Spring naar inhoud

- - - - -

Annabelle sproeit nu ook

• Log in om te reageren
25 reacties op dit onderwerp

#1 Geplaatst 06 november 2018 - 07:08

Help...

Na Luna is nu ook Annabelle echt ah sproeien. Op de kast tegen de muur, tegen het raam, gisteren gewoon op mijn t shirt geplast (ja, dat was gewoon plassen), daarnet weer naast mij.
En het is echt teveel. Ik krijg niet veel slaap nu, er is al Luna, ik kan er echt niet nog een sproeiende kat bijnemen.

En ik doe heel ergmijn best om zoveel mogelijk stress te beperken voor haar, maar alles is nu eenmaal veranderd. Er komen meer mensen over de vloer, routine is bijna onbestaande (planning met een baby bestaat gewoon niet), ze heeft het moeilijk als Abby huilt, Luna valt haar nog regelmatig aan...

Als er niemand nog tips heeft ivm het sproeien (en gezien wat ik allemaal al geprobeerd heb, ook met Luna,...), dan graag tips voor een organisatie die haar kan herplaatsen. Het gaat mijn hart breken, maar ze is duidelijk zo ongelukkig hier... En ik ben zeker dat dat sproeien gaat stoppen als ze uit de stress is. En ze is zo lief en zo schattig. Ze verdient een thuis waar ze krijgt wat ze nodig heeft, en ik kan haardat duidelijk niet geven... :(
Those who don't believe in magic, will never find it

Syntara
Syntara
  • 2 katten

#2 Geplaatst 06 november 2018 - 09:52

Helaas geen tips voor het sproeien. Ik denk dat je zelf al heel veel geprobeerd hebt (bij Luna dan).

Van waar ben je? Ik zou kijken naar een kattenopvang in de buurt en dan eventueel externe adoptie. Ik heb zelf goede ervaringen met Helga's poezenhuis. Toen we voor Nya (de kat van mijn overleden vader) een nieuwe thuis wilden zoeken, heb ik bij hen gehoord. Uiteindelijk hebben we Nya dan zelf gehouden, dus was het niet nodig.
Ik weet niet of zij bij jou in de buurt zitten. De hoofdopvang is volgens mij in Keerbergen, maar ik weet dat ze redelijk verspreid wel opvanggezinnen hebben.

Ik wil je ook heel veel sterkte wensen met de moeilijke situatie :hug: :hug:

Bewerkt door Syntara, 06 november 2018 - 09:53.

Ida
Ida
  • 243 berichten
  • 2 katten

#3 Geplaatst 06 november 2018 - 10:43

Oh, dit is zo jammer voor jullie.
Ik heb helaas  geen tips.
:hug: :hug: :hug:

lathyrus
lathyrus
  • 3 katten

#4 Geplaatst 06 november 2018 - 14:39

ik heb spijtig genoeg ook geen tips maar wou juist even zeggen dat ik het zo erg voor je vindt, zoiets breekt je hart
Geplaatste afbeelding

gillian-kat
gillian-kat
  • 2.366 berichten

#5 Geplaatst 06 november 2018 - 15:23

Oké, wurg me niet als dit niet werkt, maar …  het Calm dieet van Royal Canin:  https://www.zooplus....t/overig/357786

Ik heb die tip zelf gekregen voor mijn Clarky en de brokken besteld vorige week dus ik weet nog niet zelf of het helpt (Zooplus moet ze nog altijd leveren).

En ik neem aan dat je zeker bent dat Annabelle van de stress geen blaasontsteking heeft gekregen of zo en dat dit het probleem is?  Met haar urine is alles op zich in orde?

Pootje
  Gillian

Bewerkt door gillian-kat, 06 november 2018 - 15:24.

Elke kat is een wonder op zich ...

Inge91
Inge91
  • 11.885 berichten

#6 Geplaatst 06 november 2018 - 18:16

Ook ik kan geen tips geven :( moet een heel moeilijke beslissing zijn, veel sterkte
Geplaatste afbeelding

mira
mira
  • 631 berichten
  • 10 katten

#7 Geplaatst 06 november 2018 - 20:23

Heb het hier spijtig genoeg ook aan de hand, al meer dan een jaar aan een stuk, als er 1 begint te sproeien binnenshuis, bestaat de kans dat er nog eentje volgt. Yora sproeit nu al meer dan een jaar, in het begin was er nog hoop dat het pubergedrag was en het nog zou verdwijnen maar die hoop heb ik stilaan op gegeven en sinds kort durft onze Vince ook af en toe binnen een plasje doen, gewoon in de zetel of op de mat op de slaapkamer, die kleine is niet te doen, springt overal op en begint van daar te sproeien dat het soms aan de deur afloopt, soms zelfs in de keuken, dan springt ze in de afwasbak en sproeit tegen de muur aan, echt niet fijn, ik ben ook radeloos maar zij vindt het de normaalste zaak vd wereld, het is soms moeilijk om haar toch niet te straffen en haar met het nekvel te pakken en in de urine te duwen want je geduld geraakt soms op, elke dag moeten wij kuisen, er gaat geen dag voorbij of ze sproeit in de zetel en meestal nog op andere plek erbij, het blijft niet met 1 plaats of 1 keer per dag....nooit meegemaakt en ik heb al heel lang poezen.

Thundernimf
Thundernimf
  • 3.816 berichten
  • 5 katten

#8 Geplaatst 06 november 2018 - 20:28

Ooo absoluut niet fijn om te lezen. Hier begon Mowgli overal te plassen van zodra ik zwanger was. Dat is ook nog altijd niet gedaan :( Ik begrijp dus heel goed hoe je je voelt! :(

HelpLuckyvinden
HelpLuckyvinden
  • 4.462 berichten
  • 3 katten

#9 Geplaatst 06 november 2018 - 20:55

Ik wou dat ik tips had, maar alles wat je bij Luna voordien geprobeerd hebt heb je waarschijnlijk ook al bij Annabelle geprobeerd.
Onze Miloh heeft ook een periode in huis gesproeid toen er hier veel zwerfkatten in de tuin en op terras kwamen en bleef het even doen nadat die zwerfkatten niet meer kwamen. Maar het bleef gelukkig bij sproeien in de kattenbak. Wat ook enorm ruikt, doch minder storend dan als ze overal in huis gaan sproeien.
Dat is (hout vasthouden) gelukkig vanzelf gestopt. Het enige wat we gedaan hebben is als we hem op heterdaad betrapten onze stem verheffen en hem een duwtje geven op zijn rug zodat hij niet anders kon dan gaan zitten (aangezien het sproeien rechtstaand gebeurt).
Ik denk dat we vooral heel veel geluk gehad hebben en dat de kans dat dit werkt -als je ze al op heterdaad kan betrappen- redelijk klein is.
Wel hielp het soms buiten ook al als hij in de tuin ergens tegen sproeide en we onze stem verhieven, vandaar dat we het bij hem op die manier deden.
Het kan ook zijn dat het feit dat in de zomer de keukendeur meestal open staat en enkel het muggenraam gesloten blijft hem een vrijer en veiliger gevoel gaven. Ik weet het niet precies...

Ergens hoop ik dat het bij Annabelle toch gaat minderen en zij zich iets relaxter gaat voelen (Duimen!).
In ieder geval veel sterkte als je de stap zou zetten om een nieuwe thuis voor haar te zoeken.

Iets waar ik ook aan denk maar puur toeval kan zijn ; toen het bij Miloh beterde was het zomer en het kattenkruid stond hier in bloei, daar ging hij regelmatig aan knabbelen.

Bewerkt door HelpLuckyvinden, 06 november 2018 - 20:56.

Inavanthielen
Inavanthielen
  • 2 katten

#10 Geplaatst 07 november 2018 - 08:37

Heartbreaking!   Maar ik sta achter je standpunt.  Ik zou ook zo redeneren.....Ook ik kan je helaas geen tips geven.
Dikke knuffel :hug:

Geplaatste afbeelding   ANGELS DON'T ALWAYS HAVE WINGS, SOMETIMES THEY HAVE WHISKERS Geplaatste afbeelding    
                                  LOVE STARTS WITH A WET NOSE, AND ENDS WITH A TAIL

Evyke81
Evyke81
  • 3 katten

#11 Geplaatst 07 november 2018 - 10:13

Die voeding RC Calm is wel erg goed hoor.
Al veel goede ervaringen mee.

Maar of dat alles zal oplossen, is iets anders natuurlijk :s

Geplaatste afbeelding
www.kattenopvangwaasland.com

gillian-kat
gillian-kat
  • 2.366 berichten

#12 Geplaatst 07 november 2018 - 11:41

Bekijk berichtEvyke81, op 07 november 2018 - 10:13, zei:

Die voeding RC Calm is wel erg goed hoor.
Al veel goede ervaringen mee.

Maar of dat alles zal oplossen, is iets anders natuurlijk :s

Ben benieuwd om het hier eens te proberen.  Zelfs als hij er al minder door in huis plast of dat je merkt dat hij zich beter in zijn vel voelt, is het het waard dan.

Pootje
  Gillian

Evyke81
Evyke81
  • 3 katten

#13 Geplaatst 08 november 2018 - 07:40

Bekijk berichtgillian-kat, op 07 november 2018 - 11:41, zei:

Ben benieuwd om het hier eens te proberen.  Zelfs als hij er al minder door in huis plast of dat je merkt dat hij zich beter in zijn vel voelt, is het het waard dan.

Pootje
  Gillian

Voor plassen is urinary stress ook nie slecht.
Annabelle is sproeien

Geplaatste afbeelding
www.kattenopvangwaasland.com

gillian-kat
gillian-kat
  • 2.366 berichten

#14 Geplaatst 08 november 2018 - 13:10

Bekijk berichtEvyke81, op 08 november 2018 - 07:40, zei:

Voor plassen is urinary stress ook nie slecht.

Van welk merk is dat?  Krijg alleen maar "Urinary CARE" op google als ik zoek.

Pootje
  Gillian

Bewerkt door gillian-kat, 08 november 2018 - 13:16.

gillian-kat
gillian-kat
  • 2.366 berichten

#15 Geplaatst 08 november 2018 - 13:20

Brokjes RC Calm zijn aangekomen :loveshower:

Heb ze net in Clarky zijn etensbakje gedaan en … groot succes bij Pixie, Puck, Neko en Milky die allemaal zijn gepasseerd en zijn bakje te samen hebben leeggegeten :o   Euh, niet de bedoeling dus.  Sevens heb ik hier lekker een huis vol platgeslagen katten omdat die allemaal high zijn van Clarky zijn brokken :lachen:

Clarky heeft even aan de brokken geroken en … is zich toen gaan verstoppen :o   Geen idee wat ik daar van moet denken.  Straks nog eens proberen maar ...

Pootje
  Gillian