplaatst 27 oktober 2018 - 13:07

Aanvankelijk waren Sam en Cato bang voor onze honden en zodus moesten ze de gewenste afstand respecteren.
Ondertussen hebben ze hun angst al overwonnen en laten ze zich al helemaal aflikken.
Maar als ze wild spelen en achter mekaar aan hollen is het soms moeilijk voor onze honden om er niet mee achter te gaan rennen.
Ik heb graag dat ze een zekere afstand respecteren. Ze zijn nog zo kleintjes en ik weet niet ofdat mijn honden beseffen dat ze kwetsbaar zijn en voorzichtig moeten zijn.
Het zijn dan ook geen chihuahua's, maar grote herdershonden. Als ze er gaan opstaan ... of van hevigheid eens knappen ...
Het is de eerste keer dat we kittens in huis hebben. Onze vorige katten waren volwassen en dat is wel een ander verhaal naar de honden toe.

George&Charly
George&Charly
  • 2.434 berichten

#5 Geplaatst 27 oktober 2018 - 20:38

Wat een snoezige poezels Ida ! Veel geluk en plezier met deze twee nieuwe huisgenoten.
Blij te lezen dat het ook vlot loopt met de honden. Is altijd een beetje bang afwachten met nieuwe diertjes in huis. Maar met tijd en veel geduld lukt het meestal wel.

Ida
Ida
  • 243 berichten
  • 2 katten

#6 Geplaatst 28 oktober 2018 - 06:36

Dank jullie wel !

HelpLuckyvinden
HelpLuckyvinden
  • 4.462 berichten
  • 3 katten

#7 Geplaatst 28 oktober 2018 - 11:21

Wat een prachtig duo  :loveshower:  :love3:

gillian-kat
gillian-kat
  • 2.366 berichten

#8 Geplaatst 28 oktober 2018 - 15:42

Wat een dotten.  En zo leuk dat ze hun magische aantrekkingskracht ook op je man hebben laten inwerken.  :)

En een beetje :off:  maar jullie huis ziet er precies super gezellig uit van wat ik uit de achtergrond kan opmaken (tja, ik ben stapel op hout voor huizen ipv steen :) )

Maar zouden de honden echt zo wild met hen spelen?  Meestal hoor je toch net dat ze extra voorzichtig zijn, ook in het heetst van het spel.  Heb zelf geen honden, dus ik kan niet oordelen en elke hond is natuurlijk anders maar meestal merk je toch dat dieren goed weten hoe ver ze kunnen en mogen gaan.

in ieder geval veel plezier met je schatten (en daar horen ook de man en de honden bij :) )

Pootje
  Gillian

Elke kat is een wonder op zich ...

lathyrus
lathyrus
  • 3 katten

#9 Geplaatst 29 oktober 2018 - 00:47

wat een mooie poezels, proficiat met de nieuwste familieleden
Geplaatste afbeelding

Ida
Ida
  • 243 berichten
  • 2 katten

#10 Geplaatst 29 oktober 2018 - 08:40

Bedankt allemaal !

Vooral Sam (de crème kleurige) vindt de honden nu zelfs echt wel leuk.
En ja ... herdershonden zijn meestal wel goed te vertrouwen met 'eigen volk'.
Maar tegelijkertijd kan zo'n rennende kitten toch ook wel het jachtinstinct opwekken denk ik dan.
Alhoewel ze het eigenlijk echt wel goed doen.
Ze zijn dan ook wel al op leeftijd, maar met de kittens in huis voelen ze zich op slag 10 jaar jonger.
Al dat jong geweld in huis vinden ze alleszins super leuk.
Eigenlijk zit hier iedereen naar die spelende kittens te kijken gelijk een ander naar TV kijkt.
Mijn man, aanvankelijk zo anti-katten, gaf ze vanmorgen zelfs al een kusje.
Dus ik ben wel heel content dat ik niet de enige ben hier in huis die ze graag ziet.

Dank je wel Gillian, wij vinden het inderdaad zelf ook heel erg gezellig wonen in een massief houten chalet.
Het is wel wat kleiner dan een gewoon huis. Ik zou hier niet zoveel katten kunnen laten wonen als jij er hebt. :)

Bewerkt door Ida, 29 oktober 2018 - 08:47.

Inavanthielen
Inavanthielen
  • 2 katten

#11 Geplaatst 29 oktober 2018 - 08:44

Aaaaaaaaaaaaaaaaaaahhh!!  Wat een scheeeeeetjeeeeees! :loveshower: :loveshower: :loveshower:
Veel plezier met jullie nieuwe aanwinst.   Lekker veel leven in huis...zalig :rub:

Geplaatste afbeelding   ANGELS DON'T ALWAYS HAVE WINGS, SOMETIMES THEY HAVE WHISKERS Geplaatste afbeelding    
                                  LOVE STARTS WITH A WET NOSE, AND ENDS WITH A TAIL

Syntara
Syntara
  • 2 katten

#12 Geplaatst 29 oktober 2018 - 11:33

Wat fijn dat ze al zo goed geïntegreerd zijn in jullie gezin op 10 dagen. Heel mooie katjes :loveshower:

gillian-kat
gillian-kat
  • 2.366 berichten

#13 Geplaatst 29 oktober 2018 - 16:45

Bekijk berichtIda, op 29 oktober 2018 - 08:40, zei:

Bedankt allemaal !

Vooral Sam (de crème kleurige) vindt de honden nu zelfs echt wel leuk.
En ja ... herdershonden zijn meestal wel goed te vertrouwen met 'eigen volk'.
Maar tegelijkertijd kan zo'n rennende kitten toch ook wel het jachtinstinct opwekken denk ik dan.
Alhoewel ze het eigenlijk echt wel goed doen.
Ze zijn dan ook wel al op leeftijd, maar met de kittens in huis voelen ze zich op slag 10 jaar jonger.
Al dat jong geweld in huis vinden ze alleszins super leuk.
Eigenlijk zit hier iedereen naar die spelende kittens te kijken gelijk een ander naar TV kijkt.
Mijn man, aanvankelijk zo anti-katten, gaf ze vanmorgen zelfs al een kusje.
Dus ik ben wel heel content dat ik niet de enige ben hier in huis die ze graag ziet.

Dank je wel Gillian, wij vinden het inderdaad zelf ook heel erg gezellig wonen in een massief houten chalet.
Het is wel wat kleiner dan een gewoon huis. Ik zou hier niet zoveel katten kunnen laten wonen als jij er hebt. :)

Prachtig om te horen dat het zo goed gaat.  En dat ze de "oudjes" terug jong doen voelen :)

Al mijn katjes wonen ook niet in huis hoor.  Zouden ze (de mensen)  hier gek worden denk ik :lachen:   Gewoon twee grote rennen met binnenhok in de tuin gezet.  In huis zijn het er maar 5.  In de winter 6 want dan wil Puck ook binnen.  Maar de andere poesjes zijn allemaal zo het buitenleven gewoon geweest voor ze hier kwamen dat ze zich denk ik wel veel beter voelen in een buitenren met binnenhok (dat natuurlijk in de winter verwarmd wordt - de verwende scheten :) )  Ik verdeel mijn vrije tijd dan ook tussen het huis en de buitenrennen.  

Pootje
  Gillian

Elke kat is een wonder op zich ...

Ook gelabeld met één of meerdere van deze sleutelwoorden: Sam en Cato, maine coon