Spring naar inhoud

- - - - -

1 of 2 kittens?

• Log in om te reageren
9 reacties op dit onderwerp
amazone480
amazone480
  • 332 berichten
  • 4 katten

#1 Geplaatst 08 november 2018 - 09:48

Ik heb sinds 2,5 week een nieuw kitten poesje, ze is nu 12,5 week.

Ook heb ik heb al 2 perzen (poes en kater) van 8 jaar en 1 kruising ragdoll van 7 jaar (kater). Ze accepteren elkaar gelukkig (na langzame introductie) maar ik merk dat Nomi (kitten) de rest echt aan het terroriseren is met spelen.

Uiteraard speel ik ook met haar en dat willen de perzen ineens ook hahaha.

Elmo (kruising ragdoll) vind dat echt nix en gaat dan naar buiten, samen eten prima, maar laat me daarna aub met rust. Slaan doet hij niet, wel blazen en dreigen als ze hem weer aan t uitdagen is.
Ook de perzen doen niets en laten alles gebeuren dus ze wordt niet op haar plaats gewezen en gaat dus lekker door. T is echt een klein draakje hahahaha (half noorse boskat met de looks van een noor calico kleur).

Nomi is ook een enorme kroeler gelukkig, dus hangt al erg aan mij. ga ik op de bank zitten komt ze erbij. Dat doen mijn oudere katten niet of nauwelijks, die zijn erg op zichzelf, komen natuurlijk geen aandacht te kort en komen heus op hun tijd een knuffel halen. Dit komt denk ik doordat ik 5 maanden geleden nog een andere pers kater had die vrij dominant en jaloers was dus alle aandacht opeiste. Deze heb ik 5 maanden geleden helaas moeten laten inslapen.

Ik merk ook dat als Nomi op schoot ligt en Yindi (pers poes) er naast wil liggen dat Nomi haar weg bonsjoerd. T is echt een diva draakje haha. Yindi speelt het meest met Nomi en wast Nomi ook af en toe (in de eerste week al. Die band gaat dus wel komen.

Nu vraag ik me af of het beter is om er nog een kitten (leeftijdgenootje) bij te nemen zodat ze beter leert wat wel en niet mag, omdat een kitten waarschijnlijk wel de grenzen aangeeft en mijn oudere katten blijkbaar niet.

Ik hoor graag wat jullie adviezen en gedachten hierover zijn.

Bijgevoegde thumbnails

• 11116441_10205552779172858_721854722010115671_o.jpg
  • WP_20151118_13_08_36_Pro 1.jpg
  • 45337712_10215884885389056_5808865086550310912_n.jpg
  • 45518673_10215915760920925_9220107165925113856_o.jpg

Evyke81
Evyke81
  • 3 katten

#2 Geplaatst 08 november 2018 - 09:54

Goh, op zich denk ik dat vooral je katten er niet zo erg veel hinder van ondervinden.

Oke, ze moeten nog even wennen, maar als ze ECHT niet willen worden lastiggevallen worden door de kleinste, zullen ze dat echt wel duidelijk maken ;)
Ik zou het toch nog een weekje of 2 aanzien.
Maar als je huis en hart openstaat voor een tweede kitten: waarom ook niet he ;)

Geplaatste afbeelding
www.kattenopvangwaasland.com

amazone480
amazone480
  • 332 berichten
  • 4 katten

#3 Geplaatst 08 november 2018 - 10:15

thnx Evyke,

idd ga ik het eerst nog eventjes aankijken. Alleen Elmo geeft aan niet te willen spelen. Yentl zie ik wegrennen en Yindi lijkt t wel te willen maar straft haar niet af. Is erg voorzichtig met haar omdat het nog een kitten is.

en tja.....natuurlijk staat mijn hart en huis ervoor open hahaha

Syntara
Syntara
  • 2 katten

#4 Geplaatst 08 november 2018 - 13:34

Ik denk wel dat het voor het kitten fijn is om met een leeftijdgenootje te kunnen rondelopen in huis. Dat ze een speelkameraadje heeft. Misschien dat ze dan wel veel rustiger is naar de andere katten toe. Maar echt noodzakelijk lijkt het mij ook niet. Met ouder worden, zal ze wel vanzelf ook een beetje rustiger worden :)

Elma
Elma
  • 3 katten

#5 Geplaatst 08 november 2018 - 19:42

Mijn ervaring met onze opvangkittens versus onze eigen katten (3 van 4 jaar oud) is dat als de kittens aanvaard worden door de grote katten, er niks aan de hand is. Ons laatste opvangertje was ook zo'n opdringerig ding. Ze stak haar neus onder de neus van Butler om zijn kom nat voer op te eten en Butler, die dat van onze katten niet duld, liet dat gewoon toe. Hij voelde zich zowat papa van Jessy. Als het echt niet lukt, zal je dat wel snel zien, dan vechten ze met elkaar.
Groetjes van Elma
Mijn katjes: Lexy (ros) Sienna (wit -tricolore) Butler (zwart) = K3
en Flippy, de valkparkiet, is de baas. Geplaatste afbeelding

amazone480
amazone480
  • 332 berichten
  • 4 katten

#6 Geplaatst 09 november 2018 - 08:56

@Elma, dat doet Nomi dus ook, zo opdringerig is ze hahahaha. En Elmo laat het dan toe, maar geeft aan dat ze hem voor te spelen niet lastig hoeft te vallen. Hij komt binnen om te slapen en te eten en snachts is hij buiten op pad. Nee er wordt niet gevochten dus dat zit dan wel goed. Yindi en Nomi spelen steeds meer en Yindi wil ook betrokken worden als ik met Nomi speel. Het lijkt dus dat de katers meer van rust houden en de poezen graag spelen hahaha.

Komt dus allemaal goed. Denk voor nu ook niet dat een extra kitten geen meerwaarde is voor Nomi, ze verveelt zich iig niet en er wordt niet gevochten gelukkig

Elma
Elma
  • 3 katten

#7 Geplaatst 09 november 2018 - 20:29

Dan zit het inderdaad goed. Mijn ervaring met onze tricolore kattin, Sienna (hevige karakters die tricolore) is dat ze ofwel de kittens niet moet hebben, ofwel ermee wil spelen. Ons laatste kitten Jessy, was alleen en die heeft Sienna terug speels gemaakt. Nu is Jessy kitten weg, maar Sienna wil nog elke dag spelen. Ik heb een doos onder op het kattenkasteel staan, waar ze speeltjes uit kan halen en daar graait ze nu dagelijks in.
Groetjes van Elma

gillian-kat
gillian-kat
  • 2.366 berichten

#8 Geplaatst 12 november 2018 - 00:08

Leuke fotos.

En het klinkt alsof alles al goed op zijn pootjes aan het terecht komen is.  Tof om te horen.  

Pootje
  Gillian

Elke kat is een wonder op zich ...

amazone480
amazone480
  • 332 berichten
  • 4 katten

#9 Geplaatst 12 november 2018 - 22:09

Idd tricolore of calico's zijn pittige tantes zei de DA ook al. Ik merk ook aan alles dat ze mij voor haarzelf wil, dus geen kitten erbij .

Elma
Elma
  • 3 katten

#10 Geplaatst Gisteren, 19:48

Bekijk berichtamazone480, op 12 november 2018 - 22:09, zei:

Idd tricolore of calico's zijn pittige tantes ������ zei de DA ook al. Ik merk ook aan alles dat ze mij voor haarzelf wil, dus geen kitten erbij ������.
Ik weet er alles van, maar ze zijn wel superlief en aanhankelijk. In Bokrijk zit er ook een tricolore, die we regelmatig gaan voeren en als we roepen dan jankt ze tot ze eten heeft. Hier een filmpje van Youtube van haar en haar maatje: https://www.youtube....h?v=wLgBleSed30
Groetjes van Elma