Spring naar inhoud

- - - - -

Britse korthaartjes

• Log in om te reageren
4 reacties op dit onderwerp
Jasper
Jasper
  • 7 berichten

#1 Geplaatst 08 november 2018 - 23:21

Beste,

Ik en mijn vriendin zijn er eindelijk aan uit, we zouden graag een britse korthaar bij ons in de famillie nemen. Er is bijna altijd wel iemand thuis dus de stakker zal niet veel alleen thuis zijn.
De pers vonden we mooier maar na verder rondneuzen blijkt dat een korthaar beter geschikt zou zijn als eerste huisgenoot.

Zijn er catteries die jullie kunnen aanraden die op alle erfelijkheden en dergelijke testen en waar jullie zelf een kitten zouden halen?
Als er nog dingen zijn die jullie als nieuwe eigenaars van deze huisgenoten kunnen aanbevelen of waarschuwen, feel free to shoot!

Mvg,
Jasper & ChloƩ!

Jasper
Jasper
  • 7 berichten

#2 Geplaatst 08 november 2018 - 23:30

Ook heb ik het volgende gelezen hier op het forum:

Voor alle kittenkopers de vraag die al eerder is gesteld, zijn de ouders van jullie kittens getest op hcm? is toch wel een heel belangrijk iets wat je als goede Fokker hoort te doen...als je met Brits kortharen fokt.

Gebeurt dit niet bij alle catery's of is dit vanzelfsprekend?

Bewerkt door Jasper, 08 november 2018 - 23:31.

Jasper
Jasper
  • 7 berichten

#3 Geplaatst 09 november 2018 - 00:25

Ik heb net ook gelezen over fip, controleren de catery's hier ook op of is dit niet mogelijk aangezien ik al bij verschillende mensen gezien dat hun kitten hier aan overleden is, en deze van een catery kwamen,

Mvg  :kboe

seawolf
seawolf
  • 80 berichten
  • 1 katten

#4 Geplaatst 09 november 2018 - 05:52

http://breeders.royalcanin.be/nl/kathier kan je eens op rondneuzen, meestal hebben de meeste cattery een eigen website.

Tripkippiej
Tripkippiej
  • 3.262 berichten
  • 4 katten

#5 Geplaatst 09 november 2018 - 10:50

Op FIP valt niet te controleren...
Je kunt testen op Corona-virus maar ruim 98% van alle katten (ras of niet) draagt dat virus met zich mee.
Dus dat is zinloos...

HCM testen dienen via Echo gedaan te worden bij een erkend radioloog/cardioloog.
lijst te vinden op pawpeds en hcmfoundation.

PKD kan via echo als ze uitgegroeid zijn, of eenmalig via DNA

Waar je wel rekening mee moet houden; veel catterys laten geen kittens verhuizen als er al niet een speelmaatje aanwezig is

Bewerkt door Tripkippiej, 09 november 2018 - 10:52.